13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Les plantes interiors no milloren la qualitat de l’aire en les cases i en oficines

Plantas en macetas

Les plantes ajuden a decorar els espais interiors d’una casa | PixaBay

Un recent estudi de la Universitat de Drexel, en els Estats Units, ha fet caure el mite de què les plantes ajuden a millorar la qualitat de l’aire dels espais interiors. Segons els seus autors, les plantes ajuden a decorar els espais d’una casa o d’oficines, però quan es tracta de millorar la qualitat de l’aire la ventilació natural supera a les plantes.

 

Michael Waring, professor d’Ingenyeria Arquitentònica i Ambiental de la Facultat de Drexel i autor del nou estudi, assegura que «les plantes són genials, però en realitat no netegen l’aire interior el prou ràpid per a tindre un efecte en la qualitat de l’aire de sa casa o oficina».

 

L’estudi, publicat al Journal of Exposure Science and Environmental Epidemiology, va repassar les investigacions fetes durant dècades sobre la millora de l’aire de les plantes en espais interiors i va arribar a la conclusió de què «este va ser un error comú durant molt de temps».

 

Plantas en interior

La capacitat de millora de l’aire de les plantes és menor que la simple ventilació natural | PixaBay

La NASA i la purificació de les plantes

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 quan la NASA, en la busca per trobar noves maneres per a netejar l’aire en les estacions espacials, va declarar que les plantes podrien utilitzar-se per a eliminar de l’aire substàncies químiques que causen càncer.

 

Es va col·locar una planta en una càmera hermètica, moltes voltes amb un volum d’un metre cúbic o més menut, a on es va injectar un únic component volàtil orgànic i es va rastrejar la seua descomposició al llarg del curs de moltes hores o dies.

 

Però el problema d’este experiment, i altres similars, és que es van fer en una càmera hermètica en un laboratori, en un ambient que tenia poc en comú amb una oficina o casa.

 

Plantas interior

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 per part de la NASA | PixaBay

Cau el mite…

Els càlculs fets per la NASA i altres estudis posteriors van mostrar una reducció en la concentració de compostos orgànics volàtils. Però Waring i el seu equip van utilitzar un mètode totalment diferent del de la NASA per a quantificar la qualitat de l’aire sent este molt més adequat en un entorn normal, des d’una perspectiva d’enginyeria ambiental.

 

D’esta manera, segons els càlculs de Waring, es necessitarien entre 10 i 1.000 plantes per metre quadrat d’espai per a competir amb la capacitat de neteja de l’aire del sistema de ventilació d’un edifici o respecte a un parell de finestres obertes en una casa.

 

«Este és certament un exemple de com les troballes científiques poden ser d’enganyoses o malinterpretades amb el temps», reconeix Waring. «Però també és un gran exemple de com la investigació científica hauria de reexaminar i qüestionar estes troballes científiques per a aproximar-se a la veritat bàsica del que realment està passant al nostre voltant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a Ábalos i a Koldo a la presó per risc de fugida

Anticorrupció ha reiterat davant el Suprem que Ábalos i el seu exasesor Koldo continuen a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.