El canvi climàtic serà matèria obligatòria en les escoles italianes

Els nens italians estudiaran el canvi climàtic

Els xiquets italians estudiaran el canvi climàtic | EFE

 

Itàlia introduirà, a partir de l’any que ve, el canvi climàtic i el desenvolupament sostenible com a matèria obligatòria en les escoles de tot el país. D’esta manera ho ha explicat el ministre d’Educació, Lorenzo Fioramonti, el defensor més ferm de les polítiques verdes del govern italià. El país mediterrani es convertirà en el primer de tot el planeta en impulsar una mesura d’este tipo en les aules.

 

Concretament, i segons ha explicat el mateix Fioramonti en una entrevista, totes les escoles públiques italianes dedicaran 33 hores a l’any a parlar sobre el canvi climàtic el pròxim curs, el que equival a pràcticament una hora a la setmana. A més, altres assignatures, com ara geografia, matemàtiques i física, també s’estudiaran des d’esta perspectiva.

 

«Vullc fer del sistema educatiu italià el primer que pose el medi ambient i la societat en el centre de tot el que aprenem en l’escola», ha afirmat el ministre, que ha rebut moltes crítiques per part de l’oposició per la seua postura clarament ecologista des de què va ocupar el càrrec amb el nou govern fa pocs mesos, integrat pels partits 5 Estrelles i el Partit Demòcrata.

 

 

Imatge de les protestes contra el canvi climàtic aquest divendres a Barcelona

Imatge d’una protesta contra el canvi climàtic | ACN

 

Ferm defensor del medi ambient

A més d’esta mesura escolar, Fioramonti ha impulsat altres propostes mediambientals des del ministeri que han generat polèmica, com ara voler pujar els impostos dels bitllets d’avió, del plàstic i dels aliments ensucrats. També ha sigut criticat per altres propostes com ara retirar els crucifixos de les aules italianes.

 

Algunes d’estes mesures han tingut èxit i s’han inclòs dins dels pressupostos generals de l’any 2020, com ara l’impost per als plàstics o per a les begudes ensucrades, a més de l’obligació de la matèria del canvi climàtic en les escoles. Un dels enfrontaments polítics més clars que protagonitza freqüentment és amb el líder del partit d’ultra dreta, Matteo Salvini.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU