14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El canvi climàtic serà matèria obligatòria en les escoles italianes

Els nens italians estudiaran el canvi climàtic

Els xiquets italians estudiaran el canvi climàtic | EFE

 

Itàlia introduirà, a partir de l’any que ve, el canvi climàtic i el desenvolupament sostenible com a matèria obligatòria en les escoles de tot el país. D’esta manera ho ha explicat el ministre d’Educació, Lorenzo Fioramonti, el defensor més ferm de les polítiques verdes del govern italià. El país mediterrani es convertirà en el primer de tot el planeta en impulsar una mesura d’este tipo en les aules.

 

Concretament, i segons ha explicat el mateix Fioramonti en una entrevista, totes les escoles públiques italianes dedicaran 33 hores a l’any a parlar sobre el canvi climàtic el pròxim curs, el que equival a pràcticament una hora a la setmana. A més, altres assignatures, com ara geografia, matemàtiques i física, també s’estudiaran des d’esta perspectiva.

 

«Vullc fer del sistema educatiu italià el primer que pose el medi ambient i la societat en el centre de tot el que aprenem en l’escola», ha afirmat el ministre, que ha rebut moltes crítiques per part de l’oposició per la seua postura clarament ecologista des de què va ocupar el càrrec amb el nou govern fa pocs mesos, integrat pels partits 5 Estrelles i el Partit Demòcrata.

 

 

Imatge de les protestes contra el canvi climàtic aquest divendres a Barcelona

Imatge d’una protesta contra el canvi climàtic | ACN

 

Ferm defensor del medi ambient

A més d’esta mesura escolar, Fioramonti ha impulsat altres propostes mediambientals des del ministeri que han generat polèmica, com ara voler pujar els impostos dels bitllets d’avió, del plàstic i dels aliments ensucrats. També ha sigut criticat per altres propostes com ara retirar els crucifixos de les aules italianes.

 

Algunes d’estes mesures han tingut èxit i s’han inclòs dins dels pressupostos generals de l’any 2020, com ara l’impost per als plàstics o per a les begudes ensucrades, a més de l’obligació de la matèria del canvi climàtic en les escoles. Un dels enfrontaments polítics més clars que protagonitza freqüentment és amb el líder del partit d’ultra dreta, Matteo Salvini.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.