Anuncios

El canvi climàtic serà matèria obligatòria en les escoles italianes

Els nens italians estudiaran el canvi climàtic

Els xiquets italians estudiaran el canvi climàtic | EFE

 

Itàlia introduirà, a partir de l’any que ve, el canvi climàtic i el desenvolupament sostenible com a matèria obligatòria en les escoles de tot el país. D’esta manera ho ha explicat el ministre d’Educació, Lorenzo Fioramonti, el defensor més ferm de les polítiques verdes del govern italià. El país mediterrani es convertirà en el primer de tot el planeta en impulsar una mesura d’este tipo en les aules.

 

Concretament, i segons ha explicat el mateix Fioramonti en una entrevista, totes les escoles públiques italianes dedicaran 33 hores a l’any a parlar sobre el canvi climàtic el pròxim curs, el que equival a pràcticament una hora a la setmana. A més, altres assignatures, com ara geografia, matemàtiques i física, també s’estudiaran des d’esta perspectiva.

 

«Vullc fer del sistema educatiu italià el primer que pose el medi ambient i la societat en el centre de tot el que aprenem en l’escola», ha afirmat el ministre, que ha rebut moltes crítiques per part de l’oposició per la seua postura clarament ecologista des de què va ocupar el càrrec amb el nou govern fa pocs mesos, integrat pels partits 5 Estrelles i el Partit Demòcrata.

 

 

Imatge de les protestes contra el canvi climàtic aquest divendres a Barcelona

Imatge d’una protesta contra el canvi climàtic | ACN

 

Ferm defensor del medi ambient

A més d’esta mesura escolar, Fioramonti ha impulsat altres propostes mediambientals des del ministeri que han generat polèmica, com ara voler pujar els impostos dels bitllets d’avió, del plàstic i dels aliments ensucrats. També ha sigut criticat per altres propostes com ara retirar els crucifixos de les aules italianes.

 

Algunes d’estes mesures han tingut èxit i s’han inclòs dins dels pressupostos generals de l’any 2020, com ara l’impost per als plàstics o per a les begudes ensucrades, a més de l’obligació de la matèria del canvi climàtic en les escoles. Un dels enfrontaments polítics més clars que protagonitza freqüentment és amb el líder del partit d’ultra dreta, Matteo Salvini.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.