Nit de Cap d’Any i Any Nou baix del paraigua anticiclònic: fred i boira de nit, però bonança de dia

Imatges d'uns focs artificial celebrant la Nit de Cap d'Any

La Nit de Cap d’Any estarà marcada per l’estabilitat, sense pluja però amb boires i fred | PixaBay

 

Poques hores abans d’acabar el 2019 i iniciar un nou any, el pronòstic de l’oratge és clau per acabar d’acompanyar la nit de Cap d’Any i també la celebració de l’entrada de l’Any Nou.

 

Dies enrere es pensava que, al llarg del cap de setmana sobretot, l’oratge podia complicar-se un poc per a estes dates, sobretot a partir del dia 1 de gener. Però ara, els models marquen un canvi de rumb i tot fa preveure que serà una nit i un dia tranquils.

 

Dimarts 31 de desembre

Este dimarts 31 de desembre el dia començarà, tal com ho han fet estes jornades anteriors, amb boires matinals en l’interior i núvols baixos en la costa. Tant les boires com els núvols en el litoral amb els pas de les hores aniran trencant-se i desapareixerà, tal com ha passat este dilluns, encara que deixaran el cel un poc ennuvolat.

 

La temperatura en general experimentarà pocs canvis, es mantindrà com dilluns, amb unes temperatures mínimes que es mouran entre els 0º i -5º als llocs més freds i muntanyencs de l’interior del territori, entre els 5º i 10º en la costa i entre els 0 i 5º en la resta dels municipis. Quant a les màximes, s’espera que pugen entre els 9º i 14º en l’interior mentres que en el litoral es mouran entre els 12º i 17º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimarts

Mapa de símbols previst per a este dimarts | AEMET

Nit de Cap d’Any

La Nit de Cap d’Any seguirà el mateix patró de bonança que al llarg del dimarts, sense pluges ni ventades. Els protagonistes continuaran sent el fred, les boires i alguns núvols costaners.

 

De fet, les boires seran un poc menys compactes durant la nit i apareixeran en menys llocs de l’interior. Seran de caràcter més local i menys extenses que estos dies anteriors o que esta nit passada.

 

Quant als núvols de la costa, tindran un paper similar a les boires. Encara hi seran al llarg de la nit però molt seran més reduïts i afectaran pocs punts costaners, sent més extensos en llocs del litoral de Castelló.

 

Quant al fred, les temperatures no es mouran massa tampoc la Nit de Cap d’Any. Seguirem doncs, amb ambient fred en l’interior amb glaçades en punts de muntanya per baix dels 0º, mentre que en la resta del territori es mouran entre els 0º i 5º i com més a prop del mar, la temperatura mínima quedarà entre els 5º i 10º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimecres d'Any Nou

Mapa de símbols previst per a este dimecres d’Any Nou | Aemet

Any Nou

El dia 1 de gener del 2020 arrancarà amb les restes de núvols en la costa i les boires en valls i fondalades de l’interior. Però a mesura que avance el dia desapareixeran. 

 

La temperatura al migdia pujarà una poc més, sobretot en les comarques més interiors. Els termòmetres experimentaran un ascens al voltant d’un parell de graus en general, i fins i tot de fins a 3º en els municipis més allunyats de la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.