El Mallorca va firmar una victòria d’enorme valor (3-1) que va canviar el seu panorama immediat en LaLiga. Ho va fer amb Omar Mascarell com a protagonista absolut en el tram final: primer va aprofitar un error en l’eixida de pilota per a avançar als seus i, poc després, va assistir a Vedat Muriqi per a sentenciar a un Elx que a penes va generar perill real.
El partit se li va posar de cara molt prompte al conjunt bermellón. Jan Virgili va trobar a Manu Morlanes dins de l’àrea als sis minuts i el migcampista, després d’un control orientat exquisit, va batre a Iñaki Peña per a firmar el 1-0. Eixe inici va imposar ritme i confiança als locals, que van fregar el segon amb un tret del mateix Virgili que es va estavellar en la fusta després d’una retallada. També Muriqi va disposar d’una ocasió clara en un mà a mà, però el seu tir amb la cama menys hàbil va impactar en el cos del portera.
L’Elx va sostindre la possessió sense profunditat durant bona part del primer temps, però va empatar en una acció aïllada. Rafa Mir va atacar l’espai a l’esquena de Johan Mojica i va servir una passada tibant a l’àrea xicoteta que Pablo Maffeo va desviar a la seua pròpia porteria en el seu intent de rebuig, establint el 1-1. A partir d’ací, el joc es va alentir: els il·licitans van adormir el dol amb la pilota i el Mallorca va fer un pas arrere, conscient que un intercanvi obert podia penalitzar-li.
Després del descans, els de Jagoba Arrasate van recuperar iniciativa i metres. Van encadenar arribades i van obligar el bloc visitant a tancar-se, però es van topar una vegada i una altra amb una saga ferma en àrea pròpia, ben liderada per Affengruber. En espais reduïts, Sergi Darder no va trobar la clarividència necessària per a filtrar l’últim passe, i el rellotge va jugar a favor d’un Elx que semblava còmode estirant possessions i minimitzant riscos.
Decisió de Mascarell en el tram final
El desenllaç va canviar en un instant. En el 83, Iñaki Peña va errar en l’eixida des de darrere i Mascarell, molt atent, va interceptar i va picar la pilota per damunt del portera, que estava fora de la seua àrea. El 2-1 va deslligar a Son Moix i va colpejar anímicament a un Elx que ja no es va alçar.
Amb el rival tocat, el Mallorca va rematar la faena. En el 89, Mascarell va accelerar per la dreta i va temperar un centre precís que Muriqi va cabotejar a la xarxa per a firmar el 3-1, el seu nové tant del curs. La seqüència va coronar l’actuació del mitjà canari i va premiar la insistència local en un partit que havia exigit paciència.
El triomf va deixar als bermellones amb 17 punts i fora del descens, un canvi notable per a un equip que havia començat la jornada en la zona roja. A més, van encadenar el seu sèptim partit seguit sense perdre a Son Moix, apuntalant l’estadi com a base de la seua reacció. L’Elx, per part seua, va prolongar la seua mala dinàmica a domicili i va seguir sense conéixer la victòria lluny del Martínez Valero en lliga.
Les veus dels tècnics
Éder Sarabia no va amagar el seu enuig després de la trobada: ‘És una gran cagada, l’empat hauria sigut un miracle’. Sobre el 2-1, va afegir: ‘La responsabilitat és meua perquè és el que demanem i no hem trobat l’acció amb claredat’.
Jagoba Arrasate, en canvi, va ressaltar el pas avant dels seus: ‘Necessitàvem la victòria com el menjar’ i va resumir el pla amb una altra idea clara: ‘Hem fet un partit molt intel·ligent’.



