Salvar el món de la crisi climàtica demana menjar menys hamburgueses i més verdura

Si reduim el consum de carn, l'agricultura i la indústria càrnica no emetran tantes tonelades de CO2

Si reduïm el consum de carn, l’agricultura i la indústria càrnia no emetran tantes tones de CO2 | Pixabay

 

El centre d’investigació nord-americà ‘World Resources Institute’ exigix baixar un 40% el consum de carn de vaca, porc i ovella per a lluitar contra l’emergència climàtica actual i assegurar l’aliment de 10.000 milions de persones l’any 2050. L’organització té la voluntat de frenar el creiximent del sector agrícola que manté la producció de carn, afavorint, per altra banda, els espais naturals i els boscos.

 

Un informe d’este institut alerta que el sistema productiu mundial ha de canviar urgentment per a garantir que hi haja aliments saludables per a tot el món, cosa que farà possible un creiximent durador i sostenible per al planeta. Per això, posa a disposició dels governs una llista de solucions per a sensibilitzar, abans del 2050, la necessitat de millorar la producció alimentària, reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en l’agricultura i evitar una expansió agrícola insostenible.

 

Més dieta vegetariana i menys carn

L’informe argumenta que la mitat de la població del món ja consumix un 50% més de proteïnes de les que necessita el cos, mentres que els vegetals ja podrien cobrir estes calories de manera molt més eficient.

 

A més, segons l’estudi, les fruites, llegums i verdures tenen un comportament ambiental molt més sostenible que la producció d’aliments basats en la carn, perquè estos últims són molt més agressius en l’ús de recursos que les verdures i, per tant, generen fins a 13 voltes més tones de diòxid de carboni per cada milió de calories produïdes.

 

De fet, fent projeccions de futur, l’any 2050, segons les demandes actuals de productes i el consum de carn, necessitaria augmentar la seua producció entre un 50% i un 70%, una magnitud que implicaria un creiximent insostenible greu per al medi ambient.

L'agricultura tradicional ens aportarà les calories que substiuriem de la carn

L’agricultura tradicional ens aportarà les calories que substituiríem de la carn | Pixabay

 

Canviar els hàbits per a salvar el món

Ja que els humans som omnívors, si canviàrem un 30% els nostres hàbits alimentaris i ens decantàrem per una dieta més vegetariana, reduint el consum de carn a 1,5 hamburgueses a la setmana, ja conseguiríem cobrir la mitat dels objectius de reducció de les emissions que recomana el Pacte de París. Això demanaria que 2.000 milions de persones de tot el planeta reduïren en un 40% la ingesta de bistecs de vaca i les xulles de corder, per exemple.

 

De fet, esta mesura estimularia la productivitat, protegiria els ecosistemes i provocaria una cadena de canvis que faria créixer l’aqüicultura i les accions contra les emissions del sector agrícola i la indústria càrnia. Tim Searchinger, autor principal de l’estudi, advertix que «hem de pujar dramàticament el rendiment, més ràpid del que ho hem fet històricament, a través d’un cultiu més intel·ligent».

 

Veus crítiques als canvis proposats

La investigació és massa optimista amb el potencial de la tecnologia per a modificar genèticament els cultius i per a produir un volum major d’aliments i, a més, més saludables, afirma Bill Freese, analista de política científica del ‘Center for Food Safety’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.