Anuncios

L’espectacular cita astronòmica que arriba en novembre i que no es repetirà fins al 2032

Imagen de Mercurio cruzando el Sol

Imatge de Mercuri creuant el Sol | Twitter

 

L’agenda astronòmica de tardor viurà el pròxim dia 11 de novembre una de les cites més esperades i insòlites. En concret, eixa jornada Mercuri passarà justet entre el Sol i la Terra, i això, des de la perspectiva terrestre, es traduirà en un puntet negre passant pel damunt de l’astre. Un espectacle celeste car de vore des del nostre planeta i que no es repetirà fins a d’ací a prou d’anys.

 

Anuncios

Precisament, el fet més insòlit és que el xicotet planeta del Sistema Solar es deixarà vore de dia des de la Terra, quan s’interpose entre nosaltres i l’astre, mostrant-se en forma d’un minúscul punt damunt del Sol, cosa que demostra la grandària de la nostra estrella. L’event durarà unes 5 hores i mitja i es podrà vore des d’Amèrica del Nord i Sud, Europa, Àfrica i oest d’Àsia. València, per tant, també entra en esta llista privilegiada.

 

Una cita irrepetible fins a l’any 2032

Este event astronòmic, conegut com a ‘trànsit de Mercuri’, és especialment rellevant pel fet que no es tornarà a repetir fins a d’ací a 13 anys, concretament, el 13 de novembre de l’any 2032, quan també serà visible des d’Europa.

 

«Des de la nostra perspectiva en la Terra, només podem vore algunes voltes com Mercuri i Venus passen justet per davant del Sol, per això és un rar fet que no et voldràs perdre», afirma la NASA en un comunicat recent. Segons els experts, la cita astronòmica té lloc només 13 voltes cada 100 anys.

 

 

L’espectacle no es podrà vore a simple vista

És evident que no podem mirar directament al Sol, ja que això ens provocaria problemes oculars severs que podrien derivar en la pèrdua de visió. Per eixa raó, l’espectacle astronòmic no el podrem disfrutar a simple vista, sinó que haurem d’usar proteccions. No obstant, Mercuri es vorà tan xicotet que haurem de gastar algun instrument, com un telescopi amb filtre solar, per a poder apreciar-lo.  

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios