La calor apreta este dijous amb una millora de l’oratge

Aquest dijous s’espera més calor amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus a alguns punts de l’interior de València

Este dijous s’espera més calor amb una pujada dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València | Arxiu

 

L’ambient suportable que hem tingut estos últims dies arriba al final este dimecres. I és que este dijous s’espera més calor, amb un augment dels termòmetres de fins a 7 graus en alguns punts de l’interior de València. Quant a l’estat del cel, hi haurà una millora de l’oratge que es farà notar, sobretot, de cara a divendres amb un predomini del sol, i les temperatures podran seguir pujant.

 

Este dijous ja no s’esperen precipitacions. Al matí encara hi haurà la presència d’intervals de núvols prims en tot el territori, sobretot, en la franja costanera entre València i Alacant. Durant la vesprada, hi haurà un major domini de l’ambient solejat, amb l’excepció de l’interior de València, a on hi haurà bandes de núvols alts. Atenció amb el vent de la mar, que bufarà fort entre la primera hora de la vesprada i la nit, en el litoral d’Alacant.

 

Mapa de previsió per dijous a la tarda

Mapa de previsió per dijous de vesprada | AEMET

 

Les màximes pujaran el dijous, en general, en algunes zones de manera notable, arribant als 36º en el prelitoral d’Alacant. Se situaran entre 28º i 36º en l’interior, les més baixes en les muntanyes de Castelló. En la línia de la costa es mouran entre 29º i 32º, a on les menys altes estaran en punts de la franja costanera de València i, les més elevades, en el litoral alacantí.

 

El vent de mar es farà notar

En la primera línia de la costa, el vent de la mar serà l’encarregat de què, en general, les temperatures siguen menys altes que en el prelitoral. No obstant, fruit de la humitat del mar, farà prou de basca. 

 

En el cas de les temperatures mínimes, es mantindran en valors semblants als del dimecres. Els termòmetres oscil·laran entre 15º i 21º en zones de l’interior, amb les més elevades en el prelitoral d’Alacant i, les menys, en les muntanyes de Castelló. Les xifres de nit se situaran entre 20º i 22º en la franja costanera.

 

Les màximes podran assolir els 34º a algunes comarques de València i d'Alacant

Les màximes podran arribar als 34º en algunes comarques de València i d’Alacant | AEMET

 

Ambient de ple estiu i solejat divendres

De cara a divendres, seguirà l’ambient calorós i la basca de ple estiu que, inclús, podrà ser més tòrrid en alguns punts del territori. I hi haurà un domini del sol generalitzat, amb l’excepció de les muntanyes de Castelló, a on apareixeran núvols de formació diürna de vesprada. Les condicions meteorològiques seran idònies per a passar el dia en la platja i refrescar-se.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.