Torna l’hivern després d’uns dies primaverals fora de lloc

Imatge d'una gent amb fred en una ciutat

La situació retorna a la normalitat amb l’arribada d’aire fred i també d’un oratge hivernal | pixabay

Les temperatures han tocat sostre este diumenge amb moltes màximes superant els 20º amb facilitat i un ambient primaveral totalment atípic per a l’època. Una jornada que també ha anat acompanyada per un cel ben solejat, justament el dia de la Candelera, anunciant d’eixa manera la continuïtat del fred hivernal que retornarà a partir de mitjans de setmana.

 

Dilluns encara càlid

Estes temperatures tan elevades i fora d’època encara es mantindran este dilluns. Ara bé, serà la última jornada on es donaran estes temperatures anormals per un mes de febrer, posant punt final a este episodi de calor hivernal.

 

Els termòmetres tornaran a tocar sostre amb moltes màximes entre els 18º i 23º, però tornarà a superar-se esta xifra en zones costaneres on es rondaran els 25º en algunes ocasions. La nit tornarà a ser poc freda amb entre 8º i 13º en la costa i prelitoral, puntualment fins i tot més altes, mentres que en la resta es mouran entre els 4º i 8º.

 

Més sol

Quant a l’estat del cel, el dia anirà acompanyat de l’ambient solejat. Pocs núvols es voran este dilluns, tan sols alguns matiners en forma de boires en les valls i fondalades de l’interior.

 

Mapa de símbols per a este dilluns

Torna l’hivern

A partir de dimarts començarà a canviar la situació tèrmica atípica per a l’època de l’any. Els termòmetres començaran a baixar amb l’arribada d’un front que ens durà temperatures més fredes en l’interior del nord del territori, mentre que puntualment, en la costa i resta de les comarques es mantindran similars o una miqueta més altes.

 

El descens tèrmic serà considerable entre el dimecres i el dijous. De fet, fins i tot es podrien donar valor per baix de la mitjana. En este sentit, gran contrast tèrmic amb pocs dies. Caldrà abrigar-se molt després d’unes jornades on l’abric s’ha quedat en casa. Per ara, esta situació de temperatures baixes es mantindrà fins a finals de setmana.

 

I l’oratge?

Quant al pronòstic del temps, la setmana començarà de la mateixa manera que acaba, amb tranquil·litat meteorològica. Els cels solejat seran els protagonistes també de cara el dimarts i el dimecres, encara que amb alguns matisos.

 

Amb el pas d’un front, dimarts s’activarà el vent de mestral en el nord del territori. Entre dimecres i dijous es formaran núvols en la costa central i sud, entre València i Alacant, deixant un cel més tapat i la possibilitat d’algunes pluges febles.

 

Divendres hi hauria una pausa en tot el territori, amb un temps més solejat, a pesar de que el cap de setmana, segons el model meteorològic, tornarien els núvols. Altres models seguixen mantenint un oratge de bonança. Queden dies encara, caldrà anar seguint l’evolució dels mapes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.