L’OMS advertix de l’alt contingut en sucre que tenen els aliments per a lactants

bebe

Els productes per a lactants entre 0 i 6 mesos contenen una alta quantitat de sucre | Somosmamas.com

 

Dos estudis que ha realitzat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) han alertat de l’alt i inadequat contingut en sucre dels productes alimentaris que es comercialitzen dirigits als xiquets menors de sis mesos en Europa.

 

El 2016, l’organització de les Nacions Unides va publicar una guia a on s’establia que no es podrien publicitar els aliments per a lactants menors de sis mesos, i ho argumentava que és un període en el que el menor ha de ser alimentat amb la llet materna exclusivament.

 

«En la primera infància s’ha de garantir un creiximent i desenvolupament òptim del xiquet»

La directora regional d’Europa de l’OMS, Zsuzsanna Jakab, ha volgut recordar que «l’adequada nutrició en la primera infància és clau per a garantir un creiximent i desenrotllament òptim del xiquet, igual com previndre algunes malalties al llarg de la seua vida com, per exemple, l’obesitat o patologies no transmissibles relacionades amb la dieta».

 

L’OMS, davant d’eixe fet, ha elaborat  un esborrany de Model de Perfil de Nutrients – MNP, segons les sigles en anglés– per a xiquets entre 6 i 36 mesos. Esta guia té com a objectiu orientar les decisions sobre quins aliments són inadequats en eixe grup d’edat. A més, ha creat una metodologia per a identificar els aliments comercials per a bebés disponibles en establiments detallistes i per a recopilar dades de contingut nutricional en les etiquetes –i també l’etiquetatge de promoció– incloses les reclamacions.

 

Esta nova metodologia ha servit per a poder recopilar dades sobre 7.955 productes alimentaris o begudes comercialitzades per a xiquets acabats de nàixer en 516 botigues de Viena (Àustria), Sofia (Bulgària), Budapest (Hongria) i Haifa (Israel) entre el mes de novembre de l’any 2017 i el gener de l’any passat.

 

El sucre que contenen la fruita i la verdura sí que són saludables per als infants | Cedida.

 

Només entre el 28 i el 60% de productes són adequats

D’esta manera, l’OMS va comprovar que, només en estes quatre ciutats, entre el 28% i el 60% dels productes que es comercialitzaven per a menors de 6 mesos eren adequats. No obstant això, en tres regions, més de la mitat dels aliments tenien més del 30% del sucre recomanat, fet que, tal com ha advertit l’organització, pot afectar el gust dels menors i fer augmentar les seues preferències en el futur cap als aliments més dolços.

 

«Si bé els aliments com les fruites i verdures que contenen més sucres de manera natural són adequats per als xiquets menuts i acabats de nàixer, l’alt nivell de sucres lliures en els productes comercials de puré també és motiu de preocupació», han comunicat des de l’OMS.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.