Alerten d’un bacteri mortal en les platges per culpa del canvi climàtic

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Una platja d’Austràlia plena de gent per a combatre la forta calor | Twitter

 

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada volta més present en les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja siga a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes en el cos, quan estan dins de l’aigua.

 

Segons eixe estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, per damunt dels 13º de mitjana. No obstant, el calfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que eixe bacteri haja començat a aparéixer en llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparéixer, per exemple, en les aigües de la península Ibèrica este mateix estiu. 

 

Imatge d’arxiu de la platja | Twitter

 

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Una volta entra dins del nostre organisme, el bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, el bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

 

En eixe sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari prou debilitat. Només en els Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà patix especialment esta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció, acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.