L’AEMPS fa una alerta per un medicament que ja ha provocat set morts es Espanya

El metotrexat és indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades pel sistema immunitari, com l'artritis reumatoide i la psoriasis

El metotrexat està indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades en el sistema immunitari, com l’artritis reumatoide i la psoriasi | farmaciainformativa

 

L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha fet una alerta sobre el metotrexat, per la mort de set pacients. L’organisme dependent del ministeri de Sanitat ha elaborat una nota informativa per a explicar que s’han adoptat noves mesures en el medicament, després que es detectaren 55 reaccions adverses en els últims anys i, fins i tot, la mort de 7 pacients per la seua administració errònia.

 

El metotrexat és un medicament que evita la proliferació de cèl·lules i que s’utilitza contra la psoriasi i l’artritis, igual com també per alguna classe de càncer, com el de mama, d’úter, de pulmó o la leucèmia. En el comunicat, l’AEMPS explica que s’han donat centenars de casos en què el medicament ha sigut administrat diàriament i no setmanalment, tal com indica la dosi recomanada, fet que ha provocat conseqüències greus en els pacients.

 

Dosi errònia

«Després de la revisió europea dels casos d’errors d’administració amb metotrexat, s’establiran noves mesures de prevenció del risc. Tot i els advertiments establits, se seguixen produint casos de reaccions adverses greus, alguns d’ells, mortals, a conseqüència de l’administració diària de metotrexat en lloc de setmanal», informa l’AEMPS.

 

En Espanya, al llarg dels anys, s’han notificat errors en els que la dosi de metotrexat administrada al pacient no era la correcta, ocasionant la mort en alguns casos. Segons l’Agència governamental, s’ha informat en diferents ocasions sobre estos errors i s’han actualitzat les advertències a professionals sanitaris sobre eixe risc, però «tot i això, s’han seguit notificant casos d’errors d’administració diària en comptes de setmanal», expliquen.

 

Les causes dels errors d’administració poden ser diverses i es poden produir tant en la prescripció, dispensació o en l’administració pel pacient. D’eixa manera, l’AEMPS ha volgut fer una alerta per tal d’«introduir noves mesures per a minimitzar el risc i comunes per a tots els països de la UE, reforçant les ja adoptades en alguns d’ells».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.

Mercadona, el supermercat més innovador en distribució a Espanya segons Fortune

La revista Fortune ha situat Mercadona com la companyia més innovadora en la distribució a Espanya i huitena en el rànquing europeu del sector, dins d’una llista de 300 grans empreses del continent.

Capturats a Callosa dos fugitius reclamats fa més de tres anys per una temptativa d’homicidi

Dos joves de 18 i 21 anys, reclamats per la justícia per una presumpta temptativa d’homicidi a Callosa de Segura, han sigut detinguts després de més de tres anys fugits. La Guàrdia Civil i la Policia Local els han localitzat gràcies a un dispositiu especial desplegat a una vivenda i a la serra de Callosa.

Ola de calor imminent en la Comunitat amb més de 40 °C i nits a 25 °C

L’Aemet ha avançat que la calor s’intensificarà des d’este cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb màximes que superaran els 40 graus en punts del prelitoral i nits tòrrides amb mínimes de fins a 25 graus.

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.