Plantar un bilió d’arbres podria resoldre molt el Canvi Climàtic

Augmentar la superfície de bosc per combatre el canvi climàtic

Augmentar la superfície de bosc per a combatre el canvi climàtic | Pixabay

 

La revista ‘Science’ inclou últimament un sorprenent projecte que podria reduir notablement els efectes del Canvi Climàtic. A partir d’una investigació, un grup internacional de tècnics de l’Escola Federal Politècnica de Zurich defén que repoblar uns 900 milions d’hectàrees amb bosc per tot el món ajudaria a capturar 2/3 parts de les emissions de diòxid de carboni del que els humans generem. Creuen que és l’acció més factible per a combatre el Canvi Climàtic.

 

Els investigadors alerten que el planeta té una tendència de desforestació molt preocupant i que anem en camí de perdre 223 milions d’hectàrees de bosc en el 2050, la majoria en els tròpics. Si canviàrem el rumb i el planeta tinguera 1.000 milions d’hectàrees més d’arbres, conseguiríem frenar la pujada de la temperatura global fins els 1,5ºC, un valor que evitaria una extinció massiva de sers vius i altres desastres naturals.

 

Una de les persones que defén este pla és Jean-Francois Bastin, cap de l’equip que presenta l’estudi. Bastin assegura que es fàcil reforestar el món a gran escala amb les condicions ambientals actuals, perquè tenim una gegantina superfície disponible de més de 2.000 milions d’hectàrees. Per desgràcia, esta extensió s’utilitza amb altres finalitats com, per exemple, per a l’agricultura.

 

Este expert veu amb optimista que es podrien recuperar fàcilment 900 milions d’hectàrees de bosc, com la grandària d’Estats Units. Ell i els seus col·legues saben per a on començar: s’hauria de repoblar 151 milions d’Ha en Rússia, 103 milions en els Estats Units, 78,4 milions d’hectàrees en el Canadà, i també en Austràlia, Brasil i la Xina.

 

La solució més econòmica al Canvi Climàtic

Per a conseguir este gran objectiu per a salvar el món del calfament global demanen plantar un bilió d’arbres, que costarien uns 0,3 dòlars cada un. Calculen que esta acció mundial costaria uns 300.000 milions de dòlars, una xicoteta fortuna però que la presenten com «la solució més barata que mai abans s’haja proposat».

 

Advertixen que caldria iniciar esta estratègia com més prompte, millor, cosa que tindria uns efectes importants en l’actual tendència del Canvi Climàtic. Una volta els boscos repoblats siguen adults absorbiran aproximadament 205.000 milions de tones de CO2! Això significaria eliminar un poc més de dos terços dels 300.000 milions que es calcula que els humans han emés a l’atmosfera, des de la primera revolució industrial, fa 250 anys.

Una bona reforestació depen del tipus d'arbre, el lloc on es planten i la forma de fer-ho

Una beneficiosa reforestació depen de la classe d’arbre i la forma de fer-ho | Pixabay

 

La classe d’arbre, el lloc i el com són fonamentals per a l’èxit de la iniciativa

Per a acabar, l’estudi planteja que no es tracta de plantar arbres de qualsevol manera. Diferents col·laboradors del projecte expliquen que la classe d’arbre, el lloc i la manera que creixeran determinaran l’èxit del projecte. En algunes zones, diuen, pot incrementar el risc d’incendis, afectar la disponibilitat d’aigua o acollir fauna que ataca cultius.

 

Desconfien dels programes de reforestació que preferixen monocultius d’una sola espècie en lloc de regenerar els boscos natius. Esta pràctica dificulta prou la captació de carboni i no és bona per a la biodiversitat, la producció d’aliment i la societat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.