11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Temporal de vent fort en tot el territori valencià este divendres, però amb millores el cap de setmana

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot aquest divendres

Els forts vents podran ocasionar moltes incidències, sobretot estes divendres | arxiu

Este dijous, el vent ja ha començat a bufar amb intensitat en l’interior del territori valencià, en les zones elevades. Ara bé, el que es preveu per a este divendres serà molt diferent, amb un temporal de vent de l’oest que no afluixarà durant tot el dia.

 

Les fortes ventades, este divendres, arribaran a tot el territori valencià. No només bufarà en les zones elevades i en els llocs típics, sinó que en la costa i en llocs poc freqüents el vent es farà sentir. En este sentit, AEMET ha estés les alertes per fort vent en tot el territori, llevat del sud d’Alacant, en les comarques del Baix Segura, el Baix Vinalopó i part de l’Alacantí.

 

Mapa d'alertes per fortes ventades aquest divendres

Mapa d’alertes per fortes ventades este divendres | aemet

Els pitjors moments seran les hores centrals del dia, entre les 10 del matí i fins allà les 6 de la vesprada, que és quan el vent bufarà amb més força. S’espera que puguen arribar a superar-se els 70 o 80 km/h de manera general, mentres que en les zones exposades i més elevades, especialment en l’interior del territori, els colps de vent arribaran als 100 km/h.

 

Molta precaució en este sentit per tal d’evitar incidències greus relacionades amb el vent com ara deixar testos o altres objectes en les finestres i terrasses; vigilar amb el mobiliari urbà, motos, grues, arbres o contenidors; no pujar a llocs elevats i exposats; anar amb vista en la carretera pels obstacles que puguen caure i anar amb compte en practicar deports a l’aire lliure.

 

Previsió de símbols per a este divendres

Previsió de símbols per a este divendres | AEMET

Sol i núvols

Els vents de l’oest ens portaran un temps variable, de sol i núvols alts i alguns de mitjans que aniran deixant el cel entre poc i mig ennuvolat. Les temperatures pujaran, sobretot les mínimes a causa del vent. Podran arribar a pujar entre 3º i 8º, sobretot en les zones de l’interior, deixant arrere el fred que ha acompanyat estos dies anteriors. D’esta manera, els valors es mouran entre els 7º i 13º en l’interior i entre els 12º i 16º en la costa.

 

Les màximes també notaran canvis a l’alça i, de manera general, pujaran entre 3º i 5º, puntualment en Castelló fins i tot per damunt dels 6º. En este sentit, es podrà arribar als 20º tranquil·lament en punts costaners i en l’interior del territori es mouran entre els 14º i 18º. Ambient, per tant, agradable però molest pel vent.

 

Variació de temperatures màximes, que pugen, este divendres en territori valencià

Variació de temperatures màximes, que pugen este divendres en territori valencià | aemet

Dissabte més traquil

De cara el dissabte, el temps anirà tranquil·litzant-se i fent més bo. El vent anirà afluixant al llarg de la nit de divendres a dissabte i només es mantindran algunes ratxes fortes de vent cap a l’interior de la província de València, en àrees de muntanya.

 

El dia començarà solejat en general, amb el pas d’alguns núvols alts i prims decoratius. Però amb el pas de les hores, cap a migdia i la vesprada, els núvols seran més abundants i més grossos, però sense arribar a ploure. La temperatura mínima baixarà un poc respecte al divendres, mentres que la màxima es mantindrà prou similar.

 

Diumenge agradable

De cara a l’últim dia de la setmana, l’encararem si fa no fa com el dissabte, amb un cel que serà solejat en general però anirà acompanyat per núvols alts i prims. En tot cas, no seran més grossos, com el dissabte, tot i que, a voltes, podrien deixar el cel lleugerament nuvolós.

 

Les temperatures, de moment, tampoc variaran massa, amb un temps agradable i lleugerament càlid en el centre de la jornada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema