21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

El descens de la temperatura seguirà este dijous però té les hores comptades

Imatge de la sortida de sol de dimarts al Delta de l'Ebre

Imatge de l’eixida de sol amb núvols alts | Agustí Descarrega

 

El fred no vol acabar ni d’arribar ni de quedar-se, amb una tardor que de moment queda lluny en tota la península. Només este dimecres i dijous, les temperatures quedaran un poc més a ratlla, però tenen els dies comptats, ja que les temperatures tornaran a pujar de valent a partir de divendres.

 

La situació no vol canviar i l’estiu no se’n vol anar. Ja fa més d’una setmana que la tardor va començar i, a pesar d’això, el temps es manté estiuenc, amb calor i temperatures que queden bastant per damunt de la mitjana. Només este dimecres i el dijous, la tardor haurà tret lleugerament el nas, amb un ambient que es mantindrà més fresc.

Variació de la temperatura màxima prevista per este dijous

Variació de la temperatura màxima prevista per a este dijous | AEMET

 

Este dimecres, els termòmetres s’han quedat entre els 25º i 30º de manera general, amb un clar descens respecte al dimarts, a on els termòmetres arribaven pràcticament als 35º amb ambient bascós en la costa. Dijous, la situació serà pareguda, amb fins i tot un lleu descens de la temperatura, fins a 2º o 3º en la costa, tot i que en punts de l’interior es mantindran sense grans canvis o pujaran lleugerament.

 

Sol però amb menys vent

El sol seguirà dominant els cels valencians, amb el permís d’alguns núvols alts i prims com els que hi ha hagut este dimecres pel matí. A part dels núvols decoratius, pocs més es voran este dijous.

 

El que sí que canviarà serà el vent, després d’una jornada de dimecres a on, en sectors del nord-oest de Castelló, el vent ha bufat amb intensitat, fins i tot puntualment forta, amb ratxes que han arribat fins als 94 km/h en la Pobla de Benifassà o fins a 62 km/h en Morella. Demà, el vent ja desapareixerà, amb un temps més tranquil en este sector.

Mapa de la previsió per a este dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

Els efectes de l’huracà Lorenzo

L’huracà Lorenzo no afectarà ni a la península Ibèrica ni al territori valencià directament, però sí que el seu pas per l’Atlàntic en direcció a les illes britàniques marcarà el temps dels pròxims dies. Este dimecres ja ha afectat amb forts vents i temporal marítim a les illes Açores i, entre dijous i divendres, les costes gallegues notaran com també el vent i la mar s’alteraran.

 

Ara bé, en casa nostra l’huracà farà arribar masses d’aire càlides subtropicals que seran les responsables de què l’estiu torne a partir de divendres. Els termòmetres tornaran a pujar i quedaran al voltant dels 4º i 5º per damunt de la mitjana climàtica. Això voldrà dir que en molts punts tornaran a superar-se els 30º fàcilment, amb un temps que serà tranquil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.