Temporal de vent fort en tot el territori valencià este divendres, però amb millores el cap de setmana

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot aquest divendres

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot estes divendres | arxiu

Este dijous, el vent ja ha començat a bufar amb intensitat en l’interior del territori valencià, en les zones elevades. Ara bé, el que es preveu per a este divendres serà molt diferent, amb un temporal de vent de l’oest que no afluixarà durant tot el dia.

 

Les fortes ventades, este divendres, arribaran a tot el territori valencià. No només bufarà en les zones elevades i en els llocs típics, sinó que en la costa i en llocs poc freqüents el vent es farà sentir. En este sentit, AEMET ha estés les alertes per fort vent en tot el territori, llevat del sud d’Alacant, en les comarques del Baix Segura, el Baix Vinalopó i part de l’Alacantí.

 

Mapa d'alertes per fortes ventades aquest divendres

Mapa d’alertes per fortes ventades este divendres | aemet

Els pitjors moments seran les hores centrals del dia, entre les 10 del matí i fins allà les 6 de la vesprada, que és quan el vent bufarà amb més força. S’espera que puguen arribar a superar-se els 70 o 80 km/h de manera general, mentres que en les zones exposades i més elevades, especialment en l’interior del territori, els colps de vent arribaran als 100 km/h.

 

Molta precaució en este sentit per tal d’evitar incidències greus relacionades amb el vent com ara deixar testos o altres objectes en les finestres i terrasses; vigilar amb el mobiliari urbà, motos, grues, arbres o contenidors; no pujar a llocs elevats i exposats; anar amb vista en la carretera pels obstacles que puguen caure i anar amb compte en practicar deports a l’aire lliure.

 

Previsió de símbols per a este divendres

Previsió de símbols per a este divendres | AEMET

Sol i núvols

Els vents de l’oest ens portaran un temps variable, de sol i núvols alts i alguns de mitjans que aniran deixant el cel entre poc i mig ennuvolat. Les temperatures pujaran, sobretot les mínimes a causa del vent. Podran arribar a pujar entre 3º i 8º, sobretot en les zones de l’interior, deixant arrere el fred que ha acompanyat estos dies anteriors. D’esta manera, els valors es mouran entre els 7º i 13º en l’interior i entre els 12º i 16º en la costa.

 

Les màximes també notaran canvis a l’alça i, de manera general, pujaran entre 3º i 5º, puntualment en Castelló fins i tot per damunt dels 6º. En este sentit, es podrà arribar als 20º tranquil·lament en punts costaners i en l’interior del territori es mouran entre els 14º i 18º. Ambient, per tant, agradable però molest pel vent.

 

Variació de temperatures màximes, que pugen, este divendres en territori valencià

Variació de temperatures màximes, que pugen este divendres en territori valencià | aemet

Dissabte més traquil

De cara el dissabte, el temps anirà tranquil·litzant-se i fent més bo. El vent anirà afluixant al llarg de la nit de divendres a dissabte i només es mantindran algunes ratxes fortes de vent cap a l’interior de la província de València, en àrees de muntanya.

 

El dia començarà solejat en general, amb el pas d’alguns núvols alts i prims decoratius. Però amb el pas de les hores, cap a migdia i la vesprada, els núvols seran més abundants i més grossos, però sense arribar a ploure. La temperatura mínima baixarà un poc respecte al divendres, mentres que la màxima es mantindrà prou similar.

 

Diumenge agradable

De cara a l’últim dia de la setmana, l’encararem si fa no fa com el dissabte, amb un cel que serà solejat en general però anirà acompanyat per núvols alts i prims. En tot cas, no seran més grossos, com el dissabte, tot i que, a voltes, podrien deixar el cel lleugerament nuvolós.

 

Les temperatures, de moment, tampoc variaran massa, amb un temps agradable i lleugerament càlid en el centre de la jornada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.