Nit de Cap d’Any i Any Nou baix del paraigua anticiclònic: fred i boira de nit, però bonança de dia

Imatges d'uns focs artificial celebrant la Nit de Cap d'Any

La Nit de Cap d’Any estarà marcada per l’estabilitat, sense pluja però amb boires i fred | PixaBay

 

Poques hores abans d’acabar el 2019 i iniciar un nou any, el pronòstic de l’oratge és clau per acabar d’acompanyar la nit de Cap d’Any i també la celebració de l’entrada de l’Any Nou.

 

Dies enrere es pensava que, al llarg del cap de setmana sobretot, l’oratge podia complicar-se un poc per a estes dates, sobretot a partir del dia 1 de gener. Però ara, els models marquen un canvi de rumb i tot fa preveure que serà una nit i un dia tranquils.

 

Dimarts 31 de desembre

Este dimarts 31 de desembre el dia començarà, tal com ho han fet estes jornades anteriors, amb boires matinals en l’interior i núvols baixos en la costa. Tant les boires com els núvols en el litoral amb els pas de les hores aniran trencant-se i desapareixerà, tal com ha passat este dilluns, encara que deixaran el cel un poc ennuvolat.

 

La temperatura en general experimentarà pocs canvis, es mantindrà com dilluns, amb unes temperatures mínimes que es mouran entre els 0º i -5º als llocs més freds i muntanyencs de l’interior del territori, entre els 5º i 10º en la costa i entre els 0 i 5º en la resta dels municipis. Quant a les màximes, s’espera que pugen entre els 9º i 14º en l’interior mentres que en el litoral es mouran entre els 12º i 17º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimarts

Mapa de símbols previst per a este dimarts | AEMET

Nit de Cap d’Any

La Nit de Cap d’Any seguirà el mateix patró de bonança que al llarg del dimarts, sense pluges ni ventades. Els protagonistes continuaran sent el fred, les boires i alguns núvols costaners.

 

De fet, les boires seran un poc menys compactes durant la nit i apareixeran en menys llocs de l’interior. Seran de caràcter més local i menys extenses que estos dies anteriors o que esta nit passada.

 

Quant als núvols de la costa, tindran un paper similar a les boires. Encara hi seran al llarg de la nit però molt seran més reduïts i afectaran pocs punts costaners, sent més extensos en llocs del litoral de Castelló.

 

Quant al fred, les temperatures no es mouran massa tampoc la Nit de Cap d’Any. Seguirem doncs, amb ambient fred en l’interior amb glaçades en punts de muntanya per baix dels 0º, mentre que en la resta del territori es mouran entre els 0º i 5º i com més a prop del mar, la temperatura mínima quedarà entre els 5º i 10º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimecres d'Any Nou

Mapa de símbols previst per a este dimecres d’Any Nou | Aemet

Any Nou

El dia 1 de gener del 2020 arrancarà amb les restes de núvols en la costa i les boires en valls i fondalades de l’interior. Però a mesura que avance el dia desapareixeran. 

 

La temperatura al migdia pujarà una poc més, sobretot en les comarques més interiors. Els termòmetres experimentaran un ascens al voltant d’un parell de graus en general, i fins i tot de fins a 3º en els municipis més allunyats de la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.