Diumenge amb mal oratge i a l’espera de canvis importants la setmana que ve

Pluja

Este diumenge l’oratge empitjora però costarà que les temperatures baixen fort | Pixabay

L’oratge, de cara a esta segona jornada del cap de setmana, serà més mogut, després d’un dissabte on el sol ha sigut l’únic protagonista, juntament amb unes temperatures que han tornat a pujar molt arribant a uns valors gens típics per a finals de novembre. A pesar de tot, l’ambient càlid té els dies comptats.

 

De moment el diumenge s’iniciarà variable, amb núvols que fins i tot podran deixar algunes pluges. No parlarem d’arruixons, sinó de pluges febles i disperses que arribaran a qualsevol punt del territori valencià. 

 

Durant les hores centrals del dia els núvols no desapareixeran del tot, però sí que les clarianes i el sol aniran guanyant terreny. Però no ens confiem, ja que novament de vesprada el cel tornarà a tapar-se més i també tornaran estes pluges febles, que en este cas, seran més probables en les comarques de Castelló.

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre | AEMET

Temperatures més baixes però encara atípiques

De moment, els termòmetres seguiran en la part alta respecte a la mitjana climàtica. Encara seguirem en valors per damunt de l’habitual, però les temperatures aniran a la baixa, sobretot les màximes.

 

En este sentit, les mínimes es mouran totes per damunt dels 0º, no hi haurà glaçades, i les més baixes s’enregistraran en l’interior, on es mouran entre els 5º i 10º, mentre que com més a la costa ens aproparem a valors entre els 9º i 14º.

 

Ara bé, les màximes baixaran clarament, de dos a quatre graus. En este cas els valors més alts no passaran dels 20º o 21º en la costa, entre València i Alacant, mentre que a la resta es mouran entre els 14º i 19º, puntualment més baixes en zones de muntanya.

 

 

Fred i pluja

Tot i els canvis d’este diumenge, la setmana vinent estarem pendents d’una borrasca que se situarà sobre les Illes Balears i que podria portar un canvi de temps molt notable en el territori valencià. Podríem estar davant d’un altre cas de gota freda, que ens portarà aiguats, temporal marítim, vent i una baixada dels termòmetres.

 

Al dia de hui, els models meteorològics no acaben de posicionar el centre de la pertorbació en el mateix lloc i això fa que el l’oratge previst canvie molt entre un model i l’altre. Els models que donen més precipitació apunten a que podria produir-se una bona regada, amb més de 100 litres o fins i tot 150 litres en alguns punts del territori. En canvi, altres models no donenestes quantitats tan abundants de precipitació. Caldrà seguir atentament l’evolució dels mapes per saber quin temps acabarà fent en València.

 

 

El que si és més evident és que el vent de llevant bufarà amb intensitat i també hi haurà temporal marítim, amb onatge alterat. A més, les temperatures cauran en picat i arribarà el fred i l’hivern de cop, amb un ambient que serà més propi de gener i de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.