Anuncios

Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Anuncios

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Muñoz nega una gran decepció socialista i confia que Compromís reactive a l’electorat d’esquerres

José Muñoz rebutja que hi haja molts socialistes decebuts i veu en Compromís un aliat per a recuperar a l'electorat d'esquerres que es va abstindre en 2023, destacant el lideratge de Pedro Sánchez en l'espai progressista.

Compromís reunix més de 5.000 avisos per possibles pisos turístics il·legals a València

Compromís afirma que la web quenotetiren.com ha rebut més de 5.000 denúncies veïnals sobre possibles pisos turístics il·legals a València i acusa el govern local d'inacció davant la crisi de vivenda.

Braxton Key prova una màscara per la seua fractura nasal i seguix en dubte davant el Panathinaikos

Braxton Key es testa amb una màscara protectora per a la seua fractura nasal, però la seua presència en el decisiu València Basket-Panathinaikos d'Eurolliga seguix en l'aire.

Vox trasllada el debat sobre la prioritat nacional als ajuntaments i l’aparca en Les Corts

Vox deixa en pausa la seua iniciativa sobre prioritat nacional en Les Corts i centra ara la batalla política als ajuntaments, on es tramita la regularització extraordinària d'immigrants.

Grup Pamesa manté un 2025 estable i eleva la seua facturació a 1.147 milions

Grup Pamesa va tancar 2025 amb una facturació consolidada de 1.147 milions, un lleuger creixement de l'1%, i encara 2026 com un exercici complex per l'encariment de l'energia i la reducció de drets d'emissió.

Miguel Illescas celebra el Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana el 31 de maig

El Gran mestre Miguel Illescas participarà el 31 de maig en la primera celebració oficial del Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana, amb activitats gratuïtes en el Centre Cultural-Esportiu Petxina de València.

El Govern accelera la reconstrucció de les casernes danyades per la dana en la Comunitat

El Govern d'Espanya encara la recta final de les obres d'emergència en set casernes afectades per la dana d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, amb una inversió de més de 6,6 milions d'euros i una nova caserna pendent a Utiel.

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.
Anuncios