Fotos inèdites de l’últim eclipsi de Sol vist des de la Lluna

 

Imàtgens inèdites i espectaculars les que ens arriben des de l’espai sobre el recent eclipsi total de Sol que va haver el passat de juliol en molts punts de Sud-Amèrica, especialment en l’Argentina i Xile. Concretament, el xicotet satèl·lit xinés Longjiang 2, que es troba en l’òrbita lunar, va fer diferents fotografies del fenomen vist des de la Lluna, en les que es pot vore perfectament el punt de l’ombra lunar resseguint l’hemisferi sud del nostre planeta.

 

Segons informa l’agència xinesa Xinhua, este microsatèl·lit, que pesa només 47 quilos, va fer 4 fotos de l’eclipsi i les va enviar a l’institut de Tecnologia de Harbin (HIT), que coopera amb una xarxa de radioaficionats d’Espanya i Alemanya. En les imàtgens, es pot apreciar perfectament l’ombra de la Lluna damunt de la Terra des de quatre angles diferents. Evidentment, el punt més fosc correspon a les zones a on l’eclipsi va ser total:

 

 

L’únic eclipsi total de Sol de l’any en la Terra

L’eclipsi total de Sol del passat 2 de juliol en Sud-Amèrica va ser espectacular i va mobilitzar a tots els països de la zona per a disfrutar d’este espectacle celeste. De fet, el ressò va ser a nivell internacional ja que es tracta de l’únic fenomen d’eixa classe que tindrà lloc en el nostre planeta este 2019, i no n’hi haurà cap més total fins a setembre de l’any 2020. 

 

La nau Lonjiang 2 està equipada amb un transceptor de ràdio amateur que permet la comunicació amb radioaficionats de tot el planeta, també de la península Ibèrica. Es tracta d’un dels dos satèl·lits bessons que el HIT va llançar l’any 2019 juntament amb el satèl·lit Queqiao, encarregats d’explorar la cara oculta de la Lluna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.