Anuncios

València en alerta màxima: arriba una nova i perillosa gota freda

Sembla que la pluja arribarà la setmana vinent

Una nova gota freda afectarà el territori valencià la setmana que ve | PixaBay

 

La situació es va confirmant. Ja fa dies que parlem del possible canvi d’oratge que arribarà la setmana que ve, i a falta de menys d’una setmana, els dos grans models meteorològics –l’americà i el centreeuropeu– donen la possibilitat d’un bon temporal de gota freda en les regions mediterrànies de la Península Ibèrica.

 

Anuncios

Un embossament d’aire fred serà el responsable que les pluges tornen a ser molt importants a nivell valencià. Esta depressió atlàntica es reforçarà una vegada arribe al Mediterrani, convertint-se en una borrasca mediterrània, i viatjarà des del mar d’Alborán cap a les Balears. Quan es trobe damunt de l’arxipèlag balear es probable que es convertisca en una nova gota freda.

 

 

Això comportarà que la pluja torne a ser la protagonista, amb un episodi de molta aigua i en el que podran superar-se els 100 l/m2 entre el dimarts i el dimecres.  A més, esta gota freda ocasionarà novament un temporal de primera categoria, amb molta mala mar i també vents forts, que faran que l’oratge siga molt complicat i, a la vegada, perillós. Caldrà estar molt atents als següents pronòstics per a anar detallant la configuració d’esta possible nova gota freda.

 

Pluja acumulada entre el dimarts i el dimecres, on se superen en algunes regions els 100 l/m2

Pluja acumulada entre el dimarts i el dimecres, a on se superen en algunes regions els 100 l/m² | GFS – Meteociel

 

El fet que els dos grans models convergisquen i pronostiquen un escenari molt similar, ha fet que el grau de fiabilitat d’este pronòstic s’aproxime al 60%. Tot i això, caldrà esperar uns dies i, fins i tot, les hores prèvies per a confirmar la potència de les pluges i del temporal marítim. Depenent de la ubicació i desplaçament de la pertorbació, podrà afectar més a València, a Catalunya o les Illes Balears.

 

Fred polar

El que sí que podem estar molt més segurs i amb un pronòstic molt més fiable serà que, amb l’arribada d’este embossament d’aire fred polar, les temperatures cauran en picat. Es passarà d’un ambient més càlid, per a l’època de l’any, a una baixada del termòmetre que farà que arribem de repent a l’hivern.

 

Els mapes meteorològics pronostiquen que la temperatura serà entre 4º i 6º més baixa que la normal en un mes d’octubre. D’esta manera, passarem d’una massa d’aire d’uns 4º per damunt de la mitjana, durant este cap de setmana, a pràcticament 6º per davall.

 

Temperatura màxima prevista este dimarts, amb un ambient totalment hivernal

Temperatura màxima prevista este dimarts, amb un ambient totalment hivernal | GFS – Meteociel

 

De moment, divendres més tranquil

A la espera dels canvis importants de l’oratge de la setmana que ve, encararem un divendres més tranquil en comparació amb el que arribarà entre dimarts i dimecres. El divendres es presentarà amb alguns núvols que es mantindran durant tot el dia.

 

També creixeran alguns núvols en zones de muntanya de l’interior de València i, sobretot, de Castelló, a on no es descarta que puguen descarregar alguna precipitació.

 

La temperatura serà més alta en general, amb un ascens considerable dels termòmetres. Podrien pujar entre uns 3º i 5º més que este dijous. D’esta manera, les temperatures al migdia es mourien entre els 25º i 30º i potser en algunes localitats es podrien arribar fins als 31º.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Cap de setmana amb els primers canvis

La situació de bon temps anirà canviant tal i com l’aire fred començarà a entrar per les capes altes de l’atmosfera. Està previst que la situació més complicada de la gota freda arribe entre dimarts i dimecres, però a partir de diumenge i el dilluns ja començarem a notar els primers indicis.

 

Dissabte de moment serà més solejat que el diumenge. Durant el matí, farà molt de sol amb alguns núvols alts i prims, mentres que de vesprada tornaran a formar-se núvols en zones de muntanya de Castelló que podrien dixar de nou algun arruixó puntual.  

 

Serà a partir del diumenge quan l’oratge estarà més insegur amb les primeres precipitacions que podran arribar a més punts del territori valencià. Els núvols pel matí ja seran més abundants i amb ells arribaran les pluges que durant les primeres hores de la jornada i fins a primera hora de la vesprada aniran creuant d’oest a est, deixant alguns arruixons.

 

Les nuvolades de tarda deixaran xàfecs els propers dies a diverses comareques

Oratge variable durant el cap de setmana amb algunes pluges | Arxiu

 

Estes precipitacions de moment no seran molt destacables, pluges disperses que podran caure en qualsevol lloc però que no acumularan quantitats importants d’aigua. Al llarg de la vesprada i nit esta pluja es debilitarà fins a desaparéixer. I tot a l’espera d’un dilluns a on tornarà a ploure a partir de la vesprada, encarant ja les primeres pluges de la gota freda que cauran, especialment, entre dimarts i dimecres.

 

Les temperatures es mantindran sense grans canvis, tot i que de cara al diumenge podran baixar un poc per la presència de més núvols i de les pluges. A partir de dilluns, i especialment durant el dimarts i el dimecres, és quan es notarà la baixada dels termòmetres.

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios