Diumenge amb mal oratge i a l’espera de canvis importants la setmana que ve

Pluja

Este diumenge l’oratge empitjora però costarà que les temperatures baixen fort | Pixabay

L’oratge, de cara a esta segona jornada del cap de setmana, serà més mogut, després d’un dissabte on el sol ha sigut l’únic protagonista, juntament amb unes temperatures que han tornat a pujar molt arribant a uns valors gens típics per a finals de novembre. A pesar de tot, l’ambient càlid té els dies comptats.

 

De moment el diumenge s’iniciarà variable, amb núvols que fins i tot podran deixar algunes pluges. No parlarem d’arruixons, sinó de pluges febles i disperses que arribaran a qualsevol punt del territori valencià. 

 

Durant les hores centrals del dia els núvols no desapareixeran del tot, però sí que les clarianes i el sol aniran guanyant terreny. Però no ens confiem, ja que novament de vesprada el cel tornarà a tapar-se més i també tornaran estes pluges febles, que en este cas, seran més probables en les comarques de Castelló.

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre | AEMET

Temperatures més baixes però encara atípiques

De moment, els termòmetres seguiran en la part alta respecte a la mitjana climàtica. Encara seguirem en valors per damunt de l’habitual, però les temperatures aniran a la baixa, sobretot les màximes.

 

En este sentit, les mínimes es mouran totes per damunt dels 0º, no hi haurà glaçades, i les més baixes s’enregistraran en l’interior, on es mouran entre els 5º i 10º, mentre que com més a la costa ens aproparem a valors entre els 9º i 14º.

 

Ara bé, les màximes baixaran clarament, de dos a quatre graus. En este cas els valors més alts no passaran dels 20º o 21º en la costa, entre València i Alacant, mentre que a la resta es mouran entre els 14º i 19º, puntualment més baixes en zones de muntanya.

 

 

Fred i pluja

Tot i els canvis d’este diumenge, la setmana vinent estarem pendents d’una borrasca que se situarà sobre les Illes Balears i que podria portar un canvi de temps molt notable en el territori valencià. Podríem estar davant d’un altre cas de gota freda, que ens portarà aiguats, temporal marítim, vent i una baixada dels termòmetres.

 

Al dia de hui, els models meteorològics no acaben de posicionar el centre de la pertorbació en el mateix lloc i això fa que el l’oratge previst canvie molt entre un model i l’altre. Els models que donen més precipitació apunten a que podria produir-se una bona regada, amb més de 100 litres o fins i tot 150 litres en alguns punts del territori. En canvi, altres models no donenestes quantitats tan abundants de precipitació. Caldrà seguir atentament l’evolució dels mapes per saber quin temps acabarà fent en València.

 

 

El que si és més evident és que el vent de llevant bufarà amb intensitat i també hi haurà temporal marítim, amb onatge alterat. A més, les temperatures cauran en picat i arribarà el fred i l’hivern de cop, amb un ambient que serà més propi de gener i de febrer.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.