Plantar un bilió d’arbres podria resoldre molt el Canvi Climàtic

Augmentar la superfície de bosc per combatre el canvi climàtic

Augmentar la superfície de bosc per a combatre el canvi climàtic | Pixabay

 

La revista ‘Science’ inclou últimament un sorprenent projecte que podria reduir notablement els efectes del Canvi Climàtic. A partir d’una investigació, un grup internacional de tècnics de l’Escola Federal Politècnica de Zurich defén que repoblar uns 900 milions d’hectàrees amb bosc per tot el món ajudaria a capturar 2/3 parts de les emissions de diòxid de carboni del que els humans generem. Creuen que és l’acció més factible per a combatre el Canvi Climàtic.

 

Els investigadors alerten que el planeta té una tendència de desforestació molt preocupant i que anem en camí de perdre 223 milions d’hectàrees de bosc en el 2050, la majoria en els tròpics. Si canviàrem el rumb i el planeta tinguera 1.000 milions d’hectàrees més d’arbres, conseguiríem frenar la pujada de la temperatura global fins els 1,5ºC, un valor que evitaria una extinció massiva de sers vius i altres desastres naturals.

 

Una de les persones que defén este pla és Jean-Francois Bastin, cap de l’equip que presenta l’estudi. Bastin assegura que es fàcil reforestar el món a gran escala amb les condicions ambientals actuals, perquè tenim una gegantina superfície disponible de més de 2.000 milions d’hectàrees. Per desgràcia, esta extensió s’utilitza amb altres finalitats com, per exemple, per a l’agricultura.

 

Este expert veu amb optimista que es podrien recuperar fàcilment 900 milions d’hectàrees de bosc, com la grandària d’Estats Units. Ell i els seus col·legues saben per a on començar: s’hauria de repoblar 151 milions d’Ha en Rússia, 103 milions en els Estats Units, 78,4 milions d’hectàrees en el Canadà, i també en Austràlia, Brasil i la Xina.

 

La solució més econòmica al Canvi Climàtic

Per a conseguir este gran objectiu per a salvar el món del calfament global demanen plantar un bilió d’arbres, que costarien uns 0,3 dòlars cada un. Calculen que esta acció mundial costaria uns 300.000 milions de dòlars, una xicoteta fortuna però que la presenten com «la solució més barata que mai abans s’haja proposat».

 

Advertixen que caldria iniciar esta estratègia com més prompte, millor, cosa que tindria uns efectes importants en l’actual tendència del Canvi Climàtic. Una volta els boscos repoblats siguen adults absorbiran aproximadament 205.000 milions de tones de CO2! Això significaria eliminar un poc més de dos terços dels 300.000 milions que es calcula que els humans han emés a l’atmosfera, des de la primera revolució industrial, fa 250 anys.

Una bona reforestació depen del tipus d'arbre, el lloc on es planten i la forma de fer-ho

Una beneficiosa reforestació depen de la classe d’arbre i la forma de fer-ho | Pixabay

 

La classe d’arbre, el lloc i el com són fonamentals per a l’èxit de la iniciativa

Per a acabar, l’estudi planteja que no es tracta de plantar arbres de qualsevol manera. Diferents col·laboradors del projecte expliquen que la classe d’arbre, el lloc i la manera que creixeran determinaran l’èxit del projecte. En algunes zones, diuen, pot incrementar el risc d’incendis, afectar la disponibilitat d’aigua o acollir fauna que ataca cultius.

 

Desconfien dels programes de reforestació que preferixen monocultius d’una sola espècie en lloc de regenerar els boscos natius. Esta pràctica dificulta prou la captació de carboni i no és bona per a la biodiversitat, la producció d’aliment i la societat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.