Alerten d’un bacteri mortal en les platges per culpa del canvi climàtic

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Una platja d’Austràlia plena de gent per a combatre la forta calor | Twitter

 

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada volta més present en les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja siga a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes en el cos, quan estan dins de l’aigua.

 

Segons eixe estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, per damunt dels 13º de mitjana. No obstant, el calfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que eixe bacteri haja començat a aparéixer en llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparéixer, per exemple, en les aigües de la península Ibèrica este mateix estiu. 

 

Imatge d’arxiu de la platja | Twitter

 

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Una volta entra dins del nostre organisme, el bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, el bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

 

En eixe sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari prou debilitat. Només en els Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà patix especialment esta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció, acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.