Una tortuga marina pon 100 ous esta matinada en la platja de Castelló

Tortuga marina platja Castelló

 

Una tortuga marina ha fresat esta matinada en una platja de Castelló 113 ous, que ha recuperat la Xarxa d’Encallaments de la Comunitat Valenciana. Del total dels ous postos, 32 es troben en incubadores de la Fundació Oceanogràfic i 81 s’han dipositat en una platja protegida del parc natural de l’Albufera. Esta és la quinta posta d’ous que es registra en les platges valencianes en 200 anys.

 

 

La trobada s’ha produït cap a les 05.00 de la matinada per uns banyistes que es trobaven en la zona i van avisar a la Policia Local de Castelló, que va tocar al 112 –que va activar la Xarxa d’Encallaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic– i va disposar la protecció del lloc, segons ha informat la fundació en un comunicat.

 

Especialistes en tortugues marines de la Unitat de Zoologia Marina de l’Institut Cavanilles es van desplaçar al lloc, però la femella ja havia tornat a la mar, de manera que es va procedir al rescat dels ous per a assegurar la seua evolució favorable.

 

Ous de tortuga marina

Els ous de la tortuga marina postos en la platja de Castelló | Policia Local de Castelló

 

Per això, 32 ous han sigut desplaçats per veterinaris de la Fundació Oceanogràfic a les instal·lacions del centre a on han sigut dipositats, com ja es va fer en 2016, en les incubadores del centre amb totes les garanties de temperatura i ambient adequats.

 

Tortuga marina platja Castelló

L’exemplar de tortuga marina   | Policia Local de Castelló

 

La resta del niu s’ha traslladat per membres de la universitat i tècnics de Medi Ambient fins a una platja en una zona protegida del Parc Natural de l’Albufera amb la finalitat que no patisca cap alteració el procés ni el contacte de curiosos o senderistes accidentals.

 

L’any passat es van conéixer fins a tres intents per tortugues diferents en platges valencianes, gràcies als avisos de ciutadans al 112, però no van acabar amb una posta. En canvi, la d’este dissabte, és la quinta que es registra en les comarques valencianes en dos-cents anys.

 

Una estratègia per a fer viable el seu creixement

En l’actualitat, existix una estratègia a nivell espanyol per a la protecció d’estos events extraordinaris, a causa de l’alta vulnerabilitat de les femelles, els nius i la cries. A nivell valencià, es compta amb les tres institucions que integren la citada Xarxa d’Encallaments, la Universitat Politècnica de València i la ‘Fundació Biodiversitat’ del Ministeri per a la Transició Ecològica –a través del projecte Life Ip Intemares– i la inestimable comunicació del 112.

 

 

Un exemple d’èxit d’esta estratègia per a la conservació i supervivència va ser el dels deu animals que, al cap d’un any de ser criats i cuidats en l»ARCA del Mar’ de la Fundació Oceanogràfic, es van poder soltar en juliol de 2017 dotats d’emissors de senyal de satèl·lit, gràcies a un projecte dirigit pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València amb els que es van poder seguir i comprovar que el seu nivell de supervivència és molt superior al de l’ingrés en el mar de les cries només nàixer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oltra reclama anar més enllà dels decrets d’habitatge i regular els lloguers indefinits

Mónica Oltra considera que els decrets d’habitatge del Govern són només un inici i reclama canvis legals profunds, com lloguers indefinits i limitar la propietat en mans de grans fons.

L’economia valenciana aspira a créixer un 2,8 % en 2026, per damunt d’Espanya

La CEV preveu que l’economia de la Comunitat Valenciana cresca al voltant del 2,8 % en 2026, gràcies sobretot a la demanda interna i al bon moment del turisme, encara que alerta de riscos per la inflació i la inestabilitat internacional.

Investigen dos treballadors per la mort en una activitat de parasailing a Benidorm

Dos hòmens han quedat investigats per la mort d’una dona de 66 anys i les lesions d’un home de 47 durant una activitat de parasailing a Benidorm el passat 10 d’agost. Un està acusat d’homicidi imprudent i lesions i l’altre d’encobriment, segons la Guàrdia Civil.

L’exregidor del PP admet que sabia des de juliol que l’edil d’Urbanisme tenia un pis a Les Naus

L’exregidor del PP a Alacant Toni Gallego ha confirmat davant la jutgessa que ja en juliol de 2024 sabia que l’edil d’Urbanisme Rocío Gómez era beneficiària d’un pis de protecció pública a Les Naus, a la platja de Sant Joan. Ha ratificat així la seua versió de la comissió d’investigació en Les Corts Valencianes, on va explicar que Gómez li va demanar substituir-la en un punt del ple sobre estes vivendes.

La Comunitat Valenciana encapçala el deute autonòmic amb un 40 % del PIB

La Comunitat Valenciana continua sent la autonomia més endeutada d'Espanya, amb un deute del 40 % del seu PIB i 64.593 milions d'euros, tot i la lleugera reducció del pes del deute públic sobre el PIB a escala estatal.

Localitzen a la mar un cos sense cap ni extremitats a la costa de Sagunt

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cadàver d’un home sense cap ni extremitats, en avançat estat de descomposició, localitzat dilluns davant la costa de Sagunt. Els agents busquen ara identificar-lo mitjançant proves d’ADN i el seu encreuament amb perfils de persones desaparegudes.

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.