Torna l’hivern després d’uns dies primaverals fora de lloc

Imatge d'una gent amb fred en una ciutat

La situació retorna a la normalitat amb l’arribada d’aire fred i també d’un oratge hivernal | pixabay

Les temperatures han tocat sostre este diumenge amb moltes màximes superant els 20º amb facilitat i un ambient primaveral totalment atípic per a l’època. Una jornada que també ha anat acompanyada per un cel ben solejat, justament el dia de la Candelera, anunciant d’eixa manera la continuïtat del fred hivernal que retornarà a partir de mitjans de setmana.

 

Dilluns encara càlid

Estes temperatures tan elevades i fora d’època encara es mantindran este dilluns. Ara bé, serà la última jornada on es donaran estes temperatures anormals per un mes de febrer, posant punt final a este episodi de calor hivernal.

 

Els termòmetres tornaran a tocar sostre amb moltes màximes entre els 18º i 23º, però tornarà a superar-se esta xifra en zones costaneres on es rondaran els 25º en algunes ocasions. La nit tornarà a ser poc freda amb entre 8º i 13º en la costa i prelitoral, puntualment fins i tot més altes, mentres que en la resta es mouran entre els 4º i 8º.

 

Més sol

Quant a l’estat del cel, el dia anirà acompanyat de l’ambient solejat. Pocs núvols es voran este dilluns, tan sols alguns matiners en forma de boires en les valls i fondalades de l’interior.

 

Mapa de símbols per a este dilluns

Torna l’hivern

A partir de dimarts començarà a canviar la situació tèrmica atípica per a l’època de l’any. Els termòmetres començaran a baixar amb l’arribada d’un front que ens durà temperatures més fredes en l’interior del nord del territori, mentre que puntualment, en la costa i resta de les comarques es mantindran similars o una miqueta més altes.

 

El descens tèrmic serà considerable entre el dimecres i el dijous. De fet, fins i tot es podrien donar valor per baix de la mitjana. En este sentit, gran contrast tèrmic amb pocs dies. Caldrà abrigar-se molt després d’unes jornades on l’abric s’ha quedat en casa. Per ara, esta situació de temperatures baixes es mantindrà fins a finals de setmana.

 

I l’oratge?

Quant al pronòstic del temps, la setmana començarà de la mateixa manera que acaba, amb tranquil·litat meteorològica. Els cels solejat seran els protagonistes també de cara el dimarts i el dimecres, encara que amb alguns matisos.

 

Amb el pas d’un front, dimarts s’activarà el vent de mestral en el nord del territori. Entre dimecres i dijous es formaran núvols en la costa central i sud, entre València i Alacant, deixant un cel més tapat i la possibilitat d’algunes pluges febles.

 

Divendres hi hauria una pausa en tot el territori, amb un temps més solejat, a pesar de que el cap de setmana, segons el model meteorològic, tornarien els núvols. Altres models seguixen mantenint un oratge de bonança. Queden dies encara, caldrà anar seguint l’evolució dels mapes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.