Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.

Les altes temperatures continuen a l’interior i s’esperen tronades aïllades a la vesprada

L’interior de València i d’Alacant manté temperatures molt altes hui dimecres, amb pols en suspensió i possibilitat de tronades aïllades, sobretot a la vesprada. Dijous les màximes pujaran encara més i podrien arribar als 44 graus en zones interiors i prelitorals.

Nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana amb mínimes que no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha tornat a registrar una nit tòrrida, amb valors per damunt dels 28 graus ja a mitjanit en municipis de València, Castelló i Alacant, segons Aemet.

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.