14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La calor apreta este dijous amb una millora de l’oratge

Aquest dijous s’espera més calor amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus a alguns punts de l’interior de València

Este dijous s’espera més calor amb una pujada dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València | Arxiu

 

L’ambient suportable que hem tingut estos últims dies arriba al final este dimecres. I és que este dijous s’espera més calor, amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València. Quant a l’estat del cel, hi haurà una millora de l’oratge que es farà notar, sobretot, de cara a divendres amb un predomini del sol, i les temperatures podran seguir pujant.

 

Este dijous ja no s’esperen precipitacions. Al matí encara hi haurà la presència d’intervals de núvols prims en tot el territori, sobretot, en la franja costanera entre València i Alacant. Durant la vesprada, hi haurà un major domini de l’ambient solejat, amb l’excepció de l’interior de València, a on hi haurà bandes de núvols alts. Atenció amb el vent de la mar, que bufarà fort entre la primera hora de la vesprada i la nit, en el litoral d’Alacant.

 

Mapa de previsió per dijous a la tarda

Mapa de previsió per dijous de vesprada | AEMET

 

Les màximes pujaran el dijous, en general, en algunes zones de manera notable, arribant als 36º en el prelitoral d’Alacant. Se situaran entre 28º i 36º en l’interior, les més baixes en les muntanyes de Castelló. En la línia de la costa es mouran entre 29º i 32º, a on les menys altes estaran en punts de la franja costanera de València i, les més elevades, en el litoral alacantí.

 

El vent de mar es farà notar

En la primera línia de la costa, el vent de la mar serà l’encarregat de què, en general, les temperatures siguen menys altes que en el prelitoral. No obstant, fruit de la humitat del mar, farà prou de basca. 

 

En el cas de les temperatures mínimes, es mantindran en valors semblants als del dimecres. Els termòmetres oscil·laran entre 15º i 21º en zones de l’interior, amb les més elevades en el prelitoral d’Alacant i, les menys, en les muntanyes de Castelló. Les xifres de nit se situaran entre 20º i 22º en la franja costanera.

 

Les màximes podran assolir els 34º a algunes comarques de València i d'Alacant

Les màximes podran arribar als 34º en algunes comarques de València i d’Alacant | AEMET

 

Ambient de ple estiu i solejat divendres

De cara a divendres, seguirà l’ambient calorós i la basca de ple estiu que, inclús, podrà ser més tòrrid en alguns punts del territori. I hi haurà un domini del sol generalitzat, amb l’excepció de les muntanyes de Castelló, a on apareixeran núvols de formació diürna de vesprada. Les condicions meteorològiques seran idònies per a passar el dia en la platja i refrescar-se.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.