Salvar el món de la crisi climàtica demana menjar menys hamburgueses i més verdura

Si reduim el consum de carn, l'agricultura i la indústria càrnica no emetran tantes tonelades de CO2

Si reduïm el consum de carn, l’agricultura i la indústria càrnia no emetran tantes tones de CO2 | Pixabay

 

El centre d’investigació nord-americà ‘World Resources Institute’ exigix baixar un 40% el consum de carn de vaca, porc i ovella per a lluitar contra l’emergència climàtica actual i assegurar l’aliment de 10.000 milions de persones l’any 2050. L’organització té la voluntat de frenar el creiximent del sector agrícola que manté la producció de carn, afavorint, per altra banda, els espais naturals i els boscos.

 

Un informe d’este institut alerta que el sistema productiu mundial ha de canviar urgentment per a garantir que hi haja aliments saludables per a tot el món, cosa que farà possible un creiximent durador i sostenible per al planeta. Per això, posa a disposició dels governs una llista de solucions per a sensibilitzar, abans del 2050, la necessitat de millorar la producció alimentària, reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en l’agricultura i evitar una expansió agrícola insostenible.

 

Més dieta vegetariana i menys carn

L’informe argumenta que la mitat de la població del món ja consumix un 50% més de proteïnes de les que necessita el cos, mentres que els vegetals ja podrien cobrir estes calories de manera molt més eficient.

 

A més, segons l’estudi, les fruites, llegums i verdures tenen un comportament ambiental molt més sostenible que la producció d’aliments basats en la carn, perquè estos últims són molt més agressius en l’ús de recursos que les verdures i, per tant, generen fins a 13 voltes més tones de diòxid de carboni per cada milió de calories produïdes.

 

De fet, fent projeccions de futur, l’any 2050, segons les demandes actuals de productes i el consum de carn, necessitaria augmentar la seua producció entre un 50% i un 70%, una magnitud que implicaria un creiximent insostenible greu per al medi ambient.

L'agricultura tradicional ens aportarà les calories que substiuriem de la carn

L’agricultura tradicional ens aportarà les calories que substituiríem de la carn | Pixabay

 

Canviar els hàbits per a salvar el món

Ja que els humans som omnívors, si canviàrem un 30% els nostres hàbits alimentaris i ens decantàrem per una dieta més vegetariana, reduint el consum de carn a 1,5 hamburgueses a la setmana, ja conseguiríem cobrir la mitat dels objectius de reducció de les emissions que recomana el Pacte de París. Això demanaria que 2.000 milions de persones de tot el planeta reduïren en un 40% la ingesta de bistecs de vaca i les xulles de corder, per exemple.

 

De fet, esta mesura estimularia la productivitat, protegiria els ecosistemes i provocaria una cadena de canvis que faria créixer l’aqüicultura i les accions contra les emissions del sector agrícola i la indústria càrnia. Tim Searchinger, autor principal de l’estudi, advertix que «hem de pujar dramàticament el rendiment, més ràpid del que ho hem fet històricament, a través d’un cultiu més intel·ligent».

 

Veus crítiques als canvis proposats

La investigació és massa optimista amb el potencial de la tecnologia per a modificar genèticament els cultius i per a produir un volum major d’aliments i, a més, més saludables, afirma Bill Freese, analista de política científica del ‘Center for Food Safety’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.