La pol·lució perjudica la fertilitat i limita l’efectivitat de la fecundació in vitro

bebè

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat | ValènciaDiari

La contaminació atmosfèrica reduix la fertilitat i fa que l’efectivitat de la fecundació in vitro disminuixca. Esta és a la conclusió que ha arribat la tesi doctoral presentada al I Simposi Internacional sobre Dieta, Estil de vida i Fertilitat celebrat en el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

 

En el simposi, organitzat pel Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM) i la Fundación Fertty, s’ha presentat una ponència de Miguel Ángel Checa, coordinador del Grup de Recerca en Infertilitat de Barcelona de l’IMIM, en què ha analitzat l’impacte dels contaminants.

 

En el marc de la ponència, s’han presentat els resultats de la tesi doctoral de Mireia González, que ha analitzat estos efectes en l’èxit de la fecundació ‘in vitro’. El seu estudi ha permés demostrar que l’exposició a partícules en suspensió durant els dies previs a la implantació dels embrions té un efecte directe sobre el fracàs de les tècniques o la possibilitat d’avortament.

 

Un estudi pioner

L’estudi es va centrar en el seguiment de prop de 200 pacients de l’àrea de Barcelona i Girona que es van sotmetre a un tractament de fecundació in vitro. Del total dels casos analitzats, 486 transferències embrionàries, es van produir 215 gestacions, de les que, només la mitat van evolucionar en un embaràs.

 

El treball va analitzar tant les partícules en suspensió de l’aire, procedents del tràfic de vehicles, com el d’altres contaminants atmosfèrics, com els òxids de nitrogen (NOx), però en este últim cas no ha quedat clar el seu paper.

 

La contaminación alcanza niveles muy elevados en todo el mundo

La contaminació en les ciutats arriba a nivells molt elevats  | Arxiu

Menys contaminació en les ciutats

Segons l’autora de la tesi doctoral, «no s’ha de canviar la tècnica de realització de la fecundació ‘in vitro’, sinó que han de canviar les ciutats en relació amb la contaminació derivada de la combustió dels motors».

 

L’estudi també va comprovar que les pacients que estan sotmeses a nivells més alts de contaminació en la ciutat de Barcelona tenen pitjors taxes d’embaràs, encara que siga per fecundació in vitro.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.