8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La humanitat acaba, este dilluns, els recursos naturals que genera la Terra en tot un any

La humanitat ha esgotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi hagi un futur sostenible

La humanitat ha agotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi haja un futur sostenible | Agències

 

Este dilluns 29 de juliol el nostre planeta Terra entra en fallida ecològica. Hui hem agotat la capacitat de regeneració dels recursos naturals del planeta, segons informa l’organització Global Footprint Network. La data actual significa el moment més primerenc de la història en el que, simbòlicament, els humans agotem la seva regeneració natural.

 

D’esta manera, la Terra entra en números rojos, i és que ja hem agotat el pressupost ecològic de l’any. Este dia, anomenat Dia de la Sobrecapacitat de la Terra, ha arribat abans que en el 2018. Eixa data cada any varia i es calcula després de comparar la demanda anual de recursos naturals amb la capacitat que té realment la Terra per a regenerar-los.

 

I és que este dia no ha parat d’avançar-se des de 1970. De fet, la data s’ha avançat 3 mesos en els últims 20 anys. Actualment, la humanitat necessita 1,75 planetes a l’any per a viure, davant de l’any 1970, quan els recursos duraven fins al 23 de desembre.

 

Imatge del ocershootday

Cada any que passa la humanitat s’acaba abans els recursos que genera la Terra | Global Footprint Network

 

El rànquing de Sobrecapacitat està liderat pels Estats Units, a un ritme de consum tan elevat per ciutadà que necessitarien cinc planetes per a satisfer la seua demanda de recursos. Per la seua banda, Espanya ja va acabar tots els seus recursos naturals el 28 de maig, mig mes abans que fa un any i, a escala comunitària, la Unió Europea va entrar en números rojos el 10 de maig, cosa que equival a consumir 2,8 planetes.

 

 

Les conseqüències d’arrasar els recursos naturals del planeta

Mundialment, la humanitat viu com si tinguera 1,75 planetes a la seua disposició, un preu altíssim per al sistema. I és que eixe dèficit ecològic és devastador per a la naturalesa, ja que contribuïx a l’increment en la desforestació global, la pèrdua de biodiversitat, l’agotament de les pesques, l’escassetat d’aigua, l’erosió de la terra, la contaminació de l’aire i multiplica negativament l’impacte del canvi climàtic.

 

L’ONG ecologista WWF recomana que, si estalviàrem matèries primeres i disminuírem el desenrotllament actual, i cada any es retardara cinc dies el Dia de la Sobrecapacitat, el 2050 es podria tornar a viure dins dels límits del planeta.

 

La sequera, una de les principals conseqüències de l’agotament dels recursos planetaris | Arxiu

 

El secretari general WWF, Juan Carlos de Olmo, subratllava que «el consum està contribuint al col·lapse climàtic i a la destrucció de la naturalesa. És necessari que els líders mundials adopten mesures urgents per a arribar a un futur sostenible».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.