Cap de setmana amb primers canvis a l’espera de la potent gota freda

El temps es mantindrà encara força tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis

L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad

 

Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc importants. Tot això, a l’espera del fort canvi de temps la setmana que ve, amb una gota freda que ens portarà un temporal de primera categoria.

 

En eixe sentit, els mapes van confirmant esta complicada situació que ens portarà pluges generals, ventades i un temporal molt fort de mar. És probable que molts registres puguen fregar o arribar als 100 l/m², especialment entre les comarques de València i Castelló, mentres que en Alacant plouria menys. Una situació molt complexa que haurem d’anar seguint amb especial atenció.

 

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve | EFE

Dissabte de temps més segur

Durant el cap de setmana ja es començaran a notar els primers efectes de la gota freda, sobretot, de cara a diumenge. Però de moment el dissabte es presentarà amb un oratge més tranquil, tot i que la jornada no es presentarà del tot solejada.

 

El dia començarà amb més sol, però a mesura que vagen avançant les hores hi haurà més núvols. Per una banda, en punts de muntanya de l’interior del territori, especialment en Castelló, creixeran algunes nuvolades que de vesprada no es descarta que puguen descarregar algun arruixó dispers i feble. Per altra part, en la resta del territori, els núvols deixaran el cel poc o mig ennuvolat, amb l’arribada de núvols alts i mitjans.

 

Mapa de previsió per aquest dissabte

Mapa de previsió per este dissabte | Aemet

 

La temperatura es mantindrà similar respecte al divendres, tant quant a les mínimes com a les màximes. Això voldrà dir que al matí farà lleugera frescor, després que el divendres les mínimes han pujat lleugerament, mentres que al migdia la calor atípica de tardor es notarà de nou, amb màximes que es mouran entre els 25º i 30º, fins i tot, amb algun possible 31º.

 

Diumenge empitjora l’oratge

Els primers efectes de l’arribada de la borrasca a la península ja es faran notar este diumenge. Encara faltarà per a que la gota freda i la pertorbació mediterrània es configuren sobre les Illes Balears, però l’entrada d’aire gelat a les capes altes de l’atmosfera ja farà que l’oratge siga més insegur.

 

Això es traduirà amb un augment dels núvols durant el diumenge i també amb les primeres precipitacions abans del temporal previst entre dimarts i dimecres. El dia s’alçarà amb més núvols generalitzats, però cap al migdia i durant la vesprada és quan seran més abundants i compactes i descarregaran les pluges.

 

Seran arruixons que podran caure en qualsevol comarca. Tot i això, seran de caràcter més bé dèbil, i no s’acumularan quantitats importants de pluja. A partir de les primeres hores de la vesprada, el risc de pluja anirà a menys i també els núvols aniran trencant-se, deixant pas a un sol que anirà vegent-se entre els núvols.

 

La temperatura esta jornada serà un poc més baixa, ja que els núvols faran que els termòmetres no s’enfilen tan amunt com el dissabte, però encara ens trobarem amb una temperatura per damunt de la mitjana de la tardor. Però eixa tendència tindrà les hores comptades, ja que a partir del dilluns els termòmetres aniran a la baixa, amb una forta caiguda entre el dimarts i el dimecres que portarà un ambient totalment hivernal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.