Tots estos municipis valencians podrien estar inundats en els pròxims anys

Pla de detall d'un cotxe atrapat enmig de les inundacions causades pel temporal a la zona de Fondarella

Pla de detall d’un cotxe atrapat enmig de les inundacions | ValènciaDiari

 

Un nou estudi publicat en ‘Nature Communications’ vaticina que les inundacions costaneres com a conseqüència del canvi climàtic amenaçaran, en 2050, al triple de persones del que es pensava anteriorment, incloent ciutats del territori valenciá, totes vulnerables a l’augment del nivell del mar.

 

La investigació, realitzada per ‘Climate Central’, destaca la magnitud del trastorn que es preveu que es desenvoluparà a mesura que el calfament global amenace cada volta més a algunes de les regions més densament poblades del món.

 

L’estudi troba que 300 milions de persones viuen actualment en terres que probablement s’inundaran almenys una volta a l’any sense defenses marítimes adequades, fins i tot si els governs aconseguixen fer fortes retallades en les emissions.

 

Per al treball, els autors van utilitzar intel·ligència artificial per a corregir errors sistemàtics en un conjunt de dades anterior que suggerien que moltes zones costaneres habitades es trobaven en elevacions més altes, i per tant més segures, del que realment estan.

 

Un mapa interactiu i ampliable produït pel Climate Central mostra també com altres grans àrees valencianes estàn en perill.

 

VALÈNCIA

Parque Natural de l’Albufera | Internet

En la província de València, el Parc Natural de l’Albufera es voria afectat, pràcticament íntegrament. De la mateixa manera, en la capital, les instal·lacions portuàries es vorien totalment inundades, també la zona costanera del municipi de Cullera (Ribera Baixa). El risc és important, a més, en la Marjal dels Moros, entre els municipis de Puçol (Horta Nord) i Sagunt (Morvedre). Precisament, en el Port de Sagunt les infraestructures náutiques patirien l’augment del nivell del mar.

 

ALACANT

Imatge del Penyal d’Ifach | Cedida

En Alacant, localitats com Pilar de la Horadada i la Devesa de Campoamor en Orihuela (Baix Segura) vorien com l’aigua del mar guanya terreny. Una cosa molt similar passaria en el Parc Natural de la Serra Gelada, una de les zones naturals valencianes que es vorien més afectades. Precisament, en Calp (Marina Baixa), el Penyal d’Ifac canviaria la seua aparença davant el creixement del mar, també en la ciutat pròxima de Benidorm, l’illa es voria inundada. 

 

CASTELLÓ

Imatge de Peníscola | Europa Press

 

En Castelló les inundacions afectaran a Torrenostra en el terme de Torreblanca (Plana Alta). A més, altres infraestructures portuàries de Castelló de la Plana, o algunes zones de platja com Borriana (Plana Baixa), el castell de Peníscola o el port de Vinaròs (Baix Maestrat) podrien passar a estar cobertes pel mar.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.