Cap de setmana caracteritzat pel pas d’un front atlàntic poc actiu

sol

Sol amb calor atípica este divendres | PixaBay

 

El cap de setmana vindrà marcat per una dualitat clara de l’oratge. Dissabte serà un dia assolellat en tot el territori valencià amb vents de ponent dèbils i temperatures que tornaran a superar els 20ºC en moltes zones. En canvi, diumenge arribarà una nova borrasca atlàntica que portarà nuvolositat compacta, una baixada de les temperatures i algunes precipitacions dèbils en València i Castelló, principalment.

 

Divendres suau i amb poques novetats

Este divendres despertarem amb un ambient molt suau, temperatures que seran més típiques d’octubre que de finals de novembre. Les temperatures mínimes a penes baixaran dels 10ºC en l’interior, mentres que en la costa seguiran àmpliament per damunt dels 15ºC.

 

Durant el dia, els vents de ponent faran pujar les temperatures una altra volta, fins a tocar els 22 o 23ºC a primeres hores de la vesprada en molts sectors del litoral de les comarques de València. En la resta, també seran elevades, però els costarà més superar la xifra dels 20ºC. En l’interior i en les serres interiors les temperatures màximes quedaran molt paregudes, en uns 15ºC.

 

El sol dominarà gran part de la jornada acompanyat de núvols alts i mitjans formats pel vent en les serres interiors però que no implicaran més conseqüències, seguint la tònica de les últimes jornades.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte esplèndid

Dissabte a primeres hores farà un poc més de fresca que divendres, però sense exageracions. Les temperatures mínimes podrien baixar dels 7ºC en les serres interiors, mentres que en la costa quedaran en els 14ºC.

 

El matí serà totalment assolellat, pràcticament ni un núvol. Durant la vesprada començaran a arribar núvols prims per les comarques d’Alacant i València juntament amb un vent de ponent que es tornarà a intensificar de nou. Les temperatures màximes quedaran molt paregudes a les de divendres.

 

Diumenge més inestable

El cap de setmana acabarà amb un temps més variable. Al llarg del matí l’arribada d’una borrasca atlàntica comportarà un augment ràpid dels núvols que es faran més compactes de cara al migdia i la vesprada, quan no es descarten algunes pluges dèbils, més probables en les comarques de Castelló. El vent de ponent, que predominarà durant gran part del dia, virarà a gregal en últimes hores de la jornada.

 

Les temperatures experimentaran un clar descens, sobretot les màximes. Ja no s’arribaran els 20ºC a cap lloc i durant la nit es baixarà fins als 5ºC en moltes més zones de l’interior del territori valencià. Mentres, en el litoral, els valors mínims s’aproximaran als 10ºC.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.