Alerta roja pel temporal de pluges en el territori valencià

 

Actualització 05/11/2020 a les 22.00 hores. L’oratge en València ha conseguit estabilitzar-se, després d’una vesprada a on hem pogut vore els carrers de la capital del Túria completament inundats. Durant les últimes hores, el servici d’emergències de la Generalitat ha atès més de mil incidències. Benifaió ha sigut un dels municipis on més aigua ha caigut.

 

La gota freda ha inundat alguns carrers i avingudes principals de la ciutat com es el cas de l’avinguda dels Tarongers i Serrería, així com el Passeig de l’Albereda, a on han quedat cotxes atrapats i no es pot circular. A mesura que ha anat frenant la pluja, han obert al trànsit els passos inferiors de la ciutat.

 

A causa de la gota freda, l’estació de metro d’Alameda de València va a permanèixer tancada fins a nou avis. D’altra banda, s’ha restablit la circulació entre les línies 1 i 2. No obstant això, s’hi ha interromput el trànsit entre Torrent i Picassent. Les circulacions de les línies c2, c3, c4 i c5 continuen tallades.

 

 

A hores d’ara, continuen tallades 22 carreteres per inundacions en el territori valencià. 

D’altra banda, s’ha obert a les 19.00 hores circulació els passos inferiors de Primat Reig, Petxina, Germanies i Pérez Galdós a conseqüencia de l’oratge. No obstant això, encara continuen tallades per inundació algunes carreteres.

 

En Picassent ja han caigut més de 200 l/m² i la força de l’aigua és tan gran que arrosega els cotxes. Benifaió i Almussafes han sigut els municipis on més ha plogut. En estes localitats valencianes s’han acumulat 417 l/m² hui amb 155 l/m² registrats en només 1 hora.

Es tanquen al trànsit els túnels de la ciutat de València per precaució meteorològica.

 

La Policia Local de València ha tallat el trànsit en el pas inferior de l’avinguda Germans Machado a Joan XXIII, per acumulació d’aigua en el paviment.

 

A causa de les inclemències metereològiques, les circulacions de la línes C2 del tren de rodalia només arribarà fins a Silla i tornarà a l’estació de València Nord.

El temporal de pluges ha causat diferents talls en la línia de Metrovalencia en els últims minuts. S’ha vist interrompuda la circulació de la línia 1 entre Picassent i l’Alcúdia; entre Picassent i Alginet; i entre Alginet i Font Almaguer.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia ha establit este migdia de dijous alerta roja en el litoral sud de la província de València a causa de les precipitacions acumulades d¡uns 220 litres per metre quadrat, una alerta que està programa, com a mínim, fins a les 17.00 hores de la vesprada.

 

 

A demés, ha declarat alerta taronja per pluges que poden acumular fins a 60 litres per metre quadrat en la mateixa zona des de les 17.00 hores fins a les 20.00 hores de la vesprada. Quant a la província de Castelló, l’Agència ha declarat en alerta taronja el litoral sud, i en la d’Alacant, també s’ha declarat la taronja en el litoral nord.

 

Una de les zones més afectades per este fort temporal de pluges està sent la comarca de la Ribera, en la que han hagut de tancar diferents escoles d’algunes de les seues localitats i, a demés, han hagut de rescatar a diferents veïns atrapats en les seues cases. Fins i tot s’ha hagut d’evacuar part d’un càmping de Sueca i un centre d’usuaris amb diversitat funcional en l’Alcúdia.

 

 

Diferents carreteres tallades en el territori valencià

Al llarg d’este dijous ja són un total de 26 les carreteres que s’han tallat en tot el territori valencià a conseqüència de l’episodi de pluges que s’està vivint, ha informat la Generalitat Valenciana a través de Twitter. A continuació pots consultar quines són:

 

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.