Una tortuga marina pon 100 ous esta matinada en la platja de Castelló

Tortuga marina platja Castelló

 

Una tortuga marina ha fresat esta matinada en una platja de Castelló 113 ous, que ha recuperat la Xarxa d’Encallaments de la Comunitat Valenciana. Del total dels ous postos, 32 es troben en incubadores de la Fundació Oceanogràfic i 81 s’han dipositat en una platja protegida del parc natural de l’Albufera. Esta és la quinta posta d’ous que es registra en les platges valencianes en 200 anys.

 

 

La trobada s’ha produït cap a les 05.00 de la matinada per uns banyistes que es trobaven en la zona i van avisar a la Policia Local de Castelló, que va tocar al 112 –que va activar la Xarxa d’Encallaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic– i va disposar la protecció del lloc, segons ha informat la fundació en un comunicat.

 

Especialistes en tortugues marines de la Unitat de Zoologia Marina de l’Institut Cavanilles es van desplaçar al lloc, però la femella ja havia tornat a la mar, de manera que es va procedir al rescat dels ous per a assegurar la seua evolució favorable.

 

Ous de tortuga marina

Els ous de la tortuga marina postos en la platja de Castelló | Policia Local de Castelló

 

Per això, 32 ous han sigut desplaçats per veterinaris de la Fundació Oceanogràfic a les instal·lacions del centre a on han sigut dipositats, com ja es va fer en 2016, en les incubadores del centre amb totes les garanties de temperatura i ambient adequats.

 

Tortuga marina platja Castelló

L’exemplar de tortuga marina   | Policia Local de Castelló

 

La resta del niu s’ha traslladat per membres de la universitat i tècnics de Medi Ambient fins a una platja en una zona protegida del Parc Natural de l’Albufera amb la finalitat que no patisca cap alteració el procés ni el contacte de curiosos o senderistes accidentals.

 

L’any passat es van conéixer fins a tres intents per tortugues diferents en platges valencianes, gràcies als avisos de ciutadans al 112, però no van acabar amb una posta. En canvi, la d’este dissabte, és la quinta que es registra en les comarques valencianes en dos-cents anys.

 

Una estratègia per a fer viable el seu creixement

En l’actualitat, existix una estratègia a nivell espanyol per a la protecció d’estos events extraordinaris, a causa de l’alta vulnerabilitat de les femelles, els nius i la cries. A nivell valencià, es compta amb les tres institucions que integren la citada Xarxa d’Encallaments, la Universitat Politècnica de València i la ‘Fundació Biodiversitat’ del Ministeri per a la Transició Ecològica –a través del projecte Life Ip Intemares– i la inestimable comunicació del 112.

 

 

Un exemple d’èxit d’esta estratègia per a la conservació i supervivència va ser el dels deu animals que, al cap d’un any de ser criats i cuidats en l»ARCA del Mar’ de la Fundació Oceanogràfic, es van poder soltar en juliol de 2017 dotats d’emissors de senyal de satèl·lit, gràcies a un projecte dirigit pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València amb els que es van poder seguir i comprovar que el seu nivell de supervivència és molt superior al de l’ingrés en el mar de les cries només nàixer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.