Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

 

Actualització 05/11/2020 a les 15.21 hores. La llista de localitats valencianes que està tancant les escoles i suspenen les seues classes augmenta amb el pas de les hores. A continuació els municipis que han cancel·lat les classes.

  • Albalat de la Ribera
  • Alberic
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Benimodo
  • Carcaixent
  • Carlet
  • Castelló
  • Catadau
  • Cullera
  • Fortaleny
  • Guadassuar
  • L’Alcúdia
  • La Pobla Llarga
  • Llaurí
  • Riola
  • Senyera
  • Sollana
  • Sueca

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.25 hores. Més de 1.900 alumnes s’han vist afectats per la suspensió de classes decidida per alguns ajuntaments a causa del temporal de pluja que assota el territori valencià.

 

Fins al moment, i amb dades recaptades per la Conselleria d’Educació fins a les 12.00 hores, els consistoris de les localitats valencianes d’Almussafes i Sueca han decretat la paralització de l’activitat lectiva. En Almussafes l’Ajuntament ha ordenat el tancament dels set centres que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i que escolaritzen a 1.580 alumnes.

 

Per part seua, a Sueca s’han cancel·lat les classes en el CEIP Carrasquer, amb 348 estudiants. Des de la Conselleria d’Educació es recomana a la ciutadania que, per a major seguretat, s’informe a través dels seus ajuntaments, ja que hi ha la possibilitat que al llarg de la jornada es decidisquen noves suspensions.

 

Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’emergència en la comarca de la Ribera Baixa i la localitat de Benifaió, en la Ribera Alta (València), per l’acumulació d’aigua després de les fortes pluges que estan caient des d’este dimecres.

 

Segons ha indicat el 112 en el seu compte de Twitter, ara mateixa hi ha algunes zones negades en la localitat de Favara, mentres que en Almussafes i Llaurí han hagut de tancar centres educatius per acumulació d’aigua i suspendre les classes.

 

 

A demés, s’han mobilitzat una màquina, un camió cisterna i cinc treballadors en Cullera per a retirar unes pedres que han caigut sobre el carrer de València. I també s’ha activat un dispositiu per a retirar fang i pedres. Mentres, en Sueca s’han suspés les classes en el CEIP Carrasquer.

 

En este últim municipi, la pluja ha negat diverses zones del Mareny de Barraquetes. Segons han explicat a Europa Press des de l’Ajuntament, l’aiguat d’esta nit de dimecres ha deixat algunes zones en situació «complicada» després que es desbordara la séquia.

 

Carreteres tallades

Ara mateix hi ha tres carreteres tallades: la CV-42 entre Benifaió i el polígon industrial Cotes; la CV-502 entre el quilòmetre 3 i 4,3 (terme de Sueca) i el pas inferior de Benifaió de la CV-520. La circulació està també afectada per inundacions en altres carreteres a Sueca i Cullera.

 

 

La Ribera Alta també s’està veient afectada per les pluges. En la seua capital, Alzira, hi ha dos camins tancats (Arena i Pescadors) tot i  que l’Ajuntament diu que hi ha «normalitat» en el nucli urbà. El paratge de la Murta s’ha tancat també.

Últimes notícies

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.