El temporal inèdit d’Alacant causa 6 evacuacions en la Marina i inundacions per tota la província

Inundaciones en Alicante

Inundacions en Alacant  ahir de nit| Twitter

 

Rècord històric de pluges d’estiu en Alacant la matinada d’este dimecres. En alguns llocs, els registres han superat els 200 litres, cosa que ha provocat moltes inundacions. A més, l’estat de la mar ha obligat a tancar moltes platges, que hui lluïxen la bandera roja o groga en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

Però és en la província d’Alacant a on s’han notat especialment les precipitacions. Els Bombers han atés fins a 25 actuacions des de les 00.00 de la nit, destacant especialment l’evacuació de 6 persones que estaven atrapades en les seues cases, dos en la localitat dels Poblets i quatre en el Verger, en la comarca de la Marina Alta. En el primer cas, per inundació de la vivenda i, en el segon, per por del despreniment d’un fals sostre, segons avança ‘Información’.

 

 

 

És precisament esta comarca a on s’han detectat pluges esta matinada en Dénia de 21,2 l/m2 en 10 minuts, cosa que implicaria 127,2 l/m2 en una hora, una intensitat considerada torrencial. Quant a la part més al sud, en les comarques del Vinalopó i el Segura, s’han localitzat inundacions en el polígon industrial de Torrellano o en moltes vies, tal com es pot vore en les espectaculars imàtgens.

 

 

 

 

 

Màximes registrades causen inundacions en Alacant

Segons informa l’Agencia Estatal de Meteorologia, des de 1859 que no es registrava una precipitació acumulada superior als 86,8 l/m2 en un sol dia en Alacant. De fet, l’antic rècord de precipitació en un dia d’estiu (juny, juliol i agost), era de 82.4 l/m2 en 1945. Només cal vore les fotogragies d’este matí que han arribat des d’Alacant.

 

 

 

 

Continua l’alerta per pluja

Quant a la resta del territori valencià, es registrarà este dimecres un descens de les temperatures mínimes, especialment en la província Alacant, mentres que les màximes es mantindran sense canvis o en ascens en el les comarques de Castelló, segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que preveu arruixons i tempestes localment fortes i persistents per a esta vesprada.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.