8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

El canvi climàtic serà matèria obligatòria en les escoles italianes

Els nens italians estudiaran el canvi climàtic

Els xiquets italians estudiaran el canvi climàtic | EFE

 

Itàlia introduirà, a partir de l’any que ve, el canvi climàtic i el desenvolupament sostenible com a matèria obligatòria en les escoles de tot el país. D’esta manera ho ha explicat el ministre d’Educació, Lorenzo Fioramonti, el defensor més ferm de les polítiques verdes del govern italià. El país mediterrani es convertirà en el primer de tot el planeta en impulsar una mesura d’este tipo en les aules.

 

Concretament, i segons ha explicat el mateix Fioramonti en una entrevista, totes les escoles públiques italianes dedicaran 33 hores a l’any a parlar sobre el canvi climàtic el pròxim curs, el que equival a pràcticament una hora a la setmana. A més, altres assignatures, com ara geografia, matemàtiques i física, també s’estudiaran des d’esta perspectiva.

 

«Vullc fer del sistema educatiu italià el primer que pose el medi ambient i la societat en el centre de tot el que aprenem en l’escola», ha afirmat el ministre, que ha rebut moltes crítiques per part de l’oposició per la seua postura clarament ecologista des de què va ocupar el càrrec amb el nou govern fa pocs mesos, integrat pels partits 5 Estrelles i el Partit Demòcrata.

 

 

Imatge de les protestes contra el canvi climàtic aquest divendres a Barcelona

Imatge d’una protesta contra el canvi climàtic | ACN

 

Ferm defensor del medi ambient

A més d’esta mesura escolar, Fioramonti ha impulsat altres propostes mediambientals des del ministeri que han generat polèmica, com ara voler pujar els impostos dels bitllets d’avió, del plàstic i dels aliments ensucrats. També ha sigut criticat per altres propostes com ara retirar els crucifixos de les aules italianes.

 

Algunes d’estes mesures han tingut èxit i s’han inclòs dins dels pressupostos generals de l’any 2020, com ara l’impost per als plàstics o per a les begudes ensucrades, a més de l’obligació de la matèria del canvi climàtic en les escoles. Un dels enfrontaments polítics més clars que protagonitza freqüentment és amb el líder del partit d’ultra dreta, Matteo Salvini.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.