El temporal més dur de l’hivern arribarà el diumenge, amb un dissabte sense grans canvis

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.   Dissabte: més fred i més núvols […]

 

Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.

 

Dissabte: més fred i més núvols

Este dissabte serà un dia sense grans canvis, arribaran núvols compactes al matí i esperem un cel bastant ennuvolat durant bona part de la jornada amb màximes molt més curtes. Dia amb amenaces d’algunes possibles pluges de cara al final del dia en l’oest del territori.

 

Les temperatures diürnes es mouran entre els 14ºC del litoral i els 10/12ºC de l’interior en el millor dels casos, sent 5ºC més baixes que les registrades el divendres.

 

 

Diumenge: primers impactes del temporal

Diumenge serà un dia complicat, però a primeres encara no. Els cels ben ennuvolats predominaran durant la matinada amb la possibilitat d’alguns arruixons dèbils.

 

Però ràpidament, ja a partir de les primeres hores del matí, entrarà el vent de llevant i ja parlarem de pluges i nevades destacables per damunt dels 600 metres. La cota de neu inicialment començarà a uns 1.000 metres, però anirà baixant ràpidament fins a uns 300-500 metres en l’interior de València i Castelló i fins a uns 600 en Alacant.

 

Les zones a on més plourà i nevarà el diumenge serà al matí en Castelló i a partir de migdia en el sud de València i nord d’Alacant, especialment en la Marina Baixa i la Safor.

 

Les temperatures seguiran baixant i de manera notable, amb un ambient molt fred al migdia. Per altra banda, el vent ja començarà a reforçar-se amb ratxes fortes en la mitat sud del litoral i també començarà a alterar-se la situació marítima.

 

 

Pròxims dies: Potent vent de llevant

La setmana seguirà amb temporal dur entre dilluns i dimarts. A falta d’anar precisant al llarg de les següents jornades quina serà la zona que rebrà més pluja i en quines cotes serà neu, ja podem assegurar que el temporal de vent i mala mar serà dels més potents dels últims anys. Podrien superar-se els 100 km/h en molts punts costaners i tindre una alteració marítima amb ones d’entre 5 i 6 metres d’altura, o potser més.

 

 

Respecte a les pluges, entre estos dos dies el màxim es traslladarà a València, mentres que a partir d’eixe moment es mourà cap a Catalunya. En el territori valencià es poden acumular grans quantitats de pluja, superant-se els 100 l/m² pràcticament en tot el territori. Els màxims es concentraran cap a la Safor, Marina Baixa, a on poden arribar fins als 150 l/m2 o inclús més.

 

D’altra banda, la cota de neu serà l’altre factor que ens farà estar alerta. Per ara pareix que localment se situarà sobre els 300 metres, però en general anirà cap als 600-800 metres.

 

Es podria acumular un metre de neu per damunt de 1.000 metres, tant en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, com en la serra de Mariola, en Alacant, i a prop de mig metre en altres zones no tan elevades. La situació s’ha de seguir i, a mesura que avancen els dies, podrem anar afinant més el pronòstic.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.

Més de 12.000 professionals i 3.000 startups impulsen la IA al VDS 2026 de València

València s’ha convertit en epicentre tecnològic amb el VDS 2026, que reunix més de 12.000 professionals, 3.000 startups i 600 ponents centrats en la intel·ligència artificial i les seues aplicacions en indústria, defensa i noves oportunitats de negoci.

Els sindicats educatius proposen un calendari de negociació a Educació per desbloquejar la vaga

STEPV, CCOO i UGT han remés a la Conselleria d’Educació un calendari detallat de reunions per abordar totes les reivindicacions pendents de la vaga indefinida de primavera, després de la suspensió de l’última trobada prevista.

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.