Tanquen les platges de Massamagrell i el Puig per presència de bacteris

Platja del Puig

La platja del Puig està tancada per la presència de bacteris perjudicials en l’aigua | Viquipèdia

 

Este dimarts les platges de Massamagrell i el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València), es troben tancades al bany per haver superat els nivells permesos del bacteri Escherichia coli. Segons han indicat fonts de la direcció general d’Aigües de la Generalitat Valenciana, l’origen de la presència del bacteri en les platges seria un «problema de séquies», relacionat amb cases aïllades que no estan connectades a la xarxa de sanejament.

 

En les últimes setmanes, han sigut diferents els episodis de presència de bacteris que han obligat a tancar diferents platges de la Comunitat, situades en la rodalia de la Ciutat de València. De fet, este dijous es van haver de tancar les platges de la Malva-rosa i la Devesa de València per eixa mateixa qüestió i, durant el mes de juny, també s’han tancat platges en municipis com Alboraia.

 

Divendres passat, la Conselleria va anunciar que havia intensificat les proves per a detectar l’origen dels abocaments que van provocar el tancament de les platges de la Malva-rosa i la Devesa. Des de la Generalitat tenen previstos 4.000 mostrejos.

 

  

El director general d’Aigües, Manuel Aldeguer, va explicar que tant l’administració valenciana com la local realitzen mostrejos periòdics per a garantir la qualitat de l’aigua i va assegurar que eixos episodis puntuals de curta duració responen «al compliment dels estrictes controls de les dos administracions».

 

 

«En el moment en què desapareix el bacteri, cosa que passa molt ràpid perquè dura de 2 a 4 hores, no té per què continuar la platja tancada», va explicar Aldeguer. Amb tot, i fins al moment, pareix que els casos s’escampen dels inicials detectats en les platges de València cap a les comarques del Nord.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.