Cap de setmana amb primers canvis a l’espera de la potent gota freda

Ejemplo de shortcode con estilo
L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad   Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc […]
El temps es mantindrà encara força tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis

L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad

 

Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc importants. Tot això, a l’espera del fort canvi de temps la setmana que ve, amb una gota freda que ens portarà un temporal de primera categoria.

 

En eixe sentit, els mapes van confirmant esta complicada situació que ens portarà pluges generals, ventades i un temporal molt fort de mar. És probable que molts registres puguen fregar o arribar als 100 l/m², especialment entre les comarques de València i Castelló, mentres que en Alacant plouria menys. Una situació molt complexa que haurem d’anar seguint amb especial atenció.

 

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve | EFE

Dissabte de temps més segur

Durant el cap de setmana ja es començaran a notar els primers efectes de la gota freda, sobretot, de cara a diumenge. Però de moment el dissabte es presentarà amb un oratge més tranquil, tot i que la jornada no es presentarà del tot solejada.

 

El dia començarà amb més sol, però a mesura que vagen avançant les hores hi haurà més núvols. Per una banda, en punts de muntanya de l’interior del territori, especialment en Castelló, creixeran algunes nuvolades que de vesprada no es descarta que puguen descarregar algun arruixó dispers i feble. Per altra part, en la resta del territori, els núvols deixaran el cel poc o mig ennuvolat, amb l’arribada de núvols alts i mitjans.

 

Mapa de previsió per aquest dissabte

Mapa de previsió per este dissabte | Aemet

 

La temperatura es mantindrà similar respecte al divendres, tant quant a les mínimes com a les màximes. Això voldrà dir que al matí farà lleugera frescor, després que el divendres les mínimes han pujat lleugerament, mentres que al migdia la calor atípica de tardor es notarà de nou, amb màximes que es mouran entre els 25º i 30º, fins i tot, amb algun possible 31º.

 

Diumenge empitjora l’oratge

Els primers efectes de l’arribada de la borrasca a la península ja es faran notar este diumenge. Encara faltarà per a que la gota freda i la pertorbació mediterrània es configuren sobre les Illes Balears, però l’entrada d’aire gelat a les capes altes de l’atmosfera ja farà que l’oratge siga més insegur.

 

Això es traduirà amb un augment dels núvols durant el diumenge i també amb les primeres precipitacions abans del temporal previst entre dimarts i dimecres. El dia s’alçarà amb més núvols generalitzats, però cap al migdia i durant la vesprada és quan seran més abundants i compactes i descarregaran les pluges.

 

Seran arruixons que podran caure en qualsevol comarca. Tot i això, seran de caràcter més bé dèbil, i no s’acumularan quantitats importants de pluja. A partir de les primeres hores de la vesprada, el risc de pluja anirà a menys i també els núvols aniran trencant-se, deixant pas a un sol que anirà vegent-se entre els núvols.

 

La temperatura esta jornada serà un poc més baixa, ja que els núvols faran que els termòmetres no s’enfilen tan amunt com el dissabte, però encara ens trobarem amb una temperatura per damunt de la mitjana de la tardor. Però eixa tendència tindrà les hores comptades, ja que a partir del dilluns els termòmetres aniran a la baixa, amb una forta caiguda entre el dimarts i el dimecres que portarà un ambient totalment hivernal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.

El DNI digital serà vàlid per a identificar-se i votar en les eleccions generals del 29N

Els electors podran utilitzar l'aplicació MiDNI davant de la mesa electoral mitjançant un codi QR temporal, mentre Interior repartirà més de 60.000 terminals per a verificar-lo

Sánchez, instat a arribar a València en alta velocitat

Miguel Barrachina ha demanat que Pedro Sánchez arribe a València en alta velocitat. Ha denunciat 18 cancel·lacions en un dia, tres línies de Rodalia tancades i inversions pendents.