Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.