Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.

El CESID va apuntar que el rei va parlar amb Milans per a evitar danys a la Corona abans del juí del 23F

Els documents del 23F oberts al públic reunixen 153 arxius d'Interior, Defensa i Exteriors. Una nota del CESID de 1982 va donar credibilitat a contactes del rei amb Milans i esmenta Armada.

Passen a disposició judicial els tres detinguts per matar al seu veí a Benimàmet (València)

Els tres membres d'una mateixa família detinguts per la mort a punyalades d'un home de 59 anys a Benimàmet han passat a disposició judicial. El presumpte agressor, de 35 anys i nacionalitat romanesa, va ser arrestat en la vivenda després de l'avís al 112; els seus pares també van ser detinguts per a aclarir la seua possible implicació.

Pérez Llorca proposa una xarxa universitària per a impulsar l’ocupació en la Comunitat Valenciana

El president ha plantejat crear una Xarxa d'Universitats per a alinear l'oferta de títols amb les demandes socials i del mercat laboral i seguir l'ocupabilitat. La iniciativa arriba acompanyada del pla de finançament estable i del reforç d'ajudes a l'alumnat.

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.