14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Pfizer va ocultar que un dels seus fàrmacs podria previndre l’Alzheimer

L’empresa Pfizer va ocultar que un dels seus medicaments podria prevenir l’Alzheimer | Twitter

 

Un equip d’investigació de la farmacèutica Pfizer va descobrir l’any 2015 que un dels fàrmacs estrella de la companyia, l’antiinflamatori per a l’artritis reumatoide anomenat Enbrel, reduïa el risc d’Alzheimer en un 64%. Els investigadors ho van descobrir gràcies als centenars de milers de reclamacions de l’assegurança. Mai es va comprovar si era cert, ja que fer-ho haguera costat a la companyia uns 80 milions de dòlars, segons explica en exclusiva ‘The Washinton Post’, de manera que, després de tres anys de debats interns, l’empresa va optar per no seguir investigant ni fer pública la informació.

 

Segons uns documents interns als quals ‘The Washinton Post’ ha tingut accés: «Enbrel podria previndre, tractar i retardar l’evolució de l’Alzheimer». L’empresa ha confirmat els fets i ha argumentat que van prendre esta decisió basant-se en els seus «rigorosos estàndards científics». Tot i que els investigadors van insistir en practicar l’estudi, després de tres anys de debat (2015-2018), finalment Pfizer va decretar que no hi havia cap seguretat que fora cert, ja que el fàrmac en qüestió no actua directament sobre el cervell . A més, l’empresa argumenta que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic».

 

Pfizer

Pefizer va decidir amagar l’estudi argumentant que les dades que tenien no eren de «rigorós estàndard científic» | Cedida

 

La crítica de la comunitat científica

Des de Pfizer apunten que haver publicat la informació d’una possible relació entre Enbrel i l’Alzheimer podria haver dut a investigadors de tot el món per un camí equivocat. Al que la comunitat científica ha respost amb contundència: L’empresa hauria, com a mínim, de publicar les dades que té i obrir la porta a noves investigacions. El professor de la Harvard Medical School i investigador de malalties Rudolph E. Tanzani creu que no hi havia cap motiu aparent per a que Pfizer decidira no publicar el possible descobriment.

 

La decisió que va prendre l’empresa farmacèutica va coincidir amb l’anunci de la companyia del tancament de la seua divisió neurològica, a on s’investiga el tractament de l’Alzheimer i en la que es van despatxar 300 persones. També coincidix amb la fi de la patent d’Enbrel, cosa que va suposar l’entrada en competència de medicaments genèrics i va reduir els incentius de Pfizel a noves investigacions sobre este fàrmac.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.