Esta vesprada arriba el temporal de pluges torrencials que durarà fins a dimarts de nit

Les pluges poden anar acompanyades de tempesta i graníssol | Alfons Puertas

 

Esta setmana acaba l’agost, però també ho farà l’estiu i començarà la tardor un mes abans. Els models meteorològics parlen clar: un embossament d’aire gelat travessarà el sud de la península i es col·locarà entre la València i les Illes Balears, canviant completament el temps en este sector.

 

Adéu platja, ulleres de sol i basca, anunciem que entre dilluns de vesprada i el dimecres el cel estarà molt ennuvolat i plourà intensament i persistentment en totes les comarques. Esta nova tongada d’arruixons deixarà molta aigua en València i Alacant, però serà més intermitent en Castelló, a on les acumulacions també seran importants. Podran caure, en general, més de 100 l/m2 els pròxims dos dies, però serà en el sud de la província València a on en principi el temporal donarà més problemes.

 

La xicoteta borrasca alterarà molt la mar perquè injectarà prou de vent marítim cap a la costa i a les muntanyes valencianes i alacantines. Pareix que el temporal perdrà força i extensió la nit de dimarts a dimecres, s’obririen clarianes durant el matí i les tempestes es traslladaran cap a les Balears i Catalunya.

 

Mapa de la previsió per aquest dilluns tarda i tot dimarts

Mapa de la previsió per este dilluns de vesprada i tot el dimarts | AEMET

 

Risc de pluges abundants i inundacions fins a dimecres

Aemet advertix amb diferents avisos de la gravetat d’este temporal de pluja. Activa per a dilluns de vesprada alertes de tempestes i pluges fortes en València i Castelló. Dimarts s’afegiran les comarques d’Alacant. Preveu més de 80 litres en 12 hores i arruixons de 40 litres en una hora. Com va passar la setmana passada, en la zona de la Marina Alta, la Safor i la Ribera es podrien registrar vora els 150 litres fins al dimecres.

 

 

Sensació de fred el dimarts i les temperatures es recuperen a partir de dimecres

L’ambient diürn baixarà molt respecte a les temperatures del cap de setmana, en alguns punts de València cauran fins a 8ºC. Generalment dilluns i dimarts no s’arribaran als 30ºC i en algunes poblacions del centre i litoral de valencià baixaran dels 25ºC el dimarts. La sensació de fresca s’acusarà per la presència del vent de llevant i gregal.

 

Dimecres recuperarem un poc la bonança meteorològica i les màximes tornaran als valors normals de finals d’agost. Això sí, pareix que la inestabilitat no se n’anirà del tot de vesprada el que quedarà de setmana. Arribaríem al cap de setmana amb una calor moderada, prou frenada, i arruixons puntuals en els massissos de la Serralada Ibèrica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.

L’Elx recorda la seua última derrota a Vallecas amb un gol en el descompte

L'Elx arriba a la seua visita a Vallecas amb el precedent de la temporada 2022-23, quan va perdre davant el Raig amb un gol en l'últim minut de l'afegit després d'haver-se avançat en el marcador.

Etta Eyong trenca la seua sequera golejadora amb Camerun més de tres mesos després

El davanter del Llevant Etta Eyong va marcar davant la Xina en la FIFA Sèries 2026 i va posar fi a més de tres mesos sense veure porta, una ratxa que arrossegava amb la seua selecció i amb el seu club.

Corberán busca davant el Celta igualar la seua millor ratxa de victòries a Mestalla

Carlos Corberán pot igualar davant el Celta de Vigo la seua millor ratxa de tres victòries seguides a Mestalla, després dels últims triomfs del València enfront d'Osasuna i Alabés.