La humanitat acaba, este dilluns, els recursos naturals que genera la Terra en tot un any

La humanitat ha esgotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi hagi un futur sostenible

La humanitat ha agotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi haja un futur sostenible | Agències

 

Este dilluns 29 de juliol el nostre planeta Terra entra en fallida ecològica. Hui hem agotat la capacitat de regeneració dels recursos naturals del planeta, segons informa l’organització Global Footprint Network. La data actual significa el moment més primerenc de la història en el que, simbòlicament, els humans agotem la seva regeneració natural.

 

D’esta manera, la Terra entra en números rojos, i és que ja hem agotat el pressupost ecològic de l’any. Este dia, anomenat Dia de la Sobrecapacitat de la Terra, ha arribat abans que en el 2018. Eixa data cada any varia i es calcula després de comparar la demanda anual de recursos naturals amb la capacitat que té realment la Terra per a regenerar-los.

 

I és que este dia no ha parat d’avançar-se des de 1970. De fet, la data s’ha avançat 3 mesos en els últims 20 anys. Actualment, la humanitat necessita 1,75 planetes a l’any per a viure, davant de l’any 1970, quan els recursos duraven fins al 23 de desembre.

 

Imatge del ocershootday

Cada any que passa la humanitat s’acaba abans els recursos que genera la Terra | Global Footprint Network

 

El rànquing de Sobrecapacitat està liderat pels Estats Units, a un ritme de consum tan elevat per ciutadà que necessitarien cinc planetes per a satisfer la seua demanda de recursos. Per la seua banda, Espanya ja va acabar tots els seus recursos naturals el 28 de maig, mig mes abans que fa un any i, a escala comunitària, la Unió Europea va entrar en números rojos el 10 de maig, cosa que equival a consumir 2,8 planetes.

 

 

Les conseqüències d’arrasar els recursos naturals del planeta

Mundialment, la humanitat viu com si tinguera 1,75 planetes a la seua disposició, un preu altíssim per al sistema. I és que eixe dèficit ecològic és devastador per a la naturalesa, ja que contribuïx a l’increment en la desforestació global, la pèrdua de biodiversitat, l’agotament de les pesques, l’escassetat d’aigua, l’erosió de la terra, la contaminació de l’aire i multiplica negativament l’impacte del canvi climàtic.

 

L’ONG ecologista WWF recomana que, si estalviàrem matèries primeres i disminuírem el desenrotllament actual, i cada any es retardara cinc dies el Dia de la Sobrecapacitat, el 2050 es podria tornar a viure dins dels límits del planeta.

 

La sequera, una de les principals conseqüències de l’agotament dels recursos planetaris | Arxiu

 

El secretari general WWF, Juan Carlos de Olmo, subratllava que «el consum està contribuint al col·lapse climàtic i a la destrucció de la naturalesa. És necessari que els líders mundials adopten mesures urgents per a arribar a un futur sostenible».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.