El temporal més dur de l’hivern arribarà el diumenge, amb un dissabte sense grans canvis

 

Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.

 

Dissabte: més fred i més núvols

Este dissabte serà un dia sense grans canvis, arribaran núvols compactes al matí i esperem un cel bastant ennuvolat durant bona part de la jornada amb màximes molt més curtes. Dia amb amenaces d’algunes possibles pluges de cara al final del dia en l’oest del territori.

 

Les temperatures diürnes es mouran entre els 14ºC del litoral i els 10/12ºC de l’interior en el millor dels casos, sent 5ºC més baixes que les registrades el divendres.

 

 

Diumenge: primers impactes del temporal

Diumenge serà un dia complicat, però a primeres encara no. Els cels ben ennuvolats predominaran durant la matinada amb la possibilitat d’alguns arruixons dèbils.

 

Però ràpidament, ja a partir de les primeres hores del matí, entrarà el vent de llevant i ja parlarem de pluges i nevades destacables per damunt dels 600 metres. La cota de neu inicialment començarà a uns 1.000 metres, però anirà baixant ràpidament fins a uns 300-500 metres en l’interior de València i Castelló i fins a uns 600 en Alacant.

 

Les zones a on més plourà i nevarà el diumenge serà al matí en Castelló i a partir de migdia en el sud de València i nord d’Alacant, especialment en la Marina Baixa i la Safor.

 

Les temperatures seguiran baixant i de manera notable, amb un ambient molt fred al migdia. Per altra banda, el vent ja començarà a reforçar-se amb ratxes fortes en la mitat sud del litoral i també començarà a alterar-se la situació marítima.

 

 

Pròxims dies: Potent vent de llevant

La setmana seguirà amb temporal dur entre dilluns i dimarts. A falta d’anar precisant al llarg de les següents jornades quina serà la zona que rebrà més pluja i en quines cotes serà neu, ja podem assegurar que el temporal de vent i mala mar serà dels més potents dels últims anys. Podrien superar-se els 100 km/h en molts punts costaners i tindre una alteració marítima amb ones d’entre 5 i 6 metres d’altura, o potser més.

 

 

Respecte a les pluges, entre estos dos dies el màxim es traslladarà a València, mentres que a partir d’eixe moment es mourà cap a Catalunya. En el territori valencià es poden acumular grans quantitats de pluja, superant-se els 100 l/m² pràcticament en tot el territori. Els màxims es concentraran cap a la Safor, Marina Baixa, a on poden arribar fins als 150 l/m2 o inclús més.

 

D’altra banda, la cota de neu serà l’altre factor que ens farà estar alerta. Per ara pareix que localment se situarà sobre els 300 metres, però en general anirà cap als 600-800 metres.

 

Es podria acumular un metre de neu per damunt de 1.000 metres, tant en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, com en la serra de Mariola, en Alacant, i a prop de mig metre en altres zones no tan elevades. La situació s’ha de seguir i, a mesura que avancen els dies, podrem anar afinant més el pronòstic.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.