L’octubre del 2019 ha sigut el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial

Sol

La calor ha sigut atípica en general a escala mundial este octubre | Pili Rius

 

El planeta se seguix calfant any a any i ja és habitual que hi haja rècords de calor o molts mesos amb temperatures per damunt de la mitjana. L’octubre d’este 2019, tampoc ha sigut una excepció i ha tornat a ser atípic pel que fa a l’ambient, arribant a ser el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial.

 

D’esta manera ho constata en un comunicat el ‘Copernicus Climate Change Service’ (CCCS) de la Unió Europea, que basa esta conclusió en la comparació de les dades actuals amb les de la mitjana de referència, extreta entre els anys 1981 i 2010. Segons el balanç, este mes ha sigut 0,69 graus més càlid del normal, convertint-se en l’octubre més càlid de tots.

 

A nivell global, les temperatures van ser extremadament elevades en l’Àrtic, en l’est dels Estats Units i el Canadà, Orient Mitjà i gran part d’Àfrica i de Rússia. A més, també destaca l’ambient molt càlid per a l’època en el Brasil, sud d’Àfrica, oest i sud d’Austràlia i gran part de l’Antàrtida oriental.

 

Pel que fa a Europa, gran part del continent també ha registrat anomalies càlides, especialment en l’est i sud-est, mentres que també hi ha excepcions en zones del nord i nord-oest, a on els termòmetres han baixat per baix de la mitjana.   

 

Mapa de les temperatures mitjanes registrades aquest octubre a tot el món

Mapa de les temperatures mitjanes registrades este octubre en tot el món | COPERNICUS CLIMATE CHANGE SERVICE/ECMWF

 

Excepcions en la resta del planeta

Tal com ha passat en Europa, hi ha zones de la resta del planeta a on esta dada global de temperatures més elevades del normal no és representativa, ja que l’octubre ha segut més fred del normal. En concret, això ha passat en l’oest dels Estats Units i del Canadà, part de l’Àfrica tropical i l’Antàrtida.

 

A més, també hi ha hagut registres inferiors en tots els principals oceans, incloent el Pacífic oriental tropical i el mar Weddell cobert pel gel. No obstant, l’aire en superfície damunt de la mar sí que va ser més càlid del normal, sobretot en els mars àrtics i antàrtics i en el nord-est de l’Oceà Pacífic.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.