Una enginyera valenciana, Medalla a l’Èxit Públic de la NASA en els Estats Units

Eva Peral

Eva Peral | UPV

 

L’enginyera de telecomunicació valenciana, Eva Peral, ha rebut la Medalla a l’Èxit Públic de la NASA, que s’atorga a aquelles persones que han fet possible l’èxit d’una missió de l’Agència Espacial Nord-americana per les seues aportacions a la missió ‘RainCube’.

 

Peral, que va estudiar en la Universitat Politècnica de València (UPV), ha contribuït a ‘RainCube’, una missió espacial amb un radar en una classe de microsatèl·lit batejat amb el nom de ‘CubeSat’. Per a l’enginyera, que viu als Estats Units, «és un gran honor» rebre esta distinció, ha recollit la institució acadèmica en un comunicat.

 

Els ‘CubeSats’ són satèl·lits de la grandària d’una caixa de sabates, amb «grans limitacions de potència i de massa». Anteriorment, els CubeSats només s’havien utilitzat per a instruments passius, «però un radar és un instrument actiu, que transmet un senyal i després rep un ressò de la terra, per això sol ser gran, pesat i necessita una gran quantitat de potència», ha assenyalat Peral.

 

«Per a ‘RainCube’ hem inventat una nova arquitectura que permet reduir la massa, la potència i el volum en un factor entre 10 i 100». Això es traduïx en «un estalvi significatiu del cost d’enviar el satèl·lit a l’espai», ha detallat.

 

  

RainCube’ és «un radar atmosfèric que mesura la precipitació de forma global». Anteriorment, s’han enviat a l’espai satèl·lits similars a ‘RainCube’ però, suposen un pressupost tan elevat, que fins i tot per a la NASA només és possible ficar en òrbita un cada diferents anys.

 

 

«Amb ‘RainCube’ el cost ha disminuït tant que podrem enviar una constel·lació d’estos xicotets satèl·lits i d’esta forma incrementar el mostreig temporal i espacial de la precipitació a nivell global. Això permetrà, en un futur, millorar els models climàtics i d’esta forma obtindre prediccions més precises del clima», ha detallat Eva Peral.

 

L’enginyera valenciana treballa actualment en el Jet Propusion Lab de la NASA, en Pasadena (Califòrnia, els Estats Units). A més de la seua responsabilitat en RainCube, Peral és l’enginyera de sistemes del radar de la missió ‘SWOT’, «que té com a objectiu millorar el nostre coneixement de la topografia dels oceans i dels canvis hidrològics a nivell global».

 

Records de la UPV

Eva Peral va viatjar als Estats Units amb «una beca de la Caixa per a fer el seu doctorat i, al poc de temps, va acceptar una oferta de treball». Del seu pas per la Universitat Politècnica de València recorda a «professors excepcionals, com José Capmany, Javier Martí i Juan Ramón Torregrosa. Això i les paelles a l’aire lliure». «La formació teòrica va ser molt bona i la pràctica la he aprés durant el doctorat i en el treball”, ha agregat.

 

Ha indicat que «la carrera no acaba en la universitat, sinó que és un procés d’aprenentatge continu, al llarg de tota la vida professional» i envia un consell per als qui encara no saben quin grau estudiaran «no és tan important la carrera que un tria, sinó la motivació i desig de superació personal».

 

Superació que ella ha demostrat en la seua vida professional, en la què «mai» ha sentit discriminació pel fet de ser dona. A l’hora de respondre quin és el treball del què està més satisfeta, aposta pel treball en equip i no el dubta: «els meus tres fills».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.