Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

 

Actualització 05/11/2020 a les 15.21 hores. La llista de localitats valencianes que està tancant les escoles i suspenen les seues classes augmenta amb el pas de les hores. A continuació els municipis que han cancel·lat les classes.

  • Albalat de la Ribera
  • Alberic
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Benimodo
  • Carcaixent
  • Carlet
  • Castelló
  • Catadau
  • Cullera
  • Fortaleny
  • Guadassuar
  • L’Alcúdia
  • La Pobla Llarga
  • Llaurí
  • Riola
  • Senyera
  • Sollana
  • Sueca

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.25 hores. Més de 1.900 alumnes s’han vist afectats per la suspensió de classes decidida per alguns ajuntaments a causa del temporal de pluja que assota el territori valencià.

 

Fins al moment, i amb dades recaptades per la Conselleria d’Educació fins a les 12.00 hores, els consistoris de les localitats valencianes d’Almussafes i Sueca han decretat la paralització de l’activitat lectiva. En Almussafes l’Ajuntament ha ordenat el tancament dels set centres que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i que escolaritzen a 1.580 alumnes.

 

Per part seua, a Sueca s’han cancel·lat les classes en el CEIP Carrasquer, amb 348 estudiants. Des de la Conselleria d’Educació es recomana a la ciutadania que, per a major seguretat, s’informe a través dels seus ajuntaments, ja que hi ha la possibilitat que al llarg de la jornada es decidisquen noves suspensions.

 

Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’emergència en la comarca de la Ribera Baixa i la localitat de Benifaió, en la Ribera Alta (València), per l’acumulació d’aigua després de les fortes pluges que estan caient des d’este dimecres.

 

Segons ha indicat el 112 en el seu compte de Twitter, ara mateixa hi ha algunes zones negades en la localitat de Favara, mentres que en Almussafes i Llaurí han hagut de tancar centres educatius per acumulació d’aigua i suspendre les classes.

 

 

A demés, s’han mobilitzat una màquina, un camió cisterna i cinc treballadors en Cullera per a retirar unes pedres que han caigut sobre el carrer de València. I també s’ha activat un dispositiu per a retirar fang i pedres. Mentres, en Sueca s’han suspés les classes en el CEIP Carrasquer.

 

En este últim municipi, la pluja ha negat diverses zones del Mareny de Barraquetes. Segons han explicat a Europa Press des de l’Ajuntament, l’aiguat d’esta nit de dimecres ha deixat algunes zones en situació «complicada» després que es desbordara la séquia.

 

Carreteres tallades

Ara mateix hi ha tres carreteres tallades: la CV-42 entre Benifaió i el polígon industrial Cotes; la CV-502 entre el quilòmetre 3 i 4,3 (terme de Sueca) i el pas inferior de Benifaió de la CV-520. La circulació està també afectada per inundacions en altres carreteres a Sueca i Cullera.

 

 

La Ribera Alta també s’està veient afectada per les pluges. En la seua capital, Alzira, hi ha dos camins tancats (Arena i Pescadors) tot i  que l’Ajuntament diu que hi ha «normalitat» en el nucli urbà. El paratge de la Murta s’ha tancat també.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.