15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Esta vesprada arriba el temporal de pluges torrencials que durarà fins a dimarts de nit

Les pluges poden anar acompanyades de tempesta i graníssol | Alfons Puertas

 

Esta setmana acaba l’agost, però també ho farà l’estiu i començarà la tardor un mes abans. Els models meteorològics parlen clar: un embossament d’aire gelat travessarà el sud de la península i es col·locarà entre la València i les Illes Balears, canviant completament el temps en este sector.

 

Adéu platja, ulleres de sol i basca, anunciem que entre dilluns de vesprada i el dimecres el cel estarà molt ennuvolat i plourà intensament i persistentment en totes les comarques. Esta nova tongada d’arruixons deixarà molta aigua en València i Alacant, però serà més intermitent en Castelló, a on les acumulacions també seran importants. Podran caure, en general, més de 100 l/m2 els pròxims dos dies, però serà en el sud de la província València a on en principi el temporal donarà més problemes.

 

La xicoteta borrasca alterarà molt la mar perquè injectarà prou de vent marítim cap a la costa i a les muntanyes valencianes i alacantines. Pareix que el temporal perdrà força i extensió la nit de dimarts a dimecres, s’obririen clarianes durant el matí i les tempestes es traslladaran cap a les Balears i Catalunya.

 

Mapa de la previsió per aquest dilluns tarda i tot dimarts

Mapa de la previsió per este dilluns de vesprada i tot el dimarts | AEMET

 

Risc de pluges abundants i inundacions fins a dimecres

Aemet advertix amb diferents avisos de la gravetat d’este temporal de pluja. Activa per a dilluns de vesprada alertes de tempestes i pluges fortes en València i Castelló. Dimarts s’afegiran les comarques d’Alacant. Preveu més de 80 litres en 12 hores i arruixons de 40 litres en una hora. Com va passar la setmana passada, en la zona de la Marina Alta, la Safor i la Ribera es podrien registrar vora els 150 litres fins al dimecres.

 

 

Sensació de fred el dimarts i les temperatures es recuperen a partir de dimecres

L’ambient diürn baixarà molt respecte a les temperatures del cap de setmana, en alguns punts de València cauran fins a 8ºC. Generalment dilluns i dimarts no s’arribaran als 30ºC i en algunes poblacions del centre i litoral de valencià baixaran dels 25ºC el dimarts. La sensació de fresca s’acusarà per la presència del vent de llevant i gregal.

 

Dimecres recuperarem un poc la bonança meteorològica i les màximes tornaran als valors normals de finals d’agost. Això sí, pareix que la inestabilitat no se n’anirà del tot de vesprada el que quedarà de setmana. Arribaríem al cap de setmana amb una calor moderada, prou frenada, i arruixons puntuals en els massissos de la Serralada Ibèrica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.