L’OMS advertix de l’alt contingut en sucre que tenen els aliments per a lactants

bebe

Els productes per a lactants entre 0 i 6 mesos contenen una alta quantitat de sucre | Somosmamas.com

 

Dos estudis que ha realitzat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) han alertat de l’alt i inadequat contingut en sucre dels productes alimentaris que es comercialitzen dirigits als xiquets menors de sis mesos en Europa.

 

El 2016, l’organització de les Nacions Unides va publicar una guia a on s’establia que no es podrien publicitar els aliments per a lactants menors de sis mesos, i ho argumentava que és un període en el que el menor ha de ser alimentat amb la llet materna exclusivament.

 

«En la primera infància s’ha de garantir un creiximent i desenvolupament òptim del xiquet»

La directora regional d’Europa de l’OMS, Zsuzsanna Jakab, ha volgut recordar que «l’adequada nutrició en la primera infància és clau per a garantir un creiximent i desenrotllament òptim del xiquet, igual com previndre algunes malalties al llarg de la seua vida com, per exemple, l’obesitat o patologies no transmissibles relacionades amb la dieta».

 

L’OMS, davant d’eixe fet, ha elaborat  un esborrany de Model de Perfil de Nutrients – MNP, segons les sigles en anglés– per a xiquets entre 6 i 36 mesos. Esta guia té com a objectiu orientar les decisions sobre quins aliments són inadequats en eixe grup d’edat. A més, ha creat una metodologia per a identificar els aliments comercials per a bebés disponibles en establiments detallistes i per a recopilar dades de contingut nutricional en les etiquetes –i també l’etiquetatge de promoció– incloses les reclamacions.

 

Esta nova metodologia ha servit per a poder recopilar dades sobre 7.955 productes alimentaris o begudes comercialitzades per a xiquets acabats de nàixer en 516 botigues de Viena (Àustria), Sofia (Bulgària), Budapest (Hongria) i Haifa (Israel) entre el mes de novembre de l’any 2017 i el gener de l’any passat.

 

El sucre que contenen la fruita i la verdura sí que són saludables per als infants | Cedida.

 

Només entre el 28 i el 60% de productes són adequats

D’esta manera, l’OMS va comprovar que, només en estes quatre ciutats, entre el 28% i el 60% dels productes que es comercialitzaven per a menors de 6 mesos eren adequats. No obstant això, en tres regions, més de la mitat dels aliments tenien més del 30% del sucre recomanat, fet que, tal com ha advertit l’organització, pot afectar el gust dels menors i fer augmentar les seues preferències en el futur cap als aliments més dolços.

 

«Si bé els aliments com les fruites i verdures que contenen més sucres de manera natural són adequats per als xiquets menuts i acabats de nàixer, l’alt nivell de sucres lliures en els productes comercials de puré també és motiu de preocupació», han comunicat des de l’OMS.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.