5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Advertixen que el Parc Natural de l’Albufera desapareixerà en els pròxims anys

Albufera

Flamencs en el Parc Natural de l’Albufera de València | ValènciaDiari
 

El catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de València, Herminio Boira, ha alertat este dimecres de què al llac del Parc Natural de l’Albufera li queden «cent anys per a acabar sent un Bioparc o un parc natural amb jardins» ja que el seu diagnòstic és que està «pràcticament en l’UCI».

 

«Actualment, el llac és una sopa, una espècie de caldo, verd-gris, amb moltes algues microplactòniques», i ha lamentat el deteriorament «molt ràpid» del parc i «el poc interés de solucionar estos problemes, desviant a més l’atenció del poble cap a altres coses com l’agricultura», quan és una activitat que ha «en harmonia completa amb els arrossos», ha defensat.

 

Segons Boira, el llac té unes condicions de vida «molt limitades perquè la naturalesa el que vol és que on hi haja substrat d’aigua o terra ha d’aparéixer un bosc». A pesar de tot, l’home està accelerant eixa desaparició «carregant-se la qualitat i la quantitat de l’aigua». A més ha desitjat «equivocar-se» però veu «impossible» un canvi davant l’activitat social, urbana i industrial que hi ha sobre el llac.

 

Un Robin Hood

Per a Boira, el que fa falta per a que l’Albufera es recupere és un «Robin Hood naturalista i intel·lectual que fora als despatxos de polítics i diguera: ‘Teniu un mes o dos per a retornar l’aigua de l’Albufera». En esta línia, demana un Comité Cientificotècnic «totalment independent de poders polítics i econòmics», que actue amb «total llibertat» i que es base «en el seu coneixement».

 

Al voltant de les aportacions d’aigua al llac i si seran suficients els tres hectòmetres cúbics que arriben ara, i els huit acordats per la Generalitat i la Condeferación Hidrogràfica del Xúquer, ha fet notar que a mitjan segle passat arribaven 500 i ara s’assenyala eixa xifra i «en la qualitat en què arriba». Per tant, i al voltant de la discussió sobre si s’ha de dragar el llac, sosté que «estan un poc tapant el problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.