Fotos inèdites de l’últim eclipsi de Sol vist des de la Lluna

 

Imàtgens inèdites i espectaculars les que ens arriben des de l’espai sobre el recent eclipsi total de Sol que va haver el passat de juliol en molts punts de Sud-Amèrica, especialment en l’Argentina i Xile. Concretament, el xicotet satèl·lit xinés Longjiang 2, que es troba en l’òrbita lunar, va fer diferents fotografies del fenomen vist des de la Lluna, en les que es pot vore perfectament el punt de l’ombra lunar resseguint l’hemisferi sud del nostre planeta.

 

Segons informa l’agència xinesa Xinhua, este microsatèl·lit, que pesa només 47 quilos, va fer 4 fotos de l’eclipsi i les va enviar a l’institut de Tecnologia de Harbin (HIT), que coopera amb una xarxa de radioaficionats d’Espanya i Alemanya. En les imàtgens, es pot apreciar perfectament l’ombra de la Lluna damunt de la Terra des de quatre angles diferents. Evidentment, el punt més fosc correspon a les zones a on l’eclipsi va ser total:

 

 

L’únic eclipsi total de Sol de l’any en la Terra

L’eclipsi total de Sol del passat 2 de juliol en Sud-Amèrica va ser espectacular i va mobilitzar a tots els països de la zona per a disfrutar d’este espectacle celeste. De fet, el ressò va ser a nivell internacional ja que es tracta de l’únic fenomen d’eixa classe que tindrà lloc en el nostre planeta este 2019, i no n’hi haurà cap més total fins a setembre de l’any 2020. 

 

La nau Lonjiang 2 està equipada amb un transceptor de ràdio amateur que permet la comunicació amb radioaficionats de tot el planeta, també de la península Ibèrica. Es tracta d’un dels dos satèl·lits bessons que el HIT va llançar l’any 2019 juntament amb el satèl·lit Queqiao, encarregats d’explorar la cara oculta de la Lluna.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.