Perilloses gotes fredes i fortes inundacions assolaran la Comunitat Valenciana

La distribució d’estes pluges serà molt més irregular en el temps | EFE

 

Les precipitacions mitjanes anuals augmentaran en la Comunitat Valenciana, però es reduiran en la major part d’Espanya, excepte en les Illes Canàries i Navarra, segons ho afirma l’estudi  d’aproximació a l’evolució de les precipitacions en Espanya, realitzat pels investigadors d’OS juntament amb les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

 

Este document conclou que en el conjunt d’Espanya, entre 1965 i 2018, les precipitacions són «similars a les de fa uns anys» tant en les sèries anuals com en les mensuals, ja que no s’ha observat una tendència «significativa» ni d’augment ni de disminució.

 

Sí s’ha observat, que per estacions meteorològiques en l’estiu i en l’hivern plou menys però han augmentat «lleugerament» en la tardor i primavera, encara que la tendència de l’estiu és molt significativa, perquè en esta  estació s’ha produït una «forta disminució» mentre que en la primavera, per contra, es registra un gran augment.

 

  

De cara al futur, l’estudi fa una previsió de com seran les precipitacions mitjanes per a 2050 i conclou que només en Canàries occidentals, la Comunitat Valenciana i Navarra experimentaran increments positius encara que «molt moderats» en la precipitació mitjana anual i que probablement la distribució d’estes pluges serà «molt més irregular en el temps». A més advertixen que «les inundacions associades amb la gota freda seran més intenses i freqüents».

 

 

Encara que l’informe afirma que les precipitacions han sigut més o menys constants en el temps, dins Espanya, com s’ha produït un «important increment» de les temperatures, preveu que la quantitat d’aigua circulant s’ha reduït per als ecosistemes i per a l’home. En tot cas, admet que existix una forta incertesa sobre els escenaris de precipitacions en el futur i que els valors observats poden presentar diferències regionals «molt elevades» en Espanya.

 

Quant a les temperatures, l’observatori alerta també del seu augment, «ja s’està produint pel calfament global, es continuarà produint pel que si es mantenen estes precipitacions com s’observa escala de tot el país, i augmenta la irregularitat d’estes, cada volta hi haurà menys disponibilitat d’aigua real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.