Pfizer va ocultar que un dels seus fàrmacs podria previndre l’Alzheimer

L’empresa Pfizer va ocultar que un dels seus medicaments podria prevenir l’Alzheimer | Twitter

 

Un equip d’investigació de la farmacèutica Pfizer va descobrir l’any 2015 que un dels fàrmacs estrella de la companyia, l’antiinflamatori per a l’artritis reumatoide anomenat Enbrel, reduïa el risc d’Alzheimer en un 64%. Els investigadors ho van descobrir gràcies als centenars de milers de reclamacions de l’assegurança. Mai es va comprovar si era cert, ja que fer-ho haguera costat a la companyia uns 80 milions de dòlars, segons explica en exclusiva ‘The Washinton Post’, de manera que, després de tres anys de debats interns, l’empresa va optar per no seguir investigant ni fer pública la informació.

 

Segons uns documents interns als quals ‘The Washinton Post’ ha tingut accés: «Enbrel podria previndre, tractar i retardar l’evolució de l’Alzheimer». L’empresa ha confirmat els fets i ha argumentat que van prendre esta decisió basant-se en els seus «rigorosos estàndards científics». Tot i que els investigadors van insistir en practicar l’estudi, després de tres anys de debat (2015-2018), finalment Pfizer va decretar que no hi havia cap seguretat que fora cert, ja que el fàrmac en qüestió no actua directament sobre el cervell . A més, l’empresa argumenta que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic».

 

Pfizer

Pefizer va decidir amagar l’estudi argumentant que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic» | Cedida

 

La crítica de la comunitat científica

Des de Pfizer apunten que haver publicat la informació d’una possible relació entre Enbrel i l’Alzheimer podria haver dut a investigadors de tot el món per un camí equivocat. Al que la comunitat científica ha respost amb contundència: L’empresa hauria, com a mínim, de publicar les dades que té i obrir la porta a noves investigacions. El professor de la Harvard Medical School i investigador de malalties Rudolph E. Tanzani creu que no hi havia cap motiu aparent per a que Pfizer decidira no publicar el possible descobriment.

 

La decisió que va prendre l’empresa farmacèutica va coincidir amb l’anunci de la companyia del tancament de la seua divisió neurològica, a on s’investiga el tractament de l’Alzheimer i en la que es van despatxar 300 persones. També coincidix amb la fi de la patent d’Enbrel, cosa que va suposar l’entrada en competència de medicaments genèrics i va reduir els incentius de Pfizel a noves investigacions sobre este fàrmac.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.