8.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Cap de setmana amb primers canvis a l’espera de la potent gota freda

El temps es mantindrà encara força tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis

L’oratge es mantindrà encara prou tranquil el cap de setmana però amb els primers canvis | Miguel Ángel Ciudad

 

Este cap de setmana continuarà l’oratge prou tranquil amb ambient càlid per a l’època però ja arribaran els primers canvis, en forma de més intervals de núvols, especialment diumenge, quan podran aparéixer alguns arruixons dèbils i poc importants. Tot això, a l’espera del fort canvi de temps la setmana que ve, amb una gota freda que ens portarà un temporal de primera categoria.

 

En eixe sentit, els mapes van confirmant esta complicada situació que ens portarà pluges generals, ventades i un temporal molt fort de mar. És probable que molts registres puguen fregar o arribar als 100 l/m², especialment entre les comarques de València i Castelló, mentres que en Alacant plouria menys. Una situació molt complexa que haurem d’anar seguint amb especial atenció.

 

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve

Les pluges poden ser molt importants la setmana que ve | EFE

Dissabte de temps més segur

Durant el cap de setmana ja es començaran a notar els primers efectes de la gota freda, sobretot, de cara a diumenge. Però de moment el dissabte es presentarà amb un oratge més tranquil, tot i que la jornada no es presentarà del tot solejada.

 

El dia començarà amb més sol, però a mesura que vagen avançant les hores hi haurà més núvols. Per una banda, en punts de muntanya de l’interior del territori, especialment en Castelló, creixeran algunes nuvolades que de vesprada no es descarta que puguen descarregar algun arruixó dispers i feble. Per altra part, en la resta del territori, els núvols deixaran el cel poc o mig ennuvolat, amb l’arribada de núvols alts i mitjans.

 

Mapa de previsió per aquest dissabte

Mapa de previsió per este dissabte | Aemet

 

La temperatura es mantindrà similar respecte al divendres, tant quant a les mínimes com a les màximes. Això voldrà dir que al matí farà lleugera frescor, després que el divendres les mínimes han pujat lleugerament, mentres que al migdia la calor atípica de tardor es notarà de nou, amb màximes que es mouran entre els 25º i 30º, fins i tot, amb algun possible 31º.

 

Diumenge empitjora l’oratge

Els primers efectes de l’arribada de la borrasca a la península ja es faran notar este diumenge. Encara faltarà per a que la gota freda i la pertorbació mediterrània es configuren sobre les Illes Balears, però l’entrada d’aire gelat a les capes altes de l’atmosfera ja farà que l’oratge siga més insegur.

 

Això es traduirà amb un augment dels núvols durant el diumenge i també amb les primeres precipitacions abans del temporal previst entre dimarts i dimecres. El dia s’alçarà amb més núvols generalitzats, però cap al migdia i durant la vesprada és quan seran més abundants i compactes i descarregaran les pluges.

 

Seran arruixons que podran caure en qualsevol comarca. Tot i això, seran de caràcter més bé dèbil, i no s’acumularan quantitats importants de pluja. A partir de les primeres hores de la vesprada, el risc de pluja anirà a menys i també els núvols aniran trencant-se, deixant pas a un sol que anirà vegent-se entre els núvols.

 

La temperatura esta jornada serà un poc més baixa, ja que els núvols faran que els termòmetres no s’enfilen tan amunt com el dissabte, però encara ens trobarem amb una temperatura per damunt de la mitjana de la tardor. Però eixa tendència tindrà les hores comptades, ja que a partir del dilluns els termòmetres aniran a la baixa, amb una forta caiguda entre el dimarts i el dimecres que portarà un ambient totalment hivernal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.