Fotos inèdites de l’últim eclipsi de Sol vist des de la Lluna

 

Imàtgens inèdites i espectaculars les que ens arriben des de l’espai sobre el recent eclipsi total de Sol que va haver el passat de juliol en molts punts de Sud-Amèrica, especialment en l’Argentina i Xile. Concretament, el xicotet satèl·lit xinés Longjiang 2, que es troba en l’òrbita lunar, va fer diferents fotografies del fenomen vist des de la Lluna, en les que es pot vore perfectament el punt de l’ombra lunar resseguint l’hemisferi sud del nostre planeta.

 

Segons informa l’agència xinesa Xinhua, este microsatèl·lit, que pesa només 47 quilos, va fer 4 fotos de l’eclipsi i les va enviar a l’institut de Tecnologia de Harbin (HIT), que coopera amb una xarxa de radioaficionats d’Espanya i Alemanya. En les imàtgens, es pot apreciar perfectament l’ombra de la Lluna damunt de la Terra des de quatre angles diferents. Evidentment, el punt més fosc correspon a les zones a on l’eclipsi va ser total:

 

 

L’únic eclipsi total de Sol de l’any en la Terra

L’eclipsi total de Sol del passat 2 de juliol en Sud-Amèrica va ser espectacular i va mobilitzar a tots els països de la zona per a disfrutar d’este espectacle celeste. De fet, el ressò va ser a nivell internacional ja que es tracta de l’únic fenomen d’eixa classe que tindrà lloc en el nostre planeta este 2019, i no n’hi haurà cap més total fins a setembre de l’any 2020. 

 

La nau Lonjiang 2 està equipada amb un transceptor de ràdio amateur que permet la comunicació amb radioaficionats de tot el planeta, també de la península Ibèrica. Es tracta d’un dels dos satèl·lits bessons que el HIT va llançar l’any 2019 juntament amb el satèl·lit Queqiao, encarregats d’explorar la cara oculta de la Lluna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.