Esta vesprada arriba el temporal de pluges torrencials que durarà fins a dimarts de nit

Les pluges poden anar acompanyades de tempesta i graníssol | Alfons Puertas

 

Esta setmana acaba l’agost, però també ho farà l’estiu i començarà la tardor un mes abans. Els models meteorològics parlen clar: un embossament d’aire gelat travessarà el sud de la península i es col·locarà entre la València i les Illes Balears, canviant completament el temps en este sector.

 

Adéu platja, ulleres de sol i basca, anunciem que entre dilluns de vesprada i el dimecres el cel estarà molt ennuvolat i plourà intensament i persistentment en totes les comarques. Esta nova tongada d’arruixons deixarà molta aigua en València i Alacant, però serà més intermitent en Castelló, a on les acumulacions també seran importants. Podran caure, en general, més de 100 l/m2 els pròxims dos dies, però serà en el sud de la província València a on en principi el temporal donarà més problemes.

 

La xicoteta borrasca alterarà molt la mar perquè injectarà prou de vent marítim cap a la costa i a les muntanyes valencianes i alacantines. Pareix que el temporal perdrà força i extensió la nit de dimarts a dimecres, s’obririen clarianes durant el matí i les tempestes es traslladaran cap a les Balears i Catalunya.

 

Mapa de la previsió per aquest dilluns tarda i tot dimarts

Mapa de la previsió per este dilluns de vesprada i tot el dimarts | AEMET

 

Risc de pluges abundants i inundacions fins a dimecres

Aemet advertix amb diferents avisos de la gravetat d’este temporal de pluja. Activa per a dilluns de vesprada alertes de tempestes i pluges fortes en València i Castelló. Dimarts s’afegiran les comarques d’Alacant. Preveu més de 80 litres en 12 hores i arruixons de 40 litres en una hora. Com va passar la setmana passada, en la zona de la Marina Alta, la Safor i la Ribera es podrien registrar vora els 150 litres fins al dimecres.

 

 

Sensació de fred el dimarts i les temperatures es recuperen a partir de dimecres

L’ambient diürn baixarà molt respecte a les temperatures del cap de setmana, en alguns punts de València cauran fins a 8ºC. Generalment dilluns i dimarts no s’arribaran als 30ºC i en algunes poblacions del centre i litoral de valencià baixaran dels 25ºC el dimarts. La sensació de fresca s’acusarà per la presència del vent de llevant i gregal.

 

Dimecres recuperarem un poc la bonança meteorològica i les màximes tornaran als valors normals de finals d’agost. Això sí, pareix que la inestabilitat no se n’anirà del tot de vesprada el que quedarà de setmana. Arribaríem al cap de setmana amb una calor moderada, prou frenada, i arruixons puntuals en els massissos de la Serralada Ibèrica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.