Pfizer va ocultar que un dels seus fàrmacs podria previndre l’Alzheimer

L’empresa Pfizer va ocultar que un dels seus medicaments podria prevenir l’Alzheimer | Twitter

 

Un equip d’investigació de la farmacèutica Pfizer va descobrir l’any 2015 que un dels fàrmacs estrella de la companyia, l’antiinflamatori per a l’artritis reumatoide anomenat Enbrel, reduïa el risc d’Alzheimer en un 64%. Els investigadors ho van descobrir gràcies als centenars de milers de reclamacions de l’assegurança. Mai es va comprovar si era cert, ja que fer-ho haguera costat a la companyia uns 80 milions de dòlars, segons explica en exclusiva ‘The Washinton Post’, de manera que, després de tres anys de debats interns, l’empresa va optar per no seguir investigant ni fer pública la informació.

 

Segons uns documents interns als quals ‘The Washinton Post’ ha tingut accés: «Enbrel podria previndre, tractar i retardar l’evolució de l’Alzheimer». L’empresa ha confirmat els fets i ha argumentat que van prendre esta decisió basant-se en els seus «rigorosos estàndards científics». Tot i que els investigadors van insistir en practicar l’estudi, després de tres anys de debat (2015-2018), finalment Pfizer va decretar que no hi havia cap seguretat que fora cert, ja que el fàrmac en qüestió no actua directament sobre el cervell . A més, l’empresa argumenta que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic».

 

Pfizer

Pefizer va decidir amagar l’estudi argumentant que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic» | Cedida

 

La crítica de la comunitat científica

Des de Pfizer apunten que haver publicat la informació d’una possible relació entre Enbrel i l’Alzheimer podria haver dut a investigadors de tot el món per un camí equivocat. Al que la comunitat científica ha respost amb contundència: L’empresa hauria, com a mínim, de publicar les dades que té i obrir la porta a noves investigacions. El professor de la Harvard Medical School i investigador de malalties Rudolph E. Tanzani creu que no hi havia cap motiu aparent per a que Pfizer decidira no publicar el possible descobriment.

 

La decisió que va prendre l’empresa farmacèutica va coincidir amb l’anunci de la companyia del tancament de la seua divisió neurològica, a on s’investiga el tractament de l’Alzheimer i en la que es van despatxar 300 persones. També coincidix amb la fi de la patent d’Enbrel, cosa que va suposar l’entrada en competència de medicaments genèrics i va reduir els incentius de Pfizel a noves investigacions sobre este fàrmac.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.