21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Arriba la part més forta de la gota freda: pluges torrencials i temporal de vent i mar molt violent

La Costa Daurada no s'escapa del temporal d'aquests dies

Risc importants d’inundacions en molts punts de la costa. En tot l’episodi es poden superar els 300 l/m2 en la Safor, la Marina Alta i la Vall d’Albaida | Redacció

 

Esta nit de dimarts a dimecres les pluges es reactivaran en totes les comarques de sud a nord i al llarg d’este dimecres ens passarà la part més activa de la borrasca. Les precipitacions seran molt intenses en València i Castelló especialment, ja no tant en Alacant, a on encara plourà fort esta nit de dimarts. Atents a València i Castelló, la Safor i la Marina Alta, a on les precipitacions poden ser torrencials i acumular fins a 80 l/m2 més dels que ja porten acumulats. 

 

Aemet en este sentit ja ha advertit de diferents avisos per temporal marítim, vents que seguiran sent forts en tota la costa i pluges torrencials. Es podrien superar els 20 l/m2 en 30 minuts i els 80 l/m2 en 12 hores.

 

Mapa d'avisos per aquest dimecres

Mapa d’avisos per a este dimecres | Aemet

 

Dimecres passat per aigua

Al llarg del matí les precipitacions afectaran a tot el territori valencià sense excepció, sent especialment fortes en la Safor, Marina Alta i comarques centrals de València i Castelló. En total es poden arribar a acumular fins a més de 100 l/m2 sumats als que ja porten ara. És a dir, en algunes poblacions de la Safor, la Marina Alta, el Comtat o la Vall d’Albaida podrien arribar als 300 l/m2 acumulats en tot l’episodi. Molta atenció als baixos i barrancs, hi haurà inundacions.

 

A la vesprada les precipitacions seguiran caient de forma abundant al voltant del cap de la Nau, però a la resta de València i Alacant deixarà de ploure. Les pluges més intenses es concentraran cap a Castelló. A últimes hores del dia arribaran a Catalunya i aniran desapareixent de Castelló.

 

Previsió de símbols per aquest dimecres

Previsió de símbols per a este dimecres | Aemet

 

El temporal de vent i mala mar tampoc afluixarà. Les ratxes de vent seguiran sent fortes i se superaran de nou els 70 km/h en molts punts del litoral. El temporal de mar també es mantindrà i les ones seguiran sent d’uns 5 metres, especialment en el sud de València.

 

 

A finals de setmana l’oratge encara no serà estable

Dijous encara tindrem un dia prou ennuvolat i amb precipitacions persistents en la zona del cap de la Nau però sense ser ja tant intenses. Les temperatures es començaran a recuperar i el temporal de vent i mala mar ja començarà a anar clarament a la baixa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.