9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Sanitat retira un lot d’Omeprazol del mercat

L’Omeprazol s’utilitza per a combatre la cremor d’estómac | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha tornat a actuar, esta volta a causa d’un dels medicaments més populars. L’organisme que depén del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar, ha ordenat la retirada d’un lot d’Omeprazol.

 

El lot que ha hagut de ser retirat ha sigut fabricat per la farmacèutica Smilax Laboratories Limited i més tard distribuït per Farma-Química Sud. La causa que ha provocat que s’haja ordenat la seua retirada és que s’hagen obtingut «resultats fora d’especificacions en l’assaig d’identitat», segons ha publicat el diari ‘Información’.

 

Demanen a les comunitats autònomes que facen el seguiment de la retirada

Segons l’alerta que ha fet l’AEMPS, el lot que estaria afectat és el 11072/10/42, amb data de caducitat 03/2021, d’Omeprazol Ph. Eur. Farma-Química Sud S.L. A més, l’Agència ha demanat a les comunitats autònomes que facen un seguiment de la retirada d’este lot.

 

L’Omeprazol és un inhibidor de la bomba de protons de la superfície de la cèl·lula parietal gàstrica. És un medicament que ajuda a disminuir l’àcid que es produïx en l’estómac i molt usat per persones amb tendència a la cremor. També és freqüent anomenar-lo popularment ‘el protector’, ja que es recepta junt amb altres medicaments per a protegir l’estomac dels efectes adversos d’altres pastilles.

 

Segona actuació de l’AEMPS en pocs dies

Ahir dijous, l’AEMPS també va fer pública la retirada d’un medicament que s’utilitza per al tractament del Parkinson. Concretament, dos comprimits de Ropinirol Cinfa 0,25 mil·ligrams recoberts amb la pel·lícula efg.

 

Els lots retirats i la seua data de caducitat són els següents: lot N002 amb la data de caducitat de 30 d’abril de 2020 i el N003 que també té la mateixa data de caducitat.

 

El principi actiu d’eixe fàrmac forma part d’un grup de medicaments denominats agonistes de dopamina. Estos actuen de la mateixa manera que un neurotransmissor que es troba en diferents parts del cervell.

 

Les persones amb la malaltia del Parkinson tenen baixos nivells de dopamina en algunes parts del cervell. El Ropinirol permet que disminuïsquen alguns dels efectes de la malaltia neurodegenerativa, com els tremolors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.