Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.