9.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Cap de setmana caracteritzat pel pas d’un front atlàntic poc actiu

sol

Sol amb calor atípica este divendres | PixaBay

 

El cap de setmana vindrà marcat per una dualitat clara de l’oratge. Dissabte serà un dia assolellat en tot el territori valencià amb vents de ponent dèbils i temperatures que tornaran a superar els 20ºC en moltes zones. En canvi, diumenge arribarà una nova borrasca atlàntica que portarà nuvolositat compacta, una baixada de les temperatures i algunes precipitacions dèbils en València i Castelló, principalment.

 

Divendres suau i amb poques novetats

Este divendres despertarem amb un ambient molt suau, temperatures que seran més típiques d’octubre que de finals de novembre. Les temperatures mínimes a penes baixaran dels 10ºC en l’interior, mentres que en la costa seguiran àmpliament per damunt dels 15ºC.

 

Durant el dia, els vents de ponent faran pujar les temperatures una altra volta, fins a tocar els 22 o 23ºC a primeres hores de la vesprada en molts sectors del litoral de les comarques de València. En la resta, també seran elevades, però els costarà més superar la xifra dels 20ºC. En l’interior i en les serres interiors les temperatures màximes quedaran molt paregudes, en uns 15ºC.

 

El sol dominarà gran part de la jornada acompanyat de núvols alts i mitjans formats pel vent en les serres interiors però que no implicaran més conseqüències, seguint la tònica de les últimes jornades.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte esplèndid

Dissabte a primeres hores farà un poc més de fresca que divendres, però sense exageracions. Les temperatures mínimes podrien baixar dels 7ºC en les serres interiors, mentres que en la costa quedaran en els 14ºC.

 

El matí serà totalment assolellat, pràcticament ni un núvol. Durant la vesprada començaran a arribar núvols prims per les comarques d’Alacant i València juntament amb un vent de ponent que es tornarà a intensificar de nou. Les temperatures màximes quedaran molt paregudes a les de divendres.

 

Diumenge més inestable

El cap de setmana acabarà amb un temps més variable. Al llarg del matí l’arribada d’una borrasca atlàntica comportarà un augment ràpid dels núvols que es faran més compactes de cara al migdia i la vesprada, quan no es descarten algunes pluges dèbils, més probables en les comarques de Castelló. El vent de ponent, que predominarà durant gran part del dia, virarà a gregal en últimes hores de la jornada.

 

Les temperatures experimentaran un clar descens, sobretot les màximes. Ja no s’arribaran els 20ºC a cap lloc i durant la nit es baixarà fins als 5ºC en moltes més zones de l’interior del territori valencià. Mentres, en el litoral, els valors mínims s’aproximaran als 10ºC.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.