Mastodon
29.8 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

10 maneres d’estalviar alguns euros en la declaració de la renda de 2019

Una oficina de Hisenda | EFE

Intentar estalviar en la declaració de la renda és una preocupació comuna entre moltes persones. D’eixa manera, diversos experts del Consell General d’Economistes, tècnics d’Hisenda de Gestha i assessors fiscals d’Aedaf han donat una sèrie de recomanacions a tindre en compte per a fer la declaració de la renda d’este 2019, indicant que desembre és un bon moment per intentar rebaixar la factura.

 

Els 10 consells per estalviar en la declaració de la renda

1. Aportar a plans de pensions o de previsió assegurats, fins a un màxim de 8.000 euros, sempre que no supere el 30 % dels rendiments del treball i altres activitats econòmiques. A més, també es pot aportar al pla de pensions del cònjuge fins a un màxim de 2.500 euros, la desgravació dependrà dels ingressos.

 

2. Incrementar la inversió en el pagament del préstec de la vivenda habitual, fins a un màxim de 9.040 euros, sempre que es comprara abans de l’1 de gener de l’any 2013. En este cas es deduix un 15 % de la quantitat aportada.

 

3. Cal tindre en compte que també disfruten de deduccions les quotes sindicals, de partits polítics, col·legis professionals, ONG o fundacions.

 

4. Per la seua part, els que invertixen en accions d’una empresa de nova creació poden deduir un 30% de la quantitat aportada a la quota estatal de l’IRPF, fins a una base màxima de 60.000 euros.

 

5. Les persones més grans de 65 anys no hauran de tributar els diners obtinguts amb la venda de la seua casa habitual o en desprendre’s de qualsevol bé o dret, sempre que els fons es reinvertixen en una renda vitalícia.

 

6. Els últims dies de l’any poden aprofitar-se per a fer inversions en cas de ser propietaris de vivendes de lloguer. També és important llogar com a residència habitual i no de temporada o despatx per poder beneficiar-se d’una reducció del 60 %.

 

7. En cas de vendre una casa, no tributaran els beneficis obtinguts sempre que s’invertixen en una altra casa que siga residència habitual.

 

8. Els guanys patrimonials (com la venda d’una casa) poden compensar-se amb pèrdues (per exemple, per venda d’accions) del mateix exercici o d’altres anteriors si encara estan pendents.

 

9. No tributen els rendiments dels plans d’estalvi a llarg termini, sempre que l’aportació no supere els 5.000 euros anuals.

 

10. Els que tinguen contractes de lloguer amb data anterior al 2015 i rendes inferiors a 24.107,2 euros poden aplicar la deducció per lloguer d’habitatge habitual, ja desapareguda, que permet deduir un 10,05 % de les rendes satisfetes.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Els 4.000 alumnes de Paiporta afectats per la dana tornen amb normalitat a les aules

Sis col·legis i dos instituts reobrin a ple rendiment i marquen la recuperació després de la dana. Només el CEIP L'Horta continua en aules prefabricades durant la transició.

Els col·legis de València afectats per la dana arranquen el curs amb normalitat i més suport a les famílies

Els centres danyats per la dana del 29 d'octubre obrin ja operatius i sense incidències. L'Ajuntament reforça les ajudes, executa obres i prepara plaques solars.

Rovira defén celebrar l’inici de curs a Castelló malgrat les crítiques per la DANA

El conseller d'Educació justifica que l'acte oficial se celebre a Castelló i apel·la a recuperar la normalitat. Hi haurà 3.000 alumnes en aules prefabricades i retards delimitats.

Rovira defén l’inici de curs a Castelló malgrat les crítiques per la dana

El conseller d'Educació justifica celebrar l'acte a Castelló i remarca que la Comunitat és més àmplia que les zones afectades. Detalla mesures per a garantir la volta a classe i els terminis de reparació.

Demanen citar a Susana Camarero com a testimoni en la causa de la DANA

Intersindical Valenciana demana al jutjat la citació com a testimoni de la vicepresidenta del Consell per a aclarir què es va tractar en el Cecopi del 29 d'octubre i si es va comunicar el risc en la presa de Forata.

Alacant inicia el curs 2025/2026 amb més inversió i un nou col·legi provisional

El curs 2025/2026 arranca a Alacant sense incidències ressenyables i amb un dispositiu policial en accessos als centres. L'Ajuntament triplica el manteniment a 1,3 milions anuals, obri el col·legi provisional 56 i accelera obres en diversos centres.

Cambrer replica a Bernabé pel Cecopi i les ajudes després de la DANA a València

La vicepresidenta Susana Camarero qüestiona a Pilar Bernabé pel seu paper el dia de la DANA i per les ajudes encara sense pagar. La rèplica arriba després de la petició de dimissió de Carlos Mazón.

Cambrer sosté que la carta de Vilaplana avala que Mazón va estar comunicat durant la DANA

La vicepresidenta Susana Camarero afirma que la carta de Maribel Vilaplana recolza que Carlos Mazón va mantindre comunicació i rebia anomenades durant la DANA. Defén a la periodista i retrau a Aemet la falta d'informació correcta.