Torna l’hivern després d’uns dies primaverals fora de lloc

Imatge d'una gent amb fred en una ciutat

La situació retorna a la normalitat amb l’arribada d’aire fred i també d’un oratge hivernal | pixabay

Les temperatures han tocat sostre este diumenge amb moltes màximes superant els 20º amb facilitat i un ambient primaveral totalment atípic per a l’època. Una jornada que també ha anat acompanyada per un cel ben solejat, justament el dia de la Candelera, anunciant d’eixa manera la continuïtat del fred hivernal que retornarà a partir de mitjans de setmana.

 

Dilluns encara càlid

Estes temperatures tan elevades i fora d’època encara es mantindran este dilluns. Ara bé, serà la última jornada on es donaran estes temperatures anormals per un mes de febrer, posant punt final a este episodi de calor hivernal.

 

Els termòmetres tornaran a tocar sostre amb moltes màximes entre els 18º i 23º, però tornarà a superar-se esta xifra en zones costaneres on es rondaran els 25º en algunes ocasions. La nit tornarà a ser poc freda amb entre 8º i 13º en la costa i prelitoral, puntualment fins i tot més altes, mentres que en la resta es mouran entre els 4º i 8º.

 

Més sol

Quant a l’estat del cel, el dia anirà acompanyat de l’ambient solejat. Pocs núvols es voran este dilluns, tan sols alguns matiners en forma de boires en les valls i fondalades de l’interior.

 

Mapa de símbols per a este dilluns

Torna l’hivern

A partir de dimarts començarà a canviar la situació tèrmica atípica per a l’època de l’any. Els termòmetres començaran a baixar amb l’arribada d’un front que ens durà temperatures més fredes en l’interior del nord del territori, mentre que puntualment, en la costa i resta de les comarques es mantindran similars o una miqueta més altes.

 

El descens tèrmic serà considerable entre el dimecres i el dijous. De fet, fins i tot es podrien donar valor per baix de la mitjana. En este sentit, gran contrast tèrmic amb pocs dies. Caldrà abrigar-se molt després d’unes jornades on l’abric s’ha quedat en casa. Per ara, esta situació de temperatures baixes es mantindrà fins a finals de setmana.

 

I l’oratge?

Quant al pronòstic del temps, la setmana començarà de la mateixa manera que acaba, amb tranquil·litat meteorològica. Els cels solejat seran els protagonistes també de cara el dimarts i el dimecres, encara que amb alguns matisos.

 

Amb el pas d’un front, dimarts s’activarà el vent de mestral en el nord del territori. Entre dimecres i dijous es formaran núvols en la costa central i sud, entre València i Alacant, deixant un cel més tapat i la possibilitat d’algunes pluges febles.

 

Divendres hi hauria una pausa en tot el territori, amb un temps més solejat, a pesar de que el cap de setmana, segons el model meteorològic, tornarien els núvols. Altres models seguixen mantenint un oratge de bonança. Queden dies encara, caldrà anar seguint l’evolució dels mapes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.