Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.