Les plantes interiors no milloren la qualitat de l’aire en les cases i en oficines

Plantas en macetas

Les plantes ajuden a decorar els espais interiors d’una casa | PixaBay

Un recent estudi de la Universitat de Drexel, en els Estats Units, ha fet caure el mite de què les plantes ajuden a millorar la qualitat de l’aire dels espais interiors. Segons els seus autors, les plantes ajuden a decorar els espais d’una casa o d’oficines, però quan es tracta de millorar la qualitat de l’aire la ventilació natural supera a les plantes.

 

Michael Waring, professor d’Ingenyeria Arquitentònica i Ambiental de la Facultat de Drexel i autor del nou estudi, assegura que «les plantes són genials, però en realitat no netegen l’aire interior el prou ràpid per a tindre un efecte en la qualitat de l’aire de sa casa o oficina».

 

L’estudi, publicat al Journal of Exposure Science and Environmental Epidemiology, va repassar les investigacions fetes durant dècades sobre la millora de l’aire de les plantes en espais interiors i va arribar a la conclusió de què «este va ser un error comú durant molt de temps».

 

Plantas en interior

La capacitat de millora de l’aire de les plantes és menor que la simple ventilació natural | PixaBay

La NASA i la purificació de les plantes

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 quan la NASA, en la busca per trobar noves maneres per a netejar l’aire en les estacions espacials, va declarar que les plantes podrien utilitzar-se per a eliminar de l’aire substàncies químiques que causen càncer.

 

Es va col·locar una planta en una càmera hermètica, moltes voltes amb un volum d’un metre cúbic o més menut, a on es va injectar un únic component volàtil orgànic i es va rastrejar la seua descomposició al llarg del curs de moltes hores o dies.

 

Però el problema d’este experiment, i altres similars, és que es van fer en una càmera hermètica en un laboratori, en un ambient que tenia poc en comú amb una oficina o casa.

 

Plantas interior

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 per part de la NASA | PixaBay

Cau el mite…

Els càlculs fets per la NASA i altres estudis posteriors van mostrar una reducció en la concentració de compostos orgànics volàtils. Però Waring i el seu equip van utilitzar un mètode totalment diferent del de la NASA per a quantificar la qualitat de l’aire sent este molt més adequat en un entorn normal, des d’una perspectiva d’enginyeria ambiental.

 

D’esta manera, segons els càlculs de Waring, es necessitarien entre 10 i 1.000 plantes per metre quadrat d’espai per a competir amb la capacitat de neteja de l’aire del sistema de ventilació d’un edifici o respecte a un parell de finestres obertes en una casa.

 

«Este és certament un exemple de com les troballes científiques poden ser d’enganyoses o malinterpretades amb el temps», reconeix Waring. «Però també és un gran exemple de com la investigació científica hauria de reexaminar i qüestionar estes troballes científiques per a aproximar-se a la veritat bàsica del que realment està passant al nostre voltant».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.