L’AEMPS fa una alerta per un medicament que ja ha provocat set morts es Espanya

El metotrexat és indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades pel sistema immunitari, com l'artritis reumatoide i la psoriasis

El metotrexat està indicat per a tractar el càncer i malalties ocasionades en el sistema immunitari, com l’artritis reumatoide i la psoriasi | farmaciainformativa

 

L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha fet una alerta sobre el metotrexat, per la mort de set pacients. L’organisme dependent del ministeri de Sanitat ha elaborat una nota informativa per a explicar que s’han adoptat noves mesures en el medicament, després que es detectaren 55 reaccions adverses en els últims anys i, fins i tot, la mort de 7 pacients per la seua administració errònia.

 

El metotrexat és un medicament que evita la proliferació de cèl·lules i que s’utilitza contra la psoriasi i l’artritis, igual com també per alguna classe de càncer, com el de mama, d’úter, de pulmó o la leucèmia. En el comunicat, l’AEMPS explica que s’han donat centenars de casos en què el medicament ha sigut administrat diàriament i no setmanalment, tal com indica la dosi recomanada, fet que ha provocat conseqüències greus en els pacients.

 

Dosi errònia

«Després de la revisió europea dels casos d’errors d’administració amb metotrexat, s’establiran noves mesures de prevenció del risc. Tot i els advertiments establits, se seguixen produint casos de reaccions adverses greus, alguns d’ells, mortals, a conseqüència de l’administració diària de metotrexat en lloc de setmanal», informa l’AEMPS.

 

En Espanya, al llarg dels anys, s’han notificat errors en els que la dosi de metotrexat administrada al pacient no era la correcta, ocasionant la mort en alguns casos. Segons l’Agència governamental, s’ha informat en diferents ocasions sobre estos errors i s’han actualitzat les advertències a professionals sanitaris sobre eixe risc, però «tot i això, s’han seguit notificant casos d’errors d’administració diària en comptes de setmanal», expliquen.

 

Les causes dels errors d’administració poden ser diverses i es poden produir tant en la prescripció, dispensació o en l’administració pel pacient. D’eixa manera, l’AEMPS ha volgut fer una alerta per tal d’«introduir noves mesures per a minimitzar el risc i comunes per a tots els països de la UE, reforçant les ja adoptades en alguns d’ells».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.