Cap de setmana amb primers canvis a l’espera de la potent gota freda

El temps es mantindrà encara força tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis

L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad

 

Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc importants. Tot això, a l’espera del fort canvi de temps la setmana que ve, amb una gota freda que ens portarà un temporal de primera categoria.

 

En eixe sentit, els mapes van confirmant esta complicada situació que ens portarà pluges generals, ventades i un temporal molt fort de mar. És probable que molts registres puguen fregar o arribar als 100 l/m², especialment entre les comarques de València i Castelló, mentres que en Alacant plouria menys. Una situació molt complexa que haurem d’anar seguint amb especial atenció.

 

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve | EFE

Dissabte de temps més segur

Durant el cap de setmana ja es començaran a notar els primers efectes de la gota freda, sobretot, de cara a diumenge. Però de moment el dissabte es presentarà amb un oratge més tranquil, tot i que la jornada no es presentarà del tot solejada.

 

El dia començarà amb més sol, però a mesura que vagen avançant les hores hi haurà més núvols. Per una banda, en punts de muntanya de l’interior del territori, especialment en Castelló, creixeran algunes nuvolades que de vesprada no es descarta que puguen descarregar algun arruixó dispers i feble. Per altra part, en la resta del territori, els núvols deixaran el cel poc o mig ennuvolat, amb l’arribada de núvols alts i mitjans.

 

Mapa de previsió per aquest dissabte

Mapa de previsió per este dissabte | Aemet

 

La temperatura es mantindrà similar respecte al divendres, tant quant a les mínimes com a les màximes. Això voldrà dir que al matí farà lleugera frescor, després que el divendres les mínimes han pujat lleugerament, mentres que al migdia la calor atípica de tardor es notarà de nou, amb màximes que es mouran entre els 25º i 30º, fins i tot, amb algun possible 31º.

 

Diumenge empitjora l’oratge

Els primers efectes de l’arribada de la borrasca a la península ja es faran notar este diumenge. Encara faltarà per a que la gota freda i la pertorbació mediterrània es configuren sobre les Illes Balears, però l’entrada d’aire gelat a les capes altes de l’atmosfera ja farà que l’oratge siga més insegur.

 

Això es traduirà amb un augment dels núvols durant el diumenge i també amb les primeres precipitacions abans del temporal previst entre dimarts i dimecres. El dia s’alçarà amb més núvols generalitzats, però cap al migdia i durant la vesprada és quan seran més abundants i compactes i descarregaran les pluges.

 

Seran arruixons que podran caure en qualsevol comarca. Tot i això, seran de caràcter més bé dèbil, i no s’acumularan quantitats importants de pluja. A partir de les primeres hores de la vesprada, el risc de pluja anirà a menys i també els núvols aniran trencant-se, deixant pas a un sol que anirà vegent-se entre els núvols.

 

La temperatura esta jornada serà un poc més baixa, ja que els núvols faran que els termòmetres no s’enfilen tan amunt com el dissabte, però encara ens trobarem amb una temperatura per damunt de la mitjana de la tardor. Però eixa tendència tindrà les hores comptades, ja que a partir del dilluns els termòmetres aniran a la baixa, amb una forta caiguda entre el dimarts i el dimecres que portarà un ambient totalment hivernal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.