15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Afluixa la calor este cap de setmana amb alguns arruixons

El diumenge per la tarda afectaran els xàfecs amb possibilitat de tempesta

El diumenge de vesprada afectaran els arruixons amb possibilitat de tempesta | Arxiu

 

La basca extrema que hi ha hagut estes últimes hores s’ha fet notar amb força. De fet, han pujat els termòmetres fins als 43,3º en algunes zones de l’interior de València. Però la calor ja ha tocat sostre este divendres i en alguns punts pot afluixar prou este cap de setmana.

  

A les portes d’un canvi de temps, es notarà la baixada de les temperatures fins al diumenge. A pesar de tot, la calor encara estarà present de cara a dissabte. De fet, les màximes poden baixar 6 graus respecte dijous, però arribaran fins als 37º en punts de l’interior de València. S’esperen valors diürns que oscil·laran entre 30º i 32º en la costa, concretament les més elevades es preveuen a la franja costanera de Castelló i Alacant.

 

En alguns punts del prelitoral i interior de València pot baixar fins a 6 grausEn alguns punts del prelitoral i interior de València la temperatura pot baixar fins a 6 graus | AEMET

 

El diumenge encara baixaran més les temperatures, tant les mínimes com les diürnes. De cara a l’últim dia de la setmana, les diürnes ja se situaran entre 25º i 28º en la costa, i 24º i 35º en l’interior, amb les més altes en l’interior d’Alacant i les més baixes en el litoral alacantí.

 

Quant a l’estat del cel, el dissabte a primeres hores apareixeran intervals de núvols.  De vesprada es netejarà un poc l’ambient deixant el cel seré en tot el territori, a excepció de Castelló, a on hi haurà encara la presència d’algun núvol.

 

Matí del dissabte amb predomini dels intervals de núvols

Matí del dissabte amb predomini dels intervals de núvols | AEMET

 

Arruixons amb possibilitat de tempesta el diumenge

El diumenge de matí ja començaran a aparéixer alguns intervals de núvols en tot el territori, fruit del canvi de temps afectat per un embossament d’aire fred. De cara al migdia, les nuvolades aniran a més de vesprada i acabaran deixant arruixons i, fins i tot, alguna tempesta en el nord de la Comunitat Valenciana, i afectant a qualsevol punt de la costa i l’interior de Castelló, especialment en el prelitoral. Els arruixons no deixaran pràcticament precipitacions, al voltant de 3 l/m2 en les muntanyes de Castelló.

 

Tambe pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.