13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.