Cap de setmana caracteritzat pel pas d’un front atlàntic poc actiu

sol

Sol amb calor atípica este divendres | PixaBay

 

El cap de setmana vindrà marcat per una dualitat clara de l’oratge. Dissabte serà un dia assolellat en tot el territori valencià amb vents de ponent dèbils i temperatures que tornaran a superar els 20ºC en moltes zones. En canvi, diumenge arribarà una nova borrasca atlàntica que portarà nuvolositat compacta, una baixada de les temperatures i algunes precipitacions dèbils en València i Castelló, principalment.

 

Divendres suau i amb poques novetats

Este divendres despertarem amb un ambient molt suau, temperatures que seran més típiques d’octubre que de finals de novembre. Les temperatures mínimes a penes baixaran dels 10ºC en l’interior, mentres que en la costa seguiran àmpliament per damunt dels 15ºC.

 

Durant el dia, els vents de ponent faran pujar les temperatures una altra volta, fins a tocar els 22 o 23ºC a primeres hores de la vesprada en molts sectors del litoral de les comarques de València. En la resta, també seran elevades, però els costarà més superar la xifra dels 20ºC. En l’interior i en les serres interiors les temperatures màximes quedaran molt paregudes, en uns 15ºC.

 

El sol dominarà gran part de la jornada acompanyat de núvols alts i mitjans formats pel vent en les serres interiors però que no implicaran més conseqüències, seguint la tònica de les últimes jornades.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte esplèndid

Dissabte a primeres hores farà un poc més de fresca que divendres, però sense exageracions. Les temperatures mínimes podrien baixar dels 7ºC en les serres interiors, mentres que en la costa quedaran en els 14ºC.

 

El matí serà totalment assolellat, pràcticament ni un núvol. Durant la vesprada començaran a arribar núvols prims per les comarques d’Alacant i València juntament amb un vent de ponent que es tornarà a intensificar de nou. Les temperatures màximes quedaran molt paregudes a les de divendres.

 

Diumenge més inestable

El cap de setmana acabarà amb un temps més variable. Al llarg del matí l’arribada d’una borrasca atlàntica comportarà un augment ràpid dels núvols que es faran més compactes de cara al migdia i la vesprada, quan no es descarten algunes pluges dèbils, més probables en les comarques de Castelló. El vent de ponent, que predominarà durant gran part del dia, virarà a gregal en últimes hores de la jornada.

 

Les temperatures experimentaran un clar descens, sobretot les màximes. Ja no s’arribaran els 20ºC a cap lloc i durant la nit es baixarà fins als 5ºC en moltes més zones de l’interior del territori valencià. Mentres, en el litoral, els valors mínims s’aproximaran als 10ºC.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.