Tots estos municipis valencians podrien estar inundats en els pròxims anys

Pla de detall d'un cotxe atrapat enmig de les inundacions causades pel temporal a la zona de Fondarella

Pla de detall d’un cotxe atrapat enmig de les inundacions | ValènciaDiari

 

Un nou estudi publicat en ‘Nature Communications’ vaticina que les inundacions costaneres com a conseqüència del canvi climàtic amenaçaran, en 2050, al triple de persones del que es pensava anteriorment, incloent ciutats del territori valenciá, totes vulnerables a l’augment del nivell del mar.

 

La investigació, realitzada per ‘Climate Central’, destaca la magnitud del trastorn que es preveu que es desenvoluparà a mesura que el calfament global amenace cada volta més a algunes de les regions més densament poblades del món.

 

L’estudi troba que 300 milions de persones viuen actualment en terres que probablement s’inundaran almenys una volta a l’any sense defenses marítimes adequades, fins i tot si els governs aconseguixen fer fortes retallades en les emissions.

 

Per al treball, els autors van utilitzar intel·ligència artificial per a corregir errors sistemàtics en un conjunt de dades anterior que suggerien que moltes zones costaneres habitades es trobaven en elevacions més altes, i per tant més segures, del que realment estan.

 

Un mapa interactiu i ampliable produït pel Climate Central mostra també com altres grans àrees valencianes estàn en perill.

 

VALÈNCIA

Parque Natural de l’Albufera | Internet

En la província de València, el Parc Natural de l’Albufera es voria afectat, pràcticament íntegrament. De la mateixa manera, en la capital, les instal·lacions portuàries es vorien totalment inundades, també la zona costanera del municipi de Cullera (Ribera Baixa). El risc és important, a més, en la Marjal dels Moros, entre els municipis de Puçol (Horta Nord) i Sagunt (Morvedre). Precisament, en el Port de Sagunt les infraestructures náutiques patirien l’augment del nivell del mar.

 

ALACANT

Imatge del Penyal d’Ifach | Cedida

En Alacant, localitats com Pilar de la Horadada i la Devesa de Campoamor en Orihuela (Baix Segura) vorien com l’aigua del mar guanya terreny. Una cosa molt similar passaria en el Parc Natural de la Serra Gelada, una de les zones naturals valencianes que es vorien més afectades. Precisament, en Calp (Marina Baixa), el Penyal d’Ifac canviaria la seua aparença davant el creixement del mar, també en la ciutat pròxima de Benidorm, l’illa es voria inundada. 

 

CASTELLÓ

Imatge de Peníscola | Europa Press

 

En Castelló les inundacions afectaran a Torrenostra en el terme de Torreblanca (Plana Alta). A més, altres infraestructures portuàries de Castelló de la Plana, o algunes zones de platja com Borriana (Plana Baixa), el castell de Peníscola o el port de Vinaròs (Baix Maestrat) podrien passar a estar cobertes pel mar.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.