Alerten d’un bacteri mortal en les platges per culpa del canvi climàtic

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Una platja d’Austràlia plena de gent per a combatre la forta calor | Twitter

 

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada volta més present en les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja siga a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes en el cos, quan estan dins de l’aigua.

 

Segons eixe estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, per damunt dels 13º de mitjana. No obstant, el calfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que eixe bacteri haja començat a aparéixer en llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparéixer, per exemple, en les aigües de la península Ibèrica este mateix estiu. 

 

Imatge d’arxiu de la platja | Twitter

 

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Una volta entra dins del nostre organisme, el bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, el bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

 

En eixe sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari prou debilitat. Només en els Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà patix especialment esta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció, acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.