L’octubre del 2019 ha sigut el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial

Sol

La calor ha sigut atípica en general a escala mundial este octubre | Pili Rius

 

El planeta se seguix calfant any a any i ja és habitual que hi haja rècords de calor o molts mesos amb temperatures per damunt de la mitjana. L’octubre d’este 2019, tampoc ha sigut una excepció i ha tornat a ser atípic pel que fa a l’ambient, arribant a ser el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial.

 

D’esta manera ho constata en un comunicat el ‘Copernicus Climate Change Service’ (CCCS) de la Unió Europea, que basa esta conclusió en la comparació de les dades actuals amb les de la mitjana de referència, extreta entre els anys 1981 i 2010. Segons el balanç, este mes ha sigut 0,69 graus més càlid del normal, convertint-se en l’octubre més càlid de tots.

 

A nivell global, les temperatures van ser extremadament elevades en l’Àrtic, en l’est dels Estats Units i el Canadà, Orient Mitjà i gran part d’Àfrica i de Rússia. A més, també destaca l’ambient molt càlid per a l’època en el Brasil, sud d’Àfrica, oest i sud d’Austràlia i gran part de l’Antàrtida oriental.

 

Pel que fa a Europa, gran part del continent també ha registrat anomalies càlides, especialment en l’est i sud-est, mentres que també hi ha excepcions en zones del nord i nord-oest, a on els termòmetres han baixat per baix de la mitjana.   

 

Mapa de les temperatures mitjanes registrades aquest octubre a tot el món

Mapa de les temperatures mitjanes registrades este octubre en tot el món | COPERNICUS CLIMATE CHANGE SERVICE/ECMWF

 

Excepcions en la resta del planeta

Tal com ha passat en Europa, hi ha zones de la resta del planeta a on esta dada global de temperatures més elevades del normal no és representativa, ja que l’octubre ha segut més fred del normal. En concret, això ha passat en l’oest dels Estats Units i del Canadà, part de l’Àfrica tropical i l’Antàrtida.

 

A més, també hi ha hagut registres inferiors en tots els principals oceans, incloent el Pacífic oriental tropical i el mar Weddell cobert pel gel. No obstant, l’aire en superfície damunt de la mar sí que va ser més càlid del normal, sobretot en els mars àrtics i antàrtics i en el nord-est de l’Oceà Pacífic.  

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.