La pol·lució perjudica la fertilitat i limita l’efectivitat de la fecundació in vitro

bebè

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat | ValènciaDiari

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat i fa que l’efectivitat de la fecundació in vitro disminuixca. Esta és a la conclusió que ha arribat la tesi doctoral presentada al I Simposi Internacional sobre Dieta, Estil de vida i Fertilitat celebrat en el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

 

En el simposi, organitzat pel Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM) i la Fundación Fertty, s’ha presentat una ponència de Miguel Ángel Checa, coordinador del Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’IMIM, en què ha analitzat l’impacte dels contaminants.

 

En el marc de la ponència, s’han presentat els resultats de la tesi doctoral de Mireia González, que ha analitzat estos efectes en l’èxit de la fecundació ‘in vitro’. El seu estudi ha permés demostrar que l’exposició a partícules en suspensió durant els dies previs a la implantació dels embrions té un efecte directe sobre el fracàs de les tècniques o la possibilitat d’avortament.

 

Un estudi pioner

L’estudi es va centrar en el seguiment de prop de 200 pacients de l’àrea de Barcelona i Girona que es van sotmetre a un tractament de fecundació in vitro. Del total dels casos analitzats, 486 transferències embrionàries, es van produir 215 gestacions, de les que, només la mitat van evolucionar en un embaràs.

 

El treball va analitzar tant les partícules en suspensió de l’aire, procedents del tràfic de vehicles, com el d’altres contaminants atmosfèrics, com els òxids de nitrogen (NOx), però en este últim cas no ha quedat clar el seu paper.

 

La contaminación alcanza niveles muy elevados en todo el mundo

La contaminació en les ciutats arriba a nivells molt elevats  | Arxiu

Menys contaminació en les ciutats

Segons l’autora de la tesi doctoral, «no s’ha de canviar la tècnica de realització de la fecundació ‘in vitro’, sinó que han de canviar les ciutats en relació amb la contaminació derivada de la combustió dels motors».

 

L’estudi també va comprovar que les pacients que estan sotmeses a nivells més alts de contaminació en la ciutat de Barcelona tenen pitjors taxes d’embaràs, encara que siga per fecundació in vitro.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.