Emergència sanitària en Nova Delhi per la greu contaminació

s

Imatge de la ciutat de Nova Delhi | Twitter

 

La ciutat de Nova Delhi (Índia) està baix una boira contaminant que ha portat a les autoritats de la ciutat a declarar l’emergència de salut pública. S’han tancat escoles, el sector de la construcció està parat fins almenys el 5 de novembre i s’han repartit més de 5 milions de mascaretes entre la població a través dels centres escolars.

 

La barreja de les emissions industrials, els vehicles, els fums agrícoles de les zones pròximes i la persistència de l’anticicló amb absència de pluges han fet pujar de manera perillosa els nivells de partícules PM2.5, les de diàmetre inferior a 2.5 micròmetres.

 

A més, moltes empreses han recomanat als seus treballadors que no isquen de casa el dilluns per anar a treballar, a l’espera de què l’episodi de contaminació reduïsca els seus nivells o s’acabe.

 

Quina és la causa?

La principal causa de la contaminació durant esta època són els focs agrícoles. Els agricultors utilitzen les cremes dels camps per preparar les terres per a la temporada següent. A través d’imàtgens de satèl·lit, el govern ha pogut observar més de 3.000 cremes.

 

 

Nivells de contaminació 20 voltes per damunt del màxim establert per l’OMS

Els nivells màxims permesos per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) se situen en concentracions de 10μg/m3  de mitjana anual o 25 μg/m3 de mitjana en 24 hores, però divendres es va arribar a mesurar una excepcional concentració de 533 μg/m3 en esta ciutat índia.

 

El nivell de les anomenades partícules fines, inferiors a 2,5 micròmetres, que perjudiquen l’aparell respiratori dels humans, era ahir en Nova Delhi vint voltes més alt que el màxim permés per l’OMS. Els episodis de contaminació són freqüents en Nova Delhi, però els nivells d’estos primers dies de novembre són els més alts de tot el 2019.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.