Cap de setmana amb alguns canvis, amb mal oratge diumenge

Posta de sol en l'Albufera

Imatge de la posta de sol en l’Albufera | Viquipèdia

 

L’oratge d’este cap de setmana serà tranquil, però arribaran canvis en forma de núvols de cara el diumenge, amb una temperatura que serà més baixa en general. Ara bé, dissabte tornarem a disfrutar d’un dia esplèndid en tot el territori valencià

 

Dissabte plàcid

Després d’una setmana amb temperatures atípiques, este dissabte la tendència es mantindrà pareguda, amb termòmetres que tornaran a passar dels 20 graus en molts punts, sobretot en zones pròximes a la costa. Respecte a les temperatures d’este divendres es mantindran iguals, tot i que les mínimes de matinada podran baixar un poc més.

 

En este sentit, les mínimes es mouran entre els 4º i 9º en l’interior i entre els 8 i 13º en les zones del prelitoral i litoral. Les màximes podran arribar fins als 23º o 24º en alguns sectors de la costa, mentres que cap a l’interior pujaran fins als 18º o 19º.

 

El sol serà el protagonista de la jornada. Podrien aparéixer alguns núvols però seran transitoris i anecdòtics. El vent seguirà bufant de component oest i sud fluix en general, tot i que en el litoral d’Alacant podria bufar amb alguna ratxa més fort.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | aemet

 

Diumenge amb canvis

De cara el diumenge els canvis seran més presents i els núvols guanyaran terreny. El cel es mantindrà durant tot el dia amb sol i núvols, tot i que en alguns moments el cel ras predominarà. Amb l’arribada d’estos núvols, també ho faran algunes pluges.

 

Les precipitacions seran més probables que caiguen durant el matí i novament a la vesprada i últimes hores. En general seran arruixons poc destacables, dispersos i que poca aigua portaran. Fins i tot, en alguns casos ni banyaran els carerrs. La zona a on serà més probable que les pluges apareguen serà en les comarques de Castelló.

 

Finalment, les temperatures seran paregudes o un poc més baixes per la presència de més núvols, tot i que l’ambient seguirà sent més càlid per a ser finals de novembre.

 

Se esperan algunas lluvias a lo largo de la semana

La setmana que ve estarem pendents de les pluges i del fred | Arxiu

 

Fred i pluja la setmana que ve?

Els canvis importants arribaran a partir de dimarts i dimecres, si els models no s’equivoquen massa. Este divendres indiquen que una gota freda sobre les Illes Balears portarà pluges a tota la vessant mediterrània. La col·locació final d’esta pertorbació farà que les pluges siguen més o menys importants en el territori valencià.

 

Per fer-nos una idea, este divendres dels dos models més importants, un d’ells marca que en alguns punts d’Alacant podran caure uns 150 litres, mentres que l’altre model no passa dels 60 litres. Una situació que seguirà d’esta forma els pròxims dies i que fins un parell de dies abans no s’acabarà de confirmar.

 

El que si està més clar és que la temperatura baixarà i arribarà el fred, que tampoc serà típic. De fet, tornarem a tindre un ambient hivernal de gener o febrer i pareix que el fred seguirà uns dies més, com a mínim fins al cap de setmana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.

Carles Esteve reclama tancar ja el debat d’aliances dins de Compromís

El portaveu d’Iniciativa-Compromís, Carles Esteve, insta a posar fi de manera immediata al debat intern sobre aliances per a poder negociar acords amb altres forces progressistes i entitats socials. Defén que l’esquerra situe la seguretat i la protecció dels drets en el centre de la seua resposta política.

El PP acusa Morant de muntar ‘festes’ amb diners públics sense millores per als valencians

El PPCV acusa Diana Morant d’organitzar actes partidistes i mediàtics amb fons públics sense resultats per als valencians i defensa la gestió econòmica del Consell. El PP reclama també més inversió estatal en infraestructures clau per a la Comunitat Valenciana.