Una tortuga marina pon 100 ous esta matinada en la platja de Castelló

Tortuga marina platja Castelló

 

Una tortuga marina ha fresat esta matinada en una platja de Castelló 113 ous, que ha recuperat la Xarxa d’Encallaments de la Comunitat Valenciana. Del total dels ous postos, 32 es troben en incubadores de la Fundació Oceanogràfic i 81 s’han dipositat en una platja protegida del parc natural de l’Albufera. Esta és la quinta posta d’ous que es registra en les platges valencianes en 200 anys.

 

 

La trobada s’ha produït cap a les 05.00 de la matinada per uns banyistes que es trobaven en la zona i van avisar a la Policia Local de Castelló, que va tocar al 112 –que va activar la Xarxa d’Encallaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic– i va disposar la protecció del lloc, segons ha informat la fundació en un comunicat.

 

Especialistes en tortugues marines de la Unitat de Zoologia Marina de l’Institut Cavanilles es van desplaçar al lloc, però la femella ja havia tornat a la mar, de manera que es va procedir al rescat dels ous per a assegurar la seua evolució favorable.

 

Ous de tortuga marina

Els ous de la tortuga marina postos en la platja de Castelló | Policia Local de Castelló

 

Per això, 32 ous han sigut desplaçats per veterinaris de la Fundació Oceanogràfic a les instal·lacions del centre a on han sigut dipositats, com ja es va fer en 2016, en les incubadores del centre amb totes les garanties de temperatura i ambient adequats.

 

Tortuga marina platja Castelló

L’exemplar de tortuga marina   | Policia Local de Castelló

 

La resta del niu s’ha traslladat per membres de la universitat i tècnics de Medi Ambient fins a una platja en una zona protegida del Parc Natural de l’Albufera amb la finalitat que no patisca cap alteració el procés ni el contacte de curiosos o senderistes accidentals.

 

L’any passat es van conéixer fins a tres intents per tortugues diferents en platges valencianes, gràcies als avisos de ciutadans al 112, però no van acabar amb una posta. En canvi, la d’este dissabte, és la quinta que es registra en les comarques valencianes en dos-cents anys.

 

Una estratègia per a fer viable el seu creixement

En l’actualitat, existix una estratègia a nivell espanyol per a la protecció d’estos events extraordinaris, a causa de l’alta vulnerabilitat de les femelles, els nius i la cries. A nivell valencià, es compta amb les tres institucions que integren la citada Xarxa d’Encallaments, la Universitat Politècnica de València i la ‘Fundació Biodiversitat’ del Ministeri per a la Transició Ecològica –a través del projecte Life Ip Intemares– i la inestimable comunicació del 112.

 

 

Un exemple d’èxit d’esta estratègia per a la conservació i supervivència va ser el dels deu animals que, al cap d’un any de ser criats i cuidats en l”ARCA del Mar’ de la Fundació Oceanogràfic, es van poder soltar en juliol de 2017 dotats d’emissors de senyal de satèl·lit, gràcies a un projecte dirigit pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València amb els que es van poder seguir i comprovar que el seu nivell de supervivència és molt superior al de l’ingrés en el mar de les cries només nàixer.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.