Comença una setmana dominada per un temporal de gota freda

Llamps i trons

Nit de tempestes amb molts llamps | Agustí Descarrega

 

Un embossament d’aire fred està baixant del nord de Portugal al sud de la península i formarà una borrasca que espentarà vents marítims de llevant i gregal cap a la costa i prelitoral sud de València i nord d’Alacant.

 

Principalment afavorirà el creixement de núvols de tempesta, que entraran de mar cap a terra, i descarregaran amb intensitat forta i localment persistent. Barrejat amb aire molt fred d’origen polar, fins i tot podria nevar en cotes mitges dels massissos muntanyosos. A més, les ventades de gregal causaran un important temporal marítim fins a mitja setmana, amb ones que podran superar els 3 metres d’altura.

 

Previsions inquietants

Encara no està clar quines comarques seran les més afectades per estes precipitacions i això dependrà de la situació final de la borrasca i la gota freda que dispararà les pluges. Segurament els aiguats arribaran a les comarques muntanyoses entre València i Alacant durant la primera tongada de dilluns a dimarts, una zona ja castigada el setembre passat.

 

Esta situació recorda més al temporal de la Setmana Santa passada quan es van registrar entre 200- 300 l/m2 en la Safor, la Marina Alta i altres comarques properes. Caldrà seguir les previsions de demà dilluns.

 

 

Per a este dilluns 2 de desembre es preveu cel cobert en tot el territori valencià, amb pluges generals, més probables en el litoral de Castelló i València, amb possibles aiguats en les comarques del Comtat, la Safor, Vall d’Albaida i la Marina Alta. Pareix que al final de la jornada també seran intenses al sud d’Alacant.

 

Juntament amb la presència d’aire més inestable, també hi haurà aire més fred, que provocarà una baixada notable de les temperatures, i un ambient d’hivern els primers dies de desembre. Els mapes apunten que entre dimarts i dijous podria nevar en les muntanyes fins als 1.000 m. Dilluns les màximes es situaran entre els 14 i els 18º en la costa, i encara menys en l’interior.

 

 

Avisos d’AEMET per fortes pluges des de dilluns

Pel que fa a avisos, l’Agència Estatal de Meteorologia activarà fins dimecres l’alerta groga per pluges que podran acumular més de 20 l/m2 en una hora i superar els 60 litres en 12 hores. Fins i tot, no seria estrany que en 48 hores hi hagueran llocs on plourà més de 150 litres. Aemet també alerta de temporal de mar en la costa.

Mapa d'alertes per aiguats i temporal de mar aquest dilluns

Mapa d’alertes per aiguats i temporal de mar este dilluns | AEMET

Quan acabarà esta perillosa situació de pluges?

El temporal perdrà força durant dijous, traslladant-se al nord-est peninsular, cap a Catalunya i les Balears. El cap de setmana hi haurà més estones de sol i l’ambient serà més agradable, encara que les temperatures no pujaran per damunt dels 15ºC. A pesar de tot, en Valencia i Alacant continuarà el temps insegur i podrien caure alguns ruixats aïllats.

 

Recomanem seguir les previsions meteorològiques oficials de l’AEMET i les recomanacions dels organismes de protecció civil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.