El temporal més dur de l’hivern arribarà el diumenge, amb un dissabte sense grans canvis

 

Els mapes confirmen un radical canvi d’oratge a partir del diumenge amb nevades, pluges abundants i grans ventades acompanyades d’un temporal de mar molt dur. A pesar de tot, este dissabte encara tindrem un oratge tranquil en comparació amb el que ens espera diumenge i la setmana que ve.

 

Dissabte: més fred i més núvols

Este dissabte serà un dia sense grans canvis, arribaran núvols compactes al matí i esperem un cel bastant ennuvolat durant bona part de la jornada amb màximes molt més curtes. Dia amb amenaces d’algunes possibles pluges de cara al final del dia en l’oest del territori.

 

Les temperatures diürnes es mouran entre els 14ºC del litoral i els 10/12ºC de l’interior en el millor dels casos, sent 5ºC més baixes que les registrades el divendres.

 

 

Diumenge: primers impactes del temporal

Diumenge serà un dia complicat, però a primeres encara no. Els cels ben ennuvolats predominaran durant la matinada amb la possibilitat d’alguns arruixons dèbils.

 

Però ràpidament, ja a partir de les primeres hores del matí, entrarà el vent de llevant i ja parlarem de pluges i nevades destacables per damunt dels 600 metres. La cota de neu inicialment començarà a uns 1.000 metres, però anirà baixant ràpidament fins a uns 300-500 metres en l’interior de València i Castelló i fins a uns 600 en Alacant.

 

Les zones a on més plourà i nevarà el diumenge serà al matí en Castelló i a partir de migdia en el sud de València i nord d’Alacant, especialment en la Marina Baixa i la Safor.

 

Les temperatures seguiran baixant i de manera notable, amb un ambient molt fred al migdia. Per altra banda, el vent ja començarà a reforçar-se amb ratxes fortes en la mitat sud del litoral i també començarà a alterar-se la situació marítima.

 

 

Pròxims dies: Potent vent de llevant

La setmana seguirà amb temporal dur entre dilluns i dimarts. A falta d’anar precisant al llarg de les següents jornades quina serà la zona que rebrà més pluja i en quines cotes serà neu, ja podem assegurar que el temporal de vent i mala mar serà dels més potents dels últims anys. Podrien superar-se els 100 km/h en molts punts costaners i tindre una alteració marítima amb ones d’entre 5 i 6 metres d’altura, o potser més.

 

 

Respecte a les pluges, entre estos dos dies el màxim es traslladarà a València, mentres que a partir d’eixe moment es mourà cap a Catalunya. En el territori valencià es poden acumular grans quantitats de pluja, superant-se els 100 l/m² pràcticament en tot el territori. Els màxims es concentraran cap a la Safor, Marina Baixa, a on poden arribar fins als 150 l/m2 o inclús més.

 

D’altra banda, la cota de neu serà l’altre factor que ens farà estar alerta. Per ara pareix que localment se situarà sobre els 300 metres, però en general anirà cap als 600-800 metres.

 

Es podria acumular un metre de neu per damunt de 1.000 metres, tant en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, com en la serra de Mariola, en Alacant, i a prop de mig metre en altres zones no tan elevades. La situació s’ha de seguir i, a mesura que avancen els dies, podrem anar afinant més el pronòstic.  

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.