Històrica denúncia de vora 11.000 científics de tot el món contra la crisi climàtica

La manifestació dels estudiants contra el canvi climàtic al seu pas pel carrer Pelai de Barcelona

Manifestació d’estudiants contra el canvi climàtic | A.L.

 

El món de la ciència ha dit prou davant de la passivitat de les grans potències mundials a l’hora d’afrontar la crisi climàtica. En este sentit, vora 11.000 científics de tot el món signen un article en la revista ‘BioScience’ este dimarts a on demanen als líders polítics que apliquen mesures urgents i efectives per tal de frenar esta situació de «patiment» del planeta i dels seus habitants. Este article és històric, ja que mai abans la ciència s’havia mostrat tan unida per a denunciar el canvi climàtic.

 

«Els científics tenen l’obligació moral d’alertar davant de qualsevol amenaça; i el planeta afronta una emergència climàtica clara i inequívoca», afirmen els científics en el text, preparat per dotzenes d’especialistes i recolzat per un gruix molt important de la comunitat científica internacional amb científics de 153 països.

 

«La crisi climàtica està estretament vinculada al consum excessiu de l’estil de vida ric», afirmen els signants en l’article analitzant amb dades i gràfiques les xifres alarmants dels últims 40 anys, apel·lant directament als polítics i a la societat en general, ja que els viatges en avió o l’ús del petroli són fonts molt contaminants per la gran quantitat de CO2 que s’emet.  

 

Protestes a Berlín contra el canvi climàtic

Protestes en Berlín contra el canvi climàtic | EFE

 

40 anys de la Cimera Mundial del Clima de Ginebra

L’article s’ha publicat en una data clau, ja que, més allà de la greu situació climàtica que requerix accions immediates, enguany se celebren 40 anys de la Conferència Mundial del Clima celebrada en Ginebra (Suïssa). Aquell 1979 es va acordar que s’havien detectat greus canvis en el clima que obligaven als països a actuar.

 

«40 anys després, les emissions de gasos d’efecte hivernacle estan encara creixent ràpidament», afirma el text, afirmant que és «necessari un increment immens dels esforços a gran escala per tal de conservar la biosfera de manera que s’evite un gran patiment a causa de la crisi climàtica». L’article destaca l’estancament en algunes mesures, en un context en què, precisament, els Estats Units ja han anunciat la seua retirada de l’Acord de París de l’any 2015.

 

Dades alarmants els últims mesos

Este manifest arriba just en un moment en què s’estan registrant les pitjors dades de contaminació i de qualitat de l’aire. De fet, l’any 2018, les emissions de gasos d’efecte hivernacle van arribar al seu màxim històric i enguany no anem pel bon camí. L’article compta amb signants de gran renom internacional, com ara Thomas Newson, de la Universitat de Sidney, o William J. Ripple, de la Universitat d’Oregon.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.