Alerta roja pel temporal de pluges en el territori valencià

 

Actualització 05/11/2020 a les 22.00 hores. L’oratge en València ha conseguit estabilitzar-se, després d’una vesprada a on hem pogut vore els carrers de la capital del Túria completament inundats. Durant les últimes hores, el servici d’emergències de la Generalitat ha atès més de mil incidències. Benifaió ha sigut un dels municipis on més aigua ha caigut.

 

La gota freda ha inundat alguns carrers i avingudes principals de la ciutat com es el cas de l’avinguda dels Tarongers i Serrería, així com el Passeig de l’Albereda, a on han quedat cotxes atrapats i no es pot circular. A mesura que ha anat frenant la pluja, han obert al trànsit els passos inferiors de la ciutat.

 

A causa de la gota freda, l’estació de metro d’Alameda de València va a permanèixer tancada fins a nou avis. D’altra banda, s’ha restablit la circulació entre les línies 1 i 2. No obstant això, s’hi ha interromput el trànsit entre Torrent i Picassent. Les circulacions de les línies c2, c3, c4 i c5 continuen tallades.

 

 

A hores d’ara, continuen tallades 22 carreteres per inundacions en el territori valencià. 

D’altra banda, s’ha obert a les 19.00 hores circulació els passos inferiors de Primat Reig, Petxina, Germanies i Pérez Galdós a conseqüencia de l’oratge. No obstant això, encara continuen tallades per inundació algunes carreteres.

 

En Picassent ja han caigut més de 200 l/m² i la força de l’aigua és tan gran que arrosega els cotxes. Benifaió i Almussafes han sigut els municipis on més ha plogut. En estes localitats valencianes s’han acumulat 417 l/m² hui amb 155 l/m² registrats en només 1 hora.

Es tanquen al trànsit els túnels de la ciutat de València per precaució meteorològica.

 

La Policia Local de València ha tallat el trànsit en el pas inferior de l’avinguda Germans Machado a Joan XXIII, per acumulació d’aigua en el paviment.

 

A causa de les inclemències metereològiques, les circulacions de la línes C2 del tren de rodalia només arribarà fins a Silla i tornarà a l’estació de València Nord.

El temporal de pluges ha causat diferents talls en la línia de Metrovalencia en els últims minuts. S’ha vist interrompuda la circulació de la línia 1 entre Picassent i l’Alcúdia; entre Picassent i Alginet; i entre Alginet i Font Almaguer.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia ha establit este migdia de dijous alerta roja en el litoral sud de la província de València a causa de les precipitacions acumulades d¡uns 220 litres per metre quadrat, una alerta que està programa, com a mínim, fins a les 17.00 hores de la vesprada.

 

 

A demés, ha declarat alerta taronja per pluges que poden acumular fins a 60 litres per metre quadrat en la mateixa zona des de les 17.00 hores fins a les 20.00 hores de la vesprada. Quant a la província de Castelló, l’Agència ha declarat en alerta taronja el litoral sud, i en la d’Alacant, també s’ha declarat la taronja en el litoral nord.

 

Una de les zones més afectades per este fort temporal de pluges està sent la comarca de la Ribera, en la que han hagut de tancar diferents escoles d’algunes de les seues localitats i, a demés, han hagut de rescatar a diferents veïns atrapats en les seues cases. Fins i tot s’ha hagut d’evacuar part d’un càmping de Sueca i un centre d’usuaris amb diversitat funcional en l’Alcúdia.

 

 

Diferents carreteres tallades en el territori valencià

Al llarg d’este dijous ja són un total de 26 les carreteres que s’han tallat en tot el territori valencià a conseqüència de l’episodi de pluges que s’està vivint, ha informat la Generalitat Valenciana a través de Twitter. A continuació pots consultar quines són:

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.