13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Diumenge amb mal oratge i a l’espera de canvis importants la setmana que ve

Pluja

Este diumenge l’oratge empitjora però costarà que les temperatures baixen fort | Pixabay

L’oratge, de cara a esta segona jornada del cap de setmana, serà més mogut, després d’un dissabte on el sol ha sigut l’únic protagonista, juntament amb unes temperatures que han tornat a pujar molt arribant a uns valors gens típics per a finals de novembre. A pesar de tot, l’ambient càlid té els dies comptats.

 

De moment el diumenge s’iniciarà variable, amb núvols que fins i tot podran deixar algunes pluges. No parlarem d’arruixons, sinó de pluges febles i disperses que arribaran a qualsevol punt del territori valencià. 

 

Durant les hores centrals del dia els núvols no desapareixeran del tot, però sí que les clarianes i el sol aniran guanyant terreny. Però no ens confiem, ja que novament de vesprada el cel tornarà a tapar-se més i també tornaran estes pluges febles, que en este cas, seran més probables en les comarques de Castelló.

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre | AEMET

Temperatures més baixes però encara atípiques

De moment, els termòmetres seguiran en la part alta respecte a la mitjana climàtica. Encara seguirem en valors per damunt de l’habitual, però les temperatures aniran a la baixa, sobretot les màximes.

 

En este sentit, les mínimes es mouran totes per damunt dels 0º, no hi haurà glaçades, i les més baixes s’enregistraran en l’interior, on es mouran entre els 5º i 10º, mentre que com més a la costa ens aproparem a valors entre els 9º i 14º.

 

Ara bé, les màximes baixaran clarament, de dos a quatre graus. En este cas els valors més alts no passaran dels 20º o 21º en la costa, entre València i Alacant, mentre que a la resta es mouran entre els 14º i 19º, puntualment més baixes en zones de muntanya.

 

 

Fred i pluja

Tot i els canvis d’este diumenge, la setmana vinent estarem pendents d’una borrasca que se situarà sobre les Illes Balears i que podria portar un canvi de temps molt notable en el territori valencià. Podríem estar davant d’un altre cas de gota freda, que ens portarà aiguats, temporal marítim, vent i una baixada dels termòmetres.

 

Al dia de hui, els models meteorològics no acaben de posicionar el centre de la pertorbació en el mateix lloc i això fa que el l’oratge previst canvie molt entre un model i l’altre. Els models que donen més precipitació apunten a que podria produir-se una bona regada, amb més de 100 litres o fins i tot 150 litres en alguns punts del territori. En canvi, altres models no donenestes quantitats tan abundants de precipitació. Caldrà seguir atentament l’evolució dels mapes per saber quin temps acabarà fent en València.

 

 

El que si és més evident és que el vent de llevant bufarà amb intensitat i també hi haurà temporal marítim, amb onatge alterat. A més, les temperatures cauran en picat i arribarà el fred i l’hivern de cop, amb un ambient que serà més propi de gener i de febrer.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.

Danjuma i Thierry seguixen sense entrenar-se i són dubte per al derbi davant el Llevant

L'extrem neerlandés i el lateral portugués van treballar al marge per tercer i segon dia, respectivament, i la seua presència en el Ciutat de València va quedar en l'aire.

València suspén l’Any Nou Xinés i tanca parcs per l’avís taronja de vent

València ha suspés la celebració de l'Any Nou Xinés i ha tancat parcs i jardins per l'avís taronja de vent. L'Ajuntament reforça servicis i suspén activitats a l'aire lliure mentres dure la previsió.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi

Xàbia ha homenatjat les dos víctimes de l'incendi amb un minut de silenci i ha decretat dol oficial. L'edifici es manté estable i els veïns tornaran de manera gradual mentres s'investiga la causa.

Alacant suspén el dissabte ramblero i ajorna el Carnestoltes al divendres 20 pel vent

L'Ajuntament ha suspés el dissabte ramblero del dia 14 per l'alerta taronja de vent i trasllada la celebració del Carnestoltes a la nit del divendres 20. La mesura inclou restriccions en terrasses, esport a l'aire lliure i tancament del cementeri fins al diumenge a les 8.

Pedro Martínez alerta d’un viatge dur i de la incòmoda pista d’Andorra

El tècnic del València Basket va advertir de la dificultat del dol a Andorra pel desplaçament, la incomoditat de la pista i el canvi d'entrenador rival. També va assenyalar el desgast després de l'Eurolliga i les molèsties de Matt Costello.