15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Emergència sanitària en Nova Delhi per la greu contaminació

s

Imatge de la ciutat de Nova Delhi | Twitter

 

La ciutat de Nova Delhi (Índia) està baix una boira contaminant que ha portat a les autoritats de la ciutat a declarar l’emergència de salut pública. S’han tancat escoles, el sector de la construcció està parat fins almenys el 5 de novembre i s’han repartit més de 5 milions de mascaretes entre la població a través dels centres escolars.

 

La barreja de les emissions industrials, els vehicles, els fums agrícoles de les zones pròximes i la persistència de l’anticicló amb absència de pluges han fet pujar de manera perillosa els nivells de partícules PM2.5, les de diàmetre inferior a 2.5 micròmetres.

 

A més, moltes empreses han recomanat als seus treballadors que no isquen de casa el dilluns per anar a treballar, a l’espera de què l’episodi de contaminació reduïsca els seus nivells o s’acabe.

 

Quina és la causa?

La principal causa de la contaminació durant esta època són els focs agrícoles. Els agricultors utilitzen les cremes dels camps per preparar les terres per a la temporada següent. A través d’imàtgens de satèl·lit, el govern ha pogut observar més de 3.000 cremes.

 

 

Nivells de contaminació 20 voltes per damunt del màxim establert per l’OMS

Els nivells màxims permesos per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) se situen en concentracions de 10μg/m3  de mitjana anual o 25 μg/m3 de mitjana en 24 hores, però divendres es va arribar a mesurar una excepcional concentració de 533 μg/m3 en esta ciutat índia.

 

El nivell de les anomenades partícules fines, inferiors a 2,5 micròmetres, que perjudiquen l’aparell respiratori dels humans, era ahir en Nova Delhi vint voltes més alt que el màxim permés per l’OMS. Els episodis de contaminació són freqüents en Nova Delhi, però els nivells d’estos primers dies de novembre són els més alts de tot el 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.