Tots estos municipis valencians podrien estar inundats en els pròxims anys

Pla de detall d'un cotxe atrapat enmig de les inundacions causades pel temporal a la zona de Fondarella

Pla de detall d’un cotxe atrapat enmig de les inundacions | ValènciaDiari

 

Un nou estudi publicat en ‘Nature Communications’ vaticina que les inundacions costaneres com a conseqüència del canvi climàtic amenaçaran, en 2050, al triple de persones del que es pensava anteriorment, incloent ciutats del territori valenciá, totes vulnerables a l’augment del nivell del mar.

 

La investigació, realitzada per ‘Climate Central’, destaca la magnitud del trastorn que es preveu que es desenvoluparà a mesura que el calfament global amenace cada volta més a algunes de les regions més densament poblades del món.

 

L’estudi troba que 300 milions de persones viuen actualment en terres que probablement s’inundaran almenys una volta a l’any sense defenses marítimes adequades, fins i tot si els governs aconseguixen fer fortes retallades en les emissions.

 

Per al treball, els autors van utilitzar intel·ligència artificial per a corregir errors sistemàtics en un conjunt de dades anterior que suggerien que moltes zones costaneres habitades es trobaven en elevacions més altes, i per tant més segures, del que realment estan.

 

Un mapa interactiu i ampliable produït pel Climate Central mostra també com altres grans àrees valencianes estàn en perill.

 

VALÈNCIA

Parque Natural de l’Albufera | Internet

En la província de València, el Parc Natural de l’Albufera es voria afectat, pràcticament íntegrament. De la mateixa manera, en la capital, les instal·lacions portuàries es vorien totalment inundades, també la zona costanera del municipi de Cullera (Ribera Baixa). El risc és important, a més, en la Marjal dels Moros, entre els municipis de Puçol (Horta Nord) i Sagunt (Morvedre). Precisament, en el Port de Sagunt les infraestructures náutiques patirien l’augment del nivell del mar.

 

ALACANT

Imatge del Penyal d’Ifach | Cedida

En Alacant, localitats com Pilar de la Horadada i la Devesa de Campoamor en Orihuela (Baix Segura) vorien com l’aigua del mar guanya terreny. Una cosa molt similar passaria en el Parc Natural de la Serra Gelada, una de les zones naturals valencianes que es vorien més afectades. Precisament, en Calp (Marina Baixa), el Penyal d’Ifac canviaria la seua aparença davant el creixement del mar, també en la ciutat pròxima de Benidorm, l’illa es voria inundada. 

 

CASTELLÓ

Imatge de Peníscola | Europa Press

 

En Castelló les inundacions afectaran a Torrenostra en el terme de Torreblanca (Plana Alta). A més, altres infraestructures portuàries de Castelló de la Plana, o algunes zones de platja com Borriana (Plana Baixa), el castell de Peníscola o el port de Vinaròs (Baix Maestrat) podrien passar a estar cobertes pel mar.

 

També pots llegir…

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.