21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Pfizer va ocultar que un dels seus fàrmacs podria previndre l’Alzheimer

L’empresa Pfizer va ocultar que un dels seus medicaments podria prevenir l’Alzheimer | Twitter

 

Un equip d’investigació de la farmacèutica Pfizer va descobrir l’any 2015 que un dels fàrmacs estrella de la companyia, l’antiinflamatori per a l’artritis reumatoide anomenat Enbrel, reduïa el risc d’Alzheimer en un 64%. Els investigadors ho van descobrir gràcies als centenars de milers de reclamacions de l’assegurança. Mai es va comprovar si era cert, ja que fer-ho haguera costat a la companyia uns 80 milions de dòlars, segons explica en exclusiva ‘The Washinton Post’, de manera que, després de tres anys de debats interns, l’empresa va optar per no seguir investigant ni fer pública la informació.

 

Segons uns documents interns als quals ‘The Washinton Post’ ha tingut accés: «Enbrel podria previndre, tractar i retardar l’evolució de l’Alzheimer». L’empresa ha confirmat els fets i ha argumentat que van prendre esta decisió basant-se en els seus «rigorosos estàndards científics». Tot i que els investigadors van insistir en practicar l’estudi, després de tres anys de debat (2015-2018), finalment Pfizer va decretar que no hi havia cap seguretat que fora cert, ja que el fàrmac en qüestió no actua directament sobre el cervell . A més, l’empresa argumenta que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic».

 

Pfizer

Pefizer va decidir amagar l’estudi argumentant que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic» | Cedida

 

La crítica de la comunitat científica

Des de Pfizer apunten que haver publicat la informació d’una possible relació entre Enbrel i l’Alzheimer podria haver dut a investigadors de tot el món per un camí equivocat. Al que la comunitat científica ha respost amb contundència: L’empresa hauria, com a mínim, de publicar les dades que té i obrir la porta a noves investigacions. El professor de la Harvard Medical School i investigador de malalties Rudolph E. Tanzani creu que no hi havia cap motiu aparent per a que Pfizer decidira no publicar el possible descobriment.

 

La decisió que va prendre l’empresa farmacèutica va coincidir amb l’anunci de la companyia del tancament de la seua divisió neurològica, a on s’investiga el tractament de l’Alzheimer i en la que es van despatxar 300 persones. També coincidix amb la fi de la patent d’Enbrel, cosa que va suposar l’entrada en competència de medicaments genèrics i va reduir els incentius de Pfizel a noves investigacions sobre este fàrmac.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Compromís ha anunciat un ple extraordinari per a reprovar a l’alcaldessa María José Catalá

Compromís ha anunciat un ple extraordinari a l'Ajuntament de València per a reprovar a María José Catalá. Reclama que reba a les víctimes de la dana i els demane perdó.

Vox afirma que no hi ha negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions

Plans assegura que, després de la dimissió de Mazón, no hi ha negociació, candidats ni propostes i reclama al PP que s'aclarisca. Vox sosté que està llest per a anar a les urnes.

Vox condiciona el seu suport després de la dimissió de Mazón i prioritza l’estabilitat en la Comunitat

Vox adoptarà la decisió que més contribuïsca a l'estabilitat de la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón. El PP no té majoria i la seua investidura depén del partit d'Abascal.

Feijóo i Abascal parlen del relleu de Mazón en una crida cordial

Feijóo i Abascal han parlat per telèfon sobre el substitut de Carlos Mazón sense tancar noms. El PPCV pilotarà amb Vox una nova investidura amb seguiment de la direcció nacional.

El Govern demana eleccions a la Comunitat Valenciana i retrau al PP deixar el seu futur en mans de Vox

La portaveu Pilar Alegría ha sol·licitat la convocatòria d'eleccions a la Comunitat Valenciana després de la renúncia de Carlos Mazón i ha retret a Feijóo optar per Vox. Defén que siguen els ciutadans els qui decidisquen el rumb polític.

Aemet ha activat l’avís groc per tempestes i graníssol este dijous en el nord de Castelló

La Aemet ha activat per al dijous un avís groc en el litoral i interior nord de Castelló per tempestes amb graníssol i fins a 20 l/m² en una hora. L'avís estarà vigent de 00.00 a 17.59, amb vent rolando a oest i ratxes molt fortes a la vesprada en el nord.

El PPCV defén un relleu de Mazón guiat per principis i sense personalismes

El PPCV ha defés que el relleu de Mazón ha de fer-se per damunt de personalismes i sigles i ha garantit una candidatura dins del termini i en la forma corresponent. Les converses amb Vox, ha dit, s'abordaran després de definir el perfil i dins del termini de 12 dies hàbils.

El PSPV denuncia que el nou pacte PP-Vox pot segellar-se sobre les vides de 229 persones

José Muñoz ha acusat PP i Vox de tindre ja tancat un acord d'investidura en la Comunitat Valenciana. Reclama eleccions i més responsabilitats a Carlos Mazón.