13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

L’OMS advertix de l’alt contingut en sucre que tenen els aliments per a lactants

bebe

Els productes per a lactants entre 0 i 6 mesos contenen una alta quantitat de sucre | Somosmamas.com

 

Dos estudis que ha realitzat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) han alertat de l’alt i inadequat contingut en sucre dels productes alimentaris que es comercialitzen dirigits als xiquets menors de sis mesos en Europa.

 

El 2016, l’organització de les Nacions Unides va publicar una guia a on s’establia que no es podrien publicitar els aliments per a lactants menors de sis mesos, i ho argumentava que és un període en el que el menor ha de ser alimentat amb la llet materna exclusivament.

 

«En la primera infància s’ha de garantir un creiximent i desenvolupament òptim del xiquet»

La directora regional d’Europa de l’OMS, Zsuzsanna Jakab, ha volgut recordar que «l’adequada nutrició en la primera infància és clau per a garantir un creiximent i desenrotllament òptim del xiquet, igual com previndre algunes malalties al llarg de la seua vida com, per exemple, l’obesitat o patologies no transmissibles relacionades amb la dieta».

 

L’OMS, davant d’eixe fet, ha elaborat  un esborrany de Model de Perfil de Nutrients – MNP, segons les sigles en anglés– per a xiquets entre 6 i 36 mesos. Esta guia té com a objectiu orientar les decisions sobre quins aliments són inadequats en eixe grup d’edat. A més, ha creat una metodologia per a identificar els aliments comercials per a bebés disponibles en establiments detallistes i per a recopilar dades de contingut nutricional en les etiquetes –i també l’etiquetatge de promoció– incloses les reclamacions.

 

Esta nova metodologia ha servit per a poder recopilar dades sobre 7.955 productes alimentaris o begudes comercialitzades per a xiquets acabats de nàixer en 516 botigues de Viena (Àustria), Sofia (Bulgària), Budapest (Hongria) i Haifa (Israel) entre el mes de novembre de l’any 2017 i el gener de l’any passat.

 

El sucre que contenen la fruita i la verdura sí que són saludables per als infants | Cedida.

 

Només entre el 28 i el 60% de productes són adequats

D’esta manera, l’OMS va comprovar que, només en estes quatre ciutats, entre el 28% i el 60% dels productes que es comercialitzaven per a menors de 6 mesos eren adequats. No obstant això, en tres regions, més de la mitat dels aliments tenien més del 30% del sucre recomanat, fet que, tal com ha advertit l’organització, pot afectar el gust dels menors i fer augmentar les seues preferències en el futur cap als aliments més dolços.

 

«Si bé els aliments com les fruites i verdures que contenen més sucres de manera natural són adequats per als xiquets menuts i acabats de nàixer, l’alt nivell de sucres lliures en els productes comercials de puré també és motiu de preocupació», han comunicat des de l’OMS.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament