L’octubre del 2019 ha sigut el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial

Sol

La calor ha sigut atípica en general a escala mundial este octubre | Pili Rius

 

El planeta se seguix calfant any a any i ja és habitual que hi haja rècords de calor o molts mesos amb temperatures per damunt de la mitjana. L’octubre d’este 2019, tampoc ha sigut una excepció i ha tornat a ser atípic pel que fa a l’ambient, arribant a ser el més càlid dels últims 40 anys a escala mundial.

 

D’esta manera ho constata en un comunicat el ‘Copernicus Climate Change Service’ (CCCS) de la Unió Europea, que basa esta conclusió en la comparació de les dades actuals amb les de la mitjana de referència, extreta entre els anys 1981 i 2010. Segons el balanç, este mes ha sigut 0,69 graus més càlid del normal, convertint-se en l’octubre més càlid de tots.

 

A nivell global, les temperatures van ser extremadament elevades en l’Àrtic, en l’est dels Estats Units i el Canadà, Orient Mitjà i gran part d’Àfrica i de Rússia. A més, també destaca l’ambient molt càlid per a l’època en el Brasil, sud d’Àfrica, oest i sud d’Austràlia i gran part de l’Antàrtida oriental.

 

Pel que fa a Europa, gran part del continent també ha registrat anomalies càlides, especialment en l’est i sud-est, mentres que també hi ha excepcions en zones del nord i nord-oest, a on els termòmetres han baixat per baix de la mitjana.   

 

Mapa de les temperatures mitjanes registrades aquest octubre a tot el món

Mapa de les temperatures mitjanes registrades este octubre en tot el món | COPERNICUS CLIMATE CHANGE SERVICE/ECMWF

 

Excepcions en la resta del planeta

Tal com ha passat en Europa, hi ha zones de la resta del planeta a on esta dada global de temperatures més elevades del normal no és representativa, ja que l’octubre ha segut més fred del normal. En concret, això ha passat en l’oest dels Estats Units i del Canadà, part de l’Àfrica tropical i l’Antàrtida.

 

A més, també hi ha hagut registres inferiors en tots els principals oceans, incloent el Pacífic oriental tropical i el mar Weddell cobert pel gel. No obstant, l’aire en superfície damunt de la mar sí que va ser més càlid del normal, sobretot en els mars àrtics i antàrtics i en el nord-est de l’Oceà Pacífic.  

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.