Nit de Cap d’Any i Any Nou baix del paraigua anticiclònic: fred i boira de nit, però bonança de dia

Imatges d'uns focs artificial celebrant la Nit de Cap d'Any

La Nit de Cap d’Any estarà marcada per l’estabilitat, sense pluja però amb boires i fred | PixaBay

 

Poques hores abans d’acabar el 2019 i iniciar un nou any, el pronòstic de l’oratge és clau per acabar d’acompanyar la nit de Cap d’Any i també la celebració de l’entrada de l’Any Nou.

 

Dies enrere es pensava que, al llarg del cap de setmana sobretot, l’oratge podia complicar-se un poc per a estes dates, sobretot a partir del dia 1 de gener. Però ara, els models marquen un canvi de rumb i tot fa preveure que serà una nit i un dia tranquils.

 

Dimarts 31 de desembre

Este dimarts 31 de desembre el dia començarà, tal com ho han fet estes jornades anteriors, amb boires matinals en l’interior i núvols baixos en la costa. Tant les boires com els núvols en el litoral amb els pas de les hores aniran trencant-se i desapareixerà, tal com ha passat este dilluns, encara que deixaran el cel un poc ennuvolat.

 

La temperatura en general experimentarà pocs canvis, es mantindrà com dilluns, amb unes temperatures mínimes que es mouran entre els 0º i -5º als llocs més freds i muntanyencs de l’interior del territori, entre els 5º i 10º en la costa i entre els 0 i 5º en la resta dels municipis. Quant a les màximes, s’espera que pugen entre els 9º i 14º en l’interior mentres que en el litoral es mouran entre els 12º i 17º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimarts

Mapa de símbols previst per a este dimarts | AEMET

Nit de Cap d’Any

La Nit de Cap d’Any seguirà el mateix patró de bonança que al llarg del dimarts, sense pluges ni ventades. Els protagonistes continuaran sent el fred, les boires i alguns núvols costaners.

 

De fet, les boires seran un poc menys compactes durant la nit i apareixeran en menys llocs de l’interior. Seran de caràcter més local i menys extenses que estos dies anteriors o que esta nit passada.

 

Quant als núvols de la costa, tindran un paper similar a les boires. Encara hi seran al llarg de la nit però molt seran més reduïts i afectaran pocs punts costaners, sent més extensos en llocs del litoral de Castelló.

 

Quant al fred, les temperatures no es mouran massa tampoc la Nit de Cap d’Any. Seguirem doncs, amb ambient fred en l’interior amb glaçades en punts de muntanya per baix dels 0º, mentre que en la resta del territori es mouran entre els 0º i 5º i com més a prop del mar, la temperatura mínima quedarà entre els 5º i 10º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimecres d'Any Nou

Mapa de símbols previst per a este dimecres d’Any Nou | Aemet

Any Nou

El dia 1 de gener del 2020 arrancarà amb les restes de núvols en la costa i les boires en valls i fondalades de l’interior. Però a mesura que avance el dia desapareixeran. 

 

La temperatura al migdia pujarà una poc més, sobretot en les comarques més interiors. Els termòmetres experimentaran un ascens al voltant d’un parell de graus en general, i fins i tot de fins a 3º en els municipis més allunyats de la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.

Íñigo Pérez busca a Vitòria la seua primera victòria amb el Vila-real

Íñigo Pérez afronta la visita del Vila-real a Mendizorrotza amb el repte d’estrenar-se amb triomf en Lliga, després de dos empats a domicili i amb tota la plantilla disponible.

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.

El PSPV arranca el curs polític amb reunió a Les Corts i executiva clau per a 2027

El PSPV arrancarà dilluns 31 d’agost el curs polític amb una reunió del grup de Les Corts amb Diana Morant i, de vesprada, una executiva que tancarà la Conferència Política de setembre i el calendari de primàries per a 2027.

El robatori del Tresor de Villena eleva a tres els saquejos d’or en museus espanyols enguany

El saqueig del Tresor de Villena, valorat en cinc milions d’euros, és el tercer robatori d’or en museus espanyols enguany, després dels de Badajoz i Albacete, tots amb un patró d’actuació ràpid i violent.