Alerten d’un bacteri mortal en les platges per culpa del canvi climàtic

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Una platja d’Austràlia plena de gent per a combatre la forta calor | Twitter

 

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada volta més present en les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja siga a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes en el cos, quan estan dins de l’aigua.

 

Segons eixe estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, per damunt dels 13º de mitjana. No obstant, el calfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que eixe bacteri haja començat a aparéixer en llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparéixer, per exemple, en les aigües de la península Ibèrica este mateix estiu. 

 

Imatge d’arxiu de la platja | Twitter

 

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Una volta entra dins del nostre organisme, el bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, el bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

 

En eixe sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari prou debilitat. Només en els Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà patix especialment esta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció, acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.