L’OMS advertix de l’alt contingut en sucre que tenen els aliments per a lactants

bebe

Els productes per a lactants entre 0 i 6 mesos contenen una alta quantitat de sucre | Somosmamas.com

 

Dos estudis que ha realitzat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) han alertat de l’alt i inadequat contingut en sucre dels productes alimentaris que es comercialitzen dirigits als xiquets menors de sis mesos en Europa.

 

El 2016, l’organització de les Nacions Unides va publicar una guia a on s’establia que no es podrien publicitar els aliments per a lactants menors de sis mesos, i ho argumentava que és un període en el que el menor ha de ser alimentat amb la llet materna exclusivament.

 

«En la primera infància s’ha de garantir un creiximent i desenvolupament òptim del xiquet»

La directora regional d’Europa de l’OMS, Zsuzsanna Jakab, ha volgut recordar que «l’adequada nutrició en la primera infància és clau per a garantir un creiximent i desenrotllament òptim del xiquet, igual com previndre algunes malalties al llarg de la seua vida com, per exemple, l’obesitat o patologies no transmissibles relacionades amb la dieta».

 

L’OMS, davant d’eixe fet, ha elaborat  un esborrany de Model de Perfil de Nutrients – MNP, segons les sigles en anglés– per a xiquets entre 6 i 36 mesos. Esta guia té com a objectiu orientar les decisions sobre quins aliments són inadequats en eixe grup d’edat. A més, ha creat una metodologia per a identificar els aliments comercials per a bebés disponibles en establiments detallistes i per a recopilar dades de contingut nutricional en les etiquetes –i també l’etiquetatge de promoció– incloses les reclamacions.

 

Esta nova metodologia ha servit per a poder recopilar dades sobre 7.955 productes alimentaris o begudes comercialitzades per a xiquets acabats de nàixer en 516 botigues de Viena (Àustria), Sofia (Bulgària), Budapest (Hongria) i Haifa (Israel) entre el mes de novembre de l’any 2017 i el gener de l’any passat.

 

El sucre que contenen la fruita i la verdura sí que són saludables per als infants | Cedida.

 

Només entre el 28 i el 60% de productes són adequats

D’esta manera, l’OMS va comprovar que, només en estes quatre ciutats, entre el 28% i el 60% dels productes que es comercialitzaven per a menors de 6 mesos eren adequats. No obstant això, en tres regions, més de la mitat dels aliments tenien més del 30% del sucre recomanat, fet que, tal com ha advertit l’organització, pot afectar el gust dels menors i fer augmentar les seues preferències en el futur cap als aliments més dolços.

 

«Si bé els aliments com les fruites i verdures que contenen més sucres de manera natural són adequats per als xiquets menuts i acabats de nàixer, l’alt nivell de sucres lliures en els productes comercials de puré també és motiu de preocupació», han comunicat des de l’OMS.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa manté la petició als EUA per rastrejar els missatges del cap de gabinet de Mazón

La jutgessa de Catarroja manté la comissió rogatòria als Estats Units per obtindre dades de les comunicacions de WhatsApp de José Manuel Cuenca del 29 d’octubre de 2024, encara que no es puga recuperar el contingut dels missatges esborrats.

Així ha sigut la visita de Corea del Sud al Tribunal de Marca de la UE d’Alacant

El Tribunal de Marca de la Unió Europea amb seu a Alacant ha rebut una delegació del Ministeri de Propietat Intel·lectual de Corea del Sud per a compartir experiències en marques i dissenys i reforçar la cooperació internacional.

Elda encapçala l’aplicació de la Llei de Dependència entre els grans municipis d’Alacant

Elda ha liderat fins maig de 2026 el compliment i la gestió de la Llei de Dependència entre els municipis alacantins de més de 50.000 habitants, amb una taxa de resolució del 97,9 %, per damunt de la mitjana comarcal, provincial i autonòmica.

La jutgessa de la DANA citarà alcaldes, alts càrrecs i bombers forestals com a testimonis

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en què van morir 230 persones, ha fixat per a setembre i octubre la declaració de deu testimonis, entre ells alcaldes, responsables del Consell, tècnics i bombers forestals.

El Museu de Belles Arts de València descobreix els anys de formació que van forjar el geni de Rubens

El Museu de Belles Arts de València presenta l’exposició 'Rubens. El floreixement d’un geni', que reconstrueix les influències i el context que van marcar els primers anys del mestre flamenc a Anvers.

La defensa d’Emilio Argüeso reclama un careo amb l’alcaldessa de Torrent per la telefonada del dia de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, ha sol·licitat a la jutgessa un careo amb l’alcaldessa de Torrent per aclarir com va ser la telefonada que van mantindre el 29 d’octubre de 2024, en plena DANA, i el contingut exacte de la informació sobre el risc i una possible víctima.

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.