Temporal de vent fort en tot el territori valencià este divendres, però amb millores el cap de setmana

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot aquest divendres

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot estes divendres | arxiu

Este dijous, el vent ja ha començat a bufar amb intensitat en l’interior del territori valencià, en les zones elevades. Ara bé, el que es preveu per a este divendres serà molt diferent, amb un temporal de vent de l’oest que no afluixarà durant tot el dia.

 

Les fortes ventades, este divendres, arribaran a tot el territori valencià. No només bufarà en les zones elevades i en els llocs típics, sinó que en la costa i en llocs poc freqüents el vent es farà sentir. En este sentit, AEMET ha estés les alertes per fort vent en tot el territori, llevat del sud d’Alacant, en les comarques del Baix Segura, el Baix Vinalopó i part de l’Alacantí.

 

Mapa d'alertes per fortes ventades aquest divendres

Mapa d’alertes per fortes ventades este divendres | aemet

Els pitjors moments seran les hores centrals del dia, entre les 10 del matí i fins allà les 6 de la vesprada, que és quan el vent bufarà amb més força. S’espera que puguen arribar a superar-se els 70 o 80 km/h de manera general, mentres que en les zones exposades i més elevades, especialment en l’interior del territori, els colps de vent arribaran als 100 km/h.

 

Molta precaució en este sentit per tal d’evitar incidències greus relacionades amb el vent com ara deixar testos o altres objectes en les finestres i terrasses; vigilar amb el mobiliari urbà, motos, grues, arbres o contenidors; no pujar a llocs elevats i exposats; anar amb vista en la carretera pels obstacles que puguen caure i anar amb compte en practicar deports a l’aire lliure.

 

Previsió de símbols per a este divendres

Previsió de símbols per a este divendres | AEMET

Sol i núvols

Els vents de l’oest ens portaran un temps variable, de sol i núvols alts i alguns de mitjans que aniran deixant el cel entre poc i mig ennuvolat. Les temperatures pujaran, sobretot les mínimes a causa del vent. Podran arribar a pujar entre 3º i 8º, sobretot en les zones de l’interior, deixant arrere el fred que ha acompanyat estos dies anteriors. D’esta manera, els valors es mouran entre els 7º i 13º en l’interior i entre els 12º i 16º en la costa.

 

Les màximes també notaran canvis a l’alça i, de manera general, pujaran entre 3º i 5º, puntualment en Castelló fins i tot per damunt dels 6º. En este sentit, es podrà arribar als 20º tranquil·lament en punts costaners i en l’interior del territori es mouran entre els 14º i 18º. Ambient, per tant, agradable però molest pel vent.

 

Variació de temperatures màximes, que pugen, este divendres en territori valencià

Variació de temperatures màximes, que pugen este divendres en territori valencià | aemet

Dissabte més traquil

De cara el dissabte, el temps anirà tranquil·litzant-se i fent més bo. El vent anirà afluixant al llarg de la nit de divendres a dissabte i només es mantindran algunes ratxes fortes de vent cap a l’interior de la província de València, en àrees de muntanya.

 

El dia començarà solejat en general, amb el pas d’alguns núvols alts i prims decoratius. Però amb el pas de les hores, cap a migdia i la vesprada, els núvols seran més abundants i més grossos, però sense arribar a ploure. La temperatura mínima baixarà un poc respecte al divendres, mentres que la màxima es mantindrà prou similar.

 

Diumenge agradable

De cara a l’últim dia de la setmana, l’encararem si fa no fa com el dissabte, amb un cel que serà solejat en general però anirà acompanyat per núvols alts i prims. En tot cas, no seran més grossos, com el dissabte, tot i que, a voltes, podrien deixar el cel lleugerament nuvolós.

 

Les temperatures, de moment, tampoc variaran massa, amb un temps agradable i lleugerament càlid en el centre de la jornada.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.