L’AEMPS fa una alerta per un medicament que ja ha provocat set morts es Espanya

El metotrexat és indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades pel sistema immunitari, com l'artritis reumatoide i la psoriasis

El metotrexat està indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades en el sistema immunitari, com l’artritis reumatoide i la psoriasi | farmaciainformativa

 

L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha fet una alerta sobre el metotrexat, per la mort de set pacients. L’organisme dependent del ministeri de Sanitat ha elaborat una nota informativa per a explicar que s’han adoptat noves mesures en el medicament, després que es detectaren 55 reaccions adverses en els últims anys i, fins i tot, la mort de 7 pacients per la seua administració errònia.

 

El metotrexat és un medicament que evita la proliferació de cèl·lules i que s’utilitza contra la psoriasi i l’artritis, igual com també per alguna classe de càncer, com el de mama, d’úter, de pulmó o la leucèmia. En el comunicat, l’AEMPS explica que s’han donat centenars de casos en què el medicament ha sigut administrat diàriament i no setmanalment, tal com indica la dosi recomanada, fet que ha provocat conseqüències greus en els pacients.

 

Dosi errònia

«Després de la revisió europea dels casos d’errors d’administració amb metotrexat, s’establiran noves mesures de prevenció del risc. Tot i els advertiments establits, se seguixen produint casos de reaccions adverses greus, alguns d’ells, mortals, a conseqüència de l’administració diària de metotrexat en lloc de setmanal», informa l’AEMPS.

 

En Espanya, al llarg dels anys, s’han notificat errors en els que la dosi de metotrexat administrada al pacient no era la correcta, ocasionant la mort en alguns casos. Segons l’Agència governamental, s’ha informat en diferents ocasions sobre estos errors i s’han actualitzat les advertències a professionals sanitaris sobre eixe risc, però «tot i això, s’han seguit notificant casos d’errors d’administració diària en comptes de setmanal», expliquen.

 

Les causes dels errors d’administració poden ser diverses i es poden produir tant en la prescripció, dispensació o en l’administració pel pacient. D’eixa manera, l’AEMPS ha volgut fer una alerta per tal d’«introduir noves mesures per a minimitzar el risc i comunes per a tots els països de la UE, reforçant les ja adoptades en alguns d’ells».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.