Torna l’hivern després d’uns dies primaverals fora de lloc

Imatge d'una gent amb fred en una ciutat

La situació retorna a la normalitat amb l’arribada d’aire fred i també d’un oratge hivernal | pixabay

Les temperatures han tocat sostre este diumenge amb moltes màximes superant els 20º amb facilitat i un ambient primaveral totalment atípic per a l’època. Una jornada que també ha anat acompanyada per un cel ben solejat, justament el dia de la Candelera, anunciant d’eixa manera la continuïtat del fred hivernal que retornarà a partir de mitjans de setmana.

 

Dilluns encara càlid

Estes temperatures tan elevades i fora d’època encara es mantindran este dilluns. Ara bé, serà la última jornada on es donaran estes temperatures anormals per un mes de febrer, posant punt final a este episodi de calor hivernal.

 

Els termòmetres tornaran a tocar sostre amb moltes màximes entre els 18º i 23º, però tornarà a superar-se esta xifra en zones costaneres on es rondaran els 25º en algunes ocasions. La nit tornarà a ser poc freda amb entre 8º i 13º en la costa i prelitoral, puntualment fins i tot més altes, mentres que en la resta es mouran entre els 4º i 8º.

 

Més sol

Quant a l’estat del cel, el dia anirà acompanyat de l’ambient solejat. Pocs núvols es voran este dilluns, tan sols alguns matiners en forma de boires en les valls i fondalades de l’interior.

 

Mapa de símbols per a este dilluns

Torna l’hivern

A partir de dimarts començarà a canviar la situació tèrmica atípica per a l’època de l’any. Els termòmetres començaran a baixar amb l’arribada d’un front que ens durà temperatures més fredes en l’interior del nord del territori, mentre que puntualment, en la costa i resta de les comarques es mantindran similars o una miqueta més altes.

 

El descens tèrmic serà considerable entre el dimecres i el dijous. De fet, fins i tot es podrien donar valor per baix de la mitjana. En este sentit, gran contrast tèrmic amb pocs dies. Caldrà abrigar-se molt després d’unes jornades on l’abric s’ha quedat en casa. Per ara, esta situació de temperatures baixes es mantindrà fins a finals de setmana.

 

I l’oratge?

Quant al pronòstic del temps, la setmana començarà de la mateixa manera que acaba, amb tranquil·litat meteorològica. Els cels solejat seran els protagonistes també de cara el dimarts i el dimecres, encara que amb alguns matisos.

 

Amb el pas d’un front, dimarts s’activarà el vent de mestral en el nord del territori. Entre dimecres i dijous es formaran núvols en la costa central i sud, entre València i Alacant, deixant un cel més tapat i la possibilitat d’algunes pluges febles.

 

Divendres hi hauria una pausa en tot el territori, amb un temps més solejat, a pesar de que el cap de setmana, segons el model meteorològic, tornarien els núvols. Altres models seguixen mantenint un oratge de bonança. Queden dies encara, caldrà anar seguint l’evolució dels mapes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.