Advertixen que el Parc Natural de l’Albufera desapareixerà en els pròxims anys

Albufera

Flamencs en el Parc Natural de l’Albufera de València | ValènciaDiari
 

El catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de València, Herminio Boira, ha alertat este dimecres de què al llac del Parc Natural de l’Albufera li queden «cent anys per a acabar sent un Bioparc o un parc natural amb jardins» ja que el seu diagnòstic és que està «pràcticament en l’UCI».

 

«Actualment, el llac és una sopa, una espècie de caldo, verd-gris, amb moltes algues microplactòniques», i ha lamentat el deteriorament «molt ràpid» del parc i «el poc interés de solucionar estos problemes, desviant a més l’atenció del poble cap a altres coses com l’agricultura», quan és una activitat que ha «en harmonia completa amb els arrossos», ha defensat.

 

Segons Boira, el llac té unes condicions de vida «molt limitades perquè la naturalesa el que vol és que on hi haja substrat d’aigua o terra ha d’aparéixer un bosc». A pesar de tot, l’home està accelerant eixa desaparició «carregant-se la qualitat i la quantitat de l’aigua». A més ha desitjat «equivocar-se» però veu «impossible» un canvi davant l’activitat social, urbana i industrial que hi ha sobre el llac.

 

Un Robin Hood

Per a Boira, el que fa falta per a que l’Albufera es recupere és un «Robin Hood naturalista i intel·lectual que fora als despatxos de polítics i diguera: ‘Teniu un mes o dos per a retornar l’aigua de l’Albufera». En esta línia, demana un Comité Cientificotècnic «totalment independent de poders polítics i econòmics», que actue amb «total llibertat» i que es base «en el seu coneixement».

 

Al voltant de les aportacions d’aigua al llac i si seran suficients els tres hectòmetres cúbics que arriben ara, i els huit acordats per la Generalitat i la Condeferación Hidrogràfica del Xúquer, ha fet notar que a mitjan segle passat arribaven 500 i ara s’assenyala eixa xifra i «en la qualitat en què arriba». Per tant, i al voltant de la discussió sobre si s’ha de dragar el llac, sosté que «estan un poc tapant el problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.