16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Sanitat retira un lot d’Omeprazol del mercat

L’Omeprazol s’utilitza per a combatre la cremor d’estómac | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha tornat a actuar, esta volta a causa d’un dels medicaments més populars. L’organisme que depén del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar, ha ordenat la retirada d’un lot d’Omeprazol.

 

El lot que ha hagut de ser retirat ha sigut fabricat per la farmacèutica Smilax Laboratories Limited i més tard distribuït per Farma-Química Sud. La causa que ha provocat que s’haja ordenat la seua retirada és que s’hagen obtingut «resultats fora d’especificacions en l’assaig d’identitat», segons ha publicat el diari ‘Información’.

 

Demanen a les comunitats autònomes que facen el seguiment de la retirada

Segons l’alerta que ha fet l’AEMPS, el lot que estaria afectat és el 11072/10/42, amb data de caducitat 03/2021, d’Omeprazol Ph. Eur. Farma-Química Sud S.L. A més, l’Agència ha demanat a les comunitats autònomes que facen un seguiment de la retirada d’este lot.

 

L’Omeprazol és un inhibidor de la bomba de protons de la superfície de la cèl·lula parietal gàstrica. És un medicament que ajuda a disminuir l’àcid que es produïx en l’estómac i molt usat per persones amb tendència a la cremor. També és freqüent anomenar-lo popularment ‘el protector’, ja que es recepta junt amb altres medicaments per a protegir l’estomac dels efectes adversos d’altres pastilles.

 

Segona actuació de l’AEMPS en pocs dies

Ahir dijous, l’AEMPS també va fer pública la retirada d’un medicament que s’utilitza per al tractament del Parkinson. Concretament, dos comprimits de Ropinirol Cinfa 0,25 mil·ligrams recoberts amb la pel·lícula efg.

 

Els lots retirats i la seua data de caducitat són els següents: lot N002 amb la data de caducitat de 30 d’abril de 2020 i el N003 que també té la mateixa data de caducitat.

 

El principi actiu d’eixe fàrmac forma part d’un grup de medicaments denominats agonistes de dopamina. Estos actuen de la mateixa manera que un neurotransmissor que es troba en diferents parts del cervell.

 

Les persones amb la malaltia del Parkinson tenen baixos nivells de dopamina en algunes parts del cervell. El Ropinirol permet que disminuïsquen alguns dels efectes de la malaltia neurodegenerativa, com els tremolors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.