16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El temporal més dur de l’hivern arribarà el diumenge, amb un dissabte sense grans canvis

 

Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.

 

Dissabte: més fred i més núvols

Este dissabte serà un dia sense grans canvis, arribaran núvols compactes al matí i esperem un cel bastant ennuvolat durant bona part de la jornada amb màximes molt més curtes. Dia amb amenaces d’algunes possibles pluges de cara al final del dia en l’oest del territori.

 

Les temperatures diürnes es mouran entre els 14ºC del litoral i els 10/12ºC de l’interior en el millor dels casos, sent 5ºC més baixes que les registrades el divendres.

 

 

Diumenge: primers impactes del temporal

Diumenge serà un dia complicat, però a primeres encara no. Els cels ben ennuvolats predominaran durant la matinada amb la possibilitat d’alguns arruixons dèbils.

 

Però ràpidament, ja a partir de les primeres hores del matí, entrarà el vent de llevant i ja parlarem de pluges i nevades destacables per damunt dels 600 metres. La cota de neu inicialment començarà a uns 1.000 metres, però anirà baixant ràpidament fins a uns 300-500 metres en l’interior de València i Castelló i fins a uns 600 en Alacant.

 

Les zones a on més plourà i nevarà el diumenge serà al matí en Castelló i a partir de migdia en el sud de València i nord d’Alacant, especialment en la Marina Baixa i la Safor.

 

Les temperatures seguiran baixant i de manera notable, amb un ambient molt fred al migdia. Per altra banda, el vent ja començarà a reforçar-se amb ratxes fortes en la mitat sud del litoral i també començarà a alterar-se la situació marítima.

 

 

Pròxims dies: Potent vent de llevant

La setmana seguirà amb temporal dur entre dilluns i dimarts. A falta d’anar precisant al llarg de les següents jornades quina serà la zona que rebrà més pluja i en quines cotes serà neu, ja podem assegurar que el temporal de vent i mala mar serà dels més potents dels últims anys. Podrien superar-se els 100 km/h en molts punts costaners i tindre una alteració marítima amb ones d’entre 5 i 6 metres d’altura, o potser més.

 

 

Respecte a les pluges, entre estos dos dies el màxim es traslladarà a València, mentres que a partir d’eixe moment es mourà cap a Catalunya. En el territori valencià es poden acumular grans quantitats de pluja, superant-se els 100 l/m² pràcticament en tot el territori. Els màxims es concentraran cap a la Safor, Marina Baixa, a on poden arribar fins als 150 l/m2 o inclús més.

 

D’altra banda, la cota de neu serà l’altre factor que ens farà estar alerta. Per ara pareix que localment se situarà sobre els 300 metres, però en general anirà cap als 600-800 metres.

 

Es podria acumular un metre de neu per damunt de 1.000 metres, tant en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, com en la serra de Mariola, en Alacant, i a prop de mig metre en altres zones no tan elevades. La situació s’ha de seguir i, a mesura que avancen els dies, podrem anar afinant més el pronòstic.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.