L’espectacular cita astronòmica que arriba en novembre i que no es repetirà fins al 2032

Imagen de Mercurio cruzando el Sol

Imatge de Mercuri creuant el Sol | Twitter

 

L’agenda astronòmica de tardor viurà el pròxim dia 11 de novembre una de les cites més esperades i insòlites. En concret, eixa jornada Mercuri passarà justet entre el Sol i la Terra, i això, des de la perspectiva terrestre, es traduirà en un puntet negre passant pel damunt de l’astre. Un espectacle celeste car de vore des del nostre planeta i que no es repetirà fins a d’ací a prou d’anys.

 

Precisament, el fet més insòlit és que el xicotet planeta del Sistema Solar es deixarà vore de dia des de la Terra, quan s’interpose entre nosaltres i l’astre, mostrant-se en forma d’un minúscul punt damunt del Sol, cosa que demostra la grandària de la nostra estrella. L’event durarà unes 5 hores i mitja i es podrà vore des d’Amèrica del Nord i Sud, Europa, Àfrica i oest d’Àsia. València, per tant, també entra en esta llista privilegiada.

 

Una cita irrepetible fins a l’any 2032

Este event astronòmic, conegut com a ‘trànsit de Mercuri’, és especialment rellevant pel fet que no es tornarà a repetir fins a d’ací a 13 anys, concretament, el 13 de novembre de l’any 2032, quan també serà visible des d’Europa.

 

«Des de la nostra perspectiva en la Terra, només podem vore algunes voltes com Mercuri i Venus passen justet per davant del Sol, per això és un rar fet que no et voldràs perdre», afirma la NASA en un comunicat recent. Segons els experts, la cita astronòmica té lloc només 13 voltes cada 100 anys.

 

 

L’espectacle no es podrà vore a simple vista

És evident que no podem mirar directament al Sol, ja que això ens provocaria problemes oculars severs que podrien derivar en la pèrdua de visió. Per eixa raó, l’espectacle astronòmic no el podrem disfrutar a simple vista, sinó que haurem d’usar proteccions. No obstant, Mercuri es vorà tan xicotet que haurem de gastar algun instrument, com un telescopi amb filtre solar, per a poder apreciar-lo.  

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.