Històrica denúncia de vora 11.000 científics de tot el món contra la crisi climàtica

La manifestació dels estudiants contra el canvi climàtic al seu pas pel carrer Pelai de Barcelona

Manifestació d’estudiants contra el canvi climàtic | A.L.

 

El món de la ciència ha dit prou davant de la passivitat de les grans potències mundials a l’hora d’afrontar la crisi climàtica. En este sentit, vora 11.000 científics de tot el món signen un article en la revista ‘BioScience’ este dimarts a on demanen als líders polítics que apliquen mesures urgents i efectives per tal de frenar esta situació de «patiment» del planeta i dels seus habitants. Este article és històric, ja que mai abans la ciència s’havia mostrat tan unida per a denunciar el canvi climàtic.

 

«Els científics tenen l’obligació moral d’alertar davant de qualsevol amenaça; i el planeta afronta una emergència climàtica clara i inequívoca», afirmen els científics en el text, preparat per dotzenes d’especialistes i recolzat per un gruix molt important de la comunitat científica internacional amb científics de 153 països.

 

«La crisi climàtica està estretament vinculada al consum excessiu de l’estil de vida ric», afirmen els signants en l’article analitzant amb dades i gràfiques les xifres alarmants dels últims 40 anys, apel·lant directament als polítics i a la societat en general, ja que els viatges en avió o l’ús del petroli són fonts molt contaminants per la gran quantitat de CO2 que s’emet.  

 

Protestes a Berlín contra el canvi climàtic

Protestes en Berlín contra el canvi climàtic | EFE

 

40 anys de la Cimera Mundial del Clima de Ginebra

L’article s’ha publicat en una data clau, ja que, més allà de la greu situació climàtica que requerix accions immediates, enguany se celebren 40 anys de la Conferència Mundial del Clima celebrada en Ginebra (Suïssa). Aquell 1979 es va acordar que s’havien detectat greus canvis en el clima que obligaven als països a actuar.

 

«40 anys després, les emissions de gasos d’efecte hivernacle estan encara creixent ràpidament», afirma el text, afirmant que és «necessari un increment immens dels esforços a gran escala per tal de conservar la biosfera de manera que s’evite un gran patiment a causa de la crisi climàtica». L’article destaca l’estancament en algunes mesures, en un context en què, precisament, els Estats Units ja han anunciat la seua retirada de l’Acord de París de l’any 2015.

 

Dades alarmants els últims mesos

Este manifest arriba just en un moment en què s’estan registrant les pitjors dades de contaminació i de qualitat de l’aire. De fet, l’any 2018, les emissions de gasos d’efecte hivernacle van arribar al seu màxim històric i enguany no anem pel bon camí. L’article compta amb signants de gran renom internacional, com ara Thomas Newson, de la Universitat de Sidney, o William J. Ripple, de la Universitat d’Oregon.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.