10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Tots estos municipis valencians podrien estar inundats en els pròxims anys

Pla de detall d'un cotxe atrapat enmig de les inundacions causades pel temporal a la zona de Fondarella

Pla de detall d’un cotxe atrapat enmig de les inundacions | ValènciaDiari

 

Un nou estudi publicat en ‘Nature Communications’ vaticina que les inundacions costaneres com a conseqüència del canvi climàtic amenaçaran, en 2050, al triple de persones del que es pensava anteriorment, incloent ciutats del territori valenciá, totes vulnerables a l’augment del nivell del mar.

 

La investigació, realitzada per ‘Climate Central’, destaca la magnitud del trastorn que es preveu que es desenvoluparà a mesura que el calfament global amenace cada volta més a algunes de les regions més densament poblades del món.

 

L’estudi troba que 300 milions de persones viuen actualment en terres que probablement s’inundaran almenys una volta a l’any sense defenses marítimes adequades, fins i tot si els governs aconseguixen fer fortes retallades en les emissions.

 

Per al treball, els autors van utilitzar intel·ligència artificial per a corregir errors sistemàtics en un conjunt de dades anterior que suggerien que moltes zones costaneres habitades es trobaven en elevacions més altes, i per tant més segures, del que realment estan.

 

Un mapa interactiu i ampliable produït pel Climate Central mostra també com altres grans àrees valencianes estàn en perill.

 

VALÈNCIA

Parque Natural de l’Albufera | Internet

En la província de València, el Parc Natural de l’Albufera es voria afectat, pràcticament íntegrament. De la mateixa manera, en la capital, les instal·lacions portuàries es vorien totalment inundades, també la zona costanera del municipi de Cullera (Ribera Baixa). El risc és important, a més, en la Marjal dels Moros, entre els municipis de Puçol (Horta Nord) i Sagunt (Morvedre). Precisament, en el Port de Sagunt les infraestructures náutiques patirien l’augment del nivell del mar.

 

ALACANT

Imatge del Penyal d’Ifach | Cedida

En Alacant, localitats com Pilar de la Horadada i la Devesa de Campoamor en Orihuela (Baix Segura) vorien com l’aigua del mar guanya terreny. Una cosa molt similar passaria en el Parc Natural de la Serra Gelada, una de les zones naturals valencianes que es vorien més afectades. Precisament, en Calp (Marina Baixa), el Penyal d’Ifac canviaria la seua aparença davant el creixement del mar, també en la ciutat pròxima de Benidorm, l’illa es voria inundada. 

 

CASTELLÓ

Imatge de Peníscola | Europa Press

 

En Castelló les inundacions afectaran a Torrenostra en el terme de Torreblanca (Plana Alta). A més, altres infraestructures portuàries de Castelló de la Plana, o algunes zones de platja com Borriana (Plana Baixa), el castell de Peníscola o el port de Vinaròs (Baix Maestrat) podrien passar a estar cobertes pel mar.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.