L’AEMPS fa una alerta per un medicament que ja ha provocat set morts es Espanya

El metotrexat és indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades pel sistema immunitari, com l'artritis reumatoide i la psoriasis

El metotrexat està indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades en el sistema immunitari, com l’artritis reumatoide i la psoriasi | farmaciainformativa

 

L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha fet una alerta sobre el metotrexat, per la mort de set pacients. L’organisme dependent del ministeri de Sanitat ha elaborat una nota informativa per a explicar que s’han adoptat noves mesures en el medicament, després que es detectaren 55 reaccions adverses en els últims anys i, fins i tot, la mort de 7 pacients per la seua administració errònia.

 

El metotrexat és un medicament que evita la proliferació de cèl·lules i que s’utilitza contra la psoriasi i l’artritis, igual com també per alguna classe de càncer, com el de mama, d’úter, de pulmó o la leucèmia. En el comunicat, l’AEMPS explica que s’han donat centenars de casos en què el medicament ha sigut administrat diàriament i no setmanalment, tal com indica la dosi recomanada, fet que ha provocat conseqüències greus en els pacients.

 

Dosi errònia

«Després de la revisió europea dels casos d’errors d’administració amb metotrexat, s’establiran noves mesures de prevenció del risc. Tot i els advertiments establits, se seguixen produint casos de reaccions adverses greus, alguns d’ells, mortals, a conseqüència de l’administració diària de metotrexat en lloc de setmanal», informa l’AEMPS.

 

En Espanya, al llarg dels anys, s’han notificat errors en els que la dosi de metotrexat administrada al pacient no era la correcta, ocasionant la mort en alguns casos. Segons l’Agència governamental, s’ha informat en diferents ocasions sobre estos errors i s’han actualitzat les advertències a professionals sanitaris sobre eixe risc, però «tot i això, s’han seguit notificant casos d’errors d’administració diària en comptes de setmanal», expliquen.

 

Les causes dels errors d’administració poden ser diverses i es poden produir tant en la prescripció, dispensació o en l’administració pel pacient. D’eixa manera, l’AEMPS ha volgut fer una alerta per tal d’«introduir noves mesures per a minimitzar el risc i comunes per a tots els països de la UE, reforçant les ja adoptades en alguns d’ells».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.