Sanitat retira un lot d’Omeprazol del mercat

L’Omeprazol s’utilitza per a combatre la cremor d’estómac | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha tornat a actuar, esta volta a causa d’un dels medicaments més populars. L’organisme que depén del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar, ha ordenat la retirada d’un lot d’Omeprazol.

 

El lot que ha hagut de ser retirat ha sigut fabricat per la farmacèutica Smilax Laboratories Limited i més tard distribuït per Farma-Química Sud. La causa que ha provocat que s’haja ordenat la seua retirada és que s’hagen obtingut «resultats fora d’especificacions en l’assaig d’identitat», segons ha publicat el diari ‘Información’.

 

Demanen a les comunitats autònomes que facen el seguiment de la retirada

Segons l’alerta que ha fet l’AEMPS, el lot que estaria afectat és el 11072/10/42, amb data de caducitat 03/2021, d’Omeprazol Ph. Eur. Farma-Química Sud S.L. A més, l’Agència ha demanat a les comunitats autònomes que facen un seguiment de la retirada d’este lot.

 

L’Omeprazol és un inhibidor de la bomba de protons de la superfície de la cèl·lula parietal gàstrica. És un medicament que ajuda a disminuir l’àcid que es produïx en l’estómac i molt usat per persones amb tendència a la cremor. També és freqüent anomenar-lo popularment ‘el protector’, ja que es recepta junt amb altres medicaments per a protegir l’estomac dels efectes adversos d’altres pastilles.

 

Segona actuació de l’AEMPS en pocs dies

Ahir dijous, l’AEMPS també va fer pública la retirada d’un medicament que s’utilitza per al tractament del Parkinson. Concretament, dos comprimits de Ropinirol Cinfa 0,25 mil·ligrams recoberts amb la pel·lícula efg.

 

Els lots retirats i la seua data de caducitat són els següents: lot N002 amb la data de caducitat de 30 d’abril de 2020 i el N003 que també té la mateixa data de caducitat.

 

El principi actiu d’eixe fàrmac forma part d’un grup de medicaments denominats agonistes de dopamina. Estos actuen de la mateixa manera que un neurotransmissor que es troba en diferents parts del cervell.

 

Les persones amb la malaltia del Parkinson tenen baixos nivells de dopamina en algunes parts del cervell. El Ropinirol permet que disminuïsquen alguns dels efectes de la malaltia neurodegenerativa, com els tremolors.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.