Nit de Cap d’Any i Any Nou baix del paraigua anticiclònic: fred i boira de nit, però bonança de dia

Imatges d'uns focs artificial celebrant la Nit de Cap d'Any

La Nit de Cap d’Any estarà marcada per l’estabilitat, sense pluja però amb boires i fred | PixaBay

 

Poques hores abans d’acabar el 2019 i iniciar un nou any, el pronòstic de l’oratge és clau per acabar d’acompanyar la nit de Cap d’Any i també la celebració de l’entrada de l’Any Nou.

 

Dies enrere es pensava que, al llarg del cap de setmana sobretot, l’oratge podia complicar-se un poc per a estes dates, sobretot a partir del dia 1 de gener. Però ara, els models marquen un canvi de rumb i tot fa preveure que serà una nit i un dia tranquils.

 

Dimarts 31 de desembre

Este dimarts 31 de desembre el dia començarà, tal com ho han fet estes jornades anteriors, amb boires matinals en l’interior i núvols baixos en la costa. Tant les boires com els núvols en el litoral amb els pas de les hores aniran trencant-se i desapareixerà, tal com ha passat este dilluns, encara que deixaran el cel un poc ennuvolat.

 

La temperatura en general experimentarà pocs canvis, es mantindrà com dilluns, amb unes temperatures mínimes que es mouran entre els 0º i -5º als llocs més freds i muntanyencs de l’interior del territori, entre els 5º i 10º en la costa i entre els 0 i 5º en la resta dels municipis. Quant a les màximes, s’espera que pugen entre els 9º i 14º en l’interior mentres que en el litoral es mouran entre els 12º i 17º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimarts

Mapa de símbols previst per a este dimarts | AEMET

Nit de Cap d’Any

La Nit de Cap d’Any seguirà el mateix patró de bonança que al llarg del dimarts, sense pluges ni ventades. Els protagonistes continuaran sent el fred, les boires i alguns núvols costaners.

 

De fet, les boires seran un poc menys compactes durant la nit i apareixeran en menys llocs de l’interior. Seran de caràcter més local i menys extenses que estos dies anteriors o que esta nit passada.

 

Quant als núvols de la costa, tindran un paper similar a les boires. Encara hi seran al llarg de la nit però molt seran més reduïts i afectaran pocs punts costaners, sent més extensos en llocs del litoral de Castelló.

 

Quant al fred, les temperatures no es mouran massa tampoc la Nit de Cap d’Any. Seguirem doncs, amb ambient fred en l’interior amb glaçades en punts de muntanya per baix dels 0º, mentre que en la resta del territori es mouran entre els 0º i 5º i com més a prop del mar, la temperatura mínima quedarà entre els 5º i 10º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimecres d'Any Nou

Mapa de símbols previst per a este dimecres d’Any Nou | Aemet

Any Nou

El dia 1 de gener del 2020 arrancarà amb les restes de núvols en la costa i les boires en valls i fondalades de l’interior. Però a mesura que avance el dia desapareixeran. 

 

La temperatura al migdia pujarà una poc més, sobretot en les comarques més interiors. Els termòmetres experimentaran un ascens al voltant d’un parell de graus en general, i fins i tot de fins a 3º en els municipis més allunyats de la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.