Proven una barrera per a evitar noves inundacions en Venècia

Imatge de l'emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars

Imatge de l’emblemàtica plaça de Sant Marc de Venècia completament inundada i amb la presència de militars | EFE

 

Venècia ha provat una de les tres barreres previstes per a frenar les pujades de l’aigua que amenacen cada any la turística ciutat italiana, també conegudes com a ‘acqua alta’. Segons informa el mitjà ‘El Tiempo en España’, la prova es va dur a terme fa uns dies amb la supervisió directa del mateix alcalde de la població, Luigi Brugnaro, que va expressar que este és un «moment històric».

 

Esta és tan sols una de les tres barreres antimarees en el context de la construcció d’un mecanisme que entraria plenament en funcionament el 2021, més tard del que es preveia. Per esta raó no es va poder evitar la històrica inundació de la ciutat fa tres setmanes, que va causar un parell de víctimes mortals. Estes barreres haurien d’aïllar la zona urbana veneciana de la pujada de marees del mar Adriàtic.

 

El «símbol de la resistència»

Enfront l’augment del nombre de crescudes del mar i la preocupant situació que viu Venècia, ciutat que sense l’enginy humà podria desaparéixer baix les aigües en plena crisi climàtica, l’alcalde destacava esta acció com un acte de «resistència» del municipi davant la catàstrofe: «És una obra d’enginyeria única, orgull de la nostra ciència i tecnologia. Hem d’acabar-la i posar-la en funcionament; serà el símbol de la resistència», anunciava Brugnaro.

 

Esta barrera és la del pas de Malamocco, el més freqüentat pels vaixells de mercaderies i els creuers. Esta primera obra compta amb 19 parets de 29,5x 4,5 metres i s’han conseguit reparar les vibracions detectades en octubre, que feien que es poguera retardar la seua prova. Les recents intervencions han solucionat els problemes existents.

Imatge de les passarel·les que s'han instal·lat a Venècia per esquivar la marea alta

Imatge de les passarel·les que s’han instal·lat en Venècia per a esquivar la marea alta | EFE

Característiques del projecte

Esta barrera es coneix amb el nom de MOSE (Mòdul Experimental Electromecànic) i té l’objectiu de protegir la ciutat veneciana en cas de què les marees superen els 110 centímetres. El sistema complet serà de tres barreres submarines que tancaran les tres eixides de l’aiguamoll venecià a mar obert: Malamocco, Lido i Chioggia.

 

Les obres van començar el 2003 i han patit greus retards, comptant amb un pressupost de 5.500 milions d’euros. A demés, hi ha hagut nombrosos escàndols de corrupció sobre el projecte, però es creu que en 2021 entrarà en funcionament, estant en fase experimental fins eixe moment.

 

Els retards de les obres han sigut molt criticats estes últimes setmanes, a causa de la històrica inundació que va elevar l’aigua fins als 187 centímetres el passat 12 de novembre, el valor més important en els últims 60 anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.