11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Comença una setmana dominada per un temporal de gota freda

Llamps i trons

Nit de tempestes amb molts llamps | Agustí Descarrega

 

Un embossament d’aire fred està baixant del nord de Portugal al sud de la península i formarà una borrasca que espentarà vents marítims de llevant i gregal cap a la costa i prelitoral sud de València i nord d’Alacant.

 

Principalment afavorirà el creixement de núvols de tempesta, que entraran de mar cap a terra, i descarregaran amb intensitat forta i localment persistent. Barrejat amb aire molt fred d’origen polar, fins i tot podria nevar en cotes mitges dels massissos muntanyosos. A més, les ventades de gregal causaran un important temporal marítim fins a mitja setmana, amb ones que podran superar els 3 metres d’altura.

 

Previsions inquietants

Encara no està clar quines comarques seran les més afectades per estes precipitacions i això dependrà de la situació final de la borrasca i la gota freda que dispararà les pluges. Segurament els aiguats arribaran a les comarques muntanyoses entre València i Alacant durant la primera tongada de dilluns a dimarts, una zona ja castigada el setembre passat.

 

Esta situació recorda més al temporal de la Setmana Santa passada quan es van registrar entre 200- 300 l/m2 en la Safor, la Marina Alta i altres comarques properes. Caldrà seguir les previsions de demà dilluns.

 

 

Per a este dilluns 2 de desembre es preveu cel cobert en tot el territori valencià, amb pluges generals, més probables en el litoral de Castelló i València, amb possibles aiguats en les comarques del Comtat, la Safor, Vall d’Albaida i la Marina Alta. Pareix que al final de la jornada també seran intenses al sud d’Alacant.

 

Juntament amb la presència d’aire més inestable, també hi haurà aire més fred, que provocarà una baixada notable de les temperatures, i un ambient d’hivern els primers dies de desembre. Els mapes apunten que entre dimarts i dijous podria nevar en les muntanyes fins als 1.000 m. Dilluns les màximes es situaran entre els 14 i els 18º en la costa, i encara menys en l’interior.

 

 

Avisos d’AEMET per fortes pluges des de dilluns

Pel que fa a avisos, l’Agència Estatal de Meteorologia activarà fins dimecres l’alerta groga per pluges que podran acumular més de 20 l/m2 en una hora i superar els 60 litres en 12 hores. Fins i tot, no seria estrany que en 48 hores hi hagueran llocs on plourà més de 150 litres. Aemet també alerta de temporal de mar en la costa.

Mapa d'alertes per aiguats i temporal de mar aquest dilluns

Mapa d’alertes per aiguats i temporal de mar este dilluns | AEMET

Quan acabarà esta perillosa situació de pluges?

El temporal perdrà força durant dijous, traslladant-se al nord-est peninsular, cap a Catalunya i les Balears. El cap de setmana hi haurà més estones de sol i l’ambient serà més agradable, encara que les temperatures no pujaran per damunt dels 15ºC. A pesar de tot, en Valencia i Alacant continuarà el temps insegur i podrien caure alguns ruixats aïllats.

 

Recomanem seguir les previsions meteorològiques oficials de l’AEMET i les recomanacions dels organismes de protecció civil.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.