16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Advertixen que el Parc Natural de l’Albufera desapareixerà en els pròxims anys

Albufera

Flamencs en el Parc Natural de l’Albufera de València | ValènciaDiari
 

El catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de València, Herminio Boira, ha alertat este dimecres de què al llac del Parc Natural de l’Albufera li queden «cent anys per a acabar sent un Bioparc o un parc natural amb jardins» ja que el seu diagnòstic és que està «pràcticament en l’UCI».

 

«Actualment, el llac és una sopa, una espècie de caldo, verd-gris, amb moltes algues microplactòniques», i ha lamentat el deteriorament «molt ràpid» del parc i «el poc interés de solucionar estos problemes, desviant a més l’atenció del poble cap a altres coses com l’agricultura», quan és una activitat que ha «en harmonia completa amb els arrossos», ha defensat.

 

Segons Boira, el llac té unes condicions de vida «molt limitades perquè la naturalesa el que vol és que on hi haja substrat d’aigua o terra ha d’aparéixer un bosc». A pesar de tot, l’home està accelerant eixa desaparició «carregant-se la qualitat i la quantitat de l’aigua». A més ha desitjat «equivocar-se» però veu «impossible» un canvi davant l’activitat social, urbana i industrial que hi ha sobre el llac.

 

Un Robin Hood

Per a Boira, el que fa falta per a que l’Albufera es recupere és un «Robin Hood naturalista i intel·lectual que fora als despatxos de polítics i diguera: ‘Teniu un mes o dos per a retornar l’aigua de l’Albufera». En esta línia, demana un Comité Cientificotècnic «totalment independent de poders polítics i econòmics», que actue amb «total llibertat» i que es base «en el seu coneixement».

 

Al voltant de les aportacions d’aigua al llac i si seran suficients els tres hectòmetres cúbics que arriben ara, i els huit acordats per la Generalitat i la Condeferación Hidrogràfica del Xúquer, ha fet notar que a mitjan segle passat arribaven 500 i ara s’assenyala eixa xifra i «en la qualitat en què arriba». Per tant, i al voltant de la discussió sobre si s’ha de dragar el llac, sosté que «estan un poc tapant el problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.