10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Salvar el món de la crisi climàtica demana menjar menys hamburgueses i més verdura

Si reduim el consum de carn, l'agricultura i la indústria càrnica no emetran tantes tonelades de CO2

Si reduïm el consum de carn, l’agricultura i la indústria càrnia no emetran tantes tones de CO2 | Pixabay

 

El centre d’investigació nord-americà ‘World Resources Institute’ exigix baixar un 40% el consum de carn de vaca, porc i ovella per a lluitar contra l’emergència climàtica actual i assegurar l’aliment de 10.000 milions de persones l’any 2050. L’organització té la voluntat de frenar el creiximent del sector agrícola que manté la producció de carn, afavorint, per altra banda, els espais naturals i els boscos.

 

Un informe d’este institut alerta que el sistema productiu mundial ha de canviar urgentment per a garantir que hi haja aliments saludables per a tot el món, cosa que farà possible un creiximent durador i sostenible per al planeta. Per això, posa a disposició dels governs una llista de solucions per a sensibilitzar, abans del 2050, la necessitat de millorar la producció alimentària, reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en l’agricultura i evitar una expansió agrícola insostenible.

 

Més dieta vegetariana i menys carn

L’informe argumenta que la mitat de la població del món ja consumix un 50% més de proteïnes de les que necessita el cos, mentres que els vegetals ja podrien cobrir estes calories de manera molt més eficient.

 

A més, segons l’estudi, les fruites, llegums i verdures tenen un comportament ambiental molt més sostenible que la producció d’aliments basats en la carn, perquè estos últims són molt més agressius en l’ús de recursos que les verdures i, per tant, generen fins a 13 voltes més tones de diòxid de carboni per cada milió de calories produïdes.

 

De fet, fent projeccions de futur, l’any 2050, segons les demandes actuals de productes i el consum de carn, necessitaria augmentar la seua producció entre un 50% i un 70%, una magnitud que implicaria un creiximent insostenible greu per al medi ambient.

L'agricultura tradicional ens aportarà les calories que substiuriem de la carn

L’agricultura tradicional ens aportarà les calories que substituiríem de la carn | Pixabay

 

Canviar els hàbits per a salvar el món

Ja que els humans som omnívors, si canviàrem un 30% els nostres hàbits alimentaris i ens decantàrem per una dieta més vegetariana, reduint el consum de carn a 1,5 hamburgueses a la setmana, ja conseguiríem cobrir la mitat dels objectius de reducció de les emissions que recomana el Pacte de París. Això demanaria que 2.000 milions de persones de tot el planeta reduïren en un 40% la ingesta de bistecs de vaca i les xulles de corder, per exemple.

 

De fet, esta mesura estimularia la productivitat, protegiria els ecosistemes i provocaria una cadena de canvis que faria créixer l’aqüicultura i les accions contra les emissions del sector agrícola i la indústria càrnia. Tim Searchinger, autor principal de l’estudi, advertix que «hem de pujar dramàticament el rendiment, més ràpid del que ho hem fet històricament, a través d’un cultiu més intel·ligent».

 

Veus crítiques als canvis proposats

La investigació és massa optimista amb el potencial de la tecnologia per a modificar genèticament els cultius i per a produir un volum major d’aliments i, a més, més saludables, afirma Bill Freese, analista de política científica del ‘Center for Food Safety’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.