Comença una setmana dominada per un temporal de gota freda

Ejemplo de shortcode con estilo
Nit de tempestes amb molts llamps | Agustí Descarrega   Un embossament d’aire fred està baixant del nord de Portugal al sud de la península i formarà una borrasca que espentarà vents marítims de llevant i gregal cap a la costa i prelitoral sud de València i nord d’Alacant.   Principalment afavorirà el creixement de núvols de tempesta, […]
Llamps i trons

Nit de tempestes amb molts llamps | Agustí Descarrega

 

Un embossament d’aire fred està baixant del nord de Portugal al sud de la península i formarà una borrasca que espentarà vents marítims de llevant i gregal cap a la costa i prelitoral sud de València i nord d’Alacant.

 

Principalment afavorirà el creixement de núvols de tempesta, que entraran de mar cap a terra, i descarregaran amb intensitat forta i localment persistent. Barrejat amb aire molt fred d’origen polar, fins i tot podria nevar en cotes mitges dels massissos muntanyosos. A més, les ventades de gregal causaran un important temporal marítim fins a mitja setmana, amb ones que podran superar els 3 metres d’altura.

 

Previsions inquietants

Encara no està clar quines comarques seran les més afectades per estes precipitacions i això dependrà de la situació final de la borrasca i la gota freda que dispararà les pluges. Segurament els aiguats arribaran a les comarques muntanyoses entre València i Alacant durant la primera tongada de dilluns a dimarts, una zona ja castigada el setembre passat.

 

Esta situació recorda més al temporal de la Setmana Santa passada quan es van registrar entre 200- 300 l/m2 en la Safor, la Marina Alta i altres comarques properes. Caldrà seguir les previsions de demà dilluns.

 

 

Per a este dilluns 2 de desembre es preveu cel cobert en tot el territori valencià, amb pluges generals, més probables en el litoral de Castelló i València, amb possibles aiguats en les comarques del Comtat, la Safor, Vall d’Albaida i la Marina Alta. Pareix que al final de la jornada també seran intenses al sud d’Alacant.

 

Juntament amb la presència d’aire més inestable, també hi haurà aire més fred, que provocarà una baixada notable de les temperatures, i un ambient d’hivern els primers dies de desembre. Els mapes apunten que entre dimarts i dijous podria nevar en les muntanyes fins als 1.000 m. Dilluns les màximes es situaran entre els 14 i els 18º en la costa, i encara menys en l’interior.

 

 

Avisos d’AEMET per fortes pluges des de dilluns

Pel que fa a avisos, l’Agència Estatal de Meteorologia activarà fins dimecres l’alerta groga per pluges que podran acumular més de 20 l/m2 en una hora i superar els 60 litres en 12 hores. Fins i tot, no seria estrany que en 48 hores hi hagueran llocs on plourà més de 150 litres. Aemet també alerta de temporal de mar en la costa.

Mapa d'alertes per aiguats i temporal de mar aquest dilluns

Mapa d’alertes per aiguats i temporal de mar este dilluns | AEMET

Quan acabarà esta perillosa situació de pluges?

El temporal perdrà força durant dijous, traslladant-se al nord-est peninsular, cap a Catalunya i les Balears. El cap de setmana hi haurà més estones de sol i l’ambient serà més agradable, encara que les temperatures no pujaran per damunt dels 15ºC. A pesar de tot, en Valencia i Alacant continuarà el temps insegur i podrien caure alguns ruixats aïllats.

 

Recomanem seguir les previsions meteorològiques oficials de l’AEMET i les recomanacions dels organismes de protecció civil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.

Mislata i València acomiaden l’artista Miquel Navarro, mort als 81 anys

Familiars, veïns i representants de la cultura i la política han acomiadat Miquel Navarro a Mislata. L’artista ha mort als 81 anys.