13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.

Avís groc per vents forts i fenòmens costaners a Castelló i Alacant

Aemet ha activat el nivell groc per ratxes de fins a 80 km/h i onatge de tres metres en zones de Castelló i Alacant. Els avisos es prolonguen des d'este dimecres fins a primeres hores del dijous, amb trams horaris concrets segons la zona.

Recuperat un capitell del segle XV reutilitzat en una reforma a Sagunt

La Policia de la Generalitat ha recuperat un capitell de mitjan segle XV que havia sigut encastat com a material d'obra en una vivenda de Sagunt. La peça ha sigut traslladada al Museu Arqueològic per al seu estudi i es mostrarà al públic durant unes setmanes.

El Nou Mestalla arreplegarà aigua de pluja en la seua coberta per al reg

El València integrarà un sistema de captació de pluja en la coberta del Nou Mestalla per a regar l'estadi. L'obertura està prevista en 2027 i el projecte reforçarà mesures de sostenibilitat i confort.

El PSPV urgix al PP a exigir a Mazón l’acta de diputat per indigne mantindre-la

El síndic José Muñoz ha demanat al PP que reclame a Carlos Mazón l'acta de diputat autonòmic per considerar-ho desacreditat. També ha acusat els populars d'encobrir-ho i de sostindre el seu aforament en vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca.

Foyth demana guanyar a casa per a arribar amb vida a l’últim partit

El defensa del Vila-real assumix la garrotada de Dortmund i crida a encadenar triomfs en La Ceràmica per a mantindre opcions en la Champions, amb només un punt després de cinc jornades.