El canvi climàtic serà matèria obligatòria en les escoles italianes

Els nens italians estudiaran el canvi climàtic

Els xiquets italians estudiaran el canvi climàtic | EFE

 

Itàlia introduirà, a partir de l’any que ve, el canvi climàtic i el desenvolupament sostenible com a matèria obligatòria en les escoles de tot el país. D’esta manera ho ha explicat el ministre d’Educació, Lorenzo Fioramonti, el defensor més ferm de les polítiques verdes del govern italià. El país mediterrani es convertirà en el primer de tot el planeta en impulsar una mesura d’este tipo en les aules.

 

Concretament, i segons ha explicat el mateix Fioramonti en una entrevista, totes les escoles públiques italianes dedicaran 33 hores a l’any a parlar sobre el canvi climàtic el pròxim curs, el que equival a pràcticament una hora a la setmana. A més, altres assignatures, com ara geografia, matemàtiques i física, també s’estudiaran des d’esta perspectiva.

 

«Vullc fer del sistema educatiu italià el primer que pose el medi ambient i la societat en el centre de tot el que aprenem en l’escola», ha afirmat el ministre, que ha rebut moltes crítiques per part de l’oposició per la seua postura clarament ecologista des de què va ocupar el càrrec amb el nou govern fa pocs mesos, integrat pels partits 5 Estrelles i el Partit Demòcrata.

 

 

Imatge de les protestes contra el canvi climàtic aquest divendres a Barcelona

Imatge d’una protesta contra el canvi climàtic | ACN

 

Ferm defensor del medi ambient

A més d’esta mesura escolar, Fioramonti ha impulsat altres propostes mediambientals des del ministeri que han generat polèmica, com ara voler pujar els impostos dels bitllets d’avió, del plàstic i dels aliments ensucrats. També ha sigut criticat per altres propostes com ara retirar els crucifixos de les aules italianes.

 

Algunes d’estes mesures han tingut èxit i s’han inclòs dins dels pressupostos generals de l’any 2020, com ara l’impost per als plàstics o per a les begudes ensucrades, a més de l’obligació de la matèria del canvi climàtic en les escoles. Un dels enfrontaments polítics més clars que protagonitza freqüentment és amb el líder del partit d’ultra dreta, Matteo Salvini.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.