Esta vesprada arriba el temporal de pluges torrencials que durarà fins a dimarts de nit

Les pluges poden anar acompanyades de tempesta i graníssol | Alfons Puertas

 

Esta setmana acaba l’agost, però també ho farà l’estiu i començarà la tardor un mes abans. Els models meteorològics parlen clar: un embossament d’aire gelat travessarà el sud de la península i es col·locarà entre la València i les Illes Balears, canviant completament el temps en este sector.

 

Adéu platja, ulleres de sol i basca, anunciem que entre dilluns de vesprada i el dimecres el cel estarà molt ennuvolat i plourà intensament i persistentment en totes les comarques. Esta nova tongada d’arruixons deixarà molta aigua en València i Alacant, però serà més intermitent en Castelló, a on les acumulacions també seran importants. Podran caure, en general, més de 100 l/m2 els pròxims dos dies, però serà en el sud de la província València a on en principi el temporal donarà més problemes.

 

La xicoteta borrasca alterarà molt la mar perquè injectarà prou de vent marítim cap a la costa i a les muntanyes valencianes i alacantines. Pareix que el temporal perdrà força i extensió la nit de dimarts a dimecres, s’obririen clarianes durant el matí i les tempestes es traslladaran cap a les Balears i Catalunya.

 

Mapa de la previsió per aquest dilluns tarda i tot dimarts

Mapa de la previsió per este dilluns de vesprada i tot el dimarts | AEMET

 

Risc de pluges abundants i inundacions fins a dimecres

Aemet advertix amb diferents avisos de la gravetat d’este temporal de pluja. Activa per a dilluns de vesprada alertes de tempestes i pluges fortes en València i Castelló. Dimarts s’afegiran les comarques d’Alacant. Preveu més de 80 litres en 12 hores i arruixons de 40 litres en una hora. Com va passar la setmana passada, en la zona de la Marina Alta, la Safor i la Ribera es podrien registrar vora els 150 litres fins al dimecres.

 

 

Sensació de fred el dimarts i les temperatures es recuperen a partir de dimecres

L’ambient diürn baixarà molt respecte a les temperatures del cap de setmana, en alguns punts de València cauran fins a 8ºC. Generalment dilluns i dimarts no s’arribaran als 30ºC i en algunes poblacions del centre i litoral de valencià baixaran dels 25ºC el dimarts. La sensació de fresca s’acusarà per la presència del vent de llevant i gregal.

 

Dimecres recuperarem un poc la bonança meteorològica i les màximes tornaran als valors normals de finals d’agost. Això sí, pareix que la inestabilitat no se n’anirà del tot de vesprada el que quedarà de setmana. Arribaríem al cap de setmana amb una calor moderada, prou frenada, i arruixons puntuals en els massissos de la Serralada Ibèrica.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig