Torna l’hivern després d’uns dies primaverals fora de lloc

Imatge d'una gent amb fred en una ciutat

La situació retorna a la normalitat amb l’arribada d’aire fred i també d’un oratge hivernal | pixabay

Les temperatures han tocat sostre este diumenge amb moltes màximes superant els 20º amb facilitat i un ambient primaveral totalment atípic per a l’època. Una jornada que també ha anat acompanyada per un cel ben solejat, justament el dia de la Candelera, anunciant d’eixa manera la continuïtat del fred hivernal que retornarà a partir de mitjans de setmana.

 

Dilluns encara càlid

Estes temperatures tan elevades i fora d’època encara es mantindran este dilluns. Ara bé, serà la última jornada on es donaran estes temperatures anormals per un mes de febrer, posant punt final a este episodi de calor hivernal.

 

Els termòmetres tornaran a tocar sostre amb moltes màximes entre els 18º i 23º, però tornarà a superar-se esta xifra en zones costaneres on es rondaran els 25º en algunes ocasions. La nit tornarà a ser poc freda amb entre 8º i 13º en la costa i prelitoral, puntualment fins i tot més altes, mentres que en la resta es mouran entre els 4º i 8º.

 

Més sol

Quant a l’estat del cel, el dia anirà acompanyat de l’ambient solejat. Pocs núvols es voran este dilluns, tan sols alguns matiners en forma de boires en les valls i fondalades de l’interior.

 

Mapa de símbols per a este dilluns

Torna l’hivern

A partir de dimarts començarà a canviar la situació tèrmica atípica per a l’època de l’any. Els termòmetres començaran a baixar amb l’arribada d’un front que ens durà temperatures més fredes en l’interior del nord del territori, mentre que puntualment, en la costa i resta de les comarques es mantindran similars o una miqueta més altes.

 

El descens tèrmic serà considerable entre el dimecres i el dijous. De fet, fins i tot es podrien donar valor per baix de la mitjana. En este sentit, gran contrast tèrmic amb pocs dies. Caldrà abrigar-se molt després d’unes jornades on l’abric s’ha quedat en casa. Per ara, esta situació de temperatures baixes es mantindrà fins a finals de setmana.

 

I l’oratge?

Quant al pronòstic del temps, la setmana començarà de la mateixa manera que acaba, amb tranquil·litat meteorològica. Els cels solejat seran els protagonistes també de cara el dimarts i el dimecres, encara que amb alguns matisos.

 

Amb el pas d’un front, dimarts s’activarà el vent de mestral en el nord del territori. Entre dimecres i dijous es formaran núvols en la costa central i sud, entre València i Alacant, deixant un cel més tapat i la possibilitat d’algunes pluges febles.

 

Divendres hi hauria una pausa en tot el territori, amb un temps més solejat, a pesar de que el cap de setmana, segons el model meteorològic, tornarien els núvols. Altres models seguixen mantenint un oratge de bonança. Queden dies encara, caldrà anar seguint l’evolució dels mapes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.