Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

 

Actualització 05/11/2020 a les 15.21 hores. La llista de localitats valencianes que està tancant les escoles i suspenen les seues classes augmenta amb el pas de les hores. A continuació els municipis que han cancel·lat les classes.

  • Albalat de la Ribera
  • Alberic
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Benimodo
  • Carcaixent
  • Carlet
  • Castelló
  • Catadau
  • Cullera
  • Fortaleny
  • Guadassuar
  • L’Alcúdia
  • La Pobla Llarga
  • Llaurí
  • Riola
  • Senyera
  • Sollana
  • Sueca

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.25 hores. Més de 1.900 alumnes s’han vist afectats per la suspensió de classes decidida per alguns ajuntaments a causa del temporal de pluja que assota el territori valencià.

 

Fins al moment, i amb dades recaptades per la Conselleria d’Educació fins a les 12.00 hores, els consistoris de les localitats valencianes d’Almussafes i Sueca han decretat la paralització de l’activitat lectiva. En Almussafes l’Ajuntament ha ordenat el tancament dels set centres que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i que escolaritzen a 1.580 alumnes.

 

Per part seua, a Sueca s’han cancel·lat les classes en el CEIP Carrasquer, amb 348 estudiants. Des de la Conselleria d’Educació es recomana a la ciutadania que, per a major seguretat, s’informe a través dels seus ajuntaments, ja que hi ha la possibilitat que al llarg de la jornada es decidisquen noves suspensions.

 

Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’emergència en la comarca de la Ribera Baixa i la localitat de Benifaió, en la Ribera Alta (València), per l’acumulació d’aigua després de les fortes pluges que estan caient des d’este dimecres.

 

Segons ha indicat el 112 en el seu compte de Twitter, ara mateixa hi ha algunes zones negades en la localitat de Favara, mentres que en Almussafes i Llaurí han hagut de tancar centres educatius per acumulació d’aigua i suspendre les classes.

 

 

A demés, s’han mobilitzat una màquina, un camió cisterna i cinc treballadors en Cullera per a retirar unes pedres que han caigut sobre el carrer de València. I també s’ha activat un dispositiu per a retirar fang i pedres. Mentres, en Sueca s’han suspés les classes en el CEIP Carrasquer.

 

En este últim municipi, la pluja ha negat diverses zones del Mareny de Barraquetes. Segons han explicat a Europa Press des de l’Ajuntament, l’aiguat d’esta nit de dimecres ha deixat algunes zones en situació «complicada» després que es desbordara la séquia.

 

Carreteres tallades

Ara mateix hi ha tres carreteres tallades: la CV-42 entre Benifaió i el polígon industrial Cotes; la CV-502 entre el quilòmetre 3 i 4,3 (terme de Sueca) i el pas inferior de Benifaió de la CV-520. La circulació està també afectada per inundacions en altres carreteres a Sueca i Cullera.

 

 

La Ribera Alta també s’està veient afectada per les pluges. En la seua capital, Alzira, hi ha dos camins tancats (Arena i Pescadors) tot i  que l’Ajuntament diu que hi ha «normalitat» en el nucli urbà. El paratge de la Murta s’ha tancat també.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.