11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Temporal de vent fort en tot el territori valencià este divendres, però amb millores el cap de setmana

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot aquest divendres

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot estes divendres | arxiu

Este dijous, el vent ja ha començat a bufar amb intensitat en l’interior del territori valencià, en les zones elevades. Ara bé, el que es preveu per a este divendres serà molt diferent, amb un temporal de vent de l’oest que no afluixarà durant tot el dia.

 

Les fortes ventades, este divendres, arribaran a tot el territori valencià. No només bufarà en les zones elevades i en els llocs típics, sinó que en la costa i en llocs poc freqüents el vent es farà sentir. En este sentit, AEMET ha estés les alertes per fort vent en tot el territori, llevat del sud d’Alacant, en les comarques del Baix Segura, el Baix Vinalopó i part de l’Alacantí.

 

Mapa d'alertes per fortes ventades aquest divendres

Mapa d’alertes per fortes ventades este divendres | aemet

Els pitjors moments seran les hores centrals del dia, entre les 10 del matí i fins allà les 6 de la vesprada, que és quan el vent bufarà amb més força. S’espera que puguen arribar a superar-se els 70 o 80 km/h de manera general, mentres que en les zones exposades i més elevades, especialment en l’interior del territori, els colps de vent arribaran als 100 km/h.

 

Molta precaució en este sentit per tal d’evitar incidències greus relacionades amb el vent com ara deixar testos o altres objectes en les finestres i terrasses; vigilar amb el mobiliari urbà, motos, grues, arbres o contenidors; no pujar a llocs elevats i exposats; anar amb vista en la carretera pels obstacles que puguen caure i anar amb compte en practicar deports a l’aire lliure.

 

Previsió de símbols per a este divendres

Previsió de símbols per a este divendres | AEMET

Sol i núvols

Els vents de l’oest ens portaran un temps variable, de sol i núvols alts i alguns de mitjans que aniran deixant el cel entre poc i mig ennuvolat. Les temperatures pujaran, sobretot les mínimes a causa del vent. Podran arribar a pujar entre 3º i 8º, sobretot en les zones de l’interior, deixant arrere el fred que ha acompanyat estos dies anteriors. D’esta manera, els valors es mouran entre els 7º i 13º en l’interior i entre els 12º i 16º en la costa.

 

Les màximes també notaran canvis a l’alça i, de manera general, pujaran entre 3º i 5º, puntualment en Castelló fins i tot per damunt dels 6º. En este sentit, es podrà arribar als 20º tranquil·lament en punts costaners i en l’interior del territori es mouran entre els 14º i 18º. Ambient, per tant, agradable però molest pel vent.

 

Variació de temperatures màximes, que pugen, este divendres en territori valencià

Variació de temperatures màximes, que pugen este divendres en territori valencià | aemet

Dissabte més traquil

De cara el dissabte, el temps anirà tranquil·litzant-se i fent més bo. El vent anirà afluixant al llarg de la nit de divendres a dissabte i només es mantindran algunes ratxes fortes de vent cap a l’interior de la província de València, en àrees de muntanya.

 

El dia començarà solejat en general, amb el pas d’alguns núvols alts i prims decoratius. Però amb el pas de les hores, cap a migdia i la vesprada, els núvols seran més abundants i més grossos, però sense arribar a ploure. La temperatura mínima baixarà un poc respecte al divendres, mentres que la màxima es mantindrà prou similar.

 

Diumenge agradable

De cara a l’últim dia de la setmana, l’encararem si fa no fa com el dissabte, amb un cel que serà solejat en general però anirà acompanyat per núvols alts i prims. En tot cas, no seran més grossos, com el dissabte, tot i que, a voltes, podrien deixar el cel lleugerament nuvolós.

 

Les temperatures, de moment, tampoc variaran massa, amb un temps agradable i lleugerament càlid en el centre de la jornada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.