Esta vesprada arriba el temporal de pluges torrencials que durarà fins a dimarts de nit

Les pluges poden anar acompanyades de tempesta i graníssol | Alfons Puertas

 

Esta setmana acaba l’agost, però també ho farà l’estiu i començarà la tardor un mes abans. Els models meteorològics parlen clar: un embossament d’aire gelat travessarà el sud de la península i es col·locarà entre la València i les Illes Balears, canviant completament el temps en este sector.

 

Adéu platja, ulleres de sol i basca, anunciem que entre dilluns de vesprada i el dimecres el cel estarà molt ennuvolat i plourà intensament i persistentment en totes les comarques. Esta nova tongada d’arruixons deixarà molta aigua en València i Alacant, però serà més intermitent en Castelló, a on les acumulacions també seran importants. Podran caure, en general, més de 100 l/m2 els pròxims dos dies, però serà en el sud de la província València a on en principi el temporal donarà més problemes.

 

La xicoteta borrasca alterarà molt la mar perquè injectarà prou de vent marítim cap a la costa i a les muntanyes valencianes i alacantines. Pareix que el temporal perdrà força i extensió la nit de dimarts a dimecres, s’obririen clarianes durant el matí i les tempestes es traslladaran cap a les Balears i Catalunya.

 

Mapa de la previsió per aquest dilluns tarda i tot dimarts

Mapa de la previsió per este dilluns de vesprada i tot el dimarts | AEMET

 

Risc de pluges abundants i inundacions fins a dimecres

Aemet advertix amb diferents avisos de la gravetat d’este temporal de pluja. Activa per a dilluns de vesprada alertes de tempestes i pluges fortes en València i Castelló. Dimarts s’afegiran les comarques d’Alacant. Preveu més de 80 litres en 12 hores i arruixons de 40 litres en una hora. Com va passar la setmana passada, en la zona de la Marina Alta, la Safor i la Ribera es podrien registrar vora els 150 litres fins al dimecres.

 

 

Sensació de fred el dimarts i les temperatures es recuperen a partir de dimecres

L’ambient diürn baixarà molt respecte a les temperatures del cap de setmana, en alguns punts de València cauran fins a 8ºC. Generalment dilluns i dimarts no s’arribaran als 30ºC i en algunes poblacions del centre i litoral de valencià baixaran dels 25ºC el dimarts. La sensació de fresca s’acusarà per la presència del vent de llevant i gregal.

 

Dimecres recuperarem un poc la bonança meteorològica i les màximes tornaran als valors normals de finals d’agost. Això sí, pareix que la inestabilitat no se n’anirà del tot de vesprada el que quedarà de setmana. Arribaríem al cap de setmana amb una calor moderada, prou frenada, i arruixons puntuals en els massissos de la Serralada Ibèrica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.