La pol·lució perjudica la fertilitat i limita l’efectivitat de la fecundació in vitro

bebè

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat | ValènciaDiari

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat i fa que l’efectivitat de la fecundació in vitro disminuixca. Esta és a la conclusió que ha arribat la tesi doctoral presentada al I Simposi Internacional sobre Dieta, Estil de vida i Fertilitat celebrat en el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

 

En el simposi, organitzat pel Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM) i la Fundación Fertty, s’ha presentat una ponència de Miguel Ángel Checa, coordinador del Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’IMIM, en què ha analitzat l’impacte dels contaminants.

 

En el marc de la ponència, s’han presentat els resultats de la tesi doctoral de Mireia González, que ha analitzat estos efectes en l’èxit de la fecundació ‘in vitro’. El seu estudi ha permés demostrar que l’exposició a partícules en suspensió durant els dies previs a la implantació dels embrions té un efecte directe sobre el fracàs de les tècniques o la possibilitat d’avortament.

 

Un estudi pioner

L’estudi es va centrar en el seguiment de prop de 200 pacients de l’àrea de Barcelona i Girona que es van sotmetre a un tractament de fecundació in vitro. Del total dels casos analitzats, 486 transferències embrionàries, es van produir 215 gestacions, de les que, només la mitat van evolucionar en un embaràs.

 

El treball va analitzar tant les partícules en suspensió de l’aire, procedents del tràfic de vehicles, com el d’altres contaminants atmosfèrics, com els òxids de nitrogen (NOx), però en este últim cas no ha quedat clar el seu paper.

 

La contaminación alcanza niveles muy elevados en todo el mundo

La contaminació en les ciutats arriba a nivells molt elevats  | Arxiu

Menys contaminació en les ciutats

Segons l’autora de la tesi doctoral, «no s’ha de canviar la tècnica de realització de la fecundació ‘in vitro’, sinó que han de canviar les ciutats en relació amb la contaminació derivada de la combustió dels motors».

 

L’estudi també va comprovar que les pacients que estan sotmeses a nivells més alts de contaminació en la ciutat de Barcelona tenen pitjors taxes d’embaràs, encara que siga per fecundació in vitro.

Últimes notícies

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.