Fotos inèdites de l’últim eclipsi de Sol vist des de la Lluna

 

Imàtgens inèdites i espectaculars les que ens arriben des de l’espai sobre el recent eclipsi total de Sol que va haver el passat de juliol en molts punts de Sud-Amèrica, especialment en l’Argentina i Xile. Concretament, el xicotet satèl·lit xinés Longjiang 2, que es troba en l’òrbita lunar, va fer diferents fotografies del fenomen vist des de la Lluna, en les que es pot vore perfectament el punt de l’ombra lunar resseguint l’hemisferi sud del nostre planeta.

 

Segons informa l’agència xinesa Xinhua, este microsatèl·lit, que pesa només 47 quilos, va fer 4 fotos de l’eclipsi i les va enviar a l’institut de Tecnologia de Harbin (HIT), que coopera amb una xarxa de radioaficionats d’Espanya i Alemanya. En les imàtgens, es pot apreciar perfectament l’ombra de la Lluna damunt de la Terra des de quatre angles diferents. Evidentment, el punt més fosc correspon a les zones a on l’eclipsi va ser total:

 

 

L’únic eclipsi total de Sol de l’any en la Terra

L’eclipsi total de Sol del passat 2 de juliol en Sud-Amèrica va ser espectacular i va mobilitzar a tots els països de la zona per a disfrutar d’este espectacle celeste. De fet, el ressò va ser a nivell internacional ja que es tracta de l’únic fenomen d’eixa classe que tindrà lloc en el nostre planeta este 2019, i no n’hi haurà cap més total fins a setembre de l’any 2020. 

 

La nau Lonjiang 2 està equipada amb un transceptor de ràdio amateur que permet la comunicació amb radioaficionats de tot el planeta, també de la península Ibèrica. Es tracta d’un dels dos satèl·lits bessons que el HIT va llançar l’any 2019 juntament amb el satèl·lit Queqiao, encarregats d’explorar la cara oculta de la Lluna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.