Cap de setmana amb primers canvis a l’espera de la potent gota freda

El temps es mantindrà encara força tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis

L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad

 

Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc importants. Tot això, a l’espera del fort canvi de temps la setmana que ve, amb una gota freda que ens portarà un temporal de primera categoria.

 

En eixe sentit, els mapes van confirmant esta complicada situació que ens portarà pluges generals, ventades i un temporal molt fort de mar. És probable que molts registres puguen fregar o arribar als 100 l/m², especialment entre les comarques de València i Castelló, mentres que en Alacant plouria menys. Una situació molt complexa que haurem d’anar seguint amb especial atenció.

 

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve | EFE

Dissabte de temps més segur

Durant el cap de setmana ja es començaran a notar els primers efectes de la gota freda, sobretot, de cara a diumenge. Però de moment el dissabte es presentarà amb un oratge més tranquil, tot i que la jornada no es presentarà del tot solejada.

 

El dia començarà amb més sol, però a mesura que vagen avançant les hores hi haurà més núvols. Per una banda, en punts de muntanya de l’interior del territori, especialment en Castelló, creixeran algunes nuvolades que de vesprada no es descarta que puguen descarregar algun arruixó dispers i feble. Per altra part, en la resta del territori, els núvols deixaran el cel poc o mig ennuvolat, amb l’arribada de núvols alts i mitjans.

 

Mapa de previsió per aquest dissabte

Mapa de previsió per este dissabte | Aemet

 

La temperatura es mantindrà similar respecte al divendres, tant quant a les mínimes com a les màximes. Això voldrà dir que al matí farà lleugera frescor, després que el divendres les mínimes han pujat lleugerament, mentres que al migdia la calor atípica de tardor es notarà de nou, amb màximes que es mouran entre els 25º i 30º, fins i tot, amb algun possible 31º.

 

Diumenge empitjora l’oratge

Els primers efectes de l’arribada de la borrasca a la península ja es faran notar este diumenge. Encara faltarà per a que la gota freda i la pertorbació mediterrània es configuren sobre les Illes Balears, però l’entrada d’aire gelat a les capes altes de l’atmosfera ja farà que l’oratge siga més insegur.

 

Això es traduirà amb un augment dels núvols durant el diumenge i també amb les primeres precipitacions abans del temporal previst entre dimarts i dimecres. El dia s’alçarà amb més núvols generalitzats, però cap al migdia i durant la vesprada és quan seran més abundants i compactes i descarregaran les pluges.

 

Seran arruixons que podran caure en qualsevol comarca. Tot i això, seran de caràcter més bé dèbil, i no s’acumularan quantitats importants de pluja. A partir de les primeres hores de la vesprada, el risc de pluja anirà a menys i també els núvols aniran trencant-se, deixant pas a un sol que anirà vegent-se entre els núvols.

 

La temperatura esta jornada serà un poc més baixa, ja que els núvols faran que els termòmetres no s’enfilen tan amunt com el dissabte, però encara ens trobarem amb una temperatura per damunt de la mitjana de la tardor. Però eixa tendència tindrà les hores comptades, ja que a partir del dilluns els termòmetres aniran a la baixa, amb una forta caiguda entre el dimarts i el dimecres que portarà un ambient totalment hivernal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.