10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La calor apreta este dijous amb una millora de l’oratge

Aquest dijous s’espera més calor amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus a alguns punts de l’interior de València

Este dijous s’espera més calor amb una pujada dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València | Arxiu

 

L’ambient suportable que hem tingut estos últims dies arriba al final este dimecres. I és que este dijous s’espera més calor, amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València. Quant a l’estat del cel, hi haurà una millora de l’oratge que es farà notar, sobretot, de cara a divendres amb un predomini del sol, i les temperatures podran seguir pujant.

 

Este dijous ja no s’esperen precipitacions. Al matí encara hi haurà la presència d’intervals de núvols prims en tot el territori, sobretot, en la franja costanera entre València i Alacant. Durant la vesprada, hi haurà un major domini de l’ambient solejat, amb l’excepció de l’interior de València, a on hi haurà bandes de núvols alts. Atenció amb el vent de la mar, que bufarà fort entre la primera hora de la vesprada i la nit, en el litoral d’Alacant.

 

Mapa de previsió per dijous a la tarda

Mapa de previsió per dijous de vesprada | AEMET

 

Les màximes pujaran el dijous, en general, en algunes zones de manera notable, arribant als 36º en el prelitoral d’Alacant. Se situaran entre 28º i 36º en l’interior, les més baixes en les muntanyes de Castelló. En la línia de la costa es mouran entre 29º i 32º, a on les menys altes estaran en punts de la franja costanera de València i, les més elevades, en el litoral alacantí.

 

El vent de mar es farà notar

En la primera línia de la costa, el vent de la mar serà l’encarregat de què, en general, les temperatures siguen menys altes que en el prelitoral. No obstant, fruit de la humitat del mar, farà prou de basca. 

 

En el cas de les temperatures mínimes, es mantindran en valors semblants als del dimecres. Els termòmetres oscil·laran entre 15º i 21º en zones de l’interior, amb les més elevades en el prelitoral d’Alacant i, les menys, en les muntanyes de Castelló. Les xifres de nit se situaran entre 20º i 22º en la franja costanera.

 

Les màximes podran assolir els 34º a algunes comarques de València i d'Alacant

Les màximes podran arribar als 34º en algunes comarques de València i d’Alacant | AEMET

 

Ambient de ple estiu i solejat divendres

De cara a divendres, seguirà l’ambient calorós i la basca de ple estiu que, inclús, podrà ser més tòrrid en alguns punts del territori. I hi haurà un domini del sol generalitzat, amb l’excepció de les muntanyes de Castelló, a on apareixeran núvols de formació diürna de vesprada. Les condicions meteorològiques seran idònies per a passar el dia en la platja i refrescar-se.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.