17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Proven una barrera per a evitar noves inundacions en Venècia

Imatge de l'emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars

Imatge de l’emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars | EFE

 

Venècia ha provat una de les tres barreres previstes per a frenar les pujades de l’aigua que amenacen cada any la turística ciutat italiana, també conegudes com a ‘acqua alta’. Segons informa el mitjà ‘El Tiempo en España’, la prova es va dur a terme fa uns dies amb la supervisió directa del mateix alcalde de la població, Luigi Brugnaro, que va expressar que este és un «moment històric».

 

Esta és tan sols una de les tres barreres antimarees en el context de la construcció d’un mecanisme que entraria plenament en funcionament el 2021, més tard del que es preveia. Per esta raó no es va poder evitar la històrica inundació de la ciutat fa tres setmanes, que va causar un parell de víctimes mortals. Estes barreres haurien d’aïllar la zona urbana veneciana de la pujada de marees del mar Adriàtic.

 

El «símbol de la resistència»

Enfront l’augment del nombre de crescudes del mar i la preocupant situació que viu Venècia, ciutat que sense l’enginy humà podria desaparéixer baix les aigües en plena crisi climàtica, l’alcalde destacava esta acció com un acte de «resistència» del municipi davant la catàstrofe: «És una obra d’enginyeria única, orgull de la nostra ciència i tecnologia. Hem d’acabar-la i posar-la en funcionament; serà el símbol de la resistència», anunciava Brugnaro.

 

Esta barrera és la del pas de Malamocco, el més freqüentat pels vaixells de mercaderies i els creuers. Esta primera obra compta amb 19 parets de 29,5x 4,5 metres i s’han conseguit reparar les vibracions detectades en octubre, que feien que es poguera retardar la seua prova. Les recents intervencions han solucionat els problemes existents.

Imatge de les passarel·les que s'han instal·lat a Venècia per esquivar la marea alta

Imatge de les passarel·les que s’han instal·lat en Venècia per a esquivar la marea alta | EFE

Característiques del projecte

Esta barrera es coneix amb el nom de MOSE (Mòdul Experimental Electromecànic) i té l’objectiu de protegir la ciutat veneciana en cas de què les marees superen els 110 centímetres. El sistema complet serà de tres barreres submarines que tancaran les tres eixides de l’aiguamoll venecià a mar obert: Malamocco, Lido i Chioggia.

 

Les obres van començar el 2003 i han patit greus retards, comptant amb un pressupost de 5.500 milions d’euros. A demés, hi ha hagut nombrosos escàndols de corrupció sobre el projecte, però es creu que en 2021 entrarà en funcionament, estant en fase experimental fins eixe moment.

 

Els retards de les obres han sigut molt criticats estes últimes setmanes, a causa de la històrica inundació que va elevar l’aigua fins als 187 centímetres el passat 12 de novembre, el valor més important en els últims 60 anys.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.