Anuncios

Oratge inestable, molt ventós i més gelat

Les fortes ventades poden provocar caigudes d’arbres. Alerta amb el vent d’este diumenge. | Redacció

 

Al llarg de la jornada de dissabte el vent s’ha debilitat notablement, sobretot de vesprada, i les temperatures màximes s’han recuperat altra volta amb més sol, però no vos confieu. Este diumenge tornaran les fortes ventades, especialment en el nord i el sud, a on podrien arribar alguns arruixons dèbils al llarg del matí. En canvi, en la zona central és on esperem que el vent siga més fluix i també hi haja menys probabilitat d’arruixons. 

 

Mapa d'avisos per aquest proper diumenge

Mapa d’avisos per a demà diumenge| Aemet

Anuncios

 

Diumenge més inestable i més gelat

Al llarg de la nit de dissabte a diumenge i, durant les primeres hores, les temperatures es mantindran baixes i, de cara al migdia, baixaran un parell de graus a causa de l’augment dels núvols. Les màximes es mouran entre els 15º i 18º en la costa, mentres que en les serres de l’interior amb prou faena se superaran els 12ºC.

 

L’oratge d’este diumenge serà clarament diferent. Tindrem un cel molt més ennuvolat, acompanyat de més vent. Els núvols ja seran presents des de les primeres hores del matí i es mantindran compactes durant pràcticament tota la jornada.

 

Previsió de símbols per aquest proper diumenge

Previsió de símbols per al diumenge | Aemet

 

A pesar dels núvols, esperem poques precipitacions. Només al llarg del matí són probables alguns arruixons aïllats en les comarques de més al nord, com el Maestrat i els Ports, provinents del Sistema Ibèric. També de cara a la vesprada, alguns arruixons es podrien reproduir de forma dèbil en el litoral d’Alacant, però en principi serien molt puntuals, si és que arriben a donar-se. La cota de neu tornarà a baixar i se situarà cap als 1000 metres.

 

A més, el vent tornarà a ser el protagonista. Les ratxes podrien superar els 90 o 100 km/ h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts d’Alacant, amb moments que superaran també els 60 km/h.

 

La setmana seguirà ventosa i freda 

La temperatura es mantindrà en la banda baixa este dilluns, tant la mínima com la màxima. L’ambient serà més hivernal una altra volta i tot apunta a què la caloreta de la setmana passada ja no la recuperarem.

 

A més, no esperem precipitacions al llarg del primer tram la setmana que ve. Dimarts i dimecres és prou probable que domine el sol, amb alguns núvols prims i temperatures que seran molt similars a les d’estos dies.

 

Possibilitat de canvis destacables a finals de setmana

A pesar de tot, hem d’estar atents. Els mapes del temps ens comencen a indicar que, enl tram final de la setmana, podríem tindre una nova entrada d’aire gelat que pot portar-nos un ambient encara més hivernal i, potser, amb les primeres nevades en les serres interiors de Castelló i d’Alacant. Caldrà seguir la previsió de prop.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.
Anuncios