Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

 

Actualització 05/11/2020 a les 15.21 hores. La llista de localitats valencianes que està tancant les escoles i suspenen les seues classes augmenta amb el pas de les hores. A continuació els municipis que han cancel·lat les classes.

  • Albalat de la Ribera
  • Alberic
  • Algemesí
  • Alginet
  • Almussafes
  • Alzira
  • Benicull de Xúquer
  • Benifaió
  • Benimodo
  • Carcaixent
  • Carlet
  • Castelló
  • Catadau
  • Cullera
  • Fortaleny
  • Guadassuar
  • L’Alcúdia
  • La Pobla Llarga
  • Llaurí
  • Riola
  • Senyera
  • Sollana
  • Sueca

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.25 hores. Més de 1.900 alumnes s’han vist afectats per la suspensió de classes decidida per alguns ajuntaments a causa del temporal de pluja que assota el territori valencià.

 

Fins al moment, i amb dades recaptades per la Conselleria d’Educació fins a les 12.00 hores, els consistoris de les localitats valencianes d’Almussafes i Sueca han decretat la paralització de l’activitat lectiva. En Almussafes l’Ajuntament ha ordenat el tancament dels set centres que impartixen Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i que escolaritzen a 1.580 alumnes.

 

Per part seua, a Sueca s’han cancel·lat les classes en el CEIP Carrasquer, amb 348 estudiants. Des de la Conselleria d’Educació es recomana a la ciutadania que, per a major seguretat, s’informe a través dels seus ajuntaments, ja que hi ha la possibilitat que al llarg de la jornada es decidisquen noves suspensions.

 

Suspenen les classes en algunes localitats de la Ribera a causa de les pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’emergència en la comarca de la Ribera Baixa i la localitat de Benifaió, en la Ribera Alta (València), per l’acumulació d’aigua després de les fortes pluges que estan caient des d’este dimecres.

 

Segons ha indicat el 112 en el seu compte de Twitter, ara mateixa hi ha algunes zones negades en la localitat de Favara, mentres que en Almussafes i Llaurí han hagut de tancar centres educatius per acumulació d’aigua i suspendre les classes.

 

 

A demés, s’han mobilitzat una màquina, un camió cisterna i cinc treballadors en Cullera per a retirar unes pedres que han caigut sobre el carrer de València. I també s’ha activat un dispositiu per a retirar fang i pedres. Mentres, en Sueca s’han suspés les classes en el CEIP Carrasquer.

 

En este últim municipi, la pluja ha negat diverses zones del Mareny de Barraquetes. Segons han explicat a Europa Press des de l’Ajuntament, l’aiguat d’esta nit de dimecres ha deixat algunes zones en situació «complicada» després que es desbordara la séquia.

 

Carreteres tallades

Ara mateix hi ha tres carreteres tallades: la CV-42 entre Benifaió i el polígon industrial Cotes; la CV-502 entre el quilòmetre 3 i 4,3 (terme de Sueca) i el pas inferior de Benifaió de la CV-520. La circulació està també afectada per inundacions en altres carreteres a Sueca i Cullera.

 

 

La Ribera Alta també s’està veient afectada per les pluges. En la seua capital, Alzira, hi ha dos camins tancats (Arena i Pescadors) tot i  que l’Ajuntament diu que hi ha «normalitat» en el nucli urbà. El paratge de la Murta s’ha tancat també.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.