Advertixen que el Parc Natural de l’Albufera desapareixerà en els pròxims anys

Albufera

Flamencs en el Parc Natural de l’Albufera de València | ValènciaDiari
 

El catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de València, Herminio Boira, ha alertat este dimecres de què al llac del Parc Natural de l’Albufera li queden «cent anys per a acabar sent un Bioparc o un parc natural amb jardins» ja que el seu diagnòstic és que està «pràcticament en l’UCI».

 

«Actualment, el llac és una sopa, una espècie de caldo, verd-gris, amb moltes algues microplactòniques», i ha lamentat el deteriorament «molt ràpid» del parc i «el poc interés de solucionar estos problemes, desviant a més l’atenció del poble cap a altres coses com l’agricultura», quan és una activitat que ha «en harmonia completa amb els arrossos», ha defensat.

 

Segons Boira, el llac té unes condicions de vida «molt limitades perquè la naturalesa el que vol és que on hi haja substrat d’aigua o terra ha d’aparéixer un bosc». A pesar de tot, l’home està accelerant eixa desaparició «carregant-se la qualitat i la quantitat de l’aigua». A més ha desitjat «equivocar-se» però veu «impossible» un canvi davant l’activitat social, urbana i industrial que hi ha sobre el llac.

 

Un Robin Hood

Per a Boira, el que fa falta per a que l’Albufera es recupere és un «Robin Hood naturalista i intel·lectual que fora als despatxos de polítics i diguera: ‘Teniu un mes o dos per a retornar l’aigua de l’Albufera». En esta línia, demana un Comité Cientificotècnic «totalment independent de poders polítics i econòmics», que actue amb «total llibertat» i que es base «en el seu coneixement».

 

Al voltant de les aportacions d’aigua al llac i si seran suficients els tres hectòmetres cúbics que arriben ara, i els huit acordats per la Generalitat i la Condeferación Hidrogràfica del Xúquer, ha fet notar que a mitjan segle passat arribaven 500 i ara s’assenyala eixa xifra i «en la qualitat en què arriba». Per tant, i al voltant de la discussió sobre si s’ha de dragar el llac, sosté que «estan un poc tapant el problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.