Fotos inèdites de l’últim eclipsi de Sol vist des de la Lluna

 

Imàtgens inèdites i espectaculars les que ens arriben des de l’espai sobre el recent eclipsi total de Sol que va haver el passat de juliol en molts punts de Sud-Amèrica, especialment en l’Argentina i Xile. Concretament, el xicotet satèl·lit xinés Longjiang 2, que es troba en l’òrbita lunar, va fer diferents fotografies del fenomen vist des de la Lluna, en les que es pot vore perfectament el punt de l’ombra lunar resseguint l’hemisferi sud del nostre planeta.

 

Segons informa l’agència xinesa Xinhua, este microsatèl·lit, que pesa només 47 quilos, va fer 4 fotos de l’eclipsi i les va enviar a l’institut de Tecnologia de Harbin (HIT), que coopera amb una xarxa de radioaficionats d’Espanya i Alemanya. En les imàtgens, es pot apreciar perfectament l’ombra de la Lluna damunt de la Terra des de quatre angles diferents. Evidentment, el punt més fosc correspon a les zones a on l’eclipsi va ser total:

 

 

L’únic eclipsi total de Sol de l’any en la Terra

L’eclipsi total de Sol del passat 2 de juliol en Sud-Amèrica va ser espectacular i va mobilitzar a tots els països de la zona per a disfrutar d’este espectacle celeste. De fet, el ressò va ser a nivell internacional ja que es tracta de l’únic fenomen d’eixa classe que tindrà lloc en el nostre planeta este 2019, i no n’hi haurà cap més total fins a setembre de l’any 2020. 

 

La nau Lonjiang 2 està equipada amb un transceptor de ràdio amateur que permet la comunicació amb radioaficionats de tot el planeta, també de la península Ibèrica. Es tracta d’un dels dos satèl·lits bessons que el HIT va llançar l’any 2019 juntament amb el satèl·lit Queqiao, encarregats d’explorar la cara oculta de la Lluna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.