Nit de Cap d’Any i Any Nou baix del paraigua anticiclònic: fred i boira de nit, però bonança de dia

Imatges d'uns focs artificial celebrant la Nit de Cap d'Any

La Nit de Cap d’Any estarà marcada per l’estabilitat, sense pluja però amb boires i fred | PixaBay

 

Poques hores abans d’acabar el 2019 i iniciar un nou any, el pronòstic de l’oratge és clau per acabar d’acompanyar la nit de Cap d’Any i també la celebració de l’entrada de l’Any Nou.

 

Dies enrere es pensava que, al llarg del cap de setmana sobretot, l’oratge podia complicar-se un poc per a estes dates, sobretot a partir del dia 1 de gener. Però ara, els models marquen un canvi de rumb i tot fa preveure que serà una nit i un dia tranquils.

 

Dimarts 31 de desembre

Este dimarts 31 de desembre el dia començarà, tal com ho han fet estes jornades anteriors, amb boires matinals en l’interior i núvols baixos en la costa. Tant les boires com els núvols en el litoral amb els pas de les hores aniran trencant-se i desapareixerà, tal com ha passat este dilluns, encara que deixaran el cel un poc ennuvolat.

 

La temperatura en general experimentarà pocs canvis, es mantindrà com dilluns, amb unes temperatures mínimes que es mouran entre els 0º i -5º als llocs més freds i muntanyencs de l’interior del territori, entre els 5º i 10º en la costa i entre els 0 i 5º en la resta dels municipis. Quant a les màximes, s’espera que pugen entre els 9º i 14º en l’interior mentres que en el litoral es mouran entre els 12º i 17º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimarts

Mapa de símbols previst per a este dimarts | AEMET

Nit de Cap d’Any

La Nit de Cap d’Any seguirà el mateix patró de bonança que al llarg del dimarts, sense pluges ni ventades. Els protagonistes continuaran sent el fred, les boires i alguns núvols costaners.

 

De fet, les boires seran un poc menys compactes durant la nit i apareixeran en menys llocs de l’interior. Seran de caràcter més local i menys extenses que estos dies anteriors o que esta nit passada.

 

Quant als núvols de la costa, tindran un paper similar a les boires. Encara hi seran al llarg de la nit però molt seran més reduïts i afectaran pocs punts costaners, sent més extensos en llocs del litoral de Castelló.

 

Quant al fred, les temperatures no es mouran massa tampoc la Nit de Cap d’Any. Seguirem doncs, amb ambient fred en l’interior amb glaçades en punts de muntanya per baix dels 0º, mentre que en la resta del territori es mouran entre els 0º i 5º i com més a prop del mar, la temperatura mínima quedarà entre els 5º i 10º.

 

Mapa de símbols previst per a este dimecres d'Any Nou

Mapa de símbols previst per a este dimecres d’Any Nou | Aemet

Any Nou

El dia 1 de gener del 2020 arrancarà amb les restes de núvols en la costa i les boires en valls i fondalades de l’interior. Però a mesura que avance el dia desapareixeran. 

 

La temperatura al migdia pujarà una poc més, sobretot en les comarques més interiors. Els termòmetres experimentaran un ascens al voltant d’un parell de graus en general, i fins i tot de fins a 3º en els municipis més allunyats de la costa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.