Alguns canvis a partir del migdia de dijous, amb poc fred de tardor

Matí de sol però amb canvis a la tarda d'aquest dijous

Matí de sol però amb canvis de vesprada dijous | Pedro Mengual

 

L’oratge es presentarà plàcid i estable esta pròxima jornada de dijous, a on el sol tornarà a predominar en els cels valencians. Tot i això, hi haurà canvis a partir de migdia i els núvols aniran guanyant terreny al llarg de la vesprada. Este augment de la nuvolositat deixarà el cel amb sol i núvols, però ni de bon tros arribaran a tapar totalment l’ambient.

 

De fet, seran més trencats en el litoral i en el sud del territori, mentres que en l’interior del centre i el nord seran més abundants. De pluja, no n’arribarà i, de fet, costarà vore ploure durant els pròxims dies, ja que els canvis de moment queden lluny.

 

Mapa de la previsió per a este dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

Poca gelor per a ser tardor

La temperatura seguirà pujant un dia més. Este dimecres la jornada s’ha alçat amb gelor, amb unes temperatures mínimes que han tornat a ser baixes però, amb el pas de les hores, el sol ha fet que la frescor se n’anara i, al migdia, l’ambient ha sigut molt agradable.

 

La nit d’este dijous, i a primeres hores del matí, ja no farà tanta gelor, ja que la temperatura mínima pujarà uns 2º o 3º. No és massa la variació però suficient per a que les temperatures mínimes ja no siguen d’ambient de tardor de mitjans d’octubre.

 

Les màximes també experimentaran un ascens entre lleuger i moderat, d’entre 3º i 4º. El rang de temperatures màximes quedarà entre els 24º i 29º en general. En punts de l’interior i en zones de muntanya seran un poc més baixes.

 

Sembla que la pluja arribarà la setmana vinent

Pareix que la pluja arribarà la setmana que ve | PixaBay

Els canvis es confirmen de cara a la setmana que ve

A mesura que ens anem acostant als inicis de la setmana que ve, els canvis paeix que es van confirmant o, com a mínim, els models no presenten tantes variabilitats. Ara com ara, indiquen que arribaran arruixons, que podran deixar algunes quantitats destacables de pluja, entre el dilluns i el dimecres.

 

Eixe canvi d’oratge anirà acompanyat per una massa d’aire polar gelat que farà que el temps estige més revolicat. En casa nostra, eixa massa polar farà que la temperatura també baixe respecte a eixos dies. Encara no se sap fins a quin punt arribarà eixe descens dels termòmetres però, en general, les temperatures quedaran per davall de la mitjana i, fins i tot, podria arribar ambient hivernal.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol