Temporal de vent fort en tot el territori valencià este divendres, però amb millores el cap de setmana

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot aquest divendres

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot estes divendres | arxiu

Este dijous, el vent ja ha començat a bufar amb intensitat en l’interior del territori valencià, en les zones elevades. Ara bé, el que es preveu per a este divendres serà molt diferent, amb un temporal de vent de l’oest que no afluixarà durant tot el dia.

 

Les fortes ventades, este divendres, arribaran a tot el territori valencià. No només bufarà en les zones elevades i en els llocs típics, sinó que en la costa i en llocs poc freqüents el vent es farà sentir. En este sentit, AEMET ha estés les alertes per fort vent en tot el territori, llevat del sud d’Alacant, en les comarques del Baix Segura, el Baix Vinalopó i part de l’Alacantí.

 

Mapa d'alertes per fortes ventades aquest divendres

Mapa d’alertes per fortes ventades este divendres | aemet

Els pitjors moments seran les hores centrals del dia, entre les 10 del matí i fins allà les 6 de la vesprada, que és quan el vent bufarà amb més força. S’espera que puguen arribar a superar-se els 70 o 80 km/h de manera general, mentres que en les zones exposades i més elevades, especialment en l’interior del territori, els colps de vent arribaran als 100 km/h.

 

Molta precaució en este sentit per tal d’evitar incidències greus relacionades amb el vent com ara deixar testos o altres objectes en les finestres i terrasses; vigilar amb el mobiliari urbà, motos, grues, arbres o contenidors; no pujar a llocs elevats i exposats; anar amb vista en la carretera pels obstacles que puguen caure i anar amb compte en practicar deports a l’aire lliure.

 

Previsió de símbols per a este divendres

Previsió de símbols per a este divendres | AEMET

Sol i núvols

Els vents de l’oest ens portaran un temps variable, de sol i núvols alts i alguns de mitjans que aniran deixant el cel entre poc i mig ennuvolat. Les temperatures pujaran, sobretot les mínimes a causa del vent. Podran arribar a pujar entre 3º i 8º, sobretot en les zones de l’interior, deixant arrere el fred que ha acompanyat estos dies anteriors. D’esta manera, els valors es mouran entre els 7º i 13º en l’interior i entre els 12º i 16º en la costa.

 

Les màximes també notaran canvis a l’alça i, de manera general, pujaran entre 3º i 5º, puntualment en Castelló fins i tot per damunt dels 6º. En este sentit, es podrà arribar als 20º tranquil·lament en punts costaners i en l’interior del territori es mouran entre els 14º i 18º. Ambient, per tant, agradable però molest pel vent.

 

Variació de temperatures màximes, que pugen, este divendres en territori valencià

Variació de temperatures màximes, que pugen este divendres en territori valencià | aemet

Dissabte més traquil

De cara el dissabte, el temps anirà tranquil·litzant-se i fent més bo. El vent anirà afluixant al llarg de la nit de divendres a dissabte i només es mantindran algunes ratxes fortes de vent cap a l’interior de la província de València, en àrees de muntanya.

 

El dia començarà solejat en general, amb el pas d’alguns núvols alts i prims decoratius. Però amb el pas de les hores, cap a migdia i la vesprada, els núvols seran més abundants i més grossos, però sense arribar a ploure. La temperatura mínima baixarà un poc respecte al divendres, mentres que la màxima es mantindrà prou similar.

 

Diumenge agradable

De cara a l’últim dia de la setmana, l’encararem si fa no fa com el dissabte, amb un cel que serà solejat en general però anirà acompanyat per núvols alts i prims. En tot cas, no seran més grossos, com el dissabte, tot i que, a voltes, podrien deixar el cel lleugerament nuvolós.

 

Les temperatures, de moment, tampoc variaran massa, amb un temps agradable i lleugerament càlid en el centre de la jornada.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.