11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

A les portes d’un altre cap de setmana de calor i temps estiuenc

Sortida sol a València

El cel seguirà solejat amb alguns núvols alts i prims | @Photonart_

 

L’anticicló que s’ha instaurat sobre la península i que només permet l’arribada d’alguns fronts poc actius al cantàbric, en el territori valencià està fent que el temps es mantinga solejat i molt estable. De fet, este temps tranquil encara seguirà els pròxims dies, amb l’arribada d’una massa d’aire més càlida que farà pujar els termòmetres.

 

Després de la ràpida refrescada que hi ha hagut entre el dimecres i el dijous, la temperatura tornarà a pujar, i ho farà especialment este divendres, que serà quan notarem l’ascens tèrmic més marcat amb unes temperatures que seran les més altes dels pròxims tres dies.

 

La previsió és que divendres els termòmetres queden de manera generalitzada entre els 26º i 31º, amb alguns 32º fins i tot en València i àrees properes. De cara el dissabte i el diumenge, la temperatura serà una miqueta més baixa, 1º o 2º respecte al divendres, però a pesar de tot, la calor serà moderada per a l’època de l’any, convidant, fins i tot, a anar a la platja.

Temperatures màximes previstes per aquest divendres

Temperatures màximes previstes per a este divendres | aemet

 

Temps estable i amb pocs canvis

Els dies es presentaran solejats, tant este divendres com la resta del cap de setmana. Esta harmonia tan sols serà trencada per l’arribada d’alguns núvols alts i prims, que deixaran el cel puntualment enteranyinat com este dijous.

 

D’esta manera, tenim per davant un cap de setmana de bonança i temps ideal per a disfrutar de l’aire lliure, sense pluges a la vista. Això sí, als matins la temperatura mínima serà baixa en comparació amb el migdia, on l’ambient serà bàsicament estiuenc. Caldrà abrigar-se amb alguna capa fina al matí, però de ben segur que al migdia ens sobrarà.

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Sense canvis a la vista

La setmana que ve encara queda lluny, però de moment els mapes meteorològics no indiquen grans canvis. D’esta manera seguirà el temps solejat, en general, això sí, amb alguns matisos, i unes temperatures que de moment també estaran per damunt de la mitjana climàtica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.