16.2 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Comença una setmana dominada per un temporal de gota freda

Llamps i trons

Nit de tempestes amb molts llamps | Agustí Descarrega

 

Un embossament d’aire fred està baixant del nord de Portugal al sud de la península i formarà una borrasca que espentarà vents marítims de llevant i gregal cap a la costa i prelitoral sud de València i nord d’Alacant.

 

Principalment afavorirà el creixement de núvols de tempesta, que entraran de mar cap a terra, i descarregaran amb intensitat forta i localment persistent. Barrejat amb aire molt fred d’origen polar, fins i tot podria nevar en cotes mitges dels massissos muntanyosos. A més, les ventades de gregal causaran un important temporal marítim fins a mitja setmana, amb ones que podran superar els 3 metres d’altura.

 

Previsions inquietants

Encara no està clar quines comarques seran les més afectades per estes precipitacions i això dependrà de la situació final de la borrasca i la gota freda que dispararà les pluges. Segurament els aiguats arribaran a les comarques muntanyoses entre València i Alacant durant la primera tongada de dilluns a dimarts, una zona ja castigada el setembre passat.

 

Esta situació recorda més al temporal de la Setmana Santa passada quan es van registrar entre 200- 300 l/m2 en la Safor, la Marina Alta i altres comarques properes. Caldrà seguir les previsions de demà dilluns.

 

 

Per a este dilluns 2 de desembre es preveu cel cobert en tot el territori valencià, amb pluges generals, més probables en el litoral de Castelló i València, amb possibles aiguats en les comarques del Comtat, la Safor, Vall d’Albaida i la Marina Alta. Pareix que al final de la jornada també seran intenses al sud d’Alacant.

 

Juntament amb la presència d’aire més inestable, també hi haurà aire més fred, que provocarà una baixada notable de les temperatures, i un ambient d’hivern els primers dies de desembre. Els mapes apunten que entre dimarts i dijous podria nevar en les muntanyes fins als 1.000 m. Dilluns les màximes es situaran entre els 14 i els 18º en la costa, i encara menys en l’interior.

 

 

Avisos d’AEMET per fortes pluges des de dilluns

Pel que fa a avisos, l’Agència Estatal de Meteorologia activarà fins dimecres l’alerta groga per pluges que podran acumular més de 20 l/m2 en una hora i superar els 60 litres en 12 hores. Fins i tot, no seria estrany que en 48 hores hi hagueran llocs on plourà més de 150 litres. Aemet també alerta de temporal de mar en la costa.

Mapa d'alertes per aiguats i temporal de mar aquest dilluns

Mapa d’alertes per aiguats i temporal de mar este dilluns | AEMET

Quan acabarà esta perillosa situació de pluges?

El temporal perdrà força durant dijous, traslladant-se al nord-est peninsular, cap a Catalunya i les Balears. El cap de setmana hi haurà més estones de sol i l’ambient serà més agradable, encara que les temperatures no pujaran per damunt dels 15ºC. A pesar de tot, en Valencia i Alacant continuarà el temps insegur i podrien caure alguns ruixats aïllats.

 

Recomanem seguir les previsions meteorològiques oficials de l’AEMET i les recomanacions dels organismes de protecció civil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El torneig Tornem porta l’alegria de l’esport a l’aniversari de la dana a Massanassa

El torneig Tornem, en format futbol 8 sub12 masculí i femení, se celebra a Massanassa per a convertir el primer aniversari de la dana en una festa comunitària.

María Cienfuegos va destacar la unitat del futbol com a exemple per a la societat en el torneig Tornem

La jugadora del Vila-real i entrenadora del sub-12 femení va valorar la presència dels principals equips valencians en l'estadi Vicente Moreno. Va recalcar que la unitat mostrada després de la riuada hauria d'estendre's a tota la societat

Paula Sánchez destaca que el torneig Tornem ha retornat el futbol a la normalitat

L'entrenadora de l'aleví femení del Llevant va subratllar el valor del torneig celebrat en l'estadi Vicente Moreno com a símbol de recuperació després de la riuada.

Funeral d’Estat per la dana: 800 assistents i protagonisme per a les famílies

El funeral d'Estat per la dana se celebrarà en el Museu Príncep Felip amb unes 800 persones i donarà veu a les famílies. Hi haurà tres intervencions d'afins i un discurs del rei en un acte laic.

La Generalitat acusa el Govern d’ignorar les seues peticions d’ajudes postdana per a les famílies

La Generalitat sosté que el Govern ha rebutjat la majoria de les seues propostes per a la reconstrucció després de la DANA del 29 d'octubre, amb escàs finançament directe i retards en mesures clau.

Set detinguts per una vintena de robatoris en empreses i comerços de Castelló i València

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una cadena d'assalts a empreses, supermercats i cooperatives a Castelló i València. El grup ha sostret 120.000 euros i ha causat danys per 150.000, segons la investigació.

València es consolida com a capital nacional del comerç amb la V Trobada de Mercats

La Llotja de la Seda ha acollit la inauguració de la V Trobada Nacional de Mercats d'Espanya, amb més de 250 representants. La cita reforça a València com a capital del comerç de proximitat i avança en sostenibilitat i resiliència amb un protocol davant emergències.

El torneig Tornem culmina el retorn del futbol a la zona zero de la DANA un any després

Massanassa va celebrar el torneig Tornem en l'estadi Vicente Moreno i va segellar el retorn del futbol base a la zona zero de la DANA, just un any després de la riuada.