Oratge inestable, molt ventós i més gelat

Ejemplo de shortcode con estilo
Les fortes ventades poden provocar caigudes d’arbres. Alerta amb el vent d’este diumenge. | Redacció   Al llarg de la jornada de dissabte el vent s’ha debilitat notablement, sobretot de vesprada, i les temperatures màximes s’han recuperat altra volta amb més sol, però no vos confieu. Este diumenge tornaran les fortes ventades, especialment en el nord i […]

Les fortes ventades poden provocar caigudes d’arbres. Alerta amb el vent d’este diumenge. | Redacció

 

Al llarg de la jornada de dissabte el vent s’ha debilitat notablement, sobretot de vesprada, i les temperatures màximes s’han recuperat altra volta amb més sol, però no vos confieu. Este diumenge tornaran les fortes ventades, especialment en el nord i el sud, a on podrien arribar alguns arruixons dèbils al llarg del matí. En canvi, en la zona central és on esperem que el vent siga més fluix i també hi haja menys probabilitat d’arruixons. 

 

Mapa d'avisos per aquest proper diumenge

Mapa d’avisos per a demà diumenge| Aemet

 

Diumenge més inestable i més gelat

Al llarg de la nit de dissabte a diumenge i, durant les primeres hores, les temperatures es mantindran baixes i, de cara al migdia, baixaran un parell de graus a causa de l’augment dels núvols. Les màximes es mouran entre els 15º i 18º en la costa, mentres que en les serres de l’interior amb prou faena se superaran els 12ºC.

 

L’oratge d’este diumenge serà clarament diferent. Tindrem un cel molt més ennuvolat, acompanyat de més vent. Els núvols ja seran presents des de les primeres hores del matí i es mantindran compactes durant pràcticament tota la jornada.

 

Previsió de símbols per aquest proper diumenge

Previsió de símbols per al diumenge | Aemet

 

A pesar dels núvols, esperem poques precipitacions. Només al llarg del matí són probables alguns arruixons aïllats en les comarques de més al nord, com el Maestrat i els Ports, provinents del Sistema Ibèric. També de cara a la vesprada, alguns arruixons es podrien reproduir de forma dèbil en el litoral d’Alacant, però en principi serien molt puntuals, si és que arriben a donar-se. La cota de neu tornarà a baixar i se situarà cap als 1000 metres.

 

A més, el vent tornarà a ser el protagonista. Les ratxes podrien superar els 90 o 100 km/ h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts d’Alacant, amb moments que superaran també els 60 km/h.

 

La setmana seguirà ventosa i freda 

La temperatura es mantindrà en la banda baixa este dilluns, tant la mínima com la màxima. L’ambient serà més hivernal una altra volta i tot apunta a què la caloreta de la setmana passada ja no la recuperarem.

 

A més, no esperem precipitacions al llarg del primer tram la setmana que ve. Dimarts i dimecres és prou probable que domine el sol, amb alguns núvols prims i temperatures que seran molt similars a les d’estos dies.

 

Possibilitat de canvis destacables a finals de setmana

A pesar de tot, hem d’estar atents. Els mapes del temps ens comencen a indicar que, enl tram final de la setmana, podríem tindre una nova entrada d’aire gelat que pot portar-nos un ambient encara més hivernal i, potser, amb les primeres nevades en les serres interiors de Castelló i d’Alacant. Caldrà seguir la previsió de prop.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.

Villarreal i Getafe busquen tancar les ferides europees

El Villarreal i el Getafe s’enfronten diumenge a La Cerámica, després de perdre a Europa. Els madrilenys també volen trencar la mala ratxa fora de casa.

El Levante busca punts a Vigo sense confiar-se del triomf anterior

Luís Castro ha advertit que la victòria de la temporada passada no dona punts al Levante en la visita d’este diumenge a Vigo. L’equip arriba després de dues derrotes seguides.

L’Elx busca el primer triomf a casa davant d’un Betis en ratxa

L’Elx rep el Betis el 7 de novembre a les 14.00. Els il·licitans busquen la primera victòria a casa, mentre els visitants defenen la quarta plaça.

Multitud de ciutadans s’acosten a Vivers per a disfrutar de l’oferta turística de la província en La Fira dels Comarques  

La Diputació de València acosta a la ciutat les nombroses propostes d'experiències turístiques que els municipis valencians oferixen per a gaudir i conéixer el nostre territori

Tallers a València ensenyen a previndre incendis i actuar en emergències

Les activitats de la XXI Setmana de la Prevenció d'Incendis han oferit tallers familiars, primers auxilis i demostracions a València. La programació continuarà diumenge amb un simulacre de trànsit.