12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

El temporal més dur de l’hivern arribarà el diumenge, amb un dissabte sense grans canvis

 

Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.

 

Dissabte: més fred i més núvols

Este dissabte serà un dia sense grans canvis, arribaran núvols compactes al matí i esperem un cel bastant ennuvolat durant bona part de la jornada amb màximes molt més curtes. Dia amb amenaces d’algunes possibles pluges de cara al final del dia en l’oest del territori.

 

Les temperatures diürnes es mouran entre els 14ºC del litoral i els 10/12ºC de l’interior en el millor dels casos, sent 5ºC més baixes que les registrades el divendres.

 

 

Diumenge: primers impactes del temporal

Diumenge serà un dia complicat, però a primeres encara no. Els cels ben ennuvolats predominaran durant la matinada amb la possibilitat d’alguns arruixons dèbils.

 

Però ràpidament, ja a partir de les primeres hores del matí, entrarà el vent de llevant i ja parlarem de pluges i nevades destacables per damunt dels 600 metres. La cota de neu inicialment començarà a uns 1.000 metres, però anirà baixant ràpidament fins a uns 300-500 metres en l’interior de València i Castelló i fins a uns 600 en Alacant.

 

Les zones a on més plourà i nevarà el diumenge serà al matí en Castelló i a partir de migdia en el sud de València i nord d’Alacant, especialment en la Marina Baixa i la Safor.

 

Les temperatures seguiran baixant i de manera notable, amb un ambient molt fred al migdia. Per altra banda, el vent ja començarà a reforçar-se amb ratxes fortes en la mitat sud del litoral i també començarà a alterar-se la situació marítima.

 

 

Pròxims dies: Potent vent de llevant

La setmana seguirà amb temporal dur entre dilluns i dimarts. A falta d’anar precisant al llarg de les següents jornades quina serà la zona que rebrà més pluja i en quines cotes serà neu, ja podem assegurar que el temporal de vent i mala mar serà dels més potents dels últims anys. Podrien superar-se els 100 km/h en molts punts costaners i tindre una alteració marítima amb ones d’entre 5 i 6 metres d’altura, o potser més.

 

 

Respecte a les pluges, entre estos dos dies el màxim es traslladarà a València, mentres que a partir d’eixe moment es mourà cap a Catalunya. En el territori valencià es poden acumular grans quantitats de pluja, superant-se els 100 l/m² pràcticament en tot el territori. Els màxims es concentraran cap a la Safor, Marina Baixa, a on poden arribar fins als 150 l/m2 o inclús més.

 

D’altra banda, la cota de neu serà l’altre factor que ens farà estar alerta. Per ara pareix que localment se situarà sobre els 300 metres, però en general anirà cap als 600-800 metres.

 

Es podria acumular un metre de neu per damunt de 1.000 metres, tant en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, com en la serra de Mariola, en Alacant, i a prop de mig metre en altres zones no tan elevades. La situació s’ha de seguir i, a mesura que avancen els dies, podrem anar afinant més el pronòstic.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.