10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.