Alerten d’un bacteri mortal en les platges per culpa del canvi climàtic

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Una platja d’Austràlia plena de gent per a combatre la forta calor | Twitter

 

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada volta més present en les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja siga a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes en el cos, quan estan dins de l’aigua.

 

Segons eixe estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, per damunt dels 13º de mitjana. No obstant, el calfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que eixe bacteri haja començat a aparéixer en llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparéixer, per exemple, en les aigües de la península Ibèrica este mateix estiu. 

 

Imatge d’arxiu de la platja | Twitter

 

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Una volta entra dins del nostre organisme, el bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, el bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

 

En eixe sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari prou debilitat. Només en els Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà patix especialment esta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció, acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU