Històrica denúncia de vora 11.000 científics de tot el món contra la crisi climàtica

La manifestació dels estudiants contra el canvi climàtic al seu pas pel carrer Pelai de Barcelona

Manifestació d’estudiants contra el canvi climàtic | A.L.

 

El món de la ciència ha dit prou davant de la passivitat de les grans potències mundials a l’hora d’afrontar la crisi climàtica. En este sentit, vora 11.000 científics de tot el món signen un article en la revista ‘BioScience’ este dimarts a on demanen als líders polítics que apliquen mesures urgents i efectives per tal de frenar esta situació de «patiment» del planeta i dels seus habitants. Este article és històric, ja que mai abans la ciència s’havia mostrat tan unida per a denunciar el canvi climàtic.

 

«Els científics tenen l’obligació moral d’alertar davant de qualsevol amenaça; i el planeta afronta una emergència climàtica clara i inequívoca», afirmen els científics en el text, preparat per dotzenes d’especialistes i recolzat per un gruix molt important de la comunitat científica internacional amb científics de 153 països.

 

«La crisi climàtica està estretament vinculada al consum excessiu de l’estil de vida ric», afirmen els signants en l’article analitzant amb dades i gràfiques les xifres alarmants dels últims 40 anys, apel·lant directament als polítics i a la societat en general, ja que els viatges en avió o l’ús del petroli són fonts molt contaminants per la gran quantitat de CO2 que s’emet.  

 

Protestes a Berlín contra el canvi climàtic

Protestes en Berlín contra el canvi climàtic | EFE

 

40 anys de la Cimera Mundial del Clima de Ginebra

L’article s’ha publicat en una data clau, ja que, més allà de la greu situació climàtica que requerix accions immediates, enguany se celebren 40 anys de la Conferència Mundial del Clima celebrada en Ginebra (Suïssa). Aquell 1979 es va acordar que s’havien detectat greus canvis en el clima que obligaven als països a actuar.

 

«40 anys després, les emissions de gasos d’efecte hivernacle estan encara creixent ràpidament», afirma el text, afirmant que és «necessari un increment immens dels esforços a gran escala per tal de conservar la biosfera de manera que s’evite un gran patiment a causa de la crisi climàtica». L’article destaca l’estancament en algunes mesures, en un context en què, precisament, els Estats Units ja han anunciat la seua retirada de l’Acord de París de l’any 2015.

 

Dades alarmants els últims mesos

Este manifest arriba just en un moment en què s’estan registrant les pitjors dades de contaminació i de qualitat de l’aire. De fet, l’any 2018, les emissions de gasos d’efecte hivernacle van arribar al seu màxim històric i enguany no anem pel bon camí. L’article compta amb signants de gran renom internacional, com ara Thomas Newson, de la Universitat de Sidney, o William J. Ripple, de la Universitat d’Oregon.  

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.

El València va reviure els seus mals com a visitant davant el cuer

El València va caure 1-0 en el Carlos Tartiere i va tornar a evidenciar la seua debilitat fora de Mestalla, sobretot a pilota parada. L'equip de Carlos Corberán va encadenar la seua segona derrota del curs davant l'Oviedo.

Eder Sarabia afronta el seu moment més delicat a l’Elx després d’onze jornades sense guanyar

La ratxa sense victòries, l'absència de triomfs a domicili i la golejada encaixada davant el Reial Madrid col·loquen el projecte de Sarabia sota màxima pressió.

Presó per a la dona detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a la dona de 48 anys investigada per ruixar amb líquid inflamable a la seua parella a Chiva. S'obrin diligències paral·leles per possibles maltractaments de l'home cap a ella, mentres la víctima seguix ingressada amb pronòstic reservat.

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.