Emergència sanitària en Nova Delhi per la greu contaminació

s

Imatge de la ciutat de Nova Delhi | Twitter

 

La ciutat de Nova Delhi (Índia) està baix una boira contaminant que ha portat a les autoritats de la ciutat a declarar l’emergència de salut pública. S’han tancat escoles, el sector de la construcció està parat fins almenys el 5 de novembre i s’han repartit més de 5 milions de mascaretes entre la població a través dels centres escolars.

 

La barreja de les emissions industrials, els vehicles, els fums agrícoles de les zones pròximes i la persistència de l’anticicló amb absència de pluges han fet pujar de manera perillosa els nivells de partícules PM2.5, les de diàmetre inferior a 2.5 micròmetres.

 

A més, moltes empreses han recomanat als seus treballadors que no isquen de casa el dilluns per anar a treballar, a l’espera de què l’episodi de contaminació reduïsca els seus nivells o s’acabe.

 

Quina és la causa?

La principal causa de la contaminació durant esta època són els focs agrícoles. Els agricultors utilitzen les cremes dels camps per preparar les terres per a la temporada següent. A través d’imàtgens de satèl·lit, el govern ha pogut observar més de 3.000 cremes.

 

 

Nivells de contaminació 20 voltes per damunt del màxim establert per l’OMS

Els nivells màxims permesos per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) se situen en concentracions de 10μg/m3  de mitjana anual o 25 μg/m3 de mitjana en 24 hores, però divendres es va arribar a mesurar una excepcional concentració de 533 μg/m3 en esta ciutat índia.

 

El nivell de les anomenades partícules fines, inferiors a 2,5 micròmetres, que perjudiquen l’aparell respiratori dels humans, era ahir en Nova Delhi vint voltes més alt que el màxim permés per l’OMS. Els episodis de contaminació són freqüents en Nova Delhi, però els nivells d’estos primers dies de novembre són els més alts de tot el 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.