20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Proven una barrera per a evitar noves inundacions en Venècia

Imatge de l'emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars

Imatge de l’emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars | EFE

 

Venècia ha provat una de les tres barreres previstes per a frenar les pujades de l’aigua que amenacen cada any la turística ciutat italiana, també conegudes com a ‘acqua alta’. Segons informa el mitjà ‘El Tiempo en España’, la prova es va dur a terme fa uns dies amb la supervisió directa del mateix alcalde de la població, Luigi Brugnaro, que va expressar que este és un «moment històric».

 

Esta és tan sols una de les tres barreres antimarees en el context de la construcció d’un mecanisme que entraria plenament en funcionament el 2021, més tard del que es preveia. Per esta raó no es va poder evitar la històrica inundació de la ciutat fa tres setmanes, que va causar un parell de víctimes mortals. Estes barreres haurien d’aïllar la zona urbana veneciana de la pujada de marees del mar Adriàtic.

 

El «símbol de la resistència»

Enfront l’augment del nombre de crescudes del mar i la preocupant situació que viu Venècia, ciutat que sense l’enginy humà podria desaparéixer baix les aigües en plena crisi climàtica, l’alcalde destacava esta acció com un acte de «resistència» del municipi davant la catàstrofe: «És una obra d’enginyeria única, orgull de la nostra ciència i tecnologia. Hem d’acabar-la i posar-la en funcionament; serà el símbol de la resistència», anunciava Brugnaro.

 

Esta barrera és la del pas de Malamocco, el més freqüentat pels vaixells de mercaderies i els creuers. Esta primera obra compta amb 19 parets de 29,5x 4,5 metres i s’han conseguit reparar les vibracions detectades en octubre, que feien que es poguera retardar la seua prova. Les recents intervencions han solucionat els problemes existents.

Imatge de les passarel·les que s'han instal·lat a Venècia per esquivar la marea alta

Imatge de les passarel·les que s’han instal·lat en Venècia per a esquivar la marea alta | EFE

Característiques del projecte

Esta barrera es coneix amb el nom de MOSE (Mòdul Experimental Electromecànic) i té l’objectiu de protegir la ciutat veneciana en cas de què les marees superen els 110 centímetres. El sistema complet serà de tres barreres submarines que tancaran les tres eixides de l’aiguamoll venecià a mar obert: Malamocco, Lido i Chioggia.

 

Les obres van començar el 2003 i han patit greus retards, comptant amb un pressupost de 5.500 milions d’euros. A demés, hi ha hagut nombrosos escàndols de corrupció sobre el projecte, però es creu que en 2021 entrarà en funcionament, estant en fase experimental fins eixe moment.

 

Els retards de les obres han sigut molt criticats estes últimes setmanes, a causa de la històrica inundació que va elevar l’aigua fins als 187 centímetres el passat 12 de novembre, el valor més important en els últims 60 anys.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.