L’OMS advertix de l’alt contingut en sucre que tenen els aliments per a lactants

bebe

Els productes per a lactants entre 0 i 6 mesos contenen una alta quantitat de sucre | Somosmamas.com

 

Dos estudis que ha realitzat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) han alertat de l’alt i inadequat contingut en sucre dels productes alimentaris que es comercialitzen dirigits als xiquets menors de sis mesos en Europa.

 

El 2016, l’organització de les Nacions Unides va publicar una guia a on s’establia que no es podrien publicitar els aliments per a lactants menors de sis mesos, i ho argumentava que és un període en el que el menor ha de ser alimentat amb la llet materna exclusivament.

 

«En la primera infància s’ha de garantir un creiximent i desenvolupament òptim del xiquet»

La directora regional d’Europa de l’OMS, Zsuzsanna Jakab, ha volgut recordar que «l’adequada nutrició en la primera infància és clau per a garantir un creiximent i desenrotllament òptim del xiquet, igual com previndre algunes malalties al llarg de la seua vida com, per exemple, l’obesitat o patologies no transmissibles relacionades amb la dieta».

 

L’OMS, davant d’eixe fet, ha elaborat  un esborrany de Model de Perfil de Nutrients – MNP, segons les sigles en anglés– per a xiquets entre 6 i 36 mesos. Esta guia té com a objectiu orientar les decisions sobre quins aliments són inadequats en eixe grup d’edat. A més, ha creat una metodologia per a identificar els aliments comercials per a bebés disponibles en establiments detallistes i per a recopilar dades de contingut nutricional en les etiquetes –i també l’etiquetatge de promoció– incloses les reclamacions.

 

Esta nova metodologia ha servit per a poder recopilar dades sobre 7.955 productes alimentaris o begudes comercialitzades per a xiquets acabats de nàixer en 516 botigues de Viena (Àustria), Sofia (Bulgària), Budapest (Hongria) i Haifa (Israel) entre el mes de novembre de l’any 2017 i el gener de l’any passat.

 

El sucre que contenen la fruita i la verdura sí que són saludables per als infants | Cedida.

 

Només entre el 28 i el 60% de productes són adequats

D’esta manera, l’OMS va comprovar que, només en estes quatre ciutats, entre el 28% i el 60% dels productes que es comercialitzaven per a menors de 6 mesos eren adequats. No obstant això, en tres regions, més de la mitat dels aliments tenien més del 30% del sucre recomanat, fet que, tal com ha advertit l’organització, pot afectar el gust dels menors i fer augmentar les seues preferències en el futur cap als aliments més dolços.

 

«Si bé els aliments com les fruites i verdures que contenen més sucres de manera natural són adequats per als xiquets menuts i acabats de nàixer, l’alt nivell de sucres lliures en els productes comercials de puré també és motiu de preocupació», han comunicat des de l’OMS.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Castelló viu el millor inici de la seua història en Segona

El CD Castelló s’ha convertit en l’únic invicte de LaLiga Hypermotion, amb sis victòries i un empat, signant el millor començament dels seus 104 anys. L’equip iguala el registre històric de 1971/72 i repetix els números que van impulsar l’Elche a Primera fa 14 anys.

El SanSan de Benicàssim avança un potent cartell per a 2027 amb Iván Ferreiro, Lori Meyers i La Pegatina

El festival SanSan de Benicàssim ha anunciat els primers 50 artistes del cartell de 2027, amb noms destacats com Iván Ferreiro, Lori Meyers, La Pegatina i Sexy Zebras. El certamen se celebrarà els dies 25, 26 i 27 de març al recinte de concerts de la localitat castellonenca.

Les ajudes a joves llauradors garantixen el relleu en el camp valencià

AVA-ASAJA celebra la segona convocatòria d’ajudes de la Conselleria d’Agricultura per a joves i nous llauradors, que arribarà també als 41 sol·licitants que es van quedar fora per falta de pressupost. L’organització reclama mantindre estes subvencions cada any per afrontar l’envelliment del camp valencià i les més de 180.000 hectàrees abandonades.

Vox demana prioritat nacional en ajudes i retorn voluntari de migrants

Vox ha registrat en el debat de la Comunitat una bateria de propostes que reclamen aplicar la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i ajudes socials, frenar l’arribada de migrants i impulsar el retorn voluntari, amb mesures que també afecten educació, cultura, fiscalitat i emergències.

800.000 euros per a 10 noves places d’inspecció educativa a la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat una modificació pressupostària de 800.000 euros per a finançar deu noves places del cos d’inspectors d’educació, davant l’augment de càrrega de treball i de centres, alumnat i professorat.

Torrent i Villarreal C es consoliden com a favorits per a l’ascens en Tercera Federació

Els analistes del programa ‘Aquí La 8’ assenyalen Torrent CF i Villarreal C com els equips més forts per pujar a Segona RFEF després de quatre jornades al grup VI de Tercera Federació.

El PSPV reclama que Mazón deixe l’escó per la gestió de la dana i entregue els seus missatges

El PSPV-PSOE ha registrat diverses propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana en què exigix que Carlos Mazón renuncie a l’acta de diputat per la seua gestió de la dana i entregue els seus missatges d’aquell dia a la justícia. El document inclou també mesures sobre emergències, transparència, educació, vivenda, cultura, finançament i sanitat.

Detinguts dos homes per assaltar una farmàcia de Tavernes amb un cotxe robat

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens búlgars per robar en una farmàcia de Tavernes de la Valldigna amb un cotxe sostret a Gandia i falsejat amb plaques robades, un d’ells reclamat per Hongria per un violent assalt en 2021.