Prendre un got de suc de taronja al dia puja el risc de càncer

Suc de taronja

El suc de taronja resulta perillós pel seu alt contingut en sucres | Pixabay

 

Beure un suc natural o envasat pot comportar greus problemes de salut, i un dels més impactants és l’augment del risc de patir un càncer. D’eixa manera ho han determinat uns científics francesos, que han arribat a la conclusió que el consum diari de begudes amb sucres fa pujar un 18% les possibilitats d’afectació, una xifra que arriba al 22% en el cas del càncer de mama.

 

Esta és la conclusió a la que han arribat els científics de la Universitat Paris 13, després de fer proves amb més de 100.000 francesos amb una mitjana d’edat de 42 anys. De la mostra de persones que han triat, s’ha analitzat la seua dieta completa durant pràcticament una dècada sencera. Durant eixe període, s’han registrat més de 2.000 casos de càncer.

 

«Consum de begudes amb sucre és un risc per a l’obesitat»

Segons ha explicat ‘RAC 1’, l’estudi dels científics ha sigut publicat en la revista científica ‘BMJ’. A més, han establit una relació entre el consum de begudes amb sucres i l’augment de risc per mort prematura: «L’alt consum de begudes amb sucres és un factor de risc per a l’obesitat i l’augment de pes, que alhora és un factor de risc per a contraure càncer», assegura Mathilde Touvier, una de les autores de l’estudi sobre les begudes ensucrades.

 

Les begudes light o amb edulcorants artificials són més segures

Un altre dels factors que han advertit ha sigut que no importa que la beguda siga natural o envasada, ja que seguixen contenint altes quantitats de sucres d’una manera o d’una altra.

 

A pesar d’això, els resultats s’han de prendre amb mesura, ja que no han conseguit demostrar quina és la causa-efecte empírica. No obstant això, i en contra del que podem imaginar, l’estudi ha revelat que les begudes ‘light’ o amb edulcorants artificials que substituïxen al sucre, sí que són més segures.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.