Una tortuga marina pon 100 ous esta matinada en la platja de Castelló

Tortuga marina platja Castelló

 

Una tortuga marina ha fresat esta matinada en una platja de Castelló 113 ous, que ha recuperat la Xarxa d’Encallaments de la Comunitat Valenciana. Del total dels ous postos, 32 es troben en incubadores de la Fundació Oceanogràfic i 81 s’han dipositat en una platja protegida del parc natural de l’Albufera. Esta és la quinta posta d’ous que es registra en les platges valencianes en 200 anys.

 

 

La trobada s’ha produït cap a les 05.00 de la matinada per uns banyistes que es trobaven en la zona i van avisar a la Policia Local de Castelló, que va tocar al 112 –que va activar la Xarxa d’Encallaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic– i va disposar la protecció del lloc, segons ha informat la fundació en un comunicat.

 

Especialistes en tortugues marines de la Unitat de Zoologia Marina de l’Institut Cavanilles es van desplaçar al lloc, però la femella ja havia tornat a la mar, de manera que es va procedir al rescat dels ous per a assegurar la seua evolució favorable.

 

Ous de tortuga marina

Els ous de la tortuga marina postos en la platja de Castelló | Policia Local de Castelló

 

Per això, 32 ous han sigut desplaçats per veterinaris de la Fundació Oceanogràfic a les instal·lacions del centre a on han sigut dipositats, com ja es va fer en 2016, en les incubadores del centre amb totes les garanties de temperatura i ambient adequats.

 

Tortuga marina platja Castelló

L’exemplar de tortuga marina   | Policia Local de Castelló

 

La resta del niu s’ha traslladat per membres de la universitat i tècnics de Medi Ambient fins a una platja en una zona protegida del Parc Natural de l’Albufera amb la finalitat que no patisca cap alteració el procés ni el contacte de curiosos o senderistes accidentals.

 

L’any passat es van conéixer fins a tres intents per tortugues diferents en platges valencianes, gràcies als avisos de ciutadans al 112, però no van acabar amb una posta. En canvi, la d’este dissabte, és la quinta que es registra en les comarques valencianes en dos-cents anys.

 

Una estratègia per a fer viable el seu creixement

En l’actualitat, existix una estratègia a nivell espanyol per a la protecció d’estos events extraordinaris, a causa de l’alta vulnerabilitat de les femelles, els nius i la cries. A nivell valencià, es compta amb les tres institucions que integren la citada Xarxa d’Encallaments, la Universitat Politècnica de València i la ‘Fundació Biodiversitat’ del Ministeri per a la Transició Ecològica –a través del projecte Life Ip Intemares– i la inestimable comunicació del 112.

 

 

Un exemple d’èxit d’esta estratègia per a la conservació i supervivència va ser el dels deu animals que, al cap d’un any de ser criats i cuidats en l»ARCA del Mar’ de la Fundació Oceanogràfic, es van poder soltar en juliol de 2017 dotats d’emissors de senyal de satèl·lit, gràcies a un projecte dirigit pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València amb els que es van poder seguir i comprovar que el seu nivell de supervivència és molt superior al de l’ingrés en el mar de les cries només nàixer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.