10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Tots estos municipis valencians podrien estar inundats en els pròxims anys

Pla de detall d'un cotxe atrapat enmig de les inundacions causades pel temporal a la zona de Fondarella

Pla de detall d’un cotxe atrapat enmig de les inundacions | ValènciaDiari

 

Un nou estudi publicat en ‘Nature Communications’ vaticina que les inundacions costaneres com a conseqüència del canvi climàtic amenaçaran, en 2050, al triple de persones del que es pensava anteriorment, incloent ciutats del territori valenciá, totes vulnerables a l’augment del nivell del mar.

 

La investigació, realitzada per ‘Climate Central’, destaca la magnitud del trastorn que es preveu que es desenvoluparà a mesura que el calfament global amenace cada volta més a algunes de les regions més densament poblades del món.

 

L’estudi troba que 300 milions de persones viuen actualment en terres que probablement s’inundaran almenys una volta a l’any sense defenses marítimes adequades, fins i tot si els governs aconseguixen fer fortes retallades en les emissions.

 

Per al treball, els autors van utilitzar intel·ligència artificial per a corregir errors sistemàtics en un conjunt de dades anterior que suggerien que moltes zones costaneres habitades es trobaven en elevacions més altes, i per tant més segures, del que realment estan.

 

Un mapa interactiu i ampliable produït pel Climate Central mostra també com altres grans àrees valencianes estàn en perill.

 

VALÈNCIA

Parque Natural de l’Albufera | Internet

En la província de València, el Parc Natural de l’Albufera es voria afectat, pràcticament íntegrament. De la mateixa manera, en la capital, les instal·lacions portuàries es vorien totalment inundades, també la zona costanera del municipi de Cullera (Ribera Baixa). El risc és important, a més, en la Marjal dels Moros, entre els municipis de Puçol (Horta Nord) i Sagunt (Morvedre). Precisament, en el Port de Sagunt les infraestructures náutiques patirien l’augment del nivell del mar.

 

ALACANT

Imatge del Penyal d’Ifach | Cedida

En Alacant, localitats com Pilar de la Horadada i la Devesa de Campoamor en Orihuela (Baix Segura) vorien com l’aigua del mar guanya terreny. Una cosa molt similar passaria en el Parc Natural de la Serra Gelada, una de les zones naturals valencianes que es vorien més afectades. Precisament, en Calp (Marina Baixa), el Penyal d’Ifac canviaria la seua aparença davant el creixement del mar, també en la ciutat pròxima de Benidorm, l’illa es voria inundada. 

 

CASTELLÓ

Imatge de Peníscola | Europa Press

 

En Castelló les inundacions afectaran a Torrenostra en el terme de Torreblanca (Plana Alta). A més, altres infraestructures portuàries de Castelló de la Plana, o algunes zones de platja com Borriana (Plana Baixa), el castell de Peníscola o el port de Vinaròs (Baix Maestrat) podrien passar a estar cobertes pel mar.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.