13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.