València en alerta màxima: arriba una nova i perillosa gota freda

Ejemplo de shortcode con estilo
Una nova gota freda afectarà el territori valencià la setmana que ve | PixaBay   La situació es va confirmant. Ja fa dies que parlem del possible canvi d’oratge que arribarà la setmana que ve, i a falta de menys d’una setmana, els dos grans models meteorològics –l’americà i el centreeuropeu– donen la possibilitat d’un bon temporal […]
Sembla que la pluja arribarà la setmana vinent

Una nova gota freda afectarà el territori valencià la setmana que ve | PixaBay

 

La situació es va confirmant. Ja fa dies que parlem del possible canvi d’oratge que arribarà la setmana que ve, i a falta de menys d’una setmana, els dos grans models meteorològics –l’americà i el centreeuropeu– donen la possibilitat d’un bon temporal de gota freda en les regions mediterrànies de la Península Ibèrica.

 

Un embossament d’aire fred serà el responsable que les pluges tornen a ser molt importants a nivell valencià. Esta depressió atlàntica es reforçarà una vegada arribe al Mediterrani, convertint-se en una borrasca mediterrània, i viatjarà des del mar d’Alborán cap a les Balears. Quan es trobe damunt de l’arxipèlag balear es probable que es convertisca en una nova gota freda.

 

 

Això comportarà que la pluja torne a ser la protagonista, amb un episodi de molta aigua i en el que podran superar-se els 100 l/m2 entre el dimarts i el dimecres.  A més, esta gota freda ocasionarà novament un temporal de primera categoria, amb molta mala mar i també vents forts, que faran que l’oratge siga molt complicat i, a la vegada, perillós. Caldrà estar molt atents als següents pronòstics per a anar detallant la configuració d’esta possible nova gota freda.

 

Pluja acumulada entre el dimarts i el dimecres, on se superen en algunes regions els 100 l/m2

Pluja acumulada entre el dimarts i el dimecres, a on se superen en algunes regions els 100 l/m² | GFS – Meteociel

 

El fet que els dos grans models convergisquen i pronostiquen un escenari molt similar, ha fet que el grau de fiabilitat d’este pronòstic s’aproxime al 60%. Tot i això, caldrà esperar uns dies i, fins i tot, les hores prèvies per a confirmar la potència de les pluges i del temporal marítim. Depenent de la ubicació i desplaçament de la pertorbació, podrà afectar més a València, a Catalunya o les Illes Balears.

 

Fred polar

El que sí que podem estar molt més segurs i amb un pronòstic molt més fiable serà que, amb l’arribada d’este embossament d’aire fred polar, les temperatures cauran en picat. Es passarà d’un ambient més càlid, per a l’època de l’any, a una baixada del termòmetre que farà que arribem de repent a l’hivern.

 

Els mapes meteorològics pronostiquen que la temperatura serà entre 4º i 6º més baixa que la normal en un mes d’octubre. D’esta manera, passarem d’una massa d’aire d’uns 4º per damunt de la mitjana, durant este cap de setmana, a pràcticament 6º per davall.

 

Temperatura màxima prevista este dimarts, amb un ambient totalment hivernal

Temperatura màxima prevista este dimarts, amb un ambient totalment hivernal | GFS – Meteociel

 

De moment, divendres més tranquil

A la espera dels canvis importants de l’oratge de la setmana que ve, encararem un divendres més tranquil en comparació amb el que arribarà entre dimarts i dimecres. El divendres es presentarà amb alguns núvols que es mantindran durant tot el dia.

 

També creixeran alguns núvols en zones de muntanya de l’interior de València i, sobretot, de Castelló, a on no es descarta que puguen descarregar alguna precipitació.

 

La temperatura serà més alta en general, amb un ascens considerable dels termòmetres. Podrien pujar entre uns 3º i 5º més que este dijous. D’esta manera, les temperatures al migdia es mourien entre els 25º i 30º i potser en algunes localitats es podrien arribar fins als 31º.

 

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Cap de setmana amb els primers canvis

La situació de bon temps anirà canviant tal i com l’aire fred començarà a entrar per les capes altes de l’atmosfera. Està previst que la situació més complicada de la gota freda arribe entre dimarts i dimecres, però a partir de diumenge i el dilluns ja començarem a notar els primers indicis.

 

Dissabte de moment serà més solejat que el diumenge. Durant el matí, farà molt de sol amb alguns núvols alts i prims, mentres que de vesprada tornaran a formar-se núvols en zones de muntanya de Castelló que podrien dixar de nou algun arruixó puntual.  

 

Serà a partir del diumenge quan l’oratge estarà més insegur amb les primeres precipitacions que podran arribar a més punts del territori valencià. Els núvols pel matí ja seran més abundants i amb ells arribaran les pluges que durant les primeres hores de la jornada i fins a primera hora de la vesprada aniran creuant d’oest a est, deixant alguns arruixons.

 

Les nuvolades de tarda deixaran xàfecs els propers dies a diverses comareques

Oratge variable durant el cap de setmana amb algunes pluges | Arxiu

 

Estes precipitacions de moment no seran molt destacables, pluges disperses que podran caure en qualsevol lloc però que no acumularan quantitats importants d’aigua. Al llarg de la vesprada i nit esta pluja es debilitarà fins a desaparéixer. I tot a l’espera d’un dilluns a on tornarà a ploure a partir de la vesprada, encarant ja les primeres pluges de la gota freda que cauran, especialment, entre dimarts i dimecres.

 

Les temperatures es mantindran sense grans canvis, tot i que de cara al diumenge podran baixar un poc per la presència de més núvols i de les pluges. A partir de dilluns, i especialment durant el dimarts i el dimecres, és quan es notarà la baixada dels termòmetres.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.

L’Audiència rebutja el recurs d’Emilio Argüeso pel cas de la DANA a Chiva i Utiel

La Secció Segona de l’Audiència de València ha confirmat l’ordre que exigix als ajuntaments de Chiva i Utiel certificar si reberen els avisos d’Emergències durant la DANA, i ha tombat el recurs de la defensa d’Emilio Argüeso.

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.