Alerta roja pel temporal de pluges en el territori valencià

 

Actualització 05/11/2020 a les 22.00 hores. L’oratge en València ha conseguit estabilitzar-se, després d’una vesprada a on hem pogut vore els carrers de la capital del Túria completament inundats. Durant les últimes hores, el servici d’emergències de la Generalitat ha atès més de mil incidències. Benifaió ha sigut un dels municipis on més aigua ha caigut.

 

La gota freda ha inundat alguns carrers i avingudes principals de la ciutat com es el cas de l’avinguda dels Tarongers i Serrería, així com el Passeig de l’Albereda, a on han quedat cotxes atrapats i no es pot circular. A mesura que ha anat frenant la pluja, han obert al trànsit els passos inferiors de la ciutat.

 

A causa de la gota freda, l’estació de metro d’Alameda de València va a permanèixer tancada fins a nou avis. D’altra banda, s’ha restablit la circulació entre les línies 1 i 2. No obstant això, s’hi ha interromput el trànsit entre Torrent i Picassent. Les circulacions de les línies c2, c3, c4 i c5 continuen tallades.

 

 

A hores d’ara, continuen tallades 22 carreteres per inundacions en el territori valencià. 

D’altra banda, s’ha obert a les 19.00 hores circulació els passos inferiors de Primat Reig, Petxina, Germanies i Pérez Galdós a conseqüencia de l’oratge. No obstant això, encara continuen tallades per inundació algunes carreteres.

 

En Picassent ja han caigut més de 200 l/m² i la força de l’aigua és tan gran que arrosega els cotxes. Benifaió i Almussafes han sigut els municipis on més ha plogut. En estes localitats valencianes s’han acumulat 417 l/m² hui amb 155 l/m² registrats en només 1 hora.

Es tanquen al trànsit els túnels de la ciutat de València per precaució meteorològica.

 

La Policia Local de València ha tallat el trànsit en el pas inferior de l’avinguda Germans Machado a Joan XXIII, per acumulació d’aigua en el paviment.

 

A causa de les inclemències metereològiques, les circulacions de la línes C2 del tren de rodalia només arribarà fins a Silla i tornarà a l’estació de València Nord.

El temporal de pluges ha causat diferents talls en la línia de Metrovalencia en els últims minuts. S’ha vist interrompuda la circulació de la línia 1 entre Picassent i l’Alcúdia; entre Picassent i Alginet; i entre Alginet i Font Almaguer.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia ha establit este migdia de dijous alerta roja en el litoral sud de la província de València a causa de les precipitacions acumulades d¡uns 220 litres per metre quadrat, una alerta que està programa, com a mínim, fins a les 17.00 hores de la vesprada.

 

 

A demés, ha declarat alerta taronja per pluges que poden acumular fins a 60 litres per metre quadrat en la mateixa zona des de les 17.00 hores fins a les 20.00 hores de la vesprada. Quant a la província de Castelló, l’Agència ha declarat en alerta taronja el litoral sud, i en la d’Alacant, també s’ha declarat la taronja en el litoral nord.

 

Una de les zones més afectades per este fort temporal de pluges està sent la comarca de la Ribera, en la que han hagut de tancar diferents escoles d’algunes de les seues localitats i, a demés, han hagut de rescatar a diferents veïns atrapats en les seues cases. Fins i tot s’ha hagut d’evacuar part d’un càmping de Sueca i un centre d’usuaris amb diversitat funcional en l’Alcúdia.

 

 

Diferents carreteres tallades en el territori valencià

Al llarg d’este dijous ja són un total de 26 les carreteres que s’han tallat en tot el territori valencià a conseqüència de l’episodi de pluges que s’està vivint, ha informat la Generalitat Valenciana a través de Twitter. A continuació pots consultar quines són:

 

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.