Canvis de colp en els termòmetres amb algun arruixó dissabte

Por efecto del calor crecerán algunas torres de tormenta en la alta montaña de norte y este

Este cap de setmana tindrem un oratge amb un poc de tot | Arxiu
 

Este cap de setmana tindrem un poc de tot, quant a l’oratge respecta, amb un dissabte encara molt càlid en conjunt i molta basca en la costa. No obstant, de vesprada hi haurà un altre canvi en forma de núvols i alguns arruixons poc importants que afectaran punts de l’interior de Castelló, puntualment, amb tempesta, a l’espera de què el diumenge tinguem una baixada dels termòmetres sense precipitacions.

 

Durant la tarda de dissabte hi haurà un altre canvi en forma de núvols i alguns ruixats poc importants

Durant la vesprada de dissabte hi haurà un altre canvi en forma de núvols i alguns arruixons poc importants | AEMET

 

De moment, dissabte serà un dia molt calorós en general. Les màximes pujaran fins a 6 graus en zones del litoral alacantí, i arribaran als 36º. Les diürnes se situaran entre 25º i 37º en el prelitoral, les més elevades, en punts de l’interior d’Alacant i les més baixes en zones de les muntanyes de Castelló. En la franja costanera es mouran entre 30º i 36º, i les menys elevades estaran en la costa castellonenca.

 

Quant a les mínimes, el canvi d’oratge ens portarà a parlar d’un fort descens en algunes comarques. Les temperatures, en eixe cas, baixaran fins a 7 graus en punts de l’interior de Castelló, fins a arribar als 12º. Els termòmetres de nit oscil·laran entre 12º i 22º en zones del prelitoral, amb les més elevades en punts de l’interior alacantí entre 20º i 22º en el litoral.

 

Tornen els avisos per basca

Després d’un divendres amb unes temperatures més suaus, dissabte tornarem a tindre una massa d’aire càlid damunt que ens portarà a parlar d’avisos per forta calor. AEMET ha activat les alertes per temperatures màximes en gran part de la franja costanera de tot el territori valencià. Localment, es podran arribar als 37º en les comarques de les costes alacantina i valenciana.

 

Localment, es podran assolir els 37º a les comarques de les costes alacantina i de València

Localment, es podran arribar als 37º en les comarques de les costes alacantina i valenciana | AEMET

 

Millora l’oratge diumenge i temperatures a l’alça, en general, el dilluns

De cara a diumenge, el dia serà menys mogut, amb alguns intervals de núvols de matí en la franja costanera de Castelló i de València, amb núvols baixos que trauran el nas per les muntanyes castellonenques i, en la resta del territori, sol amb alguns núvols alts. A partir de la vesprada es netejarà més l’ambient, deixant els cels nets de nuvolositat en el nord i amb bandes de núvols alts en les comarques d’Alacant.

 

Les temperatures màximes no variaran massa, en general, només les del litoral de València i d’Alacant patiran una forta baixada. En punts de la costa valenciana s’arribarà a valors de 28º i, en zones de la franja costanera alacantina, es registraran els 26º.

 

A inicis de la setmana que ve, els termòmetres tornaran a pujar, a excepció del litoral d’Alacant i de Castelló. No s’esperen precipitacions, però sí un augment de la nuvolositat de formació diürna en zones de l’interior castellonenc i valencià.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.