Emergència sanitària en Nova Delhi per la greu contaminació

s

Imatge de la ciutat de Nova Delhi | Twitter

 

La ciutat de Nova Delhi (Índia) està baix una boira contaminant que ha portat a les autoritats de la ciutat a declarar l’emergència de salut pública. S’han tancat escoles, el sector de la construcció està parat fins almenys el 5 de novembre i s’han repartit més de 5 milions de mascaretes entre la població a través dels centres escolars.

 

La barreja de les emissions industrials, els vehicles, els fums agrícoles de les zones pròximes i la persistència de l’anticicló amb absència de pluges han fet pujar de manera perillosa els nivells de partícules PM2.5, les de diàmetre inferior a 2.5 micròmetres.

 

A més, moltes empreses han recomanat als seus treballadors que no isquen de casa el dilluns per anar a treballar, a l’espera de què l’episodi de contaminació reduïsca els seus nivells o s’acabe.

 

Quina és la causa?

La principal causa de la contaminació durant esta època són els focs agrícoles. Els agricultors utilitzen les cremes dels camps per preparar les terres per a la temporada següent. A través d’imàtgens de satèl·lit, el govern ha pogut observar més de 3.000 cremes.

 

 

Nivells de contaminació 20 voltes per damunt del màxim establert per l’OMS

Els nivells màxims permesos per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) se situen en concentracions de 10μg/m3  de mitjana anual o 25 μg/m3 de mitjana en 24 hores, però divendres es va arribar a mesurar una excepcional concentració de 533 μg/m3 en esta ciutat índia.

 

El nivell de les anomenades partícules fines, inferiors a 2,5 micròmetres, que perjudiquen l’aparell respiratori dels humans, era ahir en Nova Delhi vint voltes més alt que el màxim permés per l’OMS. Els episodis de contaminació són freqüents en Nova Delhi, però els nivells d’estos primers dies de novembre són els més alts de tot el 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.