13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Proven una barrera per a evitar noves inundacions en Venècia

Imatge de l'emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars

Imatge de l’emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars | EFE

 

Venècia ha provat una de les tres barreres previstes per a frenar les pujades de l’aigua que amenacen cada any la turística ciutat italiana, també conegudes com a ‘acqua alta’. Segons informa el mitjà ‘El Tiempo en España’, la prova es va dur a terme fa uns dies amb la supervisió directa del mateix alcalde de la població, Luigi Brugnaro, que va expressar que este és un «moment històric».

 

Esta és tan sols una de les tres barreres antimarees en el context de la construcció d’un mecanisme que entraria plenament en funcionament el 2021, més tard del que es preveia. Per esta raó no es va poder evitar la històrica inundació de la ciutat fa tres setmanes, que va causar un parell de víctimes mortals. Estes barreres haurien d’aïllar la zona urbana veneciana de la pujada de marees del mar Adriàtic.

 

El «símbol de la resistència»

Enfront l’augment del nombre de crescudes del mar i la preocupant situació que viu Venècia, ciutat que sense l’enginy humà podria desaparéixer baix les aigües en plena crisi climàtica, l’alcalde destacava esta acció com un acte de «resistència» del municipi davant la catàstrofe: «És una obra d’enginyeria única, orgull de la nostra ciència i tecnologia. Hem d’acabar-la i posar-la en funcionament; serà el símbol de la resistència», anunciava Brugnaro.

 

Esta barrera és la del pas de Malamocco, el més freqüentat pels vaixells de mercaderies i els creuers. Esta primera obra compta amb 19 parets de 29,5x 4,5 metres i s’han conseguit reparar les vibracions detectades en octubre, que feien que es poguera retardar la seua prova. Les recents intervencions han solucionat els problemes existents.

Imatge de les passarel·les que s'han instal·lat a Venècia per esquivar la marea alta

Imatge de les passarel·les que s’han instal·lat en Venècia per a esquivar la marea alta | EFE

Característiques del projecte

Esta barrera es coneix amb el nom de MOSE (Mòdul Experimental Electromecànic) i té l’objectiu de protegir la ciutat veneciana en cas de què les marees superen els 110 centímetres. El sistema complet serà de tres barreres submarines que tancaran les tres eixides de l’aiguamoll venecià a mar obert: Malamocco, Lido i Chioggia.

 

Les obres van començar el 2003 i han patit greus retards, comptant amb un pressupost de 5.500 milions d’euros. A demés, hi ha hagut nombrosos escàndols de corrupció sobre el projecte, però es creu que en 2021 entrarà en funcionament, estant en fase experimental fins eixe moment.

 

Els retards de les obres han sigut molt criticats estes últimes setmanes, a causa de la històrica inundació que va elevar l’aigua fins als 187 centímetres el passat 12 de novembre, el valor més important en els últims 60 anys.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.