Retiren un lot d’Amlodipino per un error en la data de caducitat

Amlodipino Vir 10mg,

El medicament no indica correctament la seua data de caducitat  | vir.es

 

L’AEMPS (Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris) ha estipulat que es retire i es torne al laboratori d’origen el lot d’un medicament utilitzat per a la tensió arterial: Amlodipino Vir 10 mg, 30 comprimits. El lot en qüestió presenta un error en la data de caducitat estipulada, que indica que el medicament caduca en abril del 2021, quan realment caduca en març de 2022.

 

L’AEMPS ha qualificat l’error d’Industria Química y Farmacéutica Vir, SA., laboratori encarregat de fabricar el medicament, de classe 2, classificant-lo com a defecte d’embalatge i d’informació en la data de caducitat. El ministeri de Sanitat. Consum i Benestar Social insta a totes les comunitats autònomes a que realitzen seguiments de la retirada del lot en qüestió, l’N005.

 

 

L’Amlodipino es recepta a aquelles persones que tenen dificultats o problemes en la seua tensió arterial, però també l’usen persones que patixen un dolor de pit conegut com a angina de Prinzmetal. En els pacients amb hipertensió, el fàrmac funciona relaxant els vasos sanguinis, de manera que la sang puga fluir més fàcilment a través seu. 

 

Farmacia

L’error s’ha detectat al lot N005 | CatalunyaDiari.cat
 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.