La pol·lució perjudica la fertilitat i limita l’efectivitat de la fecundació in vitro

bebè

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat | ValènciaDiari

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat i fa que l’efectivitat de la fecundació in vitro disminuixca. Esta és a la conclusió que ha arribat la tesi doctoral presentada al I Simposi Internacional sobre Dieta, Estil de vida i Fertilitat celebrat en el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

 

En el simposi, organitzat pel Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM) i la Fundación Fertty, s’ha presentat una ponència de Miguel Ángel Checa, coordinador del Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’IMIM, en què ha analitzat l’impacte dels contaminants.

 

En el marc de la ponència, s’han presentat els resultats de la tesi doctoral de Mireia González, que ha analitzat estos efectes en l’èxit de la fecundació ‘in vitro’. El seu estudi ha permés demostrar que l’exposició a partícules en suspensió durant els dies previs a la implantació dels embrions té un efecte directe sobre el fracàs de les tècniques o la possibilitat d’avortament.

 

Un estudi pioner

L’estudi es va centrar en el seguiment de prop de 200 pacients de l’àrea de Barcelona i Girona que es van sotmetre a un tractament de fecundació in vitro. Del total dels casos analitzats, 486 transferències embrionàries, es van produir 215 gestacions, de les que, només la mitat van evolucionar en un embaràs.

 

El treball va analitzar tant les partícules en suspensió de l’aire, procedents del tràfic de vehicles, com el d’altres contaminants atmosfèrics, com els òxids de nitrogen (NOx), però en este últim cas no ha quedat clar el seu paper.

 

La contaminación alcanza niveles muy elevados en todo el mundo

La contaminació en les ciutats arriba a nivells molt elevats  | Arxiu

Menys contaminació en les ciutats

Segons l’autora de la tesi doctoral, «no s’ha de canviar la tècnica de realització de la fecundació ‘in vitro’, sinó que han de canviar les ciutats en relació amb la contaminació derivada de la combustió dels motors».

 

L’estudi també va comprovar que les pacients que estan sotmeses a nivells més alts de contaminació en la ciutat de Barcelona tenen pitjors taxes d’embaràs, encara que siga per fecundació in vitro.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.