La humanitat acaba, este dilluns, els recursos naturals que genera la Terra en tot un any

La humanitat ha esgotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi hagi un futur sostenible

La humanitat ha agotat els recursos naturals que pot utilitzar durant un any perquè hi haja un futur sostenible | Agències

 

Este dilluns 29 de juliol el nostre planeta Terra entra en fallida ecològica. Hui hem agotat la capacitat de regeneració dels recursos naturals del planeta, segons informa l’organització Global Footprint Network. La data actual significa el moment més primerenc de la història en el que, simbòlicament, els humans agotem la seva regeneració natural.

 

D’esta manera, la Terra entra en números rojos, i és que ja hem agotat el pressupost ecològic de l’any. Este dia, anomenat Dia de la Sobrecapacitat de la Terra, ha arribat abans que en el 2018. Eixa data cada any varia i es calcula després de comparar la demanda anual de recursos naturals amb la capacitat que té realment la Terra per a regenerar-los.

 

I és que este dia no ha parat d’avançar-se des de 1970. De fet, la data s’ha avançat 3 mesos en els últims 20 anys. Actualment, la humanitat necessita 1,75 planetes a l’any per a viure, davant de l’any 1970, quan els recursos duraven fins al 23 de desembre.

 

Imatge del ocershootday

Cada any que passa la humanitat s’acaba abans els recursos que genera la Terra | Global Footprint Network

 

El rànquing de Sobrecapacitat està liderat pels Estats Units, a un ritme de consum tan elevat per ciutadà que necessitarien cinc planetes per a satisfer la seua demanda de recursos. Per la seua banda, Espanya ja va acabar tots els seus recursos naturals el 28 de maig, mig mes abans que fa un any i, a escala comunitària, la Unió Europea va entrar en números rojos el 10 de maig, cosa que equival a consumir 2,8 planetes.

 

 

Les conseqüències d’arrasar els recursos naturals del planeta

Mundialment, la humanitat viu com si tinguera 1,75 planetes a la seua disposició, un preu altíssim per al sistema. I és que eixe dèficit ecològic és devastador per a la naturalesa, ja que contribuïx a l’increment en la desforestació global, la pèrdua de biodiversitat, l’agotament de les pesques, l’escassetat d’aigua, l’erosió de la terra, la contaminació de l’aire i multiplica negativament l’impacte del canvi climàtic.

 

L’ONG ecologista WWF recomana que, si estalviàrem matèries primeres i disminuírem el desenrotllament actual, i cada any es retardara cinc dies el Dia de la Sobrecapacitat, el 2050 es podria tornar a viure dins dels límits del planeta.

 

La sequera, una de les principals conseqüències de l’agotament dels recursos planetaris | Arxiu

 

El secretari general WWF, Juan Carlos de Olmo, subratllava que «el consum està contribuint al col·lapse climàtic i a la destrucció de la naturalesa. És necessari que els líders mundials adopten mesures urgents per a arribar a un futur sostenible».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.