Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

 

Actualització 05/11/2020 a les 15.21 hores. La llista de localitats valencianes que està tancant les escoles i suspenen les seues classes augmenta amb el pas de les hores. A continuació els municipis que han cancel·lat les classes.

  • Albalat de la Ribera
  • Alberic
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Benimodo
  • Carcaixent
  • Carlet
  • Castelló
  • Catadau
  • Cullera
  • Fortaleny
  • Guadassuar
  • L’Alcúdia
  • La Pobla Llarga
  • Llaurí
  • Riola
  • Senyera
  • Sollana
  • Sueca

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.25 hores. Més de 1.900 alumnes s’han vist afectats per la suspensió de classes decidida per alguns ajuntaments a causa del temporal de pluja que assota el territori valencià.

 

Fins al moment, i amb dades recaptades per la Conselleria d’Educació fins a les 12.00 hores, els consistoris de les localitats valencianes d’Almussafes i Sueca han decretat la paralització de l’activitat lectiva. En Almussafes l’Ajuntament ha ordenat el tancament dels set centres que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i que escolaritzen a 1.580 alumnes.

 

Per part seua, a Sueca s’han cancel·lat les classes en el CEIP Carrasquer, amb 348 estudiants. Des de la Conselleria d’Educació es recomana a la ciutadania que, per a major seguretat, s’informe a través dels seus ajuntaments, ja que hi ha la possibilitat que al llarg de la jornada es decidisquen noves suspensions.

 

Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’emergència en la comarca de la Ribera Baixa i la localitat de Benifaió, en la Ribera Alta (València), per l’acumulació d’aigua després de les fortes pluges que estan caient des d’este dimecres.

 

Segons ha indicat el 112 en el seu compte de Twitter, ara mateixa hi ha algunes zones negades en la localitat de Favara, mentres que en Almussafes i Llaurí han hagut de tancar centres educatius per acumulació d’aigua i suspendre les classes.

 

 

A demés, s’han mobilitzat una màquina, un camió cisterna i cinc treballadors en Cullera per a retirar unes pedres que han caigut sobre el carrer de València. I també s’ha activat un dispositiu per a retirar fang i pedres. Mentres, en Sueca s’han suspés les classes en el CEIP Carrasquer.

 

En este últim municipi, la pluja ha negat diverses zones del Mareny de Barraquetes. Segons han explicat a Europa Press des de l’Ajuntament, l’aiguat d’esta nit de dimecres ha deixat algunes zones en situació «complicada» després que es desbordara la séquia.

 

Carreteres tallades

Ara mateix hi ha tres carreteres tallades: la CV-42 entre Benifaió i el polígon industrial Cotes; la CV-502 entre el quilòmetre 3 i 4,3 (terme de Sueca) i el pas inferior de Benifaió de la CV-520. La circulació està també afectada per inundacions en altres carreteres a Sueca i Cullera.

 

 

La Ribera Alta també s’està veient afectada per les pluges. En la seua capital, Alzira, hi ha dos camins tancats (Arena i Pescadors) tot i  que l’Ajuntament diu que hi ha «normalitat» en el nucli urbà. El paratge de la Murta s’ha tancat també.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.