Sanitat retira un lot d’Omeprazol del mercat

L’Omeprazol s’utilitza per a combatre la cremor d’estómac | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha tornat a actuar, esta volta a causa d’un dels medicaments més populars. L’organisme que depén del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar, ha ordenat la retirada d’un lot d’Omeprazol.

 

El lot que ha hagut de ser retirat ha sigut fabricat per la farmacèutica Smilax Laboratories Limited i més tard distribuït per Farma-Química Sud. La causa que ha provocat que s’haja ordenat la seua retirada és que s’hagen obtingut «resultats fora d’especificacions en l’assaig d’identitat», segons ha publicat el diari ‘Información’.

 

Demanen a les comunitats autònomes que facen el seguiment de la retirada

Segons l’alerta que ha fet l’AEMPS, el lot que estaria afectat és el 11072/10/42, amb data de caducitat 03/2021, d’Omeprazol Ph. Eur. Farma-Química Sud S.L. A més, l’Agència ha demanat a les comunitats autònomes que facen un seguiment de la retirada d’este lot.

 

L’Omeprazol és un inhibidor de la bomba de protons de la superfície de la cèl·lula parietal gàstrica. És un medicament que ajuda a disminuir l’àcid que es produïx en l’estómac i molt usat per persones amb tendència a la cremor. També és freqüent anomenar-lo popularment ‘el protector’, ja que es recepta junt amb altres medicaments per a protegir l’estomac dels efectes adversos d’altres pastilles.

 

Segona actuació de l’AEMPS en pocs dies

Ahir dijous, l’AEMPS també va fer pública la retirada d’un medicament que s’utilitza per al tractament del Parkinson. Concretament, dos comprimits de Ropinirol Cinfa 0,25 mil·ligrams recoberts amb la pel·lícula efg.

 

Els lots retirats i la seua data de caducitat són els següents: lot N002 amb la data de caducitat de 30 d’abril de 2020 i el N003 que també té la mateixa data de caducitat.

 

El principi actiu d’eixe fàrmac forma part d’un grup de medicaments denominats agonistes de dopamina. Estos actuen de la mateixa manera que un neurotransmissor que es troba en diferents parts del cervell.

 

Les persones amb la malaltia del Parkinson tenen baixos nivells de dopamina en algunes parts del cervell. El Ropinirol permet que disminuïsquen alguns dels efectes de la malaltia neurodegenerativa, com els tremolors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.