Emergència sanitària en Nova Delhi per la greu contaminació

s

Imatge de la ciutat de Nova Delhi | Twitter

 

La ciutat de Nova Delhi (Índia) està baix una boira contaminant que ha portat a les autoritats de la ciutat a declarar l’emergència de salut pública. S’han tancat escoles, el sector de la construcció està parat fins almenys el 5 de novembre i s’han repartit més de 5 milions de mascaretes entre la població a través dels centres escolars.

 

La barreja de les emissions industrials, els vehicles, els fums agrícoles de les zones pròximes i la persistència de l’anticicló amb absència de pluges han fet pujar de manera perillosa els nivells de partícules PM2.5, les de diàmetre inferior a 2.5 micròmetres.

 

A més, moltes empreses han recomanat als seus treballadors que no isquen de casa el dilluns per anar a treballar, a l’espera de què l’episodi de contaminació reduïsca els seus nivells o s’acabe.

 

Quina és la causa?

La principal causa de la contaminació durant esta època són els focs agrícoles. Els agricultors utilitzen les cremes dels camps per preparar les terres per a la temporada següent. A través d’imàtgens de satèl·lit, el govern ha pogut observar més de 3.000 cremes.

 

 

Nivells de contaminació 20 voltes per damunt del màxim establert per l’OMS

Els nivells màxims permesos per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) se situen en concentracions de 10μg/m3  de mitjana anual o 25 μg/m3 de mitjana en 24 hores, però divendres es va arribar a mesurar una excepcional concentració de 533 μg/m3 en esta ciutat índia.

 

El nivell de les anomenades partícules fines, inferiors a 2,5 micròmetres, que perjudiquen l’aparell respiratori dels humans, era ahir en Nova Delhi vint voltes més alt que el màxim permés per l’OMS. Els episodis de contaminació són freqüents en Nova Delhi, però els nivells d’estos primers dies de novembre són els més alts de tot el 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.