10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

La mentida de l’enginyer que va dir haver supervisat el castell inflable de Mislata

En les últimes hores s’han conegut noves notícies sobre l’accident del castell inflable de Mislata, ocorregut el 4 de gener, i en el qual van morir dues xiquetes, de 4 i 8 anys, a més de resultar ferits altres nou menors, en volar-se per una ràfega de vent.

Segons avança el Levante-EMV, “l’enginyer particular que va donar el vistiplau a l’atracció va realitzar la supervisió sense acudir personalment al recinte firal. És més, el tècnic, contractat pel firaire, va certificar no sols aqueixa atracció, sinó també les altres 23 que componien la Fira de Nadal de Mislata, presumptament, des d’Elx, ciutat en la qual té el despatx professional”.

Així ho conclou un informe del grup d’Homicidis de la Policia Nacional de València que resumeix la investigació que li havia sigut encomanada per la jutgessa d’Instrucció número 4 de Mislata davant la sospita que l’enginyer ni tan sols va estar presencialment en el recinte quan va expedir la certificació que permetia la instal·lació del castell i de les altres 23 atraccions de la Fira de Nadal de Mislata.

Els agents, amb manament de la jutgessa, van sol·licitar el trànsit de trucades i els posicionaments geogràfics del telèfon mòbil de l’enginyer i els resultats semblen inequívocs: ni va estar a Mislata el 2 de gener, quan va dir haver inspeccionat ‘in situ’ les atraccions, ni en els dies immediatament anteriors o posteriors.

La primera vegada que el seu telèfon apareix geolocalitzat a València, que no a Mislata, és el 7 de gener, quatre dies després de l’accident mortal i cinc després de la suposada supervisió en persona.

El dia que va declarar en la Policia

L’enginyer va declarar que, “quan va realitzar la inspecció del referit inflable, aquest es trobava amarrat a punts fixos (fanals, arbres, bancs, etc.) amb resistència suficient fins a una força 5 de vent segons l’escala de Beaufort, en concret sobre sis punts fixos en la totalitat del perímetre de l’estructura”.

I va agregar que era així seguint “recomanacions del fabricador”, encara que després la Policia va desmuntar aqueixa afirmació en entrevistar l’industrial que va fabricar el castell, qui va deixar clar que de la seua nau ix amb 30 punts d’ancoratge, consistents en 30 argolles amb cintes específiques per a suportar els pesos necessaris, i que d’haver estat tots ells subjectes, l’atracció mai hauria eixit volant per l’aire.

I les xiquetes, Vera, de 4 anys, i Cayetana, de 8, no haurien mort, va concloure la Policia Nacional.

Algunes cordes del castell inflable de Mislata estaven fetes malbé

Pel que sembla, els investigadors han trobat que algunes de les cordes que haurien de subjectar l’atracció del castell inflable no estaven subjectes o estaven desgastades o, fins i tot, fetes malbé. Uns indicis que podrien apuntar a una negligència per part del propietari.

La investigació ha de determinar si estes cordes, com ha declarat el propietari de l’atracció, es van tallar al moment de l’accident per socórrer els menors que havien quedat atrapats, o no és així.

Alguns pares i mares també haurien dit que un dels costats de l’inflable no estava ben ancorat a terra.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.