Diumenge amb mal oratge i a l’espera de canvis importants la setmana que ve

Pluja

Este diumenge l’oratge empitjora però costarà que les temperatures baixen fort | Pixabay

L’oratge, de cara a esta segona jornada del cap de setmana, serà més mogut, després d’un dissabte on el sol ha sigut l’únic protagonista, juntament amb unes temperatures que han tornat a pujar molt arribant a uns valors gens típics per a finals de novembre. A pesar de tot, l’ambient càlid té els dies comptats.

 

De moment el diumenge s’iniciarà variable, amb núvols que fins i tot podran deixar algunes pluges. No parlarem d’arruixons, sinó de pluges febles i disperses que arribaran a qualsevol punt del territori valencià. 

 

Durant les hores centrals del dia els núvols no desapareixeran del tot, però sí que les clarianes i el sol aniran guanyant terreny. Però no ens confiem, ja que novament de vesprada el cel tornarà a tapar-se més i també tornaran estes pluges febles, que en este cas, seran més probables en les comarques de Castelló.

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre | AEMET

Temperatures més baixes però encara atípiques

De moment, els termòmetres seguiran en la part alta respecte a la mitjana climàtica. Encara seguirem en valors per damunt de l’habitual, però les temperatures aniran a la baixa, sobretot les màximes.

 

En este sentit, les mínimes es mouran totes per damunt dels 0º, no hi haurà glaçades, i les més baixes s’enregistraran en l’interior, on es mouran entre els 5º i 10º, mentre que com més a la costa ens aproparem a valors entre els 9º i 14º.

 

Ara bé, les màximes baixaran clarament, de dos a quatre graus. En este cas els valors més alts no passaran dels 20º o 21º en la costa, entre València i Alacant, mentre que a la resta es mouran entre els 14º i 19º, puntualment més baixes en zones de muntanya.

 

 

Fred i pluja

Tot i els canvis d’este diumenge, la setmana vinent estarem pendents d’una borrasca que se situarà sobre les Illes Balears i que podria portar un canvi de temps molt notable en el territori valencià. Podríem estar davant d’un altre cas de gota freda, que ens portarà aiguats, temporal marítim, vent i una baixada dels termòmetres.

 

Al dia de hui, els models meteorològics no acaben de posicionar el centre de la pertorbació en el mateix lloc i això fa que el l’oratge previst canvie molt entre un model i l’altre. Els models que donen més precipitació apunten a que podria produir-se una bona regada, amb més de 100 litres o fins i tot 150 litres en alguns punts del territori. En canvi, altres models no donenestes quantitats tan abundants de precipitació. Caldrà seguir atentament l’evolució dels mapes per saber quin temps acabarà fent en València.

 

 

El que si és més evident és que el vent de llevant bufarà amb intensitat i també hi haurà temporal marítim, amb onatge alterat. A més, les temperatures cauran en picat i arribarà el fred i l’hivern de cop, amb un ambient que serà més propi de gener i de febrer.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.